Mam pytanie.Nurtuje mnie juz jakis czas,czytajac posty dotyczace zawiechy,gleby,felg i opon.
Jezdzac na felgach 17kach(z ktorych niektorzy sie smieja),nie odczulem zbytniego dyskomfortu z jazdy.
Spodziewalem sie wiekszego czucia nierownosci asfaltu,ale bez przesady.
Posiadam rowniez SUVa,ktory ma wysoki profil i tez jest twardy.
Jezdzac na np.15kach i obnizajac auto,utwardza sie je,tak?
Dobrze rozumuje?
Inna strona medalu to,czy jest to praktyczne.
Jesli nie moge potem wjechac do garazu...to raczej nie bede obnizal o duzo,moze troszke.
Czy to ma wtedy sens?
Wiecej negatywnych wypowiedzi jest skierowanych przeciwko niskiemu profilowi opon niz glebie na maxa.
Czyli majac niskie auto,utwardzone zawieszenie ale na wysokim profilu,to juz jest komfortowa jazda?
Gdzie jest ten zloty srodek?
Wytlumaczcie mi.
Komfort jazdy
Zloty srodek
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
Na taki temat to można dywagować pół nocy.... Uważam że najprościej dla Ciebie będzie jeśli poprosisz kogoś kto ma 15' lub 16' w miatce o jazdę próbną i wtedy sobie wybierzesz.
Wkładając koło 15 ' podnosisz komfort w stosunku do 17 '. Utwardzając zawieszenie obojętnie na jakim kole -tracisz komfort - zyskujesz własności lepszej trakcji. Złoty środek dla każdego może być inny.
Jeśli miałbym już celować w jakiś "złoty środek" to założyłbym 205/45R16.
Wkładając koło 15 ' podnosisz komfort w stosunku do 17 '. Utwardzając zawieszenie obojętnie na jakim kole -tracisz komfort - zyskujesz własności lepszej trakcji. Złoty środek dla każdego może być inny.
Jeśli miałbym już celować w jakiś "złoty środek" to założyłbym 205/45R16.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
U mnie na parkingu stoi Mazdaspeed na 17" z opona 215/45 .
Ja mam 17" z profilem 205/40.
Nie chcialem zmieniac rozmiaru felg bo mi odpowiadaja jak rowniez ze wzgledu na zwykle koszta.
Nie mam nikogo znajomego z mx5ka
Ja mam 17" z profilem 205/40.
Nie chcialem zmieniac rozmiaru felg bo mi odpowiadaja jak rowniez ze wzgledu na zwykle koszta.
Nie mam nikogo znajomego z mx5ka

- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
piotrrf pisze:Nie chcialem zmieniac rozmiaru felg bo mi odpowiadaja
To nie pozostaje nic innego jak jeździć i cieszyć się dalej

Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Ciesze sie,oczywiscie,ze tak.
Tylko,ze wielu narzeka na komfort a raczej jego brak na 17kach a robi glebe i ma podobnie twardo jak ja.A moze twardziej.
Musze zauwazyc,ze nie wszyscy sie scigaja i nie wszystkim jest to potrzebne.
Robia bo im sie to podoba,nie zwazajac na brak komfortu.
Twarde auto,raczej jest bardziej wyczuwalne w reakcjach niz takie z miekkim,gumowym zawieszeniem.
Wiec niektorzy robia dla tzw.bezpieczenstwa jazdy.
Tylko,ze wielu narzeka na komfort a raczej jego brak na 17kach a robi glebe i ma podobnie twardo jak ja.A moze twardziej.
Musze zauwazyc,ze nie wszyscy sie scigaja i nie wszystkim jest to potrzebne.
Robia bo im sie to podoba,nie zwazajac na brak komfortu.
Twarde auto,raczej jest bardziej wyczuwalne w reakcjach niz takie z miekkim,gumowym zawieszeniem.
Wiec niektorzy robia dla tzw.bezpieczenstwa jazdy.
ja czasami mam wrazenie ze wiekszosc ludzi cierpi na jakies dolegliwosci zwiazane z dolna czescia plecow. Przesiadlem sie z ori 15" na 17 z profilem 205/40, do tego obnizylem sobie zawieche s.tech'ami i uwazam ze jeszcze malo. Nie wiem co przyniesie ten sezon, ale na pewno nie zamierzam sie wracac z tematem 

-
- Posty: 2477
- Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
- Model: Inny
- Wersja: DC2R K20 inside
- Lokalizacja: PZ
piotrrf : Jedynym wyznacznikiem komfortu jest Twoja tolerancja na dyskomfort
Jeśli z Twojej perspektywy jest Ok, to nie ma powodu - aby się czymkolwiek przejmować.
Jak kupiłem Mazdę, to ona stała na felgach 14 z opona chyba 185/60 , szybko przesiadłem
się na 16 cali z oponą 215/40 - dość dużo pompuje , jeżdzę nie tylko po dywanie -obniżyłem maszynę i jakiejś wielkiej różnicy nie odczuwam
Napiszę więcej - za dużo komfortu jak na "pół spec" miatę 

Jeśli z Twojej perspektywy jest Ok, to nie ma powodu - aby się czymkolwiek przejmować.
Jak kupiłem Mazdę, to ona stała na felgach 14 z opona chyba 185/60 , szybko przesiadłem
się na 16 cali z oponą 215/40 - dość dużo pompuje , jeżdzę nie tylko po dywanie -obniżyłem maszynę i jakiejś wielkiej różnicy nie odczuwam


- Bardock
- Posty: 1863
- Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
- Model: Inny
- Wersja: S3 1.8T
- Lokalizacja: Warszawa
Marr, to nie chodzi często o same plecy ale jak ja miałem 17 u siebie to przy silniku 1.6 115 KM też nie było sie czym ścigać, jedynie toczyć się i ładnie wyglądać na tych 17-ach. Ale za każdym razem wpadając w dziurę i śląc ku#%^ miałem już dość, a uwierz mi, też uwielbiałem 17, zwłaszcza te co miałem na swoim aucie.
[quote="remik"]piotrrf : Jedynym wyznacznikiem komfortu jest Twoja tolerancja na dyskomfort
Ladnie to ujales
Ja nie mam problemu z bolaca czescia ponizej plecow
Nie chce tez zmieniac swoich upodoban pod kogos.
Liczylem na Wasze wypowiedzi bo moze byc to ciekawe.I jest
Tylko,prosze sie nie klocic
co jest lepsze.
U mnie jedynym wyznacznikiem wysokosci zawiechy jest wjazd do garazu
A,ze nie mam innej mozliwosci wiec nie moge dac w dol.
Przy okazji,ja sie nie scigam na drodze tylko wirtualnie.Jednak kolega moze miec racje,ze 17ki sa fajne do toczenia sie.

Ladnie to ujales

Ja nie mam problemu z bolaca czescia ponizej plecow

Nie chce tez zmieniac swoich upodoban pod kogos.
Liczylem na Wasze wypowiedzi bo moze byc to ciekawe.I jest

Tylko,prosze sie nie klocic

U mnie jedynym wyznacznikiem wysokosci zawiechy jest wjazd do garazu

Przy okazji,ja sie nie scigam na drodze tylko wirtualnie.Jednak kolega moze miec racje,ze 17ki sa fajne do toczenia sie.
Jesli chcesz obnizyc tylko troche ale ne wiesz ile dokladnie, i przy okazji nie usztywnic za bardzo, proponuje jakies przyzwoite zawiesznie gwintowane (takie zeby mialo regulacje twardosci oprocz wysokosci, od 2500zl w gore), na ktorym ustawisz sobie wysokosc co do mm, i wyregulujesz twardosc jak tylko bedziesz chcial.
Wszystkie tanie gwinty oraz zestawy sprezyn obnizajacych to loteria - costam mozna z parametrow wywnioskowac ale nie bedziesz do konca wiedzial co Cie czeka.
Wszystkie tanie gwinty oraz zestawy sprezyn obnizajacych to loteria - costam mozna z parametrow wywnioskowac ale nie bedziesz do konca wiedzial co Cie czeka.
- Bardock
- Posty: 1863
- Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
- Model: Inny
- Wersja: S3 1.8T
- Lokalizacja: Warszawa
Może nie powiem, że polecam zawieszenie Raceland'a bo za krótko na nim jeżdżę, ale opowiem dotychczasowe spostrzeżenia. Jeśli ktoś chce zwiększyć komfort (najbardziej w NA) niech kupi sobie gwint racelanda pod NB, oczywiście z górnymi mocowaniami NB i sprawa załatwiona. Jest o niebo lepiej, wpadanie w dziury nie kończy się trzęsieniem ziemi i bolącą dupą
przystępny zawias za przystepną cenę.
