Sprężyny Eibach -30 i amortyzatory Bilstein - pytanie?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Donek
- Posty: 1350
- Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
- Model: NA
- Wersja: Sunburst Yellow
- Lokalizacja: Warszawa
Czy może ktoś z Was sie orientuje dlaczego w katalogu Eibacha i w akcesoriach oryginalnych mazdy piszą, że obiniżające spreżyny -30mm dostepne w obu katalogach do MX5 NB/NBFL których producentem jest w obu przypadkach Eibach, że nie można ich stosować a amortyzatorami Bilsteina czy w wersjach Sportiv, które również maja zawieszenie Bilstein? O co chodzi?
- Donek
- Posty: 1350
- Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
- Model: NA
- Wersja: Sunburst Yellow
- Lokalizacja: Warszawa
Wiem, że tak można złożyć tylko ciekawe w czym jest problem, że tego nie zalecają. Jak tak sobie poczytałem to wychodzi na to że trzeba zmienić końcówki drążków kierowniczych i samo górne mocowanie jest inne?
-
- Posty: 83
- Rejestracja: 27 lis 2013, 19:14
- Lokalizacja: gorzów
A masz już te amorki? ja mogę wziąć jak coś 

-
- Donator
- Posty: 2803
- Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
- Model: NB MSM
- Wersja: Szarik
- Lokalizacja: Poznań
Donek pisze:Wiem, że tak można złożyć tylko ciekawe w czym jest problem, że tego nie zalecają. Jak tak sobie poczytałem to wychodzi na to że trzeba zmienić końcówki drążków kierowniczych i samo górne mocowanie jest inne?
Nic nie słyszałem takiego...gdzie to wyczytałeś?
Imo górne mocowanie jest inne w NA a inne w NB/fl może o to im chodzi?
Rules are made to be broken
- Donek
- Posty: 1350
- Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
- Model: NA
- Wersja: Sunburst Yellow
- Lokalizacja: Warszawa
A tak na różnych forach czytałem min na flyin miata i piszą że przy zawieszeniu bilsteina są inne odboje amortyzatorów a nie górne mocowania i końcówki drążków kierowniczych ale nie moge doczytac czy w NA czy NB/NBFL. Też doczytałem się że przy obniżonym aucie zmieniają mocowania wahaczy aby były bardziej równolegle do nawierzchni i mocowanie magla aby drążki kierownicze chodziły w osi z listwą maglownicy. Nie wiem do końca czy to ma związek z eibachami przy bilsteinach ale takie tam cuda piszą. Generalnie chodzi mi o to czy amortyzatory bilsteina są identycznej budowy jak oryginalne w nbfl chodzi mi tu o wymiary czy może są krótsze? A druga sprawa czy auto powinno się utwardzić na bilsteinach czy auto będzie się prowadziło lepiej czy nie ma co kombinować?
Donek pisze:Czy może ktoś z Was sie orientuje dlaczego w katalogu Eibacha i w akcesoriach oryginalnych mazdy piszą, że obiniżające spreżyny -30mm dostepne w obu katalogach do MX5 NB/NBFL których producentem jest w obu przypadkach Eibach, że nie można ich stosować a amortyzatorami Bilsteina czy w wersjach Sportiv, które również maja zawieszenie Bilstein? O co chodzi?
Też to własnie w katalogu Eibacha zauważyłem.
Kub zdajsie na takim setupie jeździ, więc może on coś powie (bo też jestem tematem zainteresowany).
Donek pisze:A druga sprawa czy auto powinno się utwardzić na bilsteinach czy auto będzie się prowadziło lepiej czy nie ma co kombinować?
A o to pytaj RSMXa, bo on niedawno zmienił ze zwykłych na bile więc ma wrażenia na świeżo.
- kociol
- Donator
- Posty: 1011
- Rejestracja: 06 maja 2008, 14:49
- Model: NC FL2
- Wersja: Sport Recaro
- Lokalizacja: Krakow
To ja wrzuce swoje trzy grosze
Otoz na poczatku Czarnula byla na zwyklych amorach i H&R -40 - bardzo niski ponton. Zwykle amory zostaly zmienione na Koni STR.T i roznica jest zauwazalna - auto stalo sie bardziej stabilne, nie plywa, nierownosci wybiera bardziej twardo.
P.S. Mam na zbyciu sprezyny H&R -40 jakby ktos chcial

P.S. Mam na zbyciu sprezyny H&R -40 jakby ktos chcial

MAD fabworx specjalne części dla Twojej Miaty
https://www.instagram.com/mad_fabworx/
Life is too short to drive a boring car.
Donek pisze:Wiem, że tak można złożyć tylko ciekawe w czym jest problem, że tego nie zalecają.
358 raz ten temat wraca i nikt się jakoś nie zajął wyjaśnieniem, wszyscy tylko jakieś pitu-pitu na forum uskuteczniają

Pytanie, kto niby nie zaleca i dlaczego ? Ten dziwny komentarz pojawia się od zawsze we wszystkich katalogach więc powinien pochodzić z materiałów producenta. I nawet mogę Wam powiedzieć skąd pochodzi, bo kiedyś to sprawdziłem. Otóż pochodzi z dokumentu homologacji tych sprężyn. To weźcie i napiszcie do Eibacha zapytanie i już. Mają na pewno support techniczny, który z radością na takie pytania odpowiada. Może wyjaśnienie jest jakieś bardzo proste. Mam na ten temat prywatną zupełnie opinię, otóż wymyśliłem sobie, że wersje emiksa z seryjnymi amotyzatorami Bilsteina są wykluczone, ponieważ po prostu nie podlegały badaniu. Badali podstawową wersję, na taką jest homologacja więc wszystkie Sportive i to co ma pakiet Sport są wykluczone i już. Bo papiera nie ma, a Niemiec bez papiera nie zainstaluje

Ale nie zamierzam tego szczerze mówiąc zgłębiać bo mnie średnio Eibacha sprężyny interesują. Natomiast jak kiedyś chciałem się dowiedzieć kilku rzeczy na temat B6 i B8, to po przeczytaniu odpowiedniej ilości bełkotu internetowego wysmażyłem mail do bilstein.de i następnego dnia przyszła bardzo przyjemna i kompetentna odpowiedź. Może warto to przećwiczyć w Eibachu

Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- flatline
- Donator
- Posty: 2272
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
Podrążyłem trochę temat, przynajmniej jeśli chodzi o NB...
Eibach odpowiedział lakonicznie, że pasują, a na pytanie, czy uwaga o niestosowaniu do sportiva to kwestia homologacyjna dowiedziałem się, że najprawdopodobniej tak.
Za wielką wodą uważają seryjnie montowane Bile niemalże za syf i niewiele lepsze od stockowych i odradzają zakładanie aftermarketowych sprężyn do takiego zawiasu, sugerując, że skończy się to jazdą cały czas na odbojach, bo Bile nie poradzą sobie ze zwiększonymi rate'ami sprężyn i ich mniejszą długością. Sugestia jest prosta - odłożyć na sensowny gwint lub przynajmniej stage 1 od FM, ewentualnie revalving.
Teoria generalnie jest taka, że sprężyny obniżające mają dobraną charakterystykę do stockowych amorów (chociaż na takich i tak jazda jest fatalna po obnizeniu), natomiast nie za bardzo do fabrycznych Bilów. Dodatkowo Bile zakładane przez Mazdę mają się różnić chrakterystyką od tego co można kupić u Bilsteina jako B6 do MX-5 - te mają być bardziej dostosowane do fabrycznych springów. Trochę logika kołowa
Dodatkowo znalezienie parametrów popularnych sprężyn obniżających to też śliski temat - z producentów u których szukałem podaje je tylko Tein. Dla innych nic u producenta, ewentualnie u resellerów albo fora.
Tyle teorii - teraz pytanie za 100pkt: jak to możliwe, że w Hameryce jeździ się na odbojach po założeniu eibachów albo teinów, a u nas jest to polecany upgrade?
Eibach odpowiedział lakonicznie, że pasują, a na pytanie, czy uwaga o niestosowaniu do sportiva to kwestia homologacyjna dowiedziałem się, że najprawdopodobniej tak.
Za wielką wodą uważają seryjnie montowane Bile niemalże za syf i niewiele lepsze od stockowych i odradzają zakładanie aftermarketowych sprężyn do takiego zawiasu, sugerując, że skończy się to jazdą cały czas na odbojach, bo Bile nie poradzą sobie ze zwiększonymi rate'ami sprężyn i ich mniejszą długością. Sugestia jest prosta - odłożyć na sensowny gwint lub przynajmniej stage 1 od FM, ewentualnie revalving.
Teoria generalnie jest taka, że sprężyny obniżające mają dobraną charakterystykę do stockowych amorów (chociaż na takich i tak jazda jest fatalna po obnizeniu), natomiast nie za bardzo do fabrycznych Bilów. Dodatkowo Bile zakładane przez Mazdę mają się różnić chrakterystyką od tego co można kupić u Bilsteina jako B6 do MX-5 - te mają być bardziej dostosowane do fabrycznych springów. Trochę logika kołowa

Dodatkowo znalezienie parametrów popularnych sprężyn obniżających to też śliski temat - z producentów u których szukałem podaje je tylko Tein. Dla innych nic u producenta, ewentualnie u resellerów albo fora.
Tyle teorii - teraz pytanie za 100pkt: jak to możliwe, że w Hameryce jeździ się na odbojach po założeniu eibachów albo teinów, a u nas jest to polecany upgrade?

"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback