DIY kompresor
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Donator
- Posty: 2803
- Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
- Model: NB MSM
- Wersja: Szarik
- Lokalizacja: Poznań
Moja jest taka że albo idziesz w stajling w obecnym sezonie a jak mazdaslow się znudzi to turbisz/kompresorzysz przez zimę lub w następnym sezonie. Plus jest taki że szlak bedziesz miał przetarty a nie sam go będziesz krwawicą przecierał. Imho jedno i drugie ciężko będzie Ci ogarnąć jednocześnie. Poza tym chyba wiesz o jakich kosztach, trudnościach i nieprzespanych nocach mówimy? Jeśli nie to na pewno osoby które turbiły/kompresorzyły auto od zera będą mogły dorzucić tu swoje 5 groszy
Puentując:robić tylko mierzyć siły na zamiary
Puentując:robić tylko mierzyć siły na zamiary
Rules are made to be broken
Spoko Michał, langsam langsam
Na razie to i tak tylko zbieranie klocków a Tomek po prostu wybiega ze swoim projektem już parę kroków do przodu Tak jak Ci mówiłem ja też się nie będę spieszył, stage 1 to i tak musi być zakup drugiego auta, realizacja projektu pewnie zimą a strojenie i dopięcie wszystkiego dopiero wiosną 2014 Poza tym najpierw chcę zrobić hamulce, zawieszenie no i przede wszystkim trochę pojeździć coby ogarniać jakoś to auto póki ma circa 100KM w N/A. Tomek pewnie raczej nie będzie wyrywał się do przodu i albo zrobimy to wspólnie albo przetrę mu nieco szlaki
A żeby nie odbiegać od tematu - RS i jak tam zamówienie? Zdążymy przed Tokajem?
Na razie to i tak tylko zbieranie klocków a Tomek po prostu wybiega ze swoim projektem już parę kroków do przodu Tak jak Ci mówiłem ja też się nie będę spieszył, stage 1 to i tak musi być zakup drugiego auta, realizacja projektu pewnie zimą a strojenie i dopięcie wszystkiego dopiero wiosną 2014 Poza tym najpierw chcę zrobić hamulce, zawieszenie no i przede wszystkim trochę pojeździć coby ogarniać jakoś to auto póki ma circa 100KM w N/A. Tomek pewnie raczej nie będzie wyrywał się do przodu i albo zrobimy to wspólnie albo przetrę mu nieco szlaki
A żeby nie odbiegać od tematu - RS i jak tam zamówienie? Zdążymy przed Tokajem?
Co robimy? Ja mam już zamówione
PRZEPRASZAM. FAŁSZYWY ALARM
Rolki są ok. Pewna osoba (nie ja) stwierdziła na oko, że to 8, a nie 10mm, a w rozmowie użyła słowa "zmierzyłem"
Mam już u siebie taką, do pomiaru odsadzenia, wszystko jest ok.
Rolki są ok. Pewna osoba (nie ja) stwierdziła na oko, że to 8, a nie 10mm, a w rozmowie użyła słowa "zmierzyłem"
Mam już u siebie taką, do pomiaru odsadzenia, wszystko jest ok.
- Kim Son San
- Posty: 2018
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
RS, wrzuciłbyś rysunek tego napinacza w cadzie?
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
- Kim Son San
- Posty: 2018
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
to zapytaj, czy nie daliby CADa i przy okazji nie przymierzyli się do tego https://www.dropbox.com/s/53o9ycojsd5ipdl/supercharger_cad_drawings.zip
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
Widzę, że ktoś też się odzywał do Barryego Spiersa?
- Kim Son San
- Posty: 2018
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Mocowanie oczywiście.
Wygrzebałem to w baaardzo starych archiwach nutzów, sprzed wykupienia tego patentu przez TR Lane.
rogI pisze:Widzę, że ktoś też się odzywał do Barryego Spiersa?
Wygrzebałem to w baaardzo starych archiwach nutzów, sprzed wykupienia tego patentu przez TR Lane.
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
To znaczy, że ja miałem wyjątkowe szczęście bo wymieniliśmy parę maili
- Kim Son San
- Posty: 2018
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
SponeR pisze:ja sie do niego odzywałem z 3 razy na przestrzeni 1 roku i ani razu sie nie odezwał
To samo u mnie.
A konstruktywnie - czy ktoś się podejmie wrzucenia tego do CADa i przekucia w namacalny przedmiot?
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
- Kim Son San
- Posty: 2018
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
jak by nie było, to jednak te sokowirówki jakoś do bloku przymocować trzeba...
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ja mam z profilówki i kawalka katownika
Ostatnio zmieniony 10 maja 2013, 11:56 przez MEDYK, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeśli zrobisz to czego się boisz, to osiągniesz to czego chcesz...
Mam tylko małe pytanie, czy mocowanie kompresora z rysunków nie jest tylko do M45? Będzie pasować do M62?
Medyk ty masz dwie przepustnice, czy obie otwierają się w tym samym czasie? Zamocowałeś dwie linki pod pedał gazu?
Medyk ty masz dwie przepustnice, czy obie otwierają się w tym samym czasie? Zamocowałeś dwie linki pod pedał gazu?
Mikołaj
Mocowania kompresorow M45 i M62 sa napewno inne, do M62 wykonanie jest banalie proste przynajmniej pod glowice 1.6 ktora ma otwory jak by specjalnie przygotowane pod kompresor
Tak mam dwie przepustnice obie otwieraja sie jednoczesnie ale nie podciagalem dwuch linek do pedala. Nie wiedziec czemu ale silnik lepiej pracuje jezeli przepustnica nr2 czyli ta przed kompresorem u mnie musi byc troszeczke uchylona w pozycji spoczynku znaczy sie lykko otwarta juz na starcie. Silnik lepiej reaguje na gaz i lepiej zachowuje sie na wolnych obrotach.
Piszcie jakie szczegoly chcielibyscie zobaczyc w zblizeniu to zrobie wam dobre zdjecia...
Tak mam dwie przepustnice obie otwieraja sie jednoczesnie ale nie podciagalem dwuch linek do pedala. Nie wiedziec czemu ale silnik lepiej pracuje jezeli przepustnica nr2 czyli ta przed kompresorem u mnie musi byc troszeczke uchylona w pozycji spoczynku znaczy sie lykko otwarta juz na starcie. Silnik lepiej reaguje na gaz i lepiej zachowuje sie na wolnych obrotach.
Piszcie jakie szczegoly chcielibyscie zobaczyc w zblizeniu to zrobie wam dobre zdjecia...
Jeśli zrobisz to czego się boisz, to osiągniesz to czego chcesz...
Rolki dla tfutfu99 i dla mnie są od wczoraj u mnie.
Będę zamawiał jeszcze dwie sztuki dla DEXTERA - ktoś ma ochotę się podłączyć?
A co do mocowania to albo udam się z tymi rysunkami od Barryego do poleconej mi przez Mayka firmy gdzie wycinają takie cuda wodą albo sam będę rzeźbił z kątowników Tak czy inaczej dam na pewno znać.
Będę zamawiał jeszcze dwie sztuki dla DEXTERA - ktoś ma ochotę się podłączyć?
A co do mocowania to albo udam się z tymi rysunkami od Barryego do poleconej mi przez Mayka firmy gdzie wycinają takie cuda wodą albo sam będę rzeźbił z kątowników Tak czy inaczej dam na pewno znać.
Medyk może umieścisz lepsze zdjęcia mocowania kompresora oraz jak zainstalowałeś linki od przepustnicy. Dodatkowo widzę, że nie musiałeś zmieniać miejsca baniaczka spryskiwaczów. Możesz podać jak długi jest kompresor i ile jeszcze miejsca za kompresorem?
Mikołaj
Sama rolka jest plastikowa, natomiast wewnętrzna część oczywiście metalowa. Wagę będę mógł Ci podać najprędzej w weekend bo dzisiaj wyjeżdżam na delegację.
edit:
Dokładnie tak to wygląda:
edit:
Dokładnie tak to wygląda:
Obawiam się, że może być ciężko ze zmieszczeniem tego. Napisz do sprzedawcy żeby go zmierzył.
We środę napinacze mają być gotowe.
Będę robił z alu zbiorniczki na płyn do spryskiwacza. Zamierzam zasadzić go pomiędzy przednią kolumną, a przewodami paliwowymi. Ceny jeszcze nie znam (nie mam projektu jeszcze, zajmę się tym w przyszłym miesiącu).
We środę napinacze mają być gotowe.
Będę robił z alu zbiorniczki na płyn do spryskiwacza. Zamierzam zasadzić go pomiędzy przednią kolumną, a przewodami paliwowymi. Ceny jeszcze nie znam (nie mam projektu jeszcze, zajmę się tym w przyszłym miesiącu).