arturo_tiburon pisze:dla uproszczenia bez podatków lokalnych i rabatów same MSRP w USA
GT 86 - od 25 255 USD
370Z - od 29 990 USD
różnica 18,7% - 4 735 USD
(widocznie chłopaki mieli inne oferty albo lokalni dilerzy mieli inne promocje) tak czy inaczej różnica jest jak dla mnie powalająca - co daje nissan za dodatkowe 4,7k USD czyli jakieś 15 k pln za które dostajesz 330 kuca vs 200 ?
W Polsce to jest 126k PLN (GT86) vs 179k PLN (370Z)= 41% różnicy. W USA faktycznie są takie ceny jak podałeś, ale taka pierwsze różnica: w Polsce 370Z ma lsd w standardzie, w USA trzeba dopłacić 3000 USD do bogatszej wersji (i już robi się 31% różnicy). W stanach Scion FRS ma w standardzie lsd.
Co prawda w Polsce za 126k PLN GT-86 też nie ma szpery, ale trzeba za nią dopłacić tylko 5000 PLN i wtedy robi się róznica 36%. Obstawiałbym, że tak czy siak różnica między 370Z a GT-86 będzie oscylowała w okolicach 30-35% za analogiczne wersje a nie 18%.
arturo_tiburon pisze:ok głupie porównanie mojeopierało się na założeniu, co kupują znajomi jako kolejne auto za +100k oj głupie głupie głupie
Super postawione pytanie. Jakbym się swoich znajomych pytał czy kupiliby nową MX-5 czy Mazdę CX-7 to też by odpowiadali: CX-7 w "TDI". Tylko czy to cokolwiek wnosi do rozważań odnośnie GT-86? Czy ktokolwiek z twoich znajomych, zamiast Tuarega TDI za te 130 000 PLN kupiłby nowego Nissana 370Z za 180 000zł? Też nie i tak samo głupie pytanie. Poza tym odpowiedzi na tym forum już pewnie byłyby inne...
Czemu nie zapytasz się, czy ktoś wybrałby MX-5 za 100 000PLN, GT-86 za 130 000 czy Nissana za 180 000zł?
edit: zapomniałem jeszcze, że na cenę Nissana w Polsce wpływa idiotyczna akcyza
