Poradnik początkującego forumowicza

Odpowiedzi na najczęściej zadawane przez początkujących forumowiczy pytania

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

Debet

05 sie 2013, 23:45

aha
Ostatnio zmieniony 12 wrz 2014, 12:53 przez Debet, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Spaniard
Donator
Donator
Posty: 641
Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
Model: NC
Wersja: 2.0 AT
Lokalizacja: Piaseczno

05 sie 2013, 23:57

Wystrzelone poduchy = wystrzelone pasy. Na metkach pasów zawsze jest data produkcji, paradoksalnie nasi magicy często tym zapominają...
SurfBoy23
Posty: 120
Rejestracja: 13 lut 2013, 10:45
Lokalizacja: Wrocław

06 sie 2013, 3:55

dzięki Panowie
zamierzam zaprosić sprzedającego do RBS'u na Buraczaną we Wrocławiu, a tam specjalizują się stricte w mazdach i już mi powiedzieli, że robią takie "przedsprzedażowe"/"przedzakupowe" trzepanie auta od góry do dołu (za co kasują 100zł i ponoć zajmuje to im z godzinkę)
Po pierwsze: zobaczymy jak sprzedający na to zareaguje - i to już dużo powie. A później zobaczymy, co powiedzą serwisanci w RBS'ie.

(jeśli w RBS nie da się umówić na dany termin, to Japan Tech na Karkonoskiej - jako II opcja - i tu pytanie: jak taki dobór mechaników oceniliby wrocławscy wy-miata-cze ?)

co do poduch i pasów: zgadza się - o ile jeszcze wcześniej nie było przy tym majstrowane, co następnie zaowocowało wystrzeleniem poduszek, a pasów nie (bo ktoś je np wcześniej grzebiąc rozłączył) - mimo że mimo wszelkiej elektroniki łączącej poduchy i pasy tak czy siak pirotechnika w pasach powinna zareagować i je odpalić , ale pomysłowość dłubaczy jest dosyć spora ...

[ Dodano: 06-08-2013, 15:28 ]
Panowie,
mam VIN miaty NC
jak/którędy/gdzie ją sprawdzić po VIN'ie (jeśli nie w autoryzowanym serwisie) ?
(np fordy można na jednej czy drugiej stronie www sprawdzić)
"to do is to be" - Nietzsche
"to be is to do" - Kant
"do be do be do" - Scooby Doo
:)
Debet

08 sie 2013, 22:04

Jeśli masz koło siebie ASO MAZDY idziesz dajesz VIN i ci powiedzą skąd pochodzi, który rok, z jakim wyposażeniem wyszła.... przez parę lat mogło się dużo zmienić:P, przeglądy jakie przechodziła przy jakich przebiegach i co np mniej więcej było robione. W skrócie. Jeśli nie masz możliwości podjechania do ASO po te informacje możesz spróbować zadzwonić do dowolnego serwisu mazdy..... zazwyczaj nie chcą powiedzieć... ale jak ładnie zagadasz, że stoisz właśnie masz zrobić zakup i chcesz tylko potwierdzić przy jakim przebiegu był ostatni przebieg to za pewne facet się zlituje i ci powie;-)



Mieczyslaw, naprawiają już pasy na zasadzie naciągania sprężyn i coś tam wymieniają.... jak idą po kosztach to zamiast ładunków od pasów wstawiają zwykłe oporniki i po sprawie. Prosty wpis w google.pl serwispasow.pl .... oferty widać, że robią takie rzeczy eheh "Polak Potrafi"
Krizz
Posty: 1
Rejestracja: 12 sie 2013, 11:41
Lokalizacja: Koszalin

12 sie 2013, 11:56

Witam wszystkich bardzo serdecznie.

Jakiś czas temu zobaczyłem takie autko i bardzo mi się spodobało z racji, że to cabrio ma dwa miejsca - no i przede wszystkim napęd na tył.

Rozglądałem się już co-nieco i planuję kupić auto z +-2000 r. tak mniej więcej za 3000 euro, auto planuję sciągnąć samodzielnie od Helmuta.

Wersje jakie mnie interesują to wersja 1.8 lub 1.9.
Na niemieckich mobilach znalazłem wersję 140 i 145 koni i taka też by mnie interesowała - czy jest jakaś różnica między tymi dwoma czy to taki chwyt marketingowy ?

Czy ktoś ma może taki slnik(i) w soim autku i co może o nim powiedzieć - spalanie, jak się zbiera, serwis (sam trochę dłubię jak czas pozwala), rozrząd na pasku czy łańcuchu ?

Czy są to wersje z 6-biegową skrzynią i torsenem?

Za wszystkie informacje odnośnie tego modelu bardzo dziękuję.
Jeśli ktoś mógłby mi również udzielić paru porad na co warto zwrócić uwagę podczas kupna będę bardzo wdzięczny.

Pozdrawiam Krzysiek
Necro
Posty: 594
Rejestracja: 03 lip 2013, 7:48
Model: Inny
Lokalizacja: W-wa/Sz-n

12 sie 2013, 12:48

Wszystkie informacje są na forum, wystarczy uzyć opcji szukaj :wink: .
Takie info na szybko:
Są dwie wersje silnikowe: 1,6L 110 KM i 1,8L 140 KM. Jeśli kucy jest więcej (i jest to potwierdzone), to silnik musiał być modowany.

Wersje 1,8 + 6b skrzynia + Torsen, w tych rocznikach występuje na pewno w wersji Miracle i 10th Anniversary (pewnie jeszcze się jakieś znajdą).

Spalanie można liczyć 8 - 12 L (trasa i miasto, w zależności od sposobu jazdy).
Serwis sprowadza się do lania płynów i od czasu do czasu przegląd :P. Rozrząd na pasku.
rogI
Posty: 1362
Rejestracja: 12 kwie 2012, 11:05
Lokalizacja: Poznań

12 sie 2013, 12:59

Oczywiście wszystkie informacje znajdują się już na forum. Ale na szybko prostując informacje podane przez Necro:
W wersji NBFL czyli w rocznikach 2001-2005 silnik 1,8 wyposażony został w zmienne fazy rozrządu i w związku z tym legitymuje się mocą 146KM. Silnik 1,6 nie uległ zmianie po FL.
Silniki 1,8 często są określane na niemieckich portalach ogłoszeniowych jako 1,9.
Necro
Posty: 594
Rejestracja: 03 lip 2013, 7:48
Model: Inny
Lokalizacja: W-wa/Sz-n

12 sie 2013, 14:11

Fakt, umknęła mi ta kwestia. Dzięki za sprostowanie :).
SurfBoy23
Posty: 120
Rejestracja: 13 lut 2013, 10:45
Lokalizacja: Wrocław

12 sie 2013, 15:45

Necro,
" spalanie 8-12 L (trasa i miasto, w zależności od sposobu jazdy) "
- aż tyle spala NB z silnikiem 1.8L ?
A tymczasem dla NC z silnikiem 1.8 (2006-2008) mazda podaje 7.1L na trasie 8L w mieście - wierzyć w to ?
(rzecz jasna nie kupuje się tego auta z tytułu osiągów w spalaniu, ale i przy tym aucie ten parametr istnieje, więc fajnie byłoby to jednak mieć ustalone / wyjaśnione)
"to do is to be" - Nietzsche
"to be is to do" - Kant
"do be do be do" - Scooby Doo
:)
Awatar użytkownika
polokokt
Donator
Donator
Posty: 1234
Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: WL

12 sie 2013, 16:05

wszystko zależy od nogi i tego czy tylko jeździsz w mieście, czy masz jakieś dłuższe trasy (nie chodzi o jakieś długie podróze, ale nawet sam dojazd po dłuższej prostej a nie że non stop światła i co chwila przyspieszanie). Mi normalnie 1.8 pali średnio ponad 11 litrów. Ale.. w ostatni weekend byłem w Lublinie i średnia spalania z podróży i ujeżdzania na torze wyszła mi deczko ponad 9 litrów.
A producent w folderze może napisać wszystko. Najlepiej wejść na jakiś motostat.pl czy spritmonitor.de i zobaczyć jaka jest średnia spalania wszystkich użytkowników danego modelu. Ja ze swoją nogą zazwyczaj wypadam w tych górnych średnich :) A przypuszczam, że w folderze NB producent nie podał 12 litrów w mieście.
SurfBoy23
Posty: 120
Rejestracja: 13 lut 2013, 10:45
Lokalizacja: Wrocław

12 sie 2013, 16:22

polokokt,
jasna sprawa, zdaję sobie z tego sprawę, że zależy to od nogi i że producent to najróżniejsze głupoty może podawać (a papier wszystko przyjmie)
no i ciekawy jestem właśnie "wyników z pola" - czyli relacji użytkowników, jak to jest faktycznie (komu ile pali i przy tym jak kto depcze ;-) )
"to do is to be" - Nietzsche
"to be is to do" - Kant
"do be do be do" - Scooby Doo
:)
rogI
Posty: 1362
Rejestracja: 12 kwie 2012, 11:05
Lokalizacja: Poznań

12 sie 2013, 16:24

@up mamy od tego osobny wątek :arrow: http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=582
SurfBoy23
Posty: 120
Rejestracja: 13 lut 2013, 10:45
Lokalizacja: Wrocław

12 sie 2013, 16:37

rogI, Bóg zapłać ;-)
"to do is to be" - Nietzsche
"to be is to do" - Kant
"do be do be do" - Scooby Doo
:)
Kaczkins
Posty: 1
Rejestracja: 13 sie 2013, 19:28
Lokalizacja: Kraków

13 sie 2013, 19:35

Siema, nie wiedziałem gdzie takie coś napisać to skończyłem w tym dziale. Jeszcze nie mam ale bardzo chcę mieć mazde mx5 z 2008r jednak obawiam sie że ktoś pod blokiem zniszczy mi dach.. mieszkam w centrum krk i jest ciężko o jaki kolwiek garaż, co polecacie w takich przypadkach? Czy są jakieś zbrojenia dachu aby nie dało sie go przeciąć?
Liczę na miłe odpowiedzi bo na prawdę chce kupić to auto.
Pozdrawiam,
Dawid
Awatar użytkownika
niemampojeciaa
Posty: 1430
Rejestracja: 14 lut 2010, 19:34
Model: Inny
Lokalizacja: East Lansing

13 sie 2013, 19:37

Kaczkins pisze:co polecacie w takich przypadkach?


jak ma być to mazda mx-5 NC to polecam PRHT :smile:

wtedy dachu nie potną :wink:
:)
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

13 sie 2013, 19:37

Kupić wersję z twardym dachem? Innego rozwiązania nie widzę

Edit:
spóźniłem się.
skiba
Posty: 5
Rejestracja: 27 sie 2013, 10:49
Lokalizacja: Suwałki/ Cambridge

27 sie 2013, 13:47

Próbowałem szukajki, ale bezskutecznie. Jestem zielony w temacie a chcę zanabyć mx-5. Autko miałby służyć głównie do zabawy, bo przecież rodzinnym być nie może :lol: , więc interesuje wersja NBFL 1.8 s-vt sport (wersja na Anglię), ma być rzekomo sztywniejsza, z 6-cio biegową skrzynką i szperą i większym hamulcem. Przedział wiekowy to 2001-2003.
Jeżdżę clio RS 200, który klei się jak głupi i chciałbym coś co choć trochę polata bokiem :)
Ostatecznie auto otrzyma kilka drobiazgów jak: gwint, rollbar, nowe kółka, kubełek i kierę, ale o tym po zakupie.
Jako świeżak pytam o rady, czy s-vt to odpowiednia wersja i na co zwrócić uwagę przy kupnie, poza oczywistymi oczywistościami.
Czy przelot na poziomie 130k km jest niepokojący, czy szukać czegoś z mniejszym?
Z góry dziękuję za rady
Bambi
Posty: 6
Rejestracja: 11 wrz 2013, 10:51
Lokalizacja: 3city

11 wrz 2013, 11:09

Hej, uzbierałem na wymarzonego MX'a już 10 000 zł, docelowo chciałbym w przeciągu roku jeszcze dorzucić jeszcze około 2-3-4 tysiące. Chciałbym kupić go najwcześniej za rok, pod koniec sezonu 2014 z uwagi na niskie ceny tego modelu. Moim marzeniem jest NBfl z 2001r z, oczywiście, silnikiem 1.8. Oglądałem sporo allegro, autoscout24.de i widziałem na prawdę dużo tych aut do 12 000zł / 3000 euro i to nie rzadko z klimą :shock: (wiem, jeszcze rejestracja).

I teraz pytanie, czy jest sens kupowania tak taniej NBfl 01' 1.8 za rok? Wiem, że to trochę wróżenie z fusów, ale jakieś przypuszczenia można mieć. Czy z góry jestem skazany na bardzo zły stan takiego samochodu? Od razu mówię, że stalowe felgi, brak hardtopu w ogóle mnie nie odstrasza. Napalony jestem tylko na wersje 1.8 :slinotok:

Jeździłem już dwoma MX5 NB 1.8 98' wystawionymi odpowiednio po 9500 i 10000, a jednego z nich prześwietliłem na stacji - o dziwo dobry stan bez rdzy :shock: Może jest jakaś tam szansa na kupno zgrabnego NBfl 1.8?

Aha, wiem, że to temat dobry dla wróża Macieja z TVNu, czy czego tam, dlatego umieszczam go w OFFTOPIC. W miarę możliwości bez szydery z niskiego stanu konta i wysokich wymagań poproszę. Studenci dzienni nie mają lekko :grin:
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

11 wrz 2013, 11:14

Dozbieraj, podejmij męską decyzję, kup! :mrgreen:

BTW, nie kumam tego tematu... :razz:
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Bambi
Posty: 6
Rejestracja: 11 wrz 2013, 10:51
Lokalizacja: 3city

11 wrz 2013, 11:17

OK, to w "skrótce". Za 13-14k zł uda się kupić NBfl 1.8 "golasa" pod koniec przyszłego sezonu w stanie jeżdżącym? Ten model ma taki rozstrzał cenowy, że ciężko ogarnąć :roll: W zależności od źródła są takie po 15 i po 30. Nie wiem jaką minimalną sumą trzeba dysponować
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

11 wrz 2013, 11:26

Bambi, ostatnio był wystawiony niebieski sportive za ~20kpln i tyle przyjąłbym jako budżet docelowy. Inaczej prosisz się o kłopoty.

Zgadnij, skąd bierze się rozstrzał cenowy?

Dżunior, +1
Obrazek

miatasm.com
Bambi
Posty: 6
Rejestracja: 11 wrz 2013, 10:51
Lokalizacja: 3city

11 wrz 2013, 11:29

Wiadomo, że po części stan, ale też i wodotryski jak alufelgi, hardtop, windstoper, specjalne wersje wyposażeniowe. Dodatkowo część modeli jest kosztownie modyfikowana. Zastanawiały mnie po prostu ceny, głównie w Niemczech MX5ów po średnio 3,5-4 tyś euro. Ciekaw byłem czy przy tak okrojonym budżecie jest szansa ustrzelić za rok po sezonie gołego NBfl 1.8. Wychodzi na to, że albo NBfl 1.6 lub ostatni wypust NB 1.8? :neutral:

Żeby nie być gołosłownym:
http://otomoto.pl/mazda-mx-5-1-8-146-ps-silver-blues-z-niem-C29929617.html

Autoscout24:
http://fahrzeuge.autoscout24.de/?atype=C&make=46&mmvco=1&model=1842&mmvmk0=46&mmvmd0=1842&pricefrom=1000&fregfrom=2001&powerscale=PS&powerfrom=96&cy=D&ustate=N%2cU
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3426
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NC
Wersja: 2.0T
Lokalizacja: Sosnowiec

11 wrz 2013, 11:58

Czytam te tematy i chyba swoją wystawię faktycznie dwa razy drożej, bo na razie zainteresowanie zerowe. :(
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
Bambi
Posty: 6
Rejestracja: 11 wrz 2013, 10:51
Lokalizacja: 3city

11 wrz 2013, 12:09

Bardzo fajna ta Twoja NA i właśnie na podobną okazję poluję. Swoją drogą nie tak dawno rozmawiałem z jeźdźcem NA i zapierał się, że bez 8-9 tysięcy nie ma startu do dobrej NA, bo to już klasyk :razz: Powodzenia w sprzedaży :wink:
termo_sXs
Posty: 152
Rejestracja: 30 sie 2013, 22:15
Model: NB FL
Wersja: Sportive 1.8
Lokalizacja: Wawa

11 wrz 2013, 13:24

Chyba mowa o mojej niebieskiej za te ~20, czyli od Smocka. Moja opinia jest taka ze to byla spora okazja cenowa... To wersja full wypas (sportive, klima skora etc) i w doskonalym stanie, z paroma gadzetami - dobre sprzeglo, tlumik, opony zimowe, nowki letnie, glosniki etc. Absolutnie samochod wart wiecej - jakbym mial i musial, to bym wiecej zaplacil. Ale na szczescie wlasciciel chcial ile chcial a ja bylem pierwszy.

Jedyna usterka jaka w niej byla to gumy w skrzyni, reszta ktora zrobilem to kosmetyka i "poprawienie" fabryki + plyny do wymiany (oleje, sprzeglo), swiece.

Golasa mysle kupisz spokojnie za te 13-14, (za rok przeciez ten rocznik bedzie lekko tanszy).

Ale tez pomysl, ze jak masz budzet 14 tysi - to musisz kupic auto za 12 (podatki, oc, przeglady, oleje etc)... Pojechac z kims kto sie zna i wylapie na zimno wszystko wszystko do poprawki i stargowac cene :). Grunt trzymac kase w pogotowiu i trzymac reke na pulsie, czekajac na okazje, te auta nie sa jakos super chodliwe. To nie yaris albo corolla albo co gorsza golf czy pasek w dieslu ;-)

A NBFL z 1.8 VVT zdecydowanie polecam, a 2001 to 1 rok produkcji, wiec najstarszy/najtanszy. Wiec ja mysle ze przy odrobinie szczescia jestes w stanie kupic za to co masz/bedziesz mial. Rok to kupa czasu...
wojteq
Posty: 351
Rejestracja: 18 sty 2013, 6:31
Lokalizacja: Katowice

11 wrz 2013, 13:35

Kupuj, dobrze będziesz wyglądał w mx-5
Załączniki
nb_bambi.JPG
nb_bambi.JPG (43.78 KiB) Przejrzano 1449 razy
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

11 wrz 2013, 13:51

wojteq, :winner:

termo_sXs, oczywiście, była to okazja. Ale trochę ponad rok temu mojego sportiva sprzedałem nie aż tak znacznie drożej. Kwestia szukania i czajenia się. Ale kupienie NBFL z 1.8 za 14-15kpln to proszenie się o kłopoty. Czy dziś, czy za rok. Ceny aż tak nie spadną.

Tak czy inaczej na ten temat powstało już tyle elaboratów, że nie widzę sensu, aby ciągnąć dalej tę dyskusję.
Obrazek

miatasm.com
Bambi
Posty: 6
Rejestracja: 11 wrz 2013, 10:51
Lokalizacja: 3city

11 wrz 2013, 14:14

hahaha dobre zdjęcie :kciuk: szkoda, że nie robiłem sobie zdjęć na motocyklu :lol: Nie za wysoki jestem na MX'a?

Co do opłat OC, sprowadzania ... powiedzmy, że mnie nie interesują. Chodzi o sam zakup auta :smile: 14 tyś / 3500 euro. Spróbuje za rok upolować gołą NBfl 1.8. Może budżet będzie większy niż ten obecnie założony.

Skończy się tak, że będę musiał sprzedać Kawę :bang: Dzięki za odpowiedzi w temacie, póki co mam jeszcze cały rok i jakiś miesiąc, dwa na zbieranie.
termo_sXs
Posty: 152
Rejestracja: 30 sie 2013, 22:15
Model: NB FL
Wersja: Sportive 1.8
Lokalizacja: Wawa

11 wrz 2013, 15:06

funky - nie ma co porownywac NBFL a NBFL Sportive... Mocno się różnią.
Trzeba dokladnie oblukac a co najwazniejsze sprawdzic kompresje.
Awatar użytkownika
PRYMUS_BMW
Donator
Donator
Posty: 877
Rejestracja: 24 maja 2012, 10:37
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: WPR

11 wrz 2013, 15:45

Bambi
weź tylko pod uwagę że jak zakładasz budżet na poziomie 14 tyś to auto musi kosztować 12 tyś abyś mógł nim po zakupie pojeździć tzn odlicz: (zakładam że kupisz zarejestrowane w Polsce)
- przerejestrowanie - 250 PLN
- podatek - 240 PLN
- OC ~ 500 PLN
- jakiś podstawowy mini przegląd - płyny filtry itp ~ 700 PLN
- bak na full - 300 PLN
:shock:
niestety pakiet startowy po zakupie musi być...
pozdrawiam
Prymus

historia PRYMUSKI --> viewtopic.php?f=22&t=12115
ODPOWIEDZ