Cewka - uszkodzone gniazdo

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

irekkurczak
Posty: 194
Rejestracja: 07 maja 2012, 20:11
Model: NC FL
Lokalizacja: Elbląg

29 gru 2013, 12:09

Witam Szanownych Forumowiczów

Od jakiegoś czasu madzia potrafi mi na zimnym silniku przerywać. Objawia się to szczególnie podczas ruszania głównie w okolicach 2 rpm.

Na początek na celownik poszła uszkodzona cewka ( zdjęcia poniżej ).
W jaki sposób to się stało nie wiem, taką madzie kupiłem i w sumie od dwóch lat nie było z tym problemu.

[URL=https://imageshack.com/i/mr2c8ej]Obrazek[/URL]

[URL=https://imageshack.com/i/nl7m1wj]Obrazek[/URL]

Czy jest możliwa wymiana samego gniazda ?
Jak widać gniazdo wewnątrz jest również zaśniedziałe i pełne jakiegoś pyłu.
Wczoraj to przeszlifowałem delikatnie pilniczkiem i obecnie Madzia jest w fazie testów.
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

29 gru 2013, 14:02

irekkurczak pisze:Czy jest możliwa wymiana samego gniazda ?

Nie.

Potrzebujesz nowej cewki, ta będzie zawsze sprawiać problemy.
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

07 sty 2014, 9:29

Jeśli sama cewka jest ok, to kup uszkodzoną ze sprawnymi gniazdami i przełóż co trzeba :)
irekkurczak
Posty: 194
Rejestracja: 07 maja 2012, 20:11
Model: NC FL
Lokalizacja: Elbląg

07 sty 2014, 15:09

Bardock pisze:Jeśli sama cewka jest ok, to kup uszkodzoną ze sprawnymi gniazdami i przełóż co trzeba :)


Po przeczyszczeniu 28 grudnia i przejechanych 300 km czkawka się ani razu nie pojawiła :D Nie ma co za szybko spisywać cewki na straty.

Jednak tak jak pisałeś, gniazdo przydałoby się wymienić. Czy ktoś już podjął się takiego zadania ? Gniazdo się wyrywa, wykręca, trzeba rozpuścić jakiś klej czy rozebrać pół cewki ?
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

07 sty 2014, 18:30

Bardock pisze:to kup uszkodzoną ze sprawnymi gniazdami i przełóż co trzeba

Nie da się, to się nie rozbiera, jest zalane na stałe, jeżeli znasz sposób to się pochwal jak to zrobić.

irekkurczak pisze:Nie ma co za szybko spisywać cewki na straty.

Za szybko nie, tylko do następnego razu. Ja bym szukał sprawnej, czas na szukanie masz skoro na starej po oczyszczeniu działa.
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

08 sty 2014, 8:17

generalnie strzelałem bo autor tekstu nie napisał jaki silnik. U mnie w 1.6 115 KM jak patrzyłem to chyba nie było problemu z rozebraniem tego i przełożeniem tych "kondensatorów" o ile to sie tak nazywa. Jeśli w NB/fl jest inaczej to faktycznie klapa :)
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

08 sty 2014, 10:22

Bardock pisze:bo autor tekstu nie napisał jaki silnik

Ale dał zdjęcie cewki.

Bardock pisze:z rozebraniem tego i przełożeniem tych "kondensatorów" o ile to sie tak nazywa

To się nazywa cewka zapłonowa, w zestawie jest 2 sztuki i oczywiście całe cewki można wymienić pojedynczo, gniazda nie da się wymienić.
irekkurczak
Posty: 194
Rejestracja: 07 maja 2012, 20:11
Model: NC FL
Lokalizacja: Elbląg

10 sty 2014, 10:22

Temat powstał w starej wersji forum i tam silnik był opisany przy podpisie autora postu.
Moja madzia to wersja NB 1.6 98 r.

Cewki nie chcę wymieniać ponieważ problem jest tylko z nieszczelnym gniazdem, szkoda czasu i kasy.
Jeżeli samego gniazda nie da się zmienić to postaram się uszczelnić stare. Do tego użyję albo taśmę izolacyjną albo tak jak doradził kolega R.E.D. rurkę termokurczliwą.
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

10 sty 2014, 18:59

irekkurczak pisze:Cewki nie chcę wymieniać ponieważ problem jest tylko z nieszczelnym gniazdem, szkoda czasu i kasy.


Jak cewkę trafi na np. autostradzie, na co w wypadku uszkodzonej mechanicznie są dosyć duże szanse to będziesz jechał na dwóch cylindrach czy wezwiesz lawetę?
Awatar użytkownika
Spaniard
Donator
Donator
Posty: 641
Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
Model: NC
Wersja: 2.0 AT
Lokalizacja: Piaseczno

11 sty 2014, 9:01

Miałem podobne uszkodzenie przy czym u mnie nie było ono mechaniczne, a jedynie kanał cewki jakby się złuszczył. Przeczyściłem alkoholem etc. i o dziwo pomogło natomiast już wcześniej nabyłem zdrową cewkę, która jeździ ze mną w bagażniku także wcale nie jest tak, że te cewki się sypią i nie nadają się do reanimacji. W każdym razie nie wyobrażam sobie wymiany cewki na środku autostrady, ale może mam małą wyobraźnię.
Ostatnio zmieniony 11 sty 2014, 11:27 przez Spaniard, łącznie zmieniany 1 raz.
irekkurczak
Posty: 194
Rejestracja: 07 maja 2012, 20:11
Model: NC FL
Lokalizacja: Elbląg

11 sty 2014, 10:05

RS pisze:
irekkurczak pisze:Cewki nie chcę wymieniać ponieważ problem jest tylko z nieszczelnym gniazdem, szkoda czasu i kasy.


Jak cewkę trafi na np. autostradzie, na co w wypadku uszkodzonej mechanicznie są dosyć duże szanse to będziesz jechał na dwóch cylindrach czy wezwiesz lawetę?


Zaraz, zaraz przedstawmy sprawę jeszcze raz :

Objawy - szarpanie na zimnym silniku
Podejrzany - uszkodzone gniazdo cewki, idąc dalej osad w gnieździe spowodowany dostaniem się wilgoci
Działanie - wyczyszczenie gniazda z osadu
Czy objawy ustąpiły - tak
Działanie zapobiegawcze - zabezpieczenie gniazda przed ponownym dostaniem się wilgoci

PROBLEM SOLVED :kciuk:

Więc z jakiego powodu ma trafić cewkę na autostradzie ? :shock:
Idąc tym tropem, jeżeli miałeś kiedyś wyciek z chłodnicy bo opaska zaciskowa była słabo przykręcona to ogólnie warto dokręcić tą opaskę ale ja bym się rozglądał za nową chłodnicą ;)

Jeżeli się mylę proszę sprowadzić mnie na ziemię :)
ODPOWIEDZ