Filtr stożkowy

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

30 wrz 2013, 19:55

termo_sXs pisze:(koszt z tego co kojarze 4 tysie)

Bardziej od 2 tys. (MSII +WB)

termo_sXs pisze:jak czytalem w ksiazce mozna +10KM wyciagnac)...


Jednemu z forumowiczów przy zmianie wydechu i dolotu na ARC chamber udało się uzyskać 7hp na MSII.

termo_sXs pisze:Miasto = 320 km maksymalnie na jednym baku (i to z duszą na ramieniu),


Mocnym autem ciężko jest się wlec w mieście, a wtryskiwacze, które przerzucą 1/3 litra w 10s nie pomagają, kilka takich chwil zapomnienia swoje robi
Wg. mądrej książki Maximum boost wzrost spożycia paliwa przy turbo to około 5% w trasie. Cała reszta to tylko ciężka noga.
termo_sXs
Posty: 152
Rejestracja: 30 sie 2013, 22:15
Model: NB FL
Wersja: Sportive 1.8
Lokalizacja: Wawa

30 wrz 2013, 20:07

Nie prowadziłem. Opinię wyrażam na podstawie własnych przemyśleń (wyniklych m.in z tego ze wiem jak silnik i turbo dziala) + lektury innych wpisów (Marcin30 - 320 km w miescie /500 w trasie na 1 baku - tak czy nie).
Spoko, absolutnie nikt nie musi mnie brac serio :)

Dla mnie: Turbo -1, N/A +1, Kompresor +2 :). Miata to moj dupowoz... Uzyteczne auto, nie tylko do zabawy. "Normalnie" znaczy pojezdzij w korkach, potem na trzypasmowce, potem wlecz sie jednopasmowka... Turbo jest super na autostrady - to na pewno, ale złe turbo to masakra w miescie... Mowa o ZŁYM - (nie chodzi tylko o miaty ale ogolnie). Nikt nie musi tego brac do siebie.

Od ilu wstaje dobrze przemyslane turbo w miacie? Naprawde prosze o odp.

Ale zapewne jak sie wdepnie turbomiatą to idzie jak przecinak - nie wątpię, z tym że jak czesto się depcze?

[ Dodano: 30-09-2013, 21:18 ]
sleven pisze: Prawdopodobnie nie jechał na prawym

O co chodzi z tym sformułowaniem? Nie znam go.
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3865
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: Inny
Wersja: 2,0
Lokalizacja: Poznań

30 wrz 2013, 20:59

termo_sXs pisze:Opinię wyrażam na podstawie własnych przemyśleń


Ale przyjmij do wiadomości że dla wszystkich bardziej wartościowa, pożądana i pomocna jest opinia pisana na podstawie własnych doświadczeń. To nie jest forum filozoficzne.

Jechać na prawym czyli - jadąc jako pasażer na prawym fotelu. I znowu chodzi tu o własne doświadczenia a nie dywagacje co by było gdyby :???:
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm

Bezmiatowy
termo_sXs
Posty: 152
Rejestracja: 30 sie 2013, 22:15
Model: NB FL
Wersja: Sportive 1.8
Lokalizacja: Wawa

30 wrz 2013, 21:03

Tomai pisze:Ale przyjmij do wiadomości że dla wszystkich bardziej wartościowa, pożądana i pomocna jest opinia pisana na podstawie własnych doświadczeń. To nie jest forum filozoficzne.


Jasne, zrozumiałem :)
Już nie będę się czepiał homemade turbo garaż, ale proszę też nie pisać że albo grubo albo wcale ;-)
Ja skupię się na moim fine-tuning N/A.
:zgoda:
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

30 wrz 2013, 21:05

"Na prawym" czyli na siedzeniu pasażera...
termo_sXs daj już spokój z tymi przemyśleniami, bo mi się normalnie komisja Macierewicza jeszcze dzisiaj przyśni :onie:
Bardzo chcesz wszystko wiedzieć i powiedzieć...ale wiedzy popartej doświadczeniem na razie Ci brak, więc może bardziej słuchaj innych niż ich instruuj :wink:
Nie obraź się za szczere słowa, ktoś musi :cool:
Rules are made to be broken
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

30 wrz 2013, 21:06

termo_sXs pisze:Od ilu wstaje dobrze przemyslane turbo w miacie? Naprawde prosze o odp.


To zależy, w uproszczeniu duże turbo da większą moc maksymalną i będzie pompować do odcinki na maxa, ale ma dużą turbo dziurę. Małe turbo bardzo szybko (na niskich obrotach) zaczyna pompować, czyli masz moment duży dość nisko (niemal jak kompresor), ale maksymalna moc będzie mniejsza i ciśnienie doładowania może spadać przy dużych obrotach.
Problem ten częściowo rozwiązano stosując turbiny o zmiennej geometrii (ale to głównie w dieselach).

Gdybym ja miał coś robić ze swoim motorem to N/A odpada, bo jest za drogo. Rozważam (w bardzo dalekiej przyszłości) albo kompresor (bo moment jest na dole), albo szybko wstające turbo, bo wystarczy mi z powodzeniem 200KM (nie ścigam się na ćwiartkę, a przy skrzyni i moście jakie mam seria trochę muli), a zależy mi na dużym momencie na dole.
Blackman1981
Posty: 64
Rejestracja: 15 lip 2012, 12:32
Lokalizacja: Żory

30 wrz 2013, 21:24

Wiem ze to OT w temacie ale nie moge sie powstrzymac.
Mialem okazje jezdzic juz nie jednym BURBEM co prawda w hondzie
ale to bez roznicy.
Jesli chodzi o spalanie to zalezy od turba i zestrojenia.
-Turbo "wstaje" przy 4k = spalanie w miescie dokladnie takie jak seria
(pod warunkiem ze jezdzimy tak do 3-3,5k) pompuje do konca.
Trzeba redukowac jesli potrzebujemy mocy (wtedy spalanie i moc drastycznie w gore)

-Turbo "wstaje" przy 2-2,5k = spalanie w miescie wzrasta
(nie da sie jechac ponizej 2k) pompuje do 5-6k potem slabnie.
Wyprzedzamy bez redukcji (nie ma takiego kopa. podobnie jak kompresor)

Co do kompresora to juz zalezy od modelu jaki zalozymy ale
spalanie zawsze Wzrosnie (ps maly wyjatek staniowia kompersory ze sprzeglem)
jako ze kompresor obciaza silnik caly czas poprzez paski i swoje opory toczenia.

Jeszcze raz sorki za OT. Ale chcieliscie doswiadczen a nie przemyslen.
"Ćwiara"
Kąkolewo 27.04.2013
Best ET-17,645
Kąkolewo 30.09.2014
Best ET-17,021
Śpisz nie wygrywasz
termo_sXs
Posty: 152
Rejestracja: 30 sie 2013, 22:15
Model: NB FL
Wersja: Sportive 1.8
Lokalizacja: Wawa

30 wrz 2013, 21:43

Hantkus pisze:ale wiedzy popartej doświadczeniem na razie Ci brak

W miacie tak. W poprawianiu mojej łady naprawde miałem sukcesy. Po prostu było lepiej.

Spoko Hantkus, to po prostu wciąż utrzymująca się eksytacją miatą, zbyt emocjonalnie podchodzę. Ale generalnie rozumiem co chcecie przekazać. Dość filozofowania :). OKi.

Będę robił różne experymenta na N/A i chętnie bym się podzielił, bez czytania że to głupota... Ale też rozumiem że "dupa" to dla niektorych kiepski dowód.
Swoją droga podłączyłem kable masowe z zestawu stabilizatora.. i coż... zmiana/poprawa jest, koni nie przyszlo, ale moment sie na dole zmienil. Po prostu czuć... Swiece irydowe typu power (z cienka elektrodą) też wyglądaja ciekawie po kilkustet km, widać że iskra idzie tylko z małego punktu... tutaj link dla fanów mikro tuningu: tuning swiecy zaplonowej: http://performanceunlimited.com/documents/plugsidegapping.html
Ale nie wypowiadam się bo nie mam wykresów :)

Jestem fanem ksiązkek: modyfikacje poloneza oraz poprawa ekonomicznosci i dynamiki samochodów osobowych (jakos tak) - polska klasyka, do tego dodać how tune fiat dohc etc, i tyle... A konstrukcja silnika z zaplonem iskrowym generalnie nie zmienila sie pewnie od poczatku. Dodali wałków i zaworów i zmienili oprzyrządowanie i zasilanie... I tyle.

Zawsze można poprawic seryjną produkcję i coś na tym ugrać. Na kompresor po prostu mnie nie stać, a nawet jesli stac to za duza kasa i tak... więc muszę robić chałupniczo... A w mazdzie jest co poprawiać (choć w ładzie było mega prosto). Chce ugrac ze 20KM, tanim kosztem, wydech, glowica... moze sie uda. Juz teraz jest fajnie na obrotach, absolutnie nie narzekam. Ale zawsze moze byc trochę lepiej :)

ree - no własnie turbo dziura... albo albo... co kto potrzebuje i chce.
a faktycznie dobry tuning N/A to tez kupa kasy, walki etc... a i tak kompa trzeba do tego...

Coś nie mogę wrzucić zdjęcia z książki, miata 1.8 N/A 200 KM na 2 gażnikach :( ale jest taka...

Blackman1981 - dzieki :)
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

30 wrz 2013, 21:59

Szanuję Twój zapał i nie mam nic przeciwko temu abyś się jego efektami z nami dzielił, hałewer musisz mieć świadomość, że parę osób siedzi w temacie od dawna mając wymierne efekty i jeśli ktoś uzna Twoje mody/pomysły za głupie/nic nie dające to trudno...trza z tym żyć.
Natomiast to co myślę kilku osobom lekko w Twoich postach przeszkadza to wrażenie jakbyś znał się najlepiej na wszystkim, nawet jeśli nie bardzo wiesz z czym to się je...
Ale działaj, jeśli tanim kosztem zyskasz w Miacie 20 kuni to może okaże się że Kaszpirowski to był jednak mały Bolek :wink:

EDIT:obroty nie mają żadnego wpływu na doładowanie, można jeździć w miarę sprawnie w całym zakresie obrotów będąc cały czas na podciśnieniu-wychylenie pedału jest kluczem.
Rules are made to be broken
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

30 wrz 2013, 22:11

Hantkus pisze:Coś nie mogę wrzucić zdjęcia z książki, miata 1.8 N/A 200 KM na 2 gażnikach :( ale jest taka...

Oczywiście że się da, problemem jest tylko koszt, po prostu aby w N/A osiągnąć podobne parametry co małym turbo trzeba prawie 2x tyle kasy. Z tego co pamiętam mocne miaty n/a robi np. Maruha.

Np. taki mod http://www.maruhamotors.co.jp/miata/parts/bp21lkit.html
koszt zabija oczywiście, ale masz ponad 230KM i niecałe 250Nm.
Na maleńkim turbo zrobisz spokojnie więcej momentu, moc będzie oczywiście niższa, ale w codziennym użytku moment moim zdaniem jest dużo ważniejszy.
termo_sXs
Posty: 152
Rejestracja: 30 sie 2013, 22:15
Model: NB FL
Wersja: Sportive 1.8
Lokalizacja: Wawa

30 wrz 2013, 22:24

wałki, CR+, wydech, dolot, porting, wiekszy zawory... klasyczny tuning generalnie... to wałki decydują czy to na tor i ma mega moc czy do normalnego użytku... ja naprawdę odczuwam zmiane po swiecach, kablach, stabilizatorze i dodatkowej masie... kuni to raczej nie dodało, ale sprawnosc całego układu się na pewno zwiekszyla, jest bardziej "elastycznie", momentu na dole na pewno dodało... I na pewno ma to wplyw na przyspieszanie typu 80-120... Na razie tylko usprawniłem układ zapłonowy, plus poprawiłem dolot (względem tego co kupiłem)... na pewno mniej pali, bo reszta to subiektywna i nikt mi nie musi wierzyc.

Hantkus - dzięki za szczerą opinie - biorę do serca :)

[ Dodano: 30-09-2013, 23:36 ]
ree pisze:Np. taki mod http://www.maruhamotors.c...s/bp21lkit.html
koszt zabija oczywiście, ale masz ponad 230KM i niecałe 250Nm.


Stroker kit :) mam coś takiego w ładzie z 1.7 robię 1.8 (wał ma inne wykorbienie), a da się i 1.9 (ale już za drogo bylo)...

W ladzie 1300 robili chyba 1600 stosujac tylko krotsze korby z fiata.. short rod to sie nazywalo... Ma to plusy i minusy generalnie.. A byli i tacy co skracali korby u kowala...

Moment zdecydowanie jest bardzo wazny. Ale też jest mocno zależny od pojemności, a to drogo zmienić, no i więcej pali.
Jakis czas temu jechalem z szefem mercem (a wiem ze ma audi 6 l), wdepnal na swiatlach.. wow.. czegos takiego do tej pory nie poczulem (no moze pozniej w miacie jak dalem kumplowu sie przejechac, ja na prawym, ale to juz bylo na obrotach).. pytam sie, a ile tu jest... 5,5 l... oczywiscie n/a... ale nie pytalem sie ile pali w miescie :)
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

30 wrz 2013, 22:36

Termo_sXs zapomniałeś, o tym że tam jest powiększona pojemność, czyli zapewne rozwiert, tłoki, stroker itd, a to robi $$$$$.

Co do odejścia to moim zdaniem powinieneś się przejechać na prawym kurumą/turbosmerfem.
termo_sXs
Posty: 152
Rejestracja: 30 sie 2013, 22:15
Model: NB FL
Wersja: Sportive 1.8
Lokalizacja: Wawa

30 wrz 2013, 22:45

Nie przyglądałem się mocno temu kitowi, ale rzeczywiscie ma wieksze tłoki (- na sztywnosc bloku), ale chyba glownie zwiekszenie pojemnosci odbywa sie za pomoca innego wału.
Ale ten silnik o ktorym wspomnialem ma 1.8 l i 200KM, jak bylby stroker to powinni napisac ze jest 2l...
Ale tez pisza o tym, ze te 200 KM bylo kompromisem miedzy uzytecznoscia i trwaloscia.
rogI
Posty: 1362
Rejestracja: 12 kwie 2012, 11:05
Lokalizacja: Poznań

30 wrz 2013, 23:09

Coby wnieść coś merytorycznego do tej dyskusji chciałbym sprostować poniższą kwestię:
Blackman1981 pisze:Co do kompresora to juz zalezy od modelu jaki zalozymy ale
spalanie zawsze Wzrosnie (ps maly wyjatek staniowia kompersory ze sprzeglem)
jako ze kompresor obciaza silnik caly czas poprzez paski i swoje opory toczenia.


Mianowicie mądrze założony kompresor (pisząc mądrze mam na myśli zastosowanie bypass valva a nie bov'a i zrobienie z auta parowozu) będzie zachowywał się tak jak ten ze sprzęgłem stawiając minimalne opory w dość szerokim zakresie podciśnień (oczywiście uzależnione to będzie twardością sprężyny w bypassie), dzięki czemu można zachować ekonomię na praktycznie niezmienionym poziomie jeżdżąc spokojnie. I nic do tego nie będą miały obroty bo będzie analogicznie jak w przypadku burbo o czym napisał Hantkus, tzn. :
Hantkus pisze:obroty nie mają żadnego wpływu na doładowanie, można jeździć w miarę sprawnie w całym zakresie obrotów będąc cały czas na podciśnieniu-wychylenie pedału jest kluczem.
termo_sXs
Posty: 152
Rejestracja: 30 sie 2013, 22:15
Model: NB FL
Wersja: Sportive 1.8
Lokalizacja: Wawa

04 paź 2013, 18:12

Byłem na analizatorze (bez kratki w przepływce, która wczoraj wypadła). Na jałowych jest bardzo dobrze a może i idalnie. CO 0,07, HC 22 przy Lambda 1,003. Jak ma ktoś taki pomiar z nb po 2000r chętnie porównam.

Za to na podwyższonych duużo za bogato. Pan stwierdził że sonda lambda sobie z tym nie poradzi.
Oczywiście powtórze pomiar z kratką. Przy okazji wyjdzie czy otwarty stożek wymaga strojenia zew. kompem.

Oczywiście spalanie wzrosło (po tym tankowałem). W każdym razie dobrze że leży na biurku to ją pomierzę. A jak zmierze to będę wiedział czy pewne przeróbki dolotu mają jakikolwiek sens przy seryjnej przepływce.

Wnioski? Nie bawić się przepływką, z drobnymi zmianami sonda/ecu sobie poradzi, wybrać się czasem na analizę (ja 25 zł), ale trafić na sensownego diagnostę. Mój mi powiedział np. że lekko bierze olej (chyba chodzi o HC), ale "ekspolatacyjnie".
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3865
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: Inny
Wersja: 2,0
Lokalizacja: Poznań

04 paź 2013, 18:16

termo_sXs pisze:Wnioski? Nie bawić się przepływką


Tyle to chyba wszyscy wiedzą :wink: no Ameryki nie odkryłeś :razz:
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm

Bezmiatowy
termo_sXs
Posty: 152
Rejestracja: 30 sie 2013, 22:15
Model: NB FL
Wersja: Sportive 1.8
Lokalizacja: Wawa

04 paź 2013, 18:20

Człowiek najskuteczniej uczy się na własnych błędach :)
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

05 paź 2013, 7:11

termo_sXs pisze:Człowiek najskuteczniej uczy się na własnych błędach :)


A im więcej wtopi sałaty tym skuteczniej się nauczy :cool:
Rules are made to be broken
termo_sXs
Posty: 152
Rejestracja: 30 sie 2013, 22:15
Model: NB FL
Wersja: Sportive 1.8
Lokalizacja: Wawa

05 paź 2013, 12:48

Jakbym się na studia techniczne wybrał to drożej by wyszło ;-). Na razie tylko 50 na analize, plus lekki nadpał. Z reszty "wynalazków" jestem zadowolony - mimo że to "placebo" hehe
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

05 paź 2013, 13:36

No ale dopiero zacząłeś więc wszystko przed Tobą :wink:
Rules are made to be broken
termo_sXs
Posty: 152
Rejestracja: 30 sie 2013, 22:15
Model: NB FL
Wersja: Sportive 1.8
Lokalizacja: Wawa

12 paź 2013, 17:41

Hantkus pisze:No ale dopiero zacząłeś więc wszystko przed Tobą :wink:


Na ładzie się dużo nauczyłem/wykosztowałem ;-)

Do rzeczy.

Oto innowacyjna konstrukcja oparta na tym co wykradłem z NASA.
Docelowo powietrze będzie ciągnięte spod okna (wymaga małej dziury w ścianie)... Plus izolacja termiczna aluminiowych rur.

Cóż. Jeździ ;-). Czy jest różnica między 2 kolankami i otwartym filtrem to trudno powiedzieć bo tylko kółko koło bloku zrobiłem.
Puszka jest zrobiona z gadzetów do klimatyzacji, jest wygłuszona od środka mikrogumą 2 mm, od zewnątrz mikroguma 2mm+pianka termoizolacyjna 3 mm. Rura przy przepustnicy ma 63, koło przepływki 70 mm. Koło przepustnicy są dwa kolanka 45st (a nie jedno 90 aby zakręt był łagodniejszy).
Teraz był to kapkę inaczej zrobił, no ale prototypy tak mają że są do poprawek.

Większe wrażenie (typu hałas i jak idzie na wysokich) może jutro.

Może dołożę do tego rezonator (jak uznam że coś da). Plus oczywiście coś z odma trzeba zrobic, ale potem pomyślę jak (oil tank by się chyba przydał). Nie jestem zwolennikiem filterków na odme, bo myśle że układ powinien być generalnie zamknięty.
Załączniki
filtr2.jpg
filtr4.jpg
W tłe felga mojej łady :)
filtr4.jpg (158.18 KiB) Przejrzano 2179 razy
filtr3.jpg
Simota by pasowała jeszcze lepiej ma ten dodatkowy stożek wew. Sr. wej. 70 mm.
filtr1.jpg
Ponieważ zwracam uwagę na detale, wyprofilowałem areodynamicznie czujnik temp (epoksydem) - aby nie tracić nawet 1% w przepływie. Raczej temp. jest mierzona tylko na tej kulce.
filtr1.jpg (146.04 KiB) Przejrzano 2180 razy
Ostatnio zmieniony 12 paź 2013, 18:33 przez termo_sXs, łącznie zmieniany 1 raz.
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

12 paź 2013, 18:00

Oj chopie aleś namodził :roll:
Jeśli dobrze widzę i filtr to Fujita, to Twoje doprowadzenie kieruje powietrze na zamknięty plastikowy lejek...w intencji autorów mający powodować spiralny zasys powietrza...z drugiej strony.
Nie wiem ile jest przestrzeni między filtrem a tym czymś czym to w środku wykleiłeś żeby filtr miał czym dychać..albo zrób sensowne zdjęcia bo te zadu nie porywają :wink:
Pomysł ok...
Rules are made to be broken
termo_sXs
Posty: 152
Rejestracja: 30 sie 2013, 22:15
Model: NB FL
Wersja: Sportive 1.8
Lokalizacja: Wawa

12 paź 2013, 18:08

Narysowałem sobie przekrój 2d tego wg. wymiarów, i powierzchnia otwarta jest większa od np. powierzchni przepustnicy, czy nawet od 70 mm (wy. filtra). Rysunek techniczny był :)
Ale trzeba to jeszcze spradzwdzic oczywiście po montażu. W każdym razie taki obwarzanek 1,5 cm i takim okręgu ma zaskakująco duża powierzchnię.
Co do lejka masz racje, trzeba by coś dodać, też o tym pomyślałem.

Swoją drogą z tej dziury nieźle zasysa... aż się zdziwiłem, nawet na wolnym, jak odkurzacz niemal (a dziura duzo większa niż od odkurzacza)

Pomysł ok...

:kciuk:
Wykonanie też nie najgorze ;-). Poprzykręcane wszystko bez wiercenia dziur, jest dość sztywne. Nie jest to dokończone w każdym razie.

albo zrób sensowne zdjęcia bo te zadu nie porywają :wink:

Komórką wieczorem... W ciągu dnia zrobię, będzie lepiej. To na razie po prostu idea.
Załączniki
air-box.jpg
Tak mniej wiecej.
air-box.jpg (27.6 KiB) Przejrzano 2178 razy
Awatar użytkownika
himber
Donator
Donator
Posty: 2227
Rejestracja: 07 cze 2011, 20:26
Model: NC FL2
Lokalizacja: LBN
Kontakt:

19 lut 2014, 23:21

Gdzieś u kogoś widzialem dodatkową siatkę na filtrze stożkowym.... ma ktoś doświadczenie z takim rozwiazaniem?
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

20 lut 2014, 7:36

himber pisze:Gdzieś u kogoś widzialem dodatkową siatkę na filtrze stożkowym.... ma ktoś doświadczenie z takim rozwiazaniem?


Dex ma coś co się zwie "hydroshield" ale jak sama nazwa wskazuje ma chronić przed wodą...widziałem też taką metalową na filtrach gąbkowych typu grzybek ale co to ma dawać nie wiem
Rules are made to be broken
zajcol
Posty: 872
Rejestracja: 02 wrz 2012, 19:16
Model: Inny
Lokalizacja: Wiocha pod Wawą

20 lut 2014, 14:37

Jam mam Hydroshield. U mnie stożek jest na tyle nisko, że bałbym się jeździć bez jakiegokolwiek zabezpieczenia przed wodą.
- NC 2006 2.0 powershift
- NCFL 2009: http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... =22&t=9850
- NA-t 1993: http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 22&t=16934
- ND 2015
- 2005 997 C2
- 2011 NCFL
Szczupak
Posty: 1631
Rejestracja: 02 sty 2011, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

02 cze 2014, 12:47

że tak się głupio spytam - jakie macie stożki?

Miałem wcześniej Simotę, chciałem wymienić na K&N, ale nie wiem, który model wziąć. przepływomierz zmierzyłem, że ma 76mm, Simota wchodzi bez problemu, w sklepie się pytałem, polecili, żeby wziąć 79mm, zaciśnie się bez problemu. wierzyć, brać? nie będzie dziury? :P
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

02 cze 2014, 14:12

Szczupak pisze:że tak się głupio spytam - jakie macie stożki?

Miałem wcześniej Simotę, chciałem wymienić na K&N, ale nie wiem, który model wziąć. przepływomierz zmierzyłem, że ma 76mm, Simota wchodzi bez problemu, w sklepie się pytałem, polecili, żeby wziąć 79mm, zaciśnie się bez problemu. wierzyć, brać? nie będzie dziury? :P


3 mm to żaden problem, jeśli budżetowo to simota jeśli nie to fujita. K&n'a sobie odpuść.
Rules are made to be broken
Szczupak
Posty: 1631
Rejestracja: 02 sty 2011, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

02 cze 2014, 14:25

K&N odpuścić? widziałem, że zbierał raczej dobre opinie. A Fujite tez widzę tylko 70mm, musiałbym wtedy jakąś przejściówkę rzeźbić. W takim razie pewnie kupię nową SImotę. Czy Fujitę/Simotę można czyścić?
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

02 cze 2014, 14:38

Szczupak pisze:K&N odpuścić? widziałem, że zbierał raczej dobre opinie. A Fujite tez widzę tylko 70mm, musiałbym wtedy jakąś przejściówkę rzeźbić. W takim razie pewnie kupię nową SImotę. Czy Fujitę/Simotę można czyścić?


Kiedyś zbierał dobre opinie ale u mnie totalnie się nie sprawdził(zaklejał dolot i zrobiły się w nim dziury) i od tego czasu uważam go za szrot.
Fujita występuje w wielu średnicach ja kupowałem z alledrogo od autoryzowanego sprzedawcy ale nazwy nie pamiętam.
Na temat Simoty nic złego nie słyszałem, kilka osób ma i też nie narzeka. Decyzja należy do Ciebie 8-)
Fujitę można czyścić, simotę nie wiem ale pewnie też.
Rules are made to be broken
ODPOWIEDZ