Szanowni fachowcy, jak wygląda kwestia wymiany jednej opony na taką samą, ale z troche innym indeksem? Moja aktualne ogumienie (ContiSportcontact3 205/45 R17 88W) jest prawie nowe więc rozumiem, że nie trzeba zakładać dwóch (konkretnie na przednią oś). Niestety zauważyłem, że z jednej opony schodzi powietrze. Bardzo powoli, ale po około 2 tygodniach ubył 1bar... przyjrzałem się więc oponie i jest na bocznej ściance zadra - prawdopodobnie krawężnik - załączam fotkę. Dalsza diagnoza z utopieniem koła w beczce wody potwierdziła, że w tym miejscu uchodzi powietrze.
Wiem, że z uszkodzeniami bocznymi to ciężka sprawa z naprawą, ale jak wasze doświadczenia w temacie? Oponka ma prawie 8mm bieżnika i nie ukrywam, że trochę szkoda wymieniać na nową. Nie musicie prawić morałów o bezpieczeństwie bo doskonale sobie z tego zdaje sprawę i jak będzie trzeba założę nową, ale może ktoś miał podobny dylemat?
Aha i pytanie o indeks, mam 88W, dużo łatwiej zdobyć pojedynczą sztuke 84V - czy tu będzie jakiś problem? Odrazu pisze, że z prędkościami powyżej 150 jeździć nie zamietrzam a auto traktuje raczej delikatnie.
Wymiana pojedynczej opony a indeks
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Oprócz indeksu prędkości masz też różne indeksy nośności... Na zdrowy rozsądek jedna opona będzie twardsza od drugiej.
Ja bym nie ryzykował tylko szukał takiej samej jak masz.
Ja bym nie ryzykował tylko szukał takiej samej jak masz.
- polokokt
- Donator
- Posty: 1234
- Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: WL
To nawet w testach czasem widać, że niby taka sama opona ale o innych parametrach może się diametralnie różnić prowadzeniem/zachowaniem. Zdecydowanie szukaj takiej samej, jeśli nie da rady jakoś sensownie połatać tego
Ewentualnie inna opcja, jak będzie problem z taką samą. Może taniej dostaniesz 2 sztuki tej o innych parametrach? Wtedy można wymienić obie opony na danej osi. Ale nie wiem jak tam wyglądają ceny używek z niższym indeksem. Czy to się kalkuluje w ogóle?

Ewentualnie inna opcja, jak będzie problem z taką samą. Może taniej dostaniesz 2 sztuki tej o innych parametrach? Wtedy można wymienić obie opony na danej osi. Ale nie wiem jak tam wyglądają ceny używek z niższym indeksem. Czy to się kalkuluje w ogóle?
Racja, też myślałem o dwóch, ale wolałbym zostać przy komplecie 4 takich samych. Jedna nowa to koszt rzędu 650, tyle co dwa dobre kapcie do mojej foki
. Jeśli nikt nie ma doświadczeń w naprawie czegoś takiego to chyba będę musiał przełknąć gorzką pigułke - jak się okazuje nie ma róży bez kolców przy zakupie samochodu i wszystkiego nie da rady sprawdzić.

- MiC
- Posty: 830
- Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:35
- Model: NB
- Wersja: najmocniejsze N/A
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
indeksy muszą zostać zachowane na jednej osi (w przypadku 4x4 na obu, jeżeli jest ten sam rozmiar)
na zdjęciu niewiele widać, ale jeżeli kordy nie zostały uszkodzone to są duże szanse że bylibyśmy w stanie naprawić taką oponę na gorąco. Podjedź do jakiejś wulkanizacji gdzie ogarniają i zobacz co powiedzą.
na zdjęciu niewiele widać, ale jeżeli kordy nie zostały uszkodzone to są duże szanse że bylibyśmy w stanie naprawić taką oponę na gorąco. Podjedź do jakiejś wulkanizacji gdzie ogarniają i zobacz co powiedzą.
N/A is best!!!
LOUD pipes save lives!!!
LOUD pipes save lives!!!
Dzięki za odpowiedzi, dla świętego spokoju zdecydowałem się nie kombinować i nowa oponka już siedzi w Miatce. Co ciekawe od środka w tej felernej wogóle nie widać oznak uszkodzenia a powietrze jednak uchodziło w tym miejscu
.
W każdym razie, będzie materiał na huśtawke na działce, z indeksem W będzie mogła śmigać 270km/h
Temat do zamknięcia.

W każdym razie, będzie materiał na huśtawke na działce, z indeksem W będzie mogła śmigać 270km/h

Temat do zamknięcia.