Witam!
Za jakiś czas mam nadzieję, że uzbieram odpowiedni budżet i stanę przed trudnym zadaniem zakupu wymarzonej mazdy.
Mój budżet określiłbym na poziomie 12`000zł – co jest już taką kwotą że pojawia się wybór NA czy NB?
Chciałbym poprosić Was o radę, czy lepiej kupić dopieszczoną NA, czy może młodszą NB?
Które z tych aut będzie łatwiejsze w serwisowaniu, mniej awaryjne? Do której części będą tańsze etc… Jest to o tyle dla mnie ważne, że nie jestem miłośnikiem mechaniki samochodowej i wolę autem jeździć niż go serwisować...
Oczywiście nie chodzi o dyskusję które jest ładniejsze, chodzi mi tylko o aspekt techniczny.
NA vs NB
Moderator: Moderatorzy
- polokokt
- Donator
- Posty: 1234
- Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: WL
technologicznie NA i NB są na bardzo zbliżonym poziomie. Co za tym idzie, ceny części nie odbiegają aż tak od siebie. Najlepiej zrób sobie tabelkę w excelu z listą najpopularniejszyc części eksploatacyjnych (komplet rozrządu, klocki hamulcowe, filtry, amortyzator, tarcza sprzegla, tarcza hamulcwoa....) i zobacz ile kosztuja do jednego i ile do drugiego w interesującej wersji silnikowej. Na przykład w internetowym sklpepie InterCars, będziesz miał porównanie czy w ogóle się różnią. Tu bardziej jest wybr, czy zadowolą Cię na przykład klocki hamulcowe "normalne" za kilkadziesiąt PLN, czy kupisz takie za 350 PLN. I tak można z każdą częścią.
Także raczej szukaj zadbanego auta, które Ci się podoba, różnica w kosztach utrzymania na tych samych częściach nie jest duża o ile w ogóle jest. A dodatkowo wybierasz czy kupujesz części za XX PLN czy za XXX PLN.
Także raczej szukaj zadbanego auta, które Ci się podoba, różnica w kosztach utrzymania na tych samych częściach nie jest duża o ile w ogóle jest. A dodatkowo wybierasz czy kupujesz części za XX PLN czy za XXX PLN.
polokokt pisze:technologicznie NA i NB są na bardzo zbliżonym poziomie. Co za tym idzie, ceny części nie odbiegają aż tak od siebie. Najlepiej zrób sobie tabelkę w excelu z listą najpopularniejszyc części eksploatacyjnych (komplet rozrządu, klocki hamulcowe, filtry, amortyzator, tarcza sprzegla, tarcza hamulcwoa....) i zobacz ile kosztuja do jednego i ile do drugiego w interesującej wersji silnikowej. Na przykład w internetowym sklpepie InterCars, będziesz miał porównanie czy w ogóle się różnią. Tu bardziej jest wybr, czy zadowolą Cię na przykład klocki hamulcowe "normalne" za kilkadziesiąt PLN, czy kupisz takie za 350 PLN. I tak można z każdą częścią.
Także raczej szukaj zadbanego auta, które Ci się podoba, różnica w kosztach utrzymania na tych samych częściach nie jest duża o ile w ogóle jest. A dodatkowo wybierasz czy kupujesz części za XX PLN czy za XXX PLN.
wielkie dzięki za te informacje, właśnie na takiej opinii mi zależało.
A czy korozja jest w takim samym stopniu problemem w NA oraz w NB?
polokokt pisze:nozda pisze:A czy korozja jest w takim samym stopniu problemem w NA oraz w NB?
Tak,
Polecam wątek:
http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=2920
o! dziękuje za link

- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
Robienie tabelek nie ma sensu. Konstrukcyjnie NA i NB to w 95% to samo auto, więc różnica w cenach gratów będzie znikoma (biorąc pod uwagę np. podstawowy set: filtry, płyny, hamulce, rozrząd).
Za 12kPLN będzie ciężko o sensowną NB nie wymagającą wkładu finansowego, ale dostępność dobrze utrzymanych egzemplarzy NA także ostatnimi czasy nie powala.
Przewidujesz jakiś budżet na podstawowe naprawy, wymiany i ewentualne "kwiatki" jakie wyjdą przy zakupie?
Jeśli nie, celuj raczej w NA do 10kPLN i resztę zostaw sobie na duży serwis. Jeśli będziesz w stanie dorzucić zaraz po zakupie 2-3kPLN na ewentualne poprawki lakiernicze (progi), nowy dach czy podstawowe czynności obsługowe, szukaj NB.
Generalnie temat wałkowany wielokrotnie, więc przyłączam się do sugestii rafała i polokokta...
Za 12kPLN będzie ciężko o sensowną NB nie wymagającą wkładu finansowego, ale dostępność dobrze utrzymanych egzemplarzy NA także ostatnimi czasy nie powala.
Przewidujesz jakiś budżet na podstawowe naprawy, wymiany i ewentualne "kwiatki" jakie wyjdą przy zakupie?
Jeśli nie, celuj raczej w NA do 10kPLN i resztę zostaw sobie na duży serwis. Jeśli będziesz w stanie dorzucić zaraz po zakupie 2-3kPLN na ewentualne poprawki lakiernicze (progi), nowy dach czy podstawowe czynności obsługowe, szukaj NB.
Generalnie temat wałkowany wielokrotnie, więc przyłączam się do sugestii rafała i polokokta...
MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT

Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
polokokt pisze:to reasumując, ten link odpowie pewnie na 95% Twoich nastepnych pytan:
http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=5537

stokrotne podziękowania - niech orlen Ci to wynagrodzi w tańszym paliwie!
Dżunior pisze: (...)
Jeśli nie, celuj raczej w NA do 10kPLN i resztę zostaw sobie na duży serwis. Jeśli będziesz w stanie dorzucić zaraz po zakupie 2-3kPLN na ewentualne poprawki lakiernicze (progi) (...)
słuszna uwaga.

