
Opony na tor
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
remik pisze:A jak po sezonie oceniasz maxsporty, warto czy nie ?
śpieszę z odpowiedzią

Wrażenia po sezonie są takie, że maxsporty RB5-F3 to bardzo dobra opona torowa, która po rozgrzaniu klei jak głupia mimo 185mm szerokości. Na zwykłej drodze głośna, wręcz nie do zniesienia. Na torze jej hałas nie przeszkadza. Wiadomo. Jest to kapeć typowo torowy i wymaga dogrzania oraz wprawy w ocenie sytuacji. Przydaje się manometr i dostęp do kompresora/pompki. Z całą pewnością nie jest to opona "wsiadam i jadę". Bieżnik równo się zużywa. Miałem fackup podczas II rundy mmc i jedną oponę (średnia mieszanka) maksymalnie rozgrzaną ściąłem na tarkach przy spinie. Bieżnik tej uszkodzonej opony wytrzymał cały sezon. Także mimo nalewek są to wytrzymałe kapcie. Duże zaskoczenie na mokrym. Bardzo duże. Rozgrzany maxsport klei niebywale mokrą nawierzchnię. Popis podczas mokrej V rundy mmc. Na tych gumkach wykręciłem najlepszy czas spośród wszystkich startujących 02:35,9, kolejny był śluba 02:40,1. Każdy był zaskoczony ich skutecznością na mokrym.
Po sezonie zostały mi 2 maxsporty (twarda mieszanka) w niezłym stanie, które najprawdopodobniej sprzedam, może razem z kolorowymi enkeiami. Przy mocy powyżej 200KM potrzebuję szerszych opon.
Zastanawiam się nad 205/55 R15 lub 205/50 R16
[URL=http://www.oponymaxsport.eu/p2-maxsport_rb5-f3____.html]LINK[/URL]
-
- Donator
- Posty: 1846
- Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
- Model: NA
- Wersja: PoTurbowana
- Lokalizacja: WWA
- Kontakt:
te 4 sekundy to przez to że ciągle driftowałem
oooo maja 205 w 15" hmmm

NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
Dr.KoKoN pisze:maja 205 w 15" hmmm
Łysolek do tych 205-ek i tak musi wymienić felunek na 7 cali
-
- Posty: 2477
- Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
- Model: Inny
- Wersja: DC2R K20 inside
- Lokalizacja: PZ
himber pisze:
Po sezonie zostały mi 2 maxsporty (twarda mieszanka) w niezłym stanie, które najprawdopodobniej sprzedam, może razem z kolorowymi enkeiami. Przy mocy powyżej 200KM potrzebuję szerszych opon.
Zastanawiam się nad 205/55 R15 lub 205/50 R16
Dzięki za info o tych oponach. Wracając do Twojej koncepcji, imho - nic nie przemawia
za R16. Przy takiej mocy - jak ktoś chce wygrywać (a nie wyglądać) -idzie się w szerokość , tutaj powinno być 15x8 (jak nie 9) - z oponami minimum 225/45 , no chyba - że chcemy bazować na tanich maxsportach, ale tego dodatkowego "gripu" już nie będzie ..
remik, nie przesadzajmy. Dobra guma da rade i przy sensownych szerokosciach. Himberowe auto abrdzo plynnie rozwija moc, wiec nie ma naglego skoku ktory wymagalby niewiadomo jakiego gripa. Federale 205 czy r888 195 lub 205 spokojnie wystarczy, a nie zabije osiagow(semislicki maja meeega duze opory toczenia, a szerokosc tylko to pogleba)
-
- Donator
- Posty: 1846
- Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
- Model: NA
- Wersja: PoTurbowana
- Lokalizacja: WWA
- Kontakt:
no tak Q. ale tu bardziej chodzi o rozmiar koła, ze większe koło zamuli auto bardziej
ja np. przesiadając się w N/A z 17 na 15 czułem mega różnice w tym jak auto reaguje 17" nie były jakieś turbo ciężkie.

NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
A jesli o to chodzilo to spoko, tylko ze nie szedl bym az w 225 o ktorych remik wspomnial.
btw: zawsze mnie to dziwilo ze wieksze kolo az tak zamula (rozumiem kiedy kolo jest mega ciezkie albo duzo szersze od serii, ale juz nie raz slyszalem o odczuciu zamulenia przy wiekszym kole o podobnych parametrach...)
btw: zawsze mnie to dziwilo ze wieksze kolo az tak zamula (rozumiem kiedy kolo jest mega ciezkie albo duzo szersze od serii, ale juz nie raz slyszalem o odczuciu zamulenia przy wiekszym kole o podobnych parametrach...)
-
- Donator
- Posty: 1846
- Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
- Model: NA
- Wersja: PoTurbowana
- Lokalizacja: WWA
- Kontakt:
tylko ze sensowne gumy w 15" to:
205/50
215/45
225/45
przy czym 2 ostatnie to tylko r1r....
205/50
215/45
225/45
przy czym 2 ostatnie to tylko r1r....
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
-
- Donator
- Posty: 1846
- Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
- Model: NA
- Wersja: PoTurbowana
- Lokalizacja: WWA
- Kontakt:
Ty miałeś problem z zerwaniem a ja w 17" i 215 z trakcja
....
kończąc to ot. Himber kiedy nowe mody nastaną!

kończąc to ot. Himber kiedy nowe mody nastaną!

NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
-
- Donator
- Posty: 2803
- Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
- Model: NB MSM
- Wersja: Szarik
- Lokalizacja: Poznań
ree pisze:Dr.KoKoN pisze:Ty miałeś problem z zerwaniem a ja w 17" i 215 z trakcja....
kończąc to ot. Himber kiedy nowe mody nastaną!
Powaznie miales istotne problemy z trakcja na federalu 215?
Na paradach rajt?
Imo do Miaty nawet doładowanej dobry paput 205 starczy...dopóki nie będzie to piekielny Ślubowóz

U mnie 195 r1r dawało radę ale przy zaledwie około 200 kuniach, natomiast nankang w tej samej szerokości wręcz przeciwnie

Co za mody będą w Dorotce Himbru??
Rules are made to be broken
-
- Posty: 2477
- Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
- Model: Inny
- Wersja: DC2R K20 inside
- Lokalizacja: PZ
Oki, moderatora proszę o przeniesienie tej ciekawej dyskusji o rozmiarze opon do stosownego wątku .
Ale - koledzy, proszę - nie zaklinajcie rzeczywistości , ja wiem że szeroko , to drogo i daje po kieszeni , ale w zawodach w UK czy tez za oceanem cała czołówka się ściga na 15x8 lub szerzej (chyba, że są to wymogi spec-miata = 15x7), a na pudle nawet w klasach niedoładowanych nie znajdziecie nikogo w rozmiarze 195/50 , o klasie doładowanej nawet nie wspominając ...
A argument o tym, że ktoś tracił trakcje na 215, czy też różnicy w przyspieszeniu między 17-cali a 15, to nawet komentować się nie chcę , wybaczcie - ale chyba o "miszczach" prostych tutaj nie dyskutujemy ...
Ale - koledzy, proszę - nie zaklinajcie rzeczywistości , ja wiem że szeroko , to drogo i daje po kieszeni , ale w zawodach w UK czy tez za oceanem cała czołówka się ściga na 15x8 lub szerzej (chyba, że są to wymogi spec-miata = 15x7), a na pudle nawet w klasach niedoładowanych nie znajdziecie nikogo w rozmiarze 195/50 , o klasie doładowanej nawet nie wspominając ...
A argument o tym, że ktoś tracił trakcje na 215, czy też różnicy w przyspieszeniu między 17-cali a 15, to nawet komentować się nie chcę , wybaczcie - ale chyba o "miszczach" prostych tutaj nie dyskutujemy ...
-
- Donator
- Posty: 1846
- Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
- Model: NA
- Wersja: PoTurbowana
- Lokalizacja: WWA
- Kontakt:
A argument o tym, że ktoś tracił trakcje na 215, czy też różnicy w przyspieszeniu między 17-cali a 15, to nawet komentować się nie chcę , wybaczcie - ale chyba o "miszczach" prostych tutaj nie dyskutujemy ...

hehehe już się tak nie spinaj ; ) a jak nie chce Ci się komentować to po co to piszesz ?

tak czy siak optymalne gumy na MMC to 205+ nawet w N/A seryjnych, rozmiar strat spowodowanych szerszą opona jest stosunkowo znikomy do uzyskanej większej trakcji w zakrętach (a przy zakupie to max 30zł różnicy na oponie.. więc nic.) ... bo o prostych nikt tu nie dyskutuje.
Peace.

NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
-
- Posty: 2477
- Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
- Model: Inny
- Wersja: DC2R K20 inside
- Lokalizacja: PZ
Dr.KoKoN pisze:
![]()
hehehe już się tak nie spinaj ; ) a jak nie chce Ci się komentować to po co to piszesz ?to była odpowiedz do AP.
Peace.
Loozik,


Co do komentarzy, to daruje sobie, jeździłem moją 1,8 na 185/60-14 , 214/40-16 i 205/45-16 , więc mam porównanie - ale co mi tam do Was

remik pisze:Czy ma ktoś z Was osobiste doświadczenie i porównanie na suchym torze pary - Federal RS-R 595 vs Toyo R1R ?? ...
Nie w jednym aucie, ale powiem tak, federal na suchym trzymal lepiej i wolniej sie zuzywal (pomijam temat pekania bo to jest nagminne). R1R na suchym trzyma troche gorzej i szybko sie zuzywa, ale na mokro jest zajebista.
remik pisze:dzięki za info, szczerze - to myślałem, że one na suchym są porównywalne, trochę bym się bał kupować federale które pękają do szerokich kół z jakimś już naciągiem, więc pomyślałem o R1R a tu zonk
Nie zrozum mnie zle, r1r sa naprawede bdb na suchym, ale federal troche lepsze. Federal peka w poprzek, ludzie z tym jezdza i podobo jest ok. Nigdy nie jezdzilem na starych federalach wiec nie wiem jak jest po wiekszym przebiegu.
Bardziej jako wade r1r uznalbym szybkie zuzycie, niz zle trzymanie na sucho.
Jak by co sa jeszcze r888 poki woda nie stoi to na mokrym/wilgotnym daja rade i sa bardzo fajne na sucho. Cenowo napewno drozsze niz federal.
Co do federala powiem tak, jechalem niebieska ex Kuruma na federalu i naprawde jak na te moc (300KM) i chyba 205szerokosci to byle mile zaskoczony przyczepnoscia. Niestety jak popadal (wilgotna droga, bez stojacej wody) to juz strach byl cisnac gaz ponad 4000rpm.
Federal 595 rs-r to najlepszy kapeć na tor jeżeli chodzi o cenę/przyczepność/zużycie Na allegro po pucharach Federala na zachodzie pojawiaja się 15" po 280zl/szt i 16" po 320zl/szt. W dodatku to cywilna opona do jazdy na codzień. Maxsporty czy Profile w codziennej jeździe są bardzo uciążliwe. Zmiana opon tylko na pojeżdżawki jest kłopotliwa z racji trudności w zabraniu miatą kompletu kół. Szerokość opon dla miaty, nawet 90konnej, to 205+ jeżeli chodzi o tor. Śluba dobrze napisał. Chodzi o przyczepność w zakrętach. Co do pękania Federali.... one się tak zużywają, kropka.
Osobiście miałem doświadczenie w 2012 wolnossacym z Goodyear Eagle F1 (stary wzór) bardzo fajnie kleiły jednak miały miękką ściankę i szybko się zużywały.
Dość przewrotnie, wbrew panującej opinii, dodam że w/g mnie w zakresie wagi 5-7kg nie ma różnicy w felgach 15 czy 16" jeżeli chodzi o mit mas rotujących. Różnica jest niezauważalna. Pomijając wyrównanie w wadze samej opony, różnica bedzie na poziomie 0,5-0,2 %. Wszelakie opowieści o gigantycznych różnicach pomiędzy 'lekkimi' a 'ciężkimi' kołami można włożyć między bajki.
Osobiście miałem doświadczenie w 2012 wolnossacym z Goodyear Eagle F1 (stary wzór) bardzo fajnie kleiły jednak miały miękką ściankę i szybko się zużywały.
Dość przewrotnie, wbrew panującej opinii, dodam że w/g mnie w zakresie wagi 5-7kg nie ma różnicy w felgach 15 czy 16" jeżeli chodzi o mit mas rotujących. Różnica jest niezauważalna. Pomijając wyrównanie w wadze samej opony, różnica bedzie na poziomie 0,5-0,2 %. Wszelakie opowieści o gigantycznych różnicach pomiędzy 'lekkimi' a 'ciężkimi' kołami można włożyć między bajki.
-
- Donator
- Posty: 2803
- Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
- Model: NB MSM
- Wersja: Szarik
- Lokalizacja: Poznań
W pełni się z Karolem zgadzam, dodam tylko jeden aspekt zaczerpnięty od chłopaków z Challenge'a, mianowicie fakt że między konkretnymi sztukami Fedków potrafi być duża różnica w przyczepności.
Także weźcie to pod uwagę podczas zakupów
Także weźcie to pod uwagę podczas zakupów
Rules are made to be broken
-
- Posty: 1417
- Rejestracja: 29 wrz 2012, 11:55
- Model: Inny
- Wersja: Japoński :P
- Lokalizacja: Warszawa
Hantkus pisze:W pełni się z Karolem zgadzam, dodam tylko jeden aspekt zaczerpnięty od chłopaków z Challenge'a, mianowicie fakt że między konkretnymi sztukami Fedków potrafi być duża różnica w przyczepności.
Także weźcie to pod uwagę podczas zakupów
piszesz to w przypadku zakupu używanych jak rozumiem?
-
- Donator
- Posty: 2803
- Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
- Model: NB MSM
- Wersja: Szarik
- Lokalizacja: Poznań
kermit01 pisze:Hantkus pisze:W pełni się z Karolem zgadzam, dodam tylko jeden aspekt zaczerpnięty od chłopaków z Challenge'a, mianowicie fakt że między konkretnymi sztukami Fedków potrafi być duża różnica w przyczepności.
Także weźcie to pod uwagę podczas zakupów
piszesz to w przypadku zakupu używanych jak rozumiem?
W przypadku używek to jasne, ja niestety miałem na myśli nówki cewki...
Rules are made to be broken
-
- Posty: 2477
- Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
- Model: Inny
- Wersja: DC2R K20 inside
- Lokalizacja: PZ
Hantkus pisze: mianowicie fakt że między konkretnymi sztukami Fedków potrafi być duża różnica w przyczepności.
Także weźcie to pod uwagę podczas zakupów
Dziękuję za radę (już jestem po zakupie) - ale możesz rozwinąć ? ..Piszesz o konkretnym modelu gumy ? ..Czyli co - proszę sprzedawce dla mnie o te gumy z lepszą przyczepnością - a te ze słabszą proszę aby zostawił na półce ?

-
- Donator
- Posty: 2803
- Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
- Model: NB MSM
- Wersja: Szarik
- Lokalizacja: Poznań
remik pisze:Hantkus pisze: mianowicie fakt że między konkretnymi sztukami Fedków potrafi być duża różnica w przyczepności.
Także weźcie to pod uwagę podczas zakupów
Dziękuję za radę (już jestem po zakupie) - ale możesz rozwinąć ? ..Piszesz o konkretnym modelu gumy ? ..Czyli co - proszę sprzedawce dla mnie o te gumy z lepszą przyczepnością - a te ze słabszą proszę aby zostawił na półce ?
Chodzi o to że między pojedynczymi sztukami identycznych opon potrafią być rożnice w przyczepności na poziomie 2s/3km.
Niestety ani Ty ani sprzedawca nie jesteście w stanie tego sprawdzić dopóki nie zaczniesz upalać.
Ograniczeniem tego ryzyka jest kupno 4 opon od jednego PEWNEGO dostawcy i z identycznym DOT(aby wszystkie 4 były z jednej partii).
Rules are made to be broken