[NC] Sonda lambda do 1.8 z 2008 roku

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

dezerter72
Posty: 3
Rejestracja: 31 lip 2013, 21:59
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

31 lip 2013, 22:16

Witam,

byłem szczęśliwym posiadaczem mx-5 do puki nie dowiedziałem się , że strzeliła mi lambda przed katalizatorem i jej koszt to prawie 2500zł :(

Nigdy z tym autem nie było żadnego problemu , co prawda przejechałem nią tylko 35 tyś od nowości - przez ten czas przepaliła mi się tylko jedna żarówka przednia...
Nigdy nie musiałem kupować żadnych części i tak naprawdę nie wiem jak to się robi poza serwisem Mazdy a przyznam , że cena serwisowa mnie troszkę przygniotła i szukam ekonomiczniejszego rozwiązania - czy ktoś z forumowiczów mógłby pomóc świeżakowi ?


moje auto to :

MX-5 2008 rok , 1.8 93,00KW
VIN : JMZNC188280147469
pozdrawiam

dezerter72
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5492
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

31 lip 2013, 22:54

Dwie opcje:

Denso 2349088
Bosch 15784

Bosch jest 3x drozszy, denso ponoc nie do konca dorasta do pięt serii ani opcji nr.2 ale mozesz sie przekonac i o tym nam opowiedziec :)

ew.opcja nr.3 - uzywka za grosze :wink:
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
skuri
Posty: 404
Rejestracja: 03 lip 2012, 20:39
Lokalizacja: Gdańsk

01 sie 2013, 8:38

Tak jak pisze Five. Najtańszy zamiennik np.u Wyspiarzy to 40 funtów, Denso 60, a BluePrint 150. Spory rozrzut. Mimo że mam nieprzyjemne doświadczenia z używkami, poszukałbym jednak takiej :wink: . Skontaktuj się z mx5 centrum, może coś mają na stanie.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

01 sie 2013, 23:23

Fiveopac pisze:denso ponoc nie do konca dorasta do pięt serii

A Denso to nie jest seria ? Oczywiście nie uniwersalna, tylko dedykowana ?

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5492
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

02 sie 2013, 1:43

majkel pisze:A Denso to nie jest seria ? Oczywiście nie uniwersalna, tylko dedykowana ?

Chodza takei sluchy ale na oko nie jest, mam jedna sonde na wierzchu moge obfocić. Oem od zamiennika rozni sie metalowym kolnierzem - tarcza termiczną.

W temacie O2 w NC polecam lekture miata.net, lub ponizszy cytat:
Looks like a little education is needed. On the NC there is the air fuel ratio wide band sensor in front of the Cat and a heated O2 sensor after the Cat. In the parts catalogs these are distinguished as upstream and downstream. The 2 sensors are very different in operation and cost. The Bosch part # you provided is for the downstream HO2 sensor. The OBD II code is for the Upstream sensor. The correct Bosch part # is 15784 and is about $450. This is the top end and should be used if peak performance is demanded. Denso also has an AFR sensor for about $125 Denso 2349088. When you buy an OEM fit, a percentage of the cost is the OEM plug. You can save some money by buying a sensor without a plug and then you are required to Crimped or solder the leads to the old plug. Many high quality sensor leads are stainless steel wire and can only be crimped as standard solder will not bond to SS. I would recommend spending the extra money for the preinstalled OEM plug.

Bosch vs Denso AFR Sensor – Why the huge cost difference? It’s all about sensitivity and reaction time. The Bosch is much more sensitive and reacts much faster than the less expensive Denso ( You can google for you tests). The price difference is in the purity of the materials and quality control. The the average driver the Denso will be fine. For the performance driver that wants max TQ/HP out of every shift, go with the Bosch.

BTW- the front AFR sensor is a bear to change and the dealers will charge quite a bit.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

02 sie 2013, 7:01

Fiveopac pisze:Chodza takei sluchy ale na oko nie jest, mam jedna sonde na wierzchu moge obfocić. Oem od zamiennika rozni sie metalowym kolnierzem - tarcza termiczną.

Różnić się wykonaniem minimalnie mogą. Moje cywilne Denso z ASO za 950 PLN wygląda też minimalnie inaczej niż Denso Denso za 170 PLN a jest to ta sama sonda i żadnego zamiennika włożyć nie mogę, ECU odmawia współpracy :mrgreen:

Fiveopac pisze:Bosch 15784

Czyli po europejsku F00E263036 i trzeba po prostu coś takiego kupić. Pewnie w 300-400 PLN sprawa się skończy. Szkoda czasu na jakieś dziwaczne nonejmowe zamienniki, w świecie czujników O2 działa dobrze Bosch, Denso, NTK.

Co do tego zacytowanego tekstu, wydaje mi się że upstream w NC jest jednak NB a nie tak jak tam piszą WB, ale chwilowo nie chce mi się sprawdzać :mrgreen:

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
dezerter72
Posty: 3
Rejestracja: 31 lip 2013, 21:59
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

17 sie 2013, 18:39

Fiveopac pisze:Dwie opcje:

Denso 2349088
Bosch 15784

Bosch jest 3x drozszy, denso ponoc nie do konca dorasta do pięt serii ani opcji nr.2 ale mozesz sie przekonac i o tym nam opowiedziec :)

ew.opcja nr.3 - uzywka za grosze :wink:




Witam,
przepraszam , że się nie odzywałem - byłem za granicą...

Zamówiłem Denso w USA - 115$ , za parę dni będzie u mnie - jak zamontuje napiszę czy działa czy nie :)


Bardzo dziękuje za podpowiedzi
pozdrawiam

dezerter72
dezerter72
Posty: 3
Rejestracja: 31 lip 2013, 21:59
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

11 wrz 2013, 7:55

Witam,

Sonda dotarła z USA,

łącznie z kosztami przesyłki zapłaciłem 460,00zł

znajomy mi ją zamontował - DZIAŁA !!!

znowu MX-5 jest jak nowe !!!

bardzo dziekuje za podpowiedź - zaoszczędziłem ponad 2000zł ( jakbym pojechał do serwisu ) :winner:

JESZCZE RAZ WIELKIE DZIĘKI I POZDRAWIAM
pozdrawiam

dezerter72
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5492
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

11 wrz 2013, 14:58

Polecamy sie na przyszlosc :) Napisz po czasie jak sie sonda sprawuje, czy nie wybija błedów itp :)
Pzdr!
majkel pisze:Co do tego zacytowanego tekstu, wydaje mi się że upstream w NC jest jednak NB a nie tak jak tam piszą WB, ale chwilowo nie chce mi się sprawdzać

Upstream czyli sonda wkrecona w kolektor/prekat jest wlasnie WB czyli szerokopasmowa ;)
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
ODPOWIEDZ