
[NB] Większy kąt skrętu kół...
robił ktoś?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Pytanie dotyczy zmniejszenia promienia skrętu w MX-5, co naturalnie można osiągnąć poprzez zwiększenie kąta skrętu kół... Czy ktoś z Was ma doświadczenie w tym temacie i może się podzielić swoją wiedzą? 

- Kim Son San
- Posty: 2020
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
do Śluby uderzaj.
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
-
- Posty: 2983
- Rejestracja: 14 maja 2011, 15:02
- Lokalizacja: Planeta B-612
będziesz jeździć bardziej bokiem... ? 

- niemampojeciaa
- Posty: 1430
- Rejestracja: 14 lut 2010, 19:34
- Model: Inny
- Lokalizacja: East Lansing
Jak dobrze pamiętam to Hella Flush miał plany takie coś robić ale czy coś z tego wyszło to nie wiem

-
- Donator
- Posty: 1846
- Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
- Model: NA
- Wersja: PoTurbowana
- Lokalizacja: WWA
- Kontakt:
Ja ! Ja ! wybierz mnie! 

NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
No to Śluba podziel się swoją wiedzą... bo mam mglistą wiedzę w tym zakresie (pewnie nie tylko ja)
a) większy kąt uzyskujemy poprzez regulację czy musimy dodawać "coś" specjalnego?
b) jak maglownica wytrzymuje taki zabieg?
c) jak wygląda prowadzenie auta w normalnym użytkowaniu?
a) większy kąt uzyskujemy poprzez regulację czy musimy dodawać "coś" specjalnego?
b) jak maglownica wytrzymuje taki zabieg?
c) jak wygląda prowadzenie auta w normalnym użytkowaniu?
-
- Donator
- Posty: 1846
- Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
- Model: NA
- Wersja: PoTurbowana
- Lokalizacja: WWA
- Kontakt:
Hehe
z tego co wiem a wiedza moja jest oparta na rozwiązaniach stosowanych w BMW przez znajomy serwis to:
a) dodajemy coś specjalnego, w przypadku mx5 przerobienie zwrotnicy , dajemy dystans i na 99% robimy od podstaw dolne wahacze. System zawieszenia w miatach ma spory potencjał na poprawianie skrętu
b) dla maglownicy wg mnie to bez znaczenia bo zostaje ona w fabrycznym stanie bez przerabiania
c) w normalnym jeździe raczej bez problemu bo rzadko kiedy wykorzystuje się nawet seryjny skręt (nie mowie o manewrach parkingowych) ale słyszałem ze może to wpłynąć na podsterowność auta
Pytanie tylko po co zwiększać skręt kół do jazdy torowej? to się robi głownie do powiększenia kontry w drifcie aby zwiększyć maksymalne wychylenie auta
dodam tylko ze zestaw taki do E30 ceni się kolo 2500zł
jeszcze polecam dowiedzieć się o Ackermanie
http://translate.google.pl/translate?hl=pl&langpair=en|pl&u=http://www.compgoparts.com/TechnicalResources/AckermanSteering.asp

a) dodajemy coś specjalnego, w przypadku mx5 przerobienie zwrotnicy , dajemy dystans i na 99% robimy od podstaw dolne wahacze. System zawieszenia w miatach ma spory potencjał na poprawianie skrętu
b) dla maglownicy wg mnie to bez znaczenia bo zostaje ona w fabrycznym stanie bez przerabiania
c) w normalnym jeździe raczej bez problemu bo rzadko kiedy wykorzystuje się nawet seryjny skręt (nie mowie o manewrach parkingowych) ale słyszałem ze może to wpłynąć na podsterowność auta
Pytanie tylko po co zwiększać skręt kół do jazdy torowej? to się robi głownie do powiększenia kontry w drifcie aby zwiększyć maksymalne wychylenie auta

dodam tylko ze zestaw taki do E30 ceni się kolo 2500zł

jeszcze polecam dowiedzieć się o Ackermanie

http://translate.google.pl/translate?hl=pl&langpair=en|pl&u=http://www.compgoparts.com/TechnicalResources/AckermanSteering.asp
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
Dr.KoKoN pisze:Pytanie tylko po co zwiększać skręt kół do jazdy torowej? to się robi głownie do powiększenia kontry w drifcie aby zwiększyć maksymalne wychylenie auta
Oczywista oczywistość

Czyli u siebie nie masz tego moda popełnionego?
[URL=http://www.compgoparts.com/TechnicalResources/AckermanSteering.asp]POPRAWIONY LINK[/URL]
-
- Donator
- Posty: 1846
- Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
- Model: NA
- Wersja: PoTurbowana
- Lokalizacja: WWA
- Kontakt:
jeszcze nie mam
ale będę to robić na 100%
no właśnie po co Ci to jeśli nastawiasz się na jazdę torową? (tak zakładam)
mazda ma całkiem mały promień zawracania tak mi się wydaje... a na beczki i nawroty to ręczny hydrauliczny raczej

no właśnie po co Ci to jeśli nastawiasz się na jazdę torową? (tak zakładam)

mazda ma całkiem mały promień zawracania tak mi się wydaje... a na beczki i nawroty to ręczny hydrauliczny raczej

NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
a co Wy tak za tą jazdą torową 

No a co tu gadać? Po śniegu na torze zrobiłem już ponad 700km i zwyczajnie modze w głowie jak poprawić fun żeby było jeszcze fajniej... Na suchym mocy za mało na takie zabawy, ale moc prędzej czy później przybędzie
A wracając do tematu... Większy kąt skrętu to większe wychylenie i przesunięcie granicy między jazdą a spinem. Taka oczywista oczywistość.

A wracając do tematu... Większy kąt skrętu to większe wychylenie i przesunięcie granicy między jazdą a spinem. Taka oczywista oczywistość.
-
- Donator
- Posty: 2803
- Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
- Model: NB MSM
- Wersja: Szarik
- Lokalizacja: Poznań
No tak ale zima się skończy a na suchym raczej takich wychyleń sobie serwować nie będziesz, nawet jak już moc przybędzie. Imho możesz lepiej spożytkować te plny zamiast powiększać skręt. Śluba chyba też ma w tym względzie serię a wychylenia osiąga jak na moje oko baaardzo miłe 

Rules are made to be broken
Blablablabla.... A możecie trzymać się tematu?
Hantkus pisze:himber pisze:Blablablabla.... A możecie trzymać się tematu?
A gdzie niby od niego odszedłem?
Wszystko nadal w temacie
Temat dotyczy większego kąta skrętu i tego jak go uzyskać w miacie. Ani jednego, ani drugiego nie ma w Twojej i dextera wypowiedzi. Jest tylko bleblebleble co to byś zrobił na czyimś miejscu. A po co takie rady? Ja tam się nie pytam czy warto

Sluba, natrafiłeś na jakieś manuale?
Mnie się coś we łbie kotłuje że fabrycznie jest jakaś regulacja i kilka ładnych stopni dodaje... gdzieś to było w serwisówce.
Hantkus pisze:Ok masz rację, już się więcej nie odezwę.
Foszek pierdzioszek

[ Dodano: 11-02-2013, 14:57 ]
tmx89, dobry ten filmik. Takie podkładki to w sumie tani MOD, byleby nie przesadzić bo robi się mało bezpiecznie

Ostatnio zmieniony 11 lut 2013, 17:38 przez himber, łącznie zmieniany 1 raz.
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
Między maglownicą a czym?



MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT

Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT