Zawieszenie - utrata przyczepności tylnej osi
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Witam, mam takie pytanie w moim mx (silnik 1.8, opony 15, zawieszona nie seryjne sprężyny Eibach) dużo ciężej zainicjować poślizg, mam porównanie z dwiema seryjnymi mazdami w których można to robić z dużo większą łatwością. Jak myślicie jest to spowodowane zawiasem ? ogólnie im twardziej i niżej to tym trudniej zerwać przyczepność tylnej osi?
-
- Donator
- Posty: 2803
- Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
- Model: NB MSM
- Wersja: Szarik
- Lokalizacja: Poznań
Jeśli przy seryjnej mocy głównie chcesz polatać bokiem to tak.
Chociaż nawet teraz są łatwiejsze dla Ciebie sposoby, choćby założyć do tyłu jakąś 15 letnią szmatę i nawalić jej 3,5 bara.
Chociaż nawet teraz są łatwiejsze dla Ciebie sposoby, choćby założyć do tyłu jakąś 15 letnią szmatę i nawalić jej 3,5 bara.
Rules are made to be broken
-
- Posty: 2477
- Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
- Model: Inny
- Wersja: DC2R K20 inside
- Lokalizacja: PZ
Masz ekstra zawieszenie , nie rezygnuj z niego. Jeśli chcesz więcej nadsterowności dołóż
gruszy stabilizator do tyłu . Ja mam podobnie tylko grubszy z przodu (czyli jeszcze trudniej) i jest rewelacyjnie = a jak chcę , to i tak latam bokiem ....
gruszy stabilizator do tyłu . Ja mam podobnie tylko grubszy z przodu (czyli jeszcze trudniej) i jest rewelacyjnie = a jak chcę , to i tak latam bokiem ....
Remik, da rade polatać bokiem ale sama inicjacja wymaga dużo agresywniejszego podejścia. Dopiero się uczę i pewnie ta nauka szła by mi lepiej na seryjnym. Jeździłem dwiema seryjnymi i jakoś oprócz samej inicjacji uślizgu łatwiej mi się prowadziło samochód w poślizgu wszystko trwa trochę wolniej i bardziej płynnie u mnie to jest bardziej 0/1. Niemniej charakterystyka mojego zawiasu świetnie się sprawdza przy szybkiej jeździe. Jakiej grubości stabilizator radziłbyś założyć ?
-
- Posty: 57
- Rejestracja: 11 gru 2011, 18:23
- Lokalizacja: Wrocław
Nim zaczniesz przekładać zawias IMO ze stratą dla jakości prowadzenia auta - zrób jak radzi Hantkus - podnieś ciśnienie w tyle z 1.8 na 2.4-2.6. Będzie "twardziej" ale dużo łatwiej zerwiesz przyczepność. To jest rozwiązanie tymczasowe - pobawisz się i wracasz na standard.