[NC] opony zimowe przy obniżonym zawieszeniu

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

matson1504
Posty: 17
Rejestracja: 22 cze 2013, 13:47
Lokalizacja: Warszawa

20 lis 2013, 18:16

Witam serdecznie, mam na lato 205/45/r17 i sprężyny obniżające -40mm i nie chcę go podnosić. Muszę kupić jakieś tanie fele alu abo stalowe i dobre opony. To moja 1-sza zima mx-5, możecie mi polecić rozmiar, 16 czy 17, jaki profil ( skłaniałbym się ku 17 i szer. opony 205 ) i producenta, jakiś przykładowy model felg i opon, żeby można było jeździć bez ocierania i zwiększyć prześwit, może ktoś miał podobny dylemat. Z góry dziękuję.
iljash
Posty: 18
Rejestracja: 29 sty 2013, 20:18
Lokalizacja: Krk

20 lis 2013, 19:45

16 cali na zimę będzie jak znalazł, pomijam kwestie kosztu zakupu felg i opon gdzie będzie sporo taniej niż 17. Co do szerokości jest to rzecz gustu i upodobania kierownika. Niektórzy stosują opony węższe a inni ta sama szerokość ( np węższe aby lepiej wgryzały się w śnieg) a użytkownik jeżdżący tylko w mieście wybierze bez różnicy to samo co na lato. Zależy jak leży, moim zdaniem większy profil opony ( większy balon / ilość gumy) na zimę jak znalazł
matson1504
Posty: 17
Rejestracja: 22 cze 2013, 13:47
Lokalizacja: Warszawa

21 lis 2013, 12:58

Ok, ale jak np. założę 16 i wyższy profil opony 55, czy będę miał większy prześwit niż mam na lato i nie będzie ocierało? 4 cm obniżony to jednak nie mało, a jeżdrzę trasy i po wsi, gdzie są extremalne warunki zimą
zajcol
Posty: 872
Rejestracja: 02 wrz 2012, 19:16
Model: Inny
Lokalizacja: Wiocha pod Wawą

21 lis 2013, 13:38

matson1504 pisze:-czy będę miał większy prześwit niż mam na lato
-i nie będzie ocierało?


- tak
- nie wiem
- NC 2006 2.0 powershift
- NCFL 2009: viewtopic.php?f=22&t=9850
- NA-t 1993: viewtopic.php?f=22&t=16934
- ND 2015
- ...
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

21 lis 2013, 14:45

zajcol pisze:
matson1504 pisze:-czy będę miał większy prześwit niż mam na lato
-i nie będzie ocierało?


- tak


205/45/17 ma średnicę 616,3 mm 205/55/16 to 631,9 co daje 15,6 mm różnicy, podzielone na pół daje nam 7,8 mm, czyli auto podniesie Ci się o prawie 8mm :lol:

Jeśli koniecznie chcesz podnieść auto tylko zmianą opon/kół to zostaje Ci kombinowanie z 17 jak np 205/50/17 (636,8mm) lub nawet 55 ale czy to wejdzie nie wiem.
EDIT: w sumie jedyna opona która realnie podniesie Ci auto to 205/55/17, wtedy auto idzie do góry o 2 centymetry...
Rules are made to be broken
mlodyMazda
Posty: 134
Rejestracja: 07 maja 2013, 16:56
Lokalizacja: Merzig/De
Kontakt:

21 lis 2013, 17:26

Ja mam na zime 205/50 R16
matson1504
Posty: 17
Rejestracja: 22 cze 2013, 13:47
Lokalizacja: Warszawa

21 lis 2013, 17:42

Dziękuję za rzeczowe odpowiedzi, będę o tym myślał, jaką felgę wybrać jeśli chodzi o ET przy szerokości 205, czy 40 będzie ok? Bo rozumiem , że roztaw śrub 5x114,3.
mlodyMazda
Posty: 134
Rejestracja: 07 maja 2013, 16:56
Lokalizacja: Merzig/De
Kontakt:

21 lis 2013, 18:24

Z tego co znalazlem na e-bay to mam ET 44

http://www.ebay.de/itm/4-X-Alufelgen-Felgen-RC-DESIGN-RC15-16-Zoll-Mazda-MX-5-NC1-NC1E-/350909730968?pt=Auto_Felgen&hash=item51b3d99098

Sprawdze pozniej na samej feldze
matson1504
Posty: 17
Rejestracja: 22 cze 2013, 13:47
Lokalizacja: Warszawa

21 lis 2013, 18:46

ja mam takie letnie et chyba 40 http://www.felgi.pl/felga/oz/superturismo-gt-grigio-corsa/mazda/mx-5/cabrio/iii/2-0/17/p=65
po za tym jet jakś tolerancja wtedy albo felga wystaje lub opona
ODPOWIEDZ