[NB] Drgająca gałka zmiany biegów.
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Mam mały problem. Od jakiegoś czasu zauważyłem, że kiedy ruszam z gałka zmiany biegów dzieje się coś złego - zaczyna mocno drgać. Nie wiem czy to jest spowodowane... Dostrzegłem również, że skrzynia jest bardzo ciepła ( kiedy dotykam panel środkowy ) tak samo jak pod mieszkiem od gałki... Czy ktoś się spotkał z takim przypadkiem ?
Myślisz, że to tylko gumy ? strasznie szarpie... 

Wiem, że muszę wymienić te gumy bo czasami mam problemy z wrzuceniem jedynki. Postaram się nagrać filmik jak to wygląda może wtedy będzie łatwiej ocenić. Może skrzynia do wymiany 

Kinio, A gdzie on konkretnie jest ?
-
- Posty: 1023
- Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
- Lokalizacja: Wrocław
To myślę, że od razu kupie w te gumy bo wiem, że nie są w najlepszy stanie... A jaki np olej ?
Kinio, Dzięki ale tutaj jest potrzebny kanał
Rozmawiałem z Jaro ( dzięki za pomoc
) muszę sprawdzić świece, kable a może nawet cewki....

Rozmawiałem z Jaro ( dzięki za pomoc

Ten link wstawiłem tylko jeśli chodzi o to jaki olej bo do dołu i do góry leje się ten sam.
A zmianę masz tutaj opisaną http://www.miata.net/garage/trans/18.htm tyle że w nbfl masz dwie śruby w podłokietniku, dwie z przodu tunelu po bokach pod zaślepkami i jedną pod przełącznikiem opuszczania szyb.
Czyli z obrotami Ci się coś dzieje czy z gałką :>?
A zmianę masz tutaj opisaną http://www.miata.net/garage/trans/18.htm tyle że w nbfl masz dwie śruby w podłokietniku, dwie z przodu tunelu po bokach pod zaślepkami i jedną pod przełącznikiem opuszczania szyb.
Czyli z obrotami Ci się coś dzieje czy z gałką :>?
Dziękuję za linka
Zauważyłem, że obroty muszą być na ok 1500 ( jak mniej to gałka strasznie drga jakby miała dosłownie odpaść ale nie zawsze tak się dzieję. Tak samo jest na wstecznym biegu ) i wtedy puszczam sprzęgło. Najgorzej jest w mieście i korkach

Zauważyłem, że obroty muszą być na ok 1500 ( jak mniej to gałka strasznie drga jakby miała dosłownie odpaść ale nie zawsze tak się dzieję. Tak samo jest na wstecznym biegu ) i wtedy puszczam sprzęgło. Najgorzej jest w mieście i korkach

-
- Posty: 1023
- Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
- Lokalizacja: Wrocław
Do góry to akurat chyba nie ma aż takiego znaczenia, jaki olej będzie, bo on tylko smaruje lewarek, a nie ma tam jakichś gigantycznych temperatur i ogromnego tarcia. Tyle powiem, że ja wymieniałem na dole skrzyni, a na górze zostawiłem stary, bo był poziom odpowiedni. Na górze też miałem wymieniać, ale odpuściłem z tego względu, że weszły jednak całe 2 litry do skrzyni (zgodnie z instrukcją), a nie jak niektórzy pisali, niecałe 2 litry.
Gałka drga też właśnie, jak gumy są wywalone - to w końcu one trzymają drążek w jednej pozycji, zwłaszcza na luzie. Po wymianie zauważyłem znaczną poprawę.
A skrzynia ciepła dalej będzie - w końcu jest tuż obok. Może grzeje trochę mniej, ale ściankę boczną dalej mam ciepłą.
A co ma do tego układ zapłonowy, jeśli drga Ci gałka zmiany biegów? No chyba, że całym autem szarpie, to już inna sprawa...
Gałka drga też właśnie, jak gumy są wywalone - to w końcu one trzymają drążek w jednej pozycji, zwłaszcza na luzie. Po wymianie zauważyłem znaczną poprawę.
A skrzynia ciepła dalej będzie - w końcu jest tuż obok. Może grzeje trochę mniej, ale ściankę boczną dalej mam ciepłą.
A co ma do tego układ zapłonowy, jeśli drga Ci gałka zmiany biegów? No chyba, że całym autem szarpie, to już inna sprawa...