BOV a przepływka

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

przemasi
Posty: 1610
Rejestracja: 20 lip 2008, 21:37
Model: Inny

16 lut 2009, 0:43

majkel_c pisze:Oprócz tego nie jestem pewien czy przy tak niewielkim przepływie powietrza przepływomierz jest w stanie je precyzyjnie zmierzyć...

Precyzyjnie na pewno nie jest. Ale przy FI po otwarciu zaworu upustowego ciśnienie zmieni się na tyle, że przepływomierz to zauważy, jednak zawór otwiera się po zamknięciu przepustnicy, a wtedy może sobie przepływomierz notować co chce, bo silnik w tym momencie i tak nie wykonuje pracy, więc te odczyty dokładnie w tym momencie, o który martwi się Mayk, do niczego nie są potrzebne, a korekcja z przepływomierza jest robiona na bieżąco. ECU nic w tym momencie nie powinien zrobić.

majkel_c pisze:a bym tego ecu tak nie demonizował :mrgreen: Ono jest głupie jak but przysłowiowy

Chciałem właśnie napisać, że aby przeszedł w jakiś tryb awaryjny, to na dłuższą metę musiałoby coś się dziać istotnego :razz: A przepływomierz ma pewien zakres pracy i dopóki się w nim znajduje to z pewnością nic nie zgłosi.
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

16 lut 2009, 7:33

Obyście mieli rację :)

Po prostu jak czytam wypowiedzi po necie to wszyscy wciskają, że komputery z interfacem OBD2 po prostu nie trawią BOV'a jeśli nie zostanie zmieniona mapa wtrysków...

To samo jest napisane na tej stronce chociażby (oczywiście nie tłumaczą czemu tak jest - stąd moje pytania :wink: ) :

http://www.proracingtechnology.com/html/dv_ver_bov.html

irakleo pisze:Mayk - chyba trochę histeryzujesz na wyrost...


Dobra, uspokajam się już powoli... Mimo to, nie nazwałbym tego histerią, po prostu chcę to wszystko złożyć i nie mieć problemów większych - po prostu nie chce unieruchamiać samochodu przez drobne pomyłki i oczekiwanie na wymianę jakiś elementów - to chyba zrozumiałe? Nawet jeśli wywaliłby błąd to i tak nic by się takiego nie stało...
110@???KM
134@???Nm
przemasi
Posty: 1610
Rejestracja: 20 lip 2008, 21:37
Model: Inny

16 lut 2009, 8:49

"W samochodach wyposażonych w OBD2 należy stosować zawory membranowe lub hybrydowe. Często jednak jest tak, że wyłącznie zawory hybrydowe umożliwiają niezakłóconą pracę silnikowi. Zastosowanie innych zaworów może wymagać korekty map paliwa w sterowniku silnika."
Kup hybrydowy :wink:
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

16 lut 2009, 8:50

Moim zdaniem najwyżej będzie bardzo bogate AFR podczas każdej zmiany biegu i przez krótką chwilę kiedy wrzucisz luz. Ale z dwojga złego to chyba lepiej za bogato niż za ubogo...Myślę że prędzej czy później i tak wstawisz standalone lub SMT6.
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

16 lut 2009, 10:06

przemasi pisze:Kup hybrydowy :wink:


Czyli 3/4 z powrotem do dolotu ;) Prawie jak zwykły recylkulacyjny... Trochę drogawe są te hybrydy...

irakleo pisze:Ale z dwojga złego to chyba lepiej za bogato niż za ubogo...Myślę że prędzej czy później i tak wstawisz standalone lub SMT6.


Tu masz 100% rację, ciągle myślę...

W sumie nawet gdybym teraz założył zawór recylkulacyjny a później zakładając smt6 przeszedł na blowoffa też by się nic nie stało :) Można sobie zadać pytanie czy warto lekko zalewać silnik tylko i wyłącznie dla "pssssss" :cool:
110@???KM
134@???Nm
przemasi
Posty: 1610
Rejestracja: 20 lip 2008, 21:37
Model: Inny

16 lut 2009, 10:30

Mayk pisze:czy warto lekko zalewać silnik

Pamiętaj o katalizatorze...miej dla niego litość :wink:
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

16 lut 2009, 10:40

Kliknij play w filmikach z tego linka:
http://www.insomnia.pl/Blow_off_i_grzechotkowy_syk-t206137.html
dźwięk aż dreszcze mnie przechodzą....
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

16 lut 2009, 10:43

przemasi pisze:
Mayk pisze:czy warto lekko zalewać silnik

Pamiętaj o katalizatorze...miej dla niego litość :wink:


phi....zawsze możesz go wywalić
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

16 lut 2009, 10:52

irakleo pisze:phi....zawsze możesz go wywalić


No tak, ale dopiero gdy będę miał smt6 - inaczej sonda lambda za katem się zirytuje :wink:
110@???KM
134@???Nm
przemasi
Posty: 1610
Rejestracja: 20 lip 2008, 21:37
Model: Inny

16 lut 2009, 12:26

irakleo pisze:Kliknij play w filmikach z tego linka:
http://www.insomnia.pl/Bl...yk-t206137.html
dźwięk aż dreszcze mnie przechodzą....

Piękny dźwięk BOV'a :!: :mrgreen:
blaise
Posty: 442
Rejestracja: 24 kwie 2008, 1:05
Lokalizacja: wa-wa bielany
Kontakt:

16 lut 2009, 14:59

no dobra ale skoro paliwo jest odcinane od razu po zamknieciu przepustnicy to skad sie bierze nagle wzbogacenie mieszanki?
"Wskakuj mała (dozwolone do lat 18tu)"
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

16 lut 2009, 15:40

blaise pisze:no dobra ale skoro paliwo jest odcinane od razu po zamknieciu przepustnicy to skad sie bierze nagle wzbogacenie mieszanki?


No właśnie nie wiadomo czy jest od razu odcinane... I właśnie w tym sęk ;)
Przynajmniej nie ma pewności w jaki sposób się to dzieje :cool:
Ostatnio zmieniony 16 lut 2009, 15:41 przez Mayk, łącznie zmieniany 1 raz.
110@???KM
134@???Nm
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5492
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

16 lut 2009, 15:54

Mamy tu przyklad sprzecznosci teorii z praktyką.

W teorii auto powinno dławic sie i gasnac przy dzialajacym bov'ie z racji tego, ze silnik nie dostaje dawki powietrza zmierzonej przez przeplywke i zalewa cylindry paliwem przeznaczonym na spalaenie tej pomierzonej masy powietrza.

W praktyce nic takiego sie nie dzieje. Nie mam (mialem) absolutnie zadnych problemow. Oczywiscie rozwiazaniem calkowitym problemu jest zamiana przeplywki na map sensor poprzez zew. sterowanie dawka paliwa w funkcji obrotow od obciazania zczytanego z map sensora.

ps.wydzielilem temat ;)
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

16 lut 2009, 16:01

Fiveopac pisze:W praktyce nic takiego sie nie dzieje. Nie mam (mialem) absolutnie zadnych problemow.


Pewnie zaryzykuję, mam tylko nadzieje, że komputer w NB nie różni się aż tak bardzo od NA :)


Nie ma ktoś bov'a pożyczyć na testy? :twisted:
110@???KM
134@???Nm
przemasi
Posty: 1610
Rejestracja: 20 lip 2008, 21:37
Model: Inny

16 lut 2009, 17:15

Fiveopac pisze:Mamy tu przyklad sprzecznosci teorii z praktyką.

Ale gdzie tu sprzeczność? :wink: Wszystko się zgadza. Gdyby BOV puszczał powietrze kiedy działają wtryski, to dławiłby się silnik, bo przekłamania przepływomierza miałyby bezpośredni wpływ na skład mieszanki. Tam pewnie jest jakaś różnica czasowa, bo odczyt później musi być korygowany także przez sondę - nie wiem ile to wynoszą te czasy, ale być może stąd (i z ilości takich pomiarów przez czujniki) pojawiają się małe problemy w nowszych konstrukcjach. Nowe silniki są coraz bardziej trzymane "w ryzach" przez producentów :twisted:
Fiveopac pisze:Oczywiscie rozwiazaniem calkowitym problemu jest zamiana przeplywki na map sensor poprzez zew. sterowanie dawka paliwa w funkcji obrotow od obciazania zczytanego z map sensora.

Dlatego Mayk, jeśli chcesz zaoszczędzić kilka zł możesz spróbować najpierw z dobrym BOV'em - tak jak planujesz, ale nastaw się też na ewentualne dodatkowe koszty - niestety komputery w NA i NBfl się różnią. Dobre jest jednak to, że możesz taki test zrobić bezpiecznie dla silnika, przy założeniu, że pozostałe elementy będą działać prawidłowo :twisted:
Mach
Posty: 5
Rejestracja: 23 cze 2009, 22:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

27 wrz 2009, 21:04

Mayk pisze:inaczej sonda lambda za katem się zirytuje


wspawac przed gwint od drugiej sondy tulejke dystansowa dopiero potem gwint i wkrecic w to sonde. tulejka na tyle dluga zeby sonda nie byla umieszczona w strudze spalin. wtedy powinno byc OK, w wiekszosc aut z bardzo restrykcyjnymi ECU to przechodzi i nie ma problemu z druga sonda i brakiem kata.
ew wstawic kat metalowy o dwukrotnie wiekszym przeplywie niz seryjny, wydech sie rozluzni i tez nie powinno byc problemow z 2 sonda

cos takiego:
Załączniki
lambda.jpg
tulejke pod sonde
ODPOWIEDZ