[NB] Drgająca gałka zmiany biegów.

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Pawulon
Posty: 1348
Rejestracja: 24 sty 2011, 22:11
Lokalizacja: Pruszcz Gd/3miasto
Kontakt:

10 maja 2013, 14:59

Mam mały problem. Od jakiegoś czasu zauważyłem, że kiedy ruszam z gałka zmiany biegów dzieje się coś złego - zaczyna mocno drgać. Nie wiem czy to jest spowodowane... Dostrzegłem również, że skrzynia jest bardzo ciepła ( kiedy dotykam panel środkowy ) tak samo jak pod mieszkiem od gałki... Czy ktoś się spotkał z takim przypadkiem ?
- Videorejestratory Samochodowe
- Tusze tonery do Drukarek - pawkor@onet.pl

Pozdrawiam, Paweł
Awatar użytkownika
mkube
Donator
Donator
Posty: 237
Rejestracja: 28 lut 2012, 16:09
Model: NC
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

10 maja 2013, 15:27

Pewnie gumy lewarka masz porozrywane. Wymienisz i będzie ok :grin:
Pawulon
Posty: 1348
Rejestracja: 24 sty 2011, 22:11
Lokalizacja: Pruszcz Gd/3miasto
Kontakt:

10 maja 2013, 17:09

Myślisz, że to tylko gumy ? strasznie szarpie... :kciukdol:
- Videorejestratory Samochodowe
- Tusze tonery do Drukarek - pawkor@onet.pl

Pozdrawiam, Paweł
Awatar użytkownika
mkube
Donator
Donator
Posty: 237
Rejestracja: 28 lut 2012, 16:09
Model: NC
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

10 maja 2013, 17:15

Nie jestem jasnowidzem, ale te gumy łatwo sprawdzić.
Pawulon
Posty: 1348
Rejestracja: 24 sty 2011, 22:11
Lokalizacja: Pruszcz Gd/3miasto
Kontakt:

10 maja 2013, 17:19

Wiem, że muszę wymienić te gumy bo czasami mam problemy z wrzuceniem jedynki. Postaram się nagrać filmik jak to wygląda może wtedy będzie łatwiej ocenić. Może skrzynia do wymiany :turla:
- Videorejestratory Samochodowe
- Tusze tonery do Drukarek - pawkor@onet.pl

Pozdrawiam, Paweł
ubek
Donator
Donator
Posty: 1366
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

10 maja 2013, 18:11

najszybciej będzie jak odkręcisz 5 śrubek i sprawdzisz sam.
Kinio
Donator
Donator
Posty: 685
Rejestracja: 05 wrz 2011, 14:45
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

12 maja 2013, 18:52

Sprawdź też przy okazji czy masz jeszcze olej w zbiorniczku górnym w skrzyni (pod gumami)
Pawulon
Posty: 1348
Rejestracja: 24 sty 2011, 22:11
Lokalizacja: Pruszcz Gd/3miasto
Kontakt:

12 maja 2013, 19:45

Kinio, A gdzie on konkretnie jest ?
- Videorejestratory Samochodowe
- Tusze tonery do Drukarek - pawkor@onet.pl

Pozdrawiam, Paweł
fifomaniak
Posty: 1023
Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
Lokalizacja: Wrocław

12 maja 2013, 20:23

Zdejmujesz tunel środkowy, ściągasz maty wygłuszające, odkręcasz śruby przy lewarku i go wyciągasz. Jak widzisz olej prawie do brzegu, to jest dobrze, jak nie to wlewasz tam olej do skrzyni, serwisówka mówi o ilości 75-90 ml.
Obrazek
Pawulon
Posty: 1348
Rejestracja: 24 sty 2011, 22:11
Lokalizacja: Pruszcz Gd/3miasto
Kontakt:

12 maja 2013, 20:53

To myślę, że od razu kupie w te gumy bo wiem, że nie są w najlepszy stanie... A jaki np olej ?
- Videorejestratory Samochodowe
- Tusze tonery do Drukarek - pawkor@onet.pl

Pozdrawiam, Paweł
Kinio
Donator
Donator
Posty: 685
Rejestracja: 05 wrz 2011, 14:45
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

12 maja 2013, 21:13

http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=482
wszyscy leją chyba 75w90
Pawulon
Posty: 1348
Rejestracja: 24 sty 2011, 22:11
Lokalizacja: Pruszcz Gd/3miasto
Kontakt:

12 maja 2013, 21:32

Kinio, Dzięki ale tutaj jest potrzebny kanał :razz:
Rozmawiałem z Jaro ( dzięki za pomoc :mrgreen: ) muszę sprawdzić świece, kable a może nawet cewki....
- Videorejestratory Samochodowe
- Tusze tonery do Drukarek - pawkor@onet.pl

Pozdrawiam, Paweł
Kinio
Donator
Donator
Posty: 685
Rejestracja: 05 wrz 2011, 14:45
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

12 maja 2013, 21:41

Ten link wstawiłem tylko jeśli chodzi o to jaki olej bo do dołu i do góry leje się ten sam.
A zmianę masz tutaj opisaną http://www.miata.net/garage/trans/18.htm tyle że w nbfl masz dwie śruby w podłokietniku, dwie z przodu tunelu po bokach pod zaślepkami i jedną pod przełącznikiem opuszczania szyb.
Czyli z obrotami Ci się coś dzieje czy z gałką :>?
Pawulon
Posty: 1348
Rejestracja: 24 sty 2011, 22:11
Lokalizacja: Pruszcz Gd/3miasto
Kontakt:

12 maja 2013, 22:16

Dziękuję za linka :wink:

Zauważyłem, że obroty muszą być na ok 1500 ( jak mniej to gałka strasznie drga jakby miała dosłownie odpaść ale nie zawsze tak się dzieję. Tak samo jest na wstecznym biegu ) i wtedy puszczam sprzęgło. Najgorzej jest w mieście i korkach :bang:
- Videorejestratory Samochodowe
- Tusze tonery do Drukarek - pawkor@onet.pl

Pozdrawiam, Paweł
fifomaniak
Posty: 1023
Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
Lokalizacja: Wrocław

12 maja 2013, 22:36

Do góry to akurat chyba nie ma aż takiego znaczenia, jaki olej będzie, bo on tylko smaruje lewarek, a nie ma tam jakichś gigantycznych temperatur i ogromnego tarcia. Tyle powiem, że ja wymieniałem na dole skrzyni, a na górze zostawiłem stary, bo był poziom odpowiedni. Na górze też miałem wymieniać, ale odpuściłem z tego względu, że weszły jednak całe 2 litry do skrzyni (zgodnie z instrukcją), a nie jak niektórzy pisali, niecałe 2 litry.

Gałka drga też właśnie, jak gumy są wywalone - to w końcu one trzymają drążek w jednej pozycji, zwłaszcza na luzie. Po wymianie zauważyłem znaczną poprawę.

A skrzynia ciepła dalej będzie - w końcu jest tuż obok. Może grzeje trochę mniej, ale ściankę boczną dalej mam ciepłą.

A co ma do tego układ zapłonowy, jeśli drga Ci gałka zmiany biegów? No chyba, że całym autem szarpie, to już inna sprawa...
Obrazek
korpus
Posty: 143
Rejestracja: 06 maja 2012, 7:20
Lokalizacja: Gdańsk/Poniatowo

13 maja 2013, 14:42

Pawulon Spróbuj ruszyć z obrotów 3tyś powoli puszczając sprzęgło, napisz czy pomogło!
ODPOWIEDZ