problem z silnikiem
podczas eksperymentu coś poszło nie tak.
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Witam.
Mam problem.
Związku z problemami z cewkami, postanowiłem poeksperymentować z cewkami od innych aut.
Wybrałem cewki od renault. Zamontowałem 1 szt. Posprawdzałem co i jak, podłączyłem i wywaliło bezpiecznik ENGINE 15A. Wsadziłem drugi tak na wszelki wypadem 10A. Auto odpaliło ale chodziło nierówno i było słychać że na 2 garach inaczej i na 2 inaczej.
Postanowiłem powrócić do oryginalnych cewek.
Teraz auto odpala bez problemu ale nie ma mocy i wolno wkręca się na obroty.
Poza tym na luzie silnik faluje i ma czasami się wyłańcza. Teraz silnik wydaje dźwięk jak by to była jakaś seicento 900 ;(
Co o tym sądzicie? Coś w kompie się upaliło? Macie jakieś pomysły?
Kto może mi pomóc, chętnie podjadę jak będę w stanie.
Chęć poprawy świata nie zawsze wychodzi na zdrowie ;(
Mam problem.
Związku z problemami z cewkami, postanowiłem poeksperymentować z cewkami od innych aut.
Wybrałem cewki od renault. Zamontowałem 1 szt. Posprawdzałem co i jak, podłączyłem i wywaliło bezpiecznik ENGINE 15A. Wsadziłem drugi tak na wszelki wypadem 10A. Auto odpaliło ale chodziło nierówno i było słychać że na 2 garach inaczej i na 2 inaczej.
Postanowiłem powrócić do oryginalnych cewek.
Teraz auto odpala bez problemu ale nie ma mocy i wolno wkręca się na obroty.
Poza tym na luzie silnik faluje i ma czasami się wyłańcza. Teraz silnik wydaje dźwięk jak by to była jakaś seicento 900 ;(
Co o tym sądzicie? Coś w kompie się upaliło? Macie jakieś pomysły?
Kto może mi pomóc, chętnie podjadę jak będę w stanie.
Chęć poprawy świata nie zawsze wychodzi na zdrowie ;(
podejrzewam że to jedna cewka padała na alem.
dzisiaj rano nie odpalił, ale miał ochotę.
sprawdzę dzisiaj iskrę czy jest. Jak nie ma wogle, to wina czujnika położenia wału korbowego,
jak będzie iskra tylko na jednej cewce to wina drugiej cewki.
Jak by to była wina komputera to by nie chciał kręcić i nie odpalał i palił się czek engine.
Mam rację czy się mylę?
[ Dodano: 11-06-2013, 17:27 ]
czy ktoś jest mi w stanie powiedzieć lub zmierzyć jaka powinna być wartość oporu na pinie sterującym na kostce do cewek ( chodzi mi dokładnie o zielony i niebieski) przy wyłączonym silniku i przy odpaleniu.
Wiem że to skomplikowane, ale może ktoś wie.
[ Dodano: 11-06-2013, 17:29 ]
P.S. nie trzeba wyciągać cewek. po lewej stronie jest kość 6-pinowa.
dzisiaj rano nie odpalił, ale miał ochotę.
sprawdzę dzisiaj iskrę czy jest. Jak nie ma wogle, to wina czujnika położenia wału korbowego,
jak będzie iskra tylko na jednej cewce to wina drugiej cewki.
Jak by to była wina komputera to by nie chciał kręcić i nie odpalał i palił się czek engine.
Mam rację czy się mylę?
[ Dodano: 11-06-2013, 17:27 ]
czy ktoś jest mi w stanie powiedzieć lub zmierzyć jaka powinna być wartość oporu na pinie sterującym na kostce do cewek ( chodzi mi dokładnie o zielony i niebieski) przy wyłączonym silniku i przy odpaleniu.
Wiem że to skomplikowane, ale może ktoś wie.
[ Dodano: 11-06-2013, 17:29 ]
P.S. nie trzeba wyciągać cewek. po lewej stronie jest kość 6-pinowa.
bodzio pisze:sprawdzę dzisiaj iskrę czy jest. Jak nie ma wogle, to wina czujnika położenia wału korbowego,
Nie wiem skąd takie wnioski. Poza tym, wczoraj wysadziłeś obwód zasilania cewek, skąd wniosek że coś się stało z CKP ? Wiesz już dlaczego po wrzuceniu cewki z Renault był siwy dym ?
bodzio pisze:Jak by to była wina komputera to by nie chciał kręcić
A skąd. Rozrusznik nie ma żadnego powiązania.
bodzio pisze:Wiem że to skomplikowane, ale może ktoś wie.
Z powyższego opisu to ja nie wiem jaką oporność chcesz zmierzyć, miedzy czym a czym...
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Przebijały obie.
Zwłaszcza teraz jak jest wilgotno czuć było szarpanie.
W nocy było widać jak przebija do masy.
Szukam teraz od 323, dodatkowo chce dać nowe przewody i mieć spokój.
Miałem nadzieję że coś się uda zrobić dla przyszłych pokoleń, ale nie wyszło.
Zwłaszcza teraz jak jest wilgotno czuć było szarpanie.
W nocy było widać jak przebija do masy.
Szukam teraz od 323, dodatkowo chce dać nowe przewody i mieć spokój.
Miałem nadzieję że coś się uda zrobić dla przyszłych pokoleń, ale nie wyszło.
-
- Posty: 1417
- Rejestracja: 29 wrz 2012, 11:55
- Model: Inny
- Wersja: Japoński :P
- Lokalizacja: Warszawa
bodzio pisze:Przebijały obie.
Zwłaszcza teraz jak jest wilgotno czuć było szarpanie.
W nocy było widać jak przebija do masy.
Szukam teraz od 323, dodatkowo chce dać nowe przewody i mieć spokój.
Miałem nadzieję że coś się uda zrobić dla przyszłych pokoleń, ale nie wyszło.
jak to było widać jak przebija do masy?, gdzie to można zobaczyć?


- Bardock
- Posty: 1863
- Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
- Model: Inny
- Wersja: S3 1.8T
- Lokalizacja: Warszawa
Nie rozumiem przecież ten szlak jest już przetarty, wystarczy użyć szukajki a nie łapać się za cewki z renault (pewnie były pod ręką)
http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=3867&postdays=0&postorder=asc&start=0

http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=3867&postdays=0&postorder=asc&start=0