problem z silnikiem

podczas eksperymentu coś poszło nie tak.

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

bodzio
Posty: 59
Rejestracja: 24 wrz 2012, 6:28
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

10 cze 2013, 19:15

Witam.
Mam problem.
Związku z problemami z cewkami, postanowiłem poeksperymentować z cewkami od innych aut.
Wybrałem cewki od renault. Zamontowałem 1 szt. Posprawdzałem co i jak, podłączyłem i wywaliło bezpiecznik ENGINE 15A. Wsadziłem drugi tak na wszelki wypadem 10A. Auto odpaliło ale chodziło nierówno i było słychać że na 2 garach inaczej i na 2 inaczej.
Postanowiłem powrócić do oryginalnych cewek.
Teraz auto odpala bez problemu ale nie ma mocy i wolno wkręca się na obroty.
Poza tym na luzie silnik faluje i ma czasami się wyłańcza. Teraz silnik wydaje dźwięk jak by to była jakaś seicento 900 ;(
Co o tym sądzicie? Coś w kompie się upaliło? Macie jakieś pomysły?

Kto może mi pomóc, chętnie podjadę jak będę w stanie.

Chęć poprawy świata nie zawsze wychodzi na zdrowie ;(
ubek
Donator
Donator
Posty: 1366
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

10 cze 2013, 21:51

spróbuj odpiac klemę minusowa na chwile,

ale żeby z renowki cewki, Paaanie :kciuk:
White NA BP'95
bodzio
Posty: 59
Rejestracja: 24 wrz 2012, 6:28
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

11 cze 2013, 6:13

podejrzewam że to jedna cewka padała na alem.
dzisiaj rano nie odpalił, ale miał ochotę.

sprawdzę dzisiaj iskrę czy jest. Jak nie ma wogle, to wina czujnika położenia wału korbowego,
jak będzie iskra tylko na jednej cewce to wina drugiej cewki.

Jak by to była wina komputera to by nie chciał kręcić i nie odpalał i palił się czek engine.

Mam rację czy się mylę?

[ Dodano: 11-06-2013, 17:27 ]
czy ktoś jest mi w stanie powiedzieć lub zmierzyć jaka powinna być wartość oporu na pinie sterującym na kostce do cewek ( chodzi mi dokładnie o zielony i niebieski) przy wyłączonym silniku i przy odpaleniu.

Wiem że to skomplikowane, ale może ktoś wie.

[ Dodano: 11-06-2013, 17:29 ]
P.S. nie trzeba wyciągać cewek. po lewej stronie jest kość 6-pinowa.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

11 cze 2013, 16:53

bodzio pisze:sprawdzę dzisiaj iskrę czy jest. Jak nie ma wogle, to wina czujnika położenia wału korbowego,

Nie wiem skąd takie wnioski. Poza tym, wczoraj wysadziłeś obwód zasilania cewek, skąd wniosek że coś się stało z CKP ? Wiesz już dlaczego po wrzuceniu cewki z Renault był siwy dym ?
bodzio pisze:Jak by to była wina komputera to by nie chciał kręcić

A skąd. Rozrusznik nie ma żadnego powiązania.
bodzio pisze:Wiem że to skomplikowane, ale może ktoś wie.

Z powyższego opisu to ja nie wiem jaką oporność chcesz zmierzyć, miedzy czym a czym...

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
bodzio
Posty: 59
Rejestracja: 24 wrz 2012, 6:28
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

11 cze 2013, 17:58

Właśnie do końca nie wiem co się stało.
Możesz podpowiedzieć co się stało w obwodzie zasilania cewek?
kermit01
Posty: 1417
Rejestracja: 29 wrz 2012, 11:55
Model: Inny
Wersja: Japoński :P
Lokalizacja: Warszawa

11 cze 2013, 18:39

a tak jeszcze z ciekawości - czemu chciałem wymienić cewkę? jakie miałeś objawy?
bodzio
Posty: 59
Rejestracja: 24 wrz 2012, 6:28
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

11 cze 2013, 20:48

Przebijały obie.
Zwłaszcza teraz jak jest wilgotno czuć było szarpanie.
W nocy było widać jak przebija do masy.

Szukam teraz od 323, dodatkowo chce dać nowe przewody i mieć spokój.

Miałem nadzieję że coś się uda zrobić dla przyszłych pokoleń, ale nie wyszło.
kermit01
Posty: 1417
Rejestracja: 29 wrz 2012, 11:55
Model: Inny
Wersja: Japoński :P
Lokalizacja: Warszawa

11 cze 2013, 20:59

bodzio pisze:Przebijały obie.
Zwłaszcza teraz jak jest wilgotno czuć było szarpanie.
W nocy było widać jak przebija do masy.

Szukam teraz od 323, dodatkowo chce dać nowe przewody i mieć spokój.

Miałem nadzieję że coś się uda zrobić dla przyszłych pokoleń, ale nie wyszło.


jak to było widać jak przebija do masy?, gdzie to można zobaczyć? :) nie znam się to pytam :)
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

11 cze 2013, 21:16

kermit01 pisze:jak to było widać jak przebija do masy?

Zgaduję, że było widać iskierki, czyli jest źle.
bodzio
Posty: 59
Rejestracja: 24 wrz 2012, 6:28
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

12 cze 2013, 7:49

zgadza się
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

12 cze 2013, 8:45

Nie rozumiem przecież ten szlak jest już przetarty, wystarczy użyć szukajki a nie łapać się za cewki z renault (pewnie były pod ręką) :wink:

http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=3867&postdays=0&postorder=asc&start=0
bodzio
Posty: 59
Rejestracja: 24 wrz 2012, 6:28
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

12 cze 2013, 13:32

WIEM, ALE TA CEWKA TEŻ KOSZTUJE NIESTETY 900pln
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

12 cze 2013, 14:44

To chyba zatrzymałeś się na tych 900 zł z czytaniem bo chłopaki pisali, że za 300 można dostać.
bodzio
Posty: 59
Rejestracja: 24 wrz 2012, 6:28
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

12 cze 2013, 15:19

tych po 300 nigdzie nie ma
ubek
Donator
Donator
Posty: 1366
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

12 cze 2013, 16:00

nie ma juz tych po 3stowy :neutral:
ODPOWIEDZ