Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

29 lis 2013, 19:27

Kurak ma chyba duże hamulce w słoneczkach więc powinien coś więcej wiedzieć :P
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

29 lis 2013, 19:43

Krzywy pisze:Kurak ma chyba duże hamulce w słoneczkach więc powinien coś więcej wiedzieć


Pierwsze się zgadza, drugie nie :) pytanie jest o stalaki, one mają nieraz nieco inny profil niż alusy więc nie ma co z alusów wróżyć. Natomiast tak, przy 255 14" słoneczka wchodzą absolutnie na miękko, jest tak z ponad centymetr zapasu.
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

29 lis 2013, 19:49

Szybkie pytanie - jaka jest różnica w wysokości (i wydajności) między wysokim windshottem z NB (tym plastykowym, rozkładanym) a wysokim siatkowym przykręcanym do stylebara?
Miałem ten 2, po montażu rollbara zastanawiam się czy klecić coś na zamówienie czy wepchnąć ten wyższy plastyk :)
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

29 lis 2013, 21:21

u mnie stalaki 14" nie weszły
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

30 lis 2013, 0:24

Kammich a Ty nie masz czasem bbk.
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

30 lis 2013, 0:48

żebym to ja wiedział :mrgreen: wiem, że 14" mi nie weszło :P
nigdy nie sprawdzałem jakie heble siedzą w moim samochodzie ;)
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

30 lis 2013, 10:29

Moja NBFL z 255 chwilowo zimuje na słoneczkach ;)
Awatar użytkownika
misiekrk
Posty: 154
Rejestracja: 13 paź 2011, 19:46
Model: NA
Wersja: NA6 115
Lokalizacja: Kraków

01 gru 2013, 23:55

podobno odboje z kmparts i I.L. motorsport jak również chyba i w mx5parts czyli [URL=http://www.mx5parts.co.uk/shock-absorber-boot-mk1225-p-358.html]TUTAJ[/URL] są źle opisane i są to tylko do NA????
Mam zawieszenie wsadzone od NB z jakimiś wielkimi uniwersalnymi odbojami i osłonami monroe (miały pasować..)i zawias praktycznie nie pracuje an większych wybojach... Wrzucał ktoś czasem te odboje z linku do NB i jakimś cudem może zdały egzamin? Nigdzie nie mogę dostać odbojów typowo do NB a z fatcat zza wielkiej wody nie uśmiecha mi się zamawiać...
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

02 gru 2013, 10:11

Tak wygladaja oslony ze zintegrowanym odbojem z NA.
Awatar użytkownika
misiekrk
Posty: 154
Rejestracja: 13 paź 2011, 19:46
Model: NA
Wersja: NA6 115
Lokalizacja: Kraków

02 gru 2013, 13:39

ree pisze:Tak wygladaja oslony ze zintegrowanym odbojem z NA.


to niedobrze bo właśnie dostałem wycenę odbojów do NB - przód 163zł sztuka i tył 149 zł sztuka a gdzie osłony, które są po 65 zł sztuka...... śmiech na sali... :shock: :turla:
Awatar użytkownika
rachey
Posty: 796
Rejestracja: 21 lip 2013, 13:18
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Gliwice

04 gru 2013, 11:39

http://allegro.pl/klocki-hamulcowe-ebc-dp21002-mazda-miata-mx5-i3730335390.html

Dobrze myślę, że takie klocki potrzebuję na przód do NB '00 Miracle 1.8?
Pogubiłem się już w tych kształtach klocków od całego szukania
Soul Red NB- kiedy mózg mówi ND, ale portfel mówi NB
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1098
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Piasecziusets

04 gru 2013, 13:58

jak masz tarcze 255 to tak
jak chcesz ebc sprawdź tu
ebc24.pl
MIATA nim jak szatan
Obrazek
drozdz110
Posty: 182
Rejestracja: 11 mar 2012, 16:28
Model: NA
Lokalizacja: Lublin

05 gru 2013, 17:45

Witam, mam szybkie pytanie odnośnie słynnego cykania i stukania. Wiem że temat wałkowany sto razy, ale sam nie jestem pewien co dolega mojej mx-5. Na obrotach od jałowego do 3000 jest spokojnie, natomiast po przekroczeniu 3000 i dodaniu gazu miatka zaczyna ostro stukać. Gdy spuszczam gaz - nic nie slychac, natomiast gdy dodaje - znow stuka. Na jałowym w miejscu stukanie/cykanie słychać dopiero po podniesieniu maski a i tak jest ciche, nie przeszkadza.

Przez niedopatrzenie autko jezdzilo tydzien 2mm pod kreska oleju, dolalem dzis prawie do full i niestety bez zmian. Elf 10W40.

http://www.youtube.com/watch?v=D7S30N-VfIE&feature=youtu.be
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1098
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Piasecziusets

05 gru 2013, 18:42

bum trrrrr trrr ????
nagraj filmik na postoju
btw. fajna kiera :P
MIATA nim jak szatan
Obrazek
drozdz110
Posty: 182
Rejestracja: 11 mar 2012, 16:28
Model: NA
Lokalizacja: Lublin

05 gru 2013, 19:34

http://www.youtube.com/watch?v=qemf6ewGgtg&feature=youtu.be

Dzięki, niestety nieoryginalna :)
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1098
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Piasecziusets

05 gru 2013, 20:11

eee nie słysze nic, może delkatnie popychacze ,
takie klekotanie ??
MIATA nim jak szatan
Obrazek
drozdz110
Posty: 182
Rejestracja: 11 mar 2012, 16:28
Model: NA
Lokalizacja: Lublin

05 gru 2013, 20:49

No właśnie, problem jest tego typu że na jałowym nic nie słychać, problem zaczyna się po wrzuceniu biegu i dodaniu gazu na około 2500-3000 obrotów.
http://www.youtube.com/watch?v=y2h9NI-qs-8&feature=youtu.be
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

05 gru 2013, 21:30

Dziwny ten dźwięk i to jego znikanie, żeby się nie okazało że to panewka stuka, ale dgn zaczął bym od HLA (hydrauliczne popychacze zaworowe).
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1098
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Piasecziusets

05 gru 2013, 23:14

popychacze tak szybko nie klekoczą
tam coś jakby drgało :?:
-auto na kanał
- tryb diagnostyczny
- śrubokrętem ustawiasz obroty tak żeby drgało
- włazisz pod spód i słuchasz skąd
MIATA nim jak szatan
Obrazek
drozdz110
Posty: 182
Rejestracja: 11 mar 2012, 16:28
Model: NA
Lokalizacja: Lublin

05 gru 2013, 23:56

Dobra, dzięki bardzo, jutro wjadę na kanał i to ogarnę ;)

[ Dodano: 06-12-2013, 16:10 ]
Wszedłem na kanał, siostra na pedałach i jedziemy! Nie znam się jeszcze za bardzo na mechanice, lecz wzorując się tematem przemasiego o wymianie rozrządu i podpisanych częściach - wnioskuję że hałas dochodzi z okolic wału korbowego/rozrządu.

http://www.youtube.com/watch?v=XTDa1tN2FLw&feature=youtu.be

Dodam że hałas występował tylko przy wrzuceniu biegu - na jałowym co prawda było słychać delikatny klekocik, ale raczej naturalny.

Jakieś sugestie? W ostateczności w poniedziałek podskoczę do mechanika.
Lobo
Posty: 53
Rejestracja: 18 sie 2012, 16:59
Lokalizacja: Wawa

13 gru 2013, 19:54

Mam następujący problem w NB '99 z centralnym (bez pilota):
-jak otworzę zamek od strony kierowcy, to po jakimś czasie zamek po stronie pasażera się zamyka - mimo, że zamek od strony kierowcy pozostaje otwarty.
Dodatkowo słychać, jak co jakiś czas siłownik pracuje i próbuje zamknąć zamek pasażera, który już jest zamknięty (cały czas przy otwartym zamku kierowcy).
Kiedy zamek kierowcy jest zamknięty, to zamek pasażera pozostaje zamknięty i nie próbuje się 'domykać'.
Zamek pasażera poprawnie reaguje na otwarcie i zamknięcie zamka kierowcy (automatycznie robi to samo, co zrobi się z zamkiem kierowcy: otwarcie, zamknięcie).
Tylko przy otwartym zamku kierowcy, sam się zamyka po jakimś czasie 3-7 sekund i potem co jakiś czas słychać siłownik próbujący zamknąć już zamknięty zamek pasażera + charakterystyczny 'klik' z okolic pod kierownicą. Podobny 'klik' słychać przy uruchamianiu ogrzewania tylnej szyby (jest to chyba jeden układ, a przynajmniej jest na jednym bezpieczniku pod maską).

Ma ktoś pomysł co to może być? Uszkodzony moduł zamka centralnego? Wie ktoś gdzie jest on zlokalizowany? Przepięcia jakieś? Uszkodzony czujnik pozycji zamka od strony kierowcy?

Ma ktoś sprawny moduł zamka centralnego z tego samego modelu, żeby przełożyć i sprawdzić czy to rozwiązuje problem?

Bezpieczniki sprawdziłem - są całe.
Some tough motherfuckers always try to skate up hill…
I’m one of them.
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1098
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Piasecziusets

13 gru 2013, 21:27

drozdz110, coś jakby pasek gdzieś obcierał/stukał
może wyszczerbiony
kiedy rozrząd zmieniany ?
kiedy wielorowek i klinowy zmieniane ?
MIATA nim jak szatan
Obrazek
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

14 gru 2013, 9:22

Lobo pisze:Uszkodzony czujnik pozycji zamka od strony kierowcy?

Może być toe też być zwarcie na przewodach w drzwiach kierowcy albo wiązce od drzwi do sterownika.
Lobo
Posty: 53
Rejestracja: 18 sie 2012, 16:59
Lokalizacja: Wawa

14 gru 2013, 14:57

Sprawdziłem multimetrem przełącznik i kable od przełącznika do sterownika, według tego co nakazują instrukcje serwisowe - wszystko w porządku.

Może ma ktoś ten sam model i zgodziłby się użyczyć na chwilę moduł zamka centralnego, żeby sprawdzić czy jego wymiana pomoże?
Some tough motherfuckers always try to skate up hill…
I’m one of them.
Awatar użytkownika
Morfi
Donator
Donator
Posty: 1759
Rejestracja: 11 lut 2012, 16:56
Model: NA
Wersja: 1.8 vvt
Lokalizacja: Wrocław

14 gru 2013, 18:25

potrzebuję zakupić cztery śruby łączące skrzynię biegów z silnikiem 1,8BP. Podpowiedzcie jakie mają parametry M i skok gwintu. Prawdopodobnie jest to M10 i skok 1,25 ale nie jestem pewien.
montego blue ze "świnką w środku", wersja kanadyjska
NAFL 1,8L
drozdz110
Posty: 182
Rejestracja: 11 mar 2012, 16:28
Model: NA
Lokalizacja: Lublin

14 gru 2013, 21:32

Ponoć rok temu w sierpniu, ale możliwe że był to zwykły wał wspomagający sprzedaż auta (kupiłem w lipcu tego roku).. no nic, nie będe już tu zaśmiecał tematu, podskocze do mechanika jak skończę parę rzeczy we wnętrzu :)
Dzięki bardzo za odpowiedzi.
drozdz110
Posty: 182
Rejestracja: 11 mar 2012, 16:28
Model: NA
Lokalizacja: Lublin

17 gru 2013, 19:44

http://allegro.pl/rozrzad-mazda-323-mx-3-mx-5-xedos-kia-shuma-i3771152725.html

Zamawiał ktoś coś takiego? Co sądzicie?
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

17 gru 2013, 19:58

Ja. Trudno mi ocenić... Działa.

Miałem te rolki poprzednio i miały już lekkie luzy ale nie mam pojęcia kiedy rozrząd był wymieniany więc niezbyt dobra to ocena.

Jak robisz sam to wg mnie nie za bardzo jest się co nad tym rozwodzić. Jak pęknie to nic się nie stanie (z autem - bo dojechać już się nigdzie nie dojedzie). Nie trzepiesz pewnie dziesiątek tysięcy kilometrów więc pewnie szybciej się to wszystko zestarzeje.

Inna sprawa jak byś miał to do mechanika oddawać.
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

17 gru 2013, 20:09

Zestaw wydaje sie ok, srednia polka, do kompletu jeszcze pompa wody i sprezynka napinajaca. Warto pomyslec tez o paskach klinowych przy okazji.
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

18 gru 2013, 11:59

Pasek Gates był chyba montowany jako OE w nbfl :) Łożyska nie wiem.
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
ODPOWIEDZ