

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Fiveopac pisze:meping, nie stosuj motodoktora, bo kompletnie zabijesz silnik z panewkami i korbowodem lacznie. Moze wystarczy zrobic glowice, czyli wymienic gumki zaworowe i wyczyscic zawory, aczkolwiek jak wczesniej wspomnialem, moze sie zdarzyc sytuacja, ze pogorszysz sytuacje. Ciezko wrozyc. Podjedz na stacje diagnostyczna i sprawdz kompresje na poszczegolnych cylindrach na zimnym silniku.
meping pisze:3 cylindry dokladnie 11 ATM.
1 cylinder 10,5 ATM.
meping pisze:A jak kwestia brania oleju ?, wychodzi ze troche ponad 1L na 10000.
meping pisze:Wiec silnik raczej zimny.
meping pisze:auto na pomiar kompresji zholowac lub wrzucic na lawete
meping pisze:A ile oleju maksymalnie wchodzi do MX5 ?,
majkel_c pisze:meping pisze:auto na pomiar kompresji zholowac lub wrzucic na lawete
Albo zostawić wieczorem w serwisie żeby rano na zimno zrobili
meping pisze:A ile oleju maksymalnie wchodzi do MX5 ?,
W 1.8 3,8 litra z filtrem.
Pozdr
Michał
meping pisze:W takim razie moja wziela okolo 1,6 L oleju na 10000 tys. km, wlane bylo 3,5 L, zostalo pol czyli 1,9.
meping pisze:Przed zmiana dzisiaj bylo pol stanu, czyli rozumiem, ze pol z 3,8.
Czyli 1,9 L. Przy poprzedniej zmianie wlane bylo 3,5, ( 1,5 ltr zostalo w baniaku ).
Idac tym tokiem wychodzi 1,6 L.
majkel_c pisze:meping pisze:Przed zmiana dzisiaj bylo pol stanu, czyli rozumiem, ze pol z 3,8.
Czyli 1,9 L. Przy poprzedniej zmianie wlane bylo 3,5, ( 1,5 ltr zostalo w baniaku ).
Idac tym tokiem wychodzi 1,6 L.
No właśnie nieDolny stan na bagnecie oznacza że w misce zostało jeszcze
prawie 3 litry
przemasi pisze:meping, poszukaj dobrego mechanika albo zagłębij się MOCNO w literaturę motoryzacyjną...Pozostaje Ci jedno albo drugie(Nie piszę tego złosliwie, tylko oszczędzi Ci to sporo nerwów i niepewności co do samochodu)
DieSpinnePL pisze:To jak nie masz ubytków w oleju to skąd ta barwa spalin?
Tak się zastanawiam, czy aby nie mogła być to sprawka ... chrzczonego paliwa? Tankujesz na jednej stacji ?
Może spróbuj ją zmienić i zobaczysz co i jak ?
Nie mówie że to to, ale może coś w tym być ...
przemasi pisze:meping, daj znać co wyszło. Miejmy nadzieję, że będzie miał jeszcze dobrą kompresję...
meping pisze:Wymiana plus montaz:
uszczelki pod zawory
uszczelka gorna dekla
uszczelka pod glowica
uszcz pod kolektory, ssacy i wydechowy
Sprawdzenie i uszczelnienie glowicy
przemasi pisze:Koszt...a ile kosztuje silnik 1,6 w dobrym stanie do NB, bo nie wiem nawet? Możesz porównać, chociaż jeśli zrobią dobrze ten remont, to jest to lepsza opcja niż zmiana silnika.