rollbar klatka itd

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2020
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

02 lut 2013, 21:06

autopaga pisze:Z ciekawości w którym miejscu jest różnica w pasowaniu NA vs. NB? Ja jedyną podział jaki znam to na pasujące do tylnych szyb szklanych i pleksi.


Each of our Miata rollbars Fits 1990 – 2005 Miatas with original or aftermarket plastic or glass windows - http://www.bossfrog.biz/Miata_Rollbars.html
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
matpilch
Donator
Donator
Posty: 4239
Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
Model: Inny
Lokalizacja: Toronto

02 lut 2013, 21:10

dobrze rozumiem, że chcecie wykonać kopie rollbara, tak? mam nadzieję, że pisząc kopie, macie na myśli nie tylko kształt, ale również klase stali, spawy, wymiary/grubości blach, rodzaj zamocowania, śruby etc

nie chciałbym się czepiać, ale producenci zaprojektowali to, przeliczyli i teraz sprzedają za cenę która im to musi wyrównać, rozumiem, że szukacie drogi na skróty ale obawiam się, czy wam to nie zapewni jedynie złudzenia bezpieczeństwa..
miata lov!
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

02 lut 2013, 21:16

matpilch tak masz rację. Dlatego nie gniemy rur u rysia w szopie na kolanie ;)
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

02 lut 2013, 21:35

Zarówno Scheffler jak i Ireco to podmioty robiące klatki do aut rajdowych/wyścigowych. Zarówno stal, spawy jak i montaż nie budzą żadnych obaw co do ich jakości/profesjonalizmu. Oba podmioty na swoje wyroby dają homologację, co w przypadku chęci startu w imprezach pzmotu ma znaczenie.
Śmiem twierdzić że rollbar zrobiony przez Schefflera niczym nie ustąpi bossrogom, harddogom etc. jeśli nawet ich nie przewyższy. Tamto to masówka a tutaj każde auto jest robione przez niego a to ma znaczenie.
Rules are made to be broken
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

02 lut 2013, 21:43

Kim Son San pisze:podejdzie


No właśnie teraz jest zrozumiałe;) Ja mam z concept motorsport i też dostałem certyfikat z załącznikiem J.
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

02 lut 2013, 22:00

matpilch pisze:rozumiem, że szukacie drogi na skróty ale obawiam się, czy wam to nie zapewni jedynie złudzenia bezpieczeństwa..


Nie szukamy drogi na skróty, bo jakbyśmy chcieli , to kupilibyśmy europejskie kopie masówki
bossfrogów/harddogów, i bylibyśmy 1000 w plecy .. Widziałeś/dotykałeś wybory w/w firm ??

Hantkus: +1 :wink:
matpilch
Donator
Donator
Posty: 4239
Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
Model: Inny
Lokalizacja: Toronto

02 lut 2013, 22:05

remik pisze:Widziałeś/dotykałeś wybory w/w firm ??


nie.

i ja tu nikogo nie atakuje, ale nie jesteśmy dziećmi, rollbar to jest poważna sprawa, więc się zainteresowałem, nie znam też waszych lokalnych majstrów więc sorka że 'scheffler' mi nic nie mówi.

popytajcie bywalców ułężowych albo kogokolwiek innego kto zaliczył wycieczki poza tor, zwłaszcza bokiem - w takiej sytuacji każdy chce mieć zaufanie do tego co mu chroni głowę, ja tylko się upewniam, że wy taką pewność macie :wink:
miata lov!
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3655
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

02 lut 2013, 22:36

Załącznik J i koniec tematu, każdy kto klatkuje należy zakladać że się tego trzyma a to gwarant bezpieczeństwa, no i tyle, oby siadło bo wiele razy już próbowano to zorganizować.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2020
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

02 lut 2013, 22:37

matpilch pisze: nie jesteśmy dziećmi


oj tam oj tam :mrgreen:

a na poważnie - mamy chociaż wzór?
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
irekkurczak
Posty: 194
Rejestracja: 07 maja 2012, 20:11
Model: NC FL
Lokalizacja: Elbląg

02 lut 2013, 22:41

Kim Son San pisze:oj tam oj tam

a na poważnie - mamy chociaż wzór?


Oooo właśnie :mrgreen:

Lista rośnie jak na zakup dywaników :kciuk:

A konkretów wciąż niewiele :razz:

Dajmy się chociaż rozkręcić organizatorom :smile:
offthe
Posty: 1178
Rejestracja: 25 lut 2012, 23:47
Model: NA
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

02 lut 2013, 23:02

Pytanko. W jaki sposób montaż na śruby ingeruje we wnętrze samochodu? Prawdę mówiąc chciałbym jak najmniej wyrzucać z samochodu, nie robić niepotrzebnych dziur jeśli można itd.. Czy to jest montowane w taki sam sposb jak stylebar?
Druga rzecz, czy malowanie będzie na kolor jaki chcę, czy mogę sobie wybrać?
I don't like being overtaken. It's a sign of weakness.
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

02 lut 2013, 23:12

Jest trochę blachy do wycięcia po bokach baku i wierci się dużo dziur.
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

03 lut 2013, 8:12

offthe pisze:Druga rzecz, czy malowanie będzie na kolor jaki chcę, czy mogę sobie wybrać?


Możesz sobie wybrać - malowanie proszkowe wykonamy w firmie zajmującej się tym , obowiązuje paleta kolorów RAL, chyba - że ktoś chcę większą paletę , to można samemu ogarnąć ..
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

03 lut 2013, 8:41

Widać, że same NA są chętne na rollbar ;)
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

03 lut 2013, 9:25

offthe pisze:Czy to jest montowane w taki sam sposb jak stylebar?


Jakby było montowane jak style, to by nie działało :)

http://www.madracki.com/miata/modrollbar.html - tu link z fotorelacją montażu rollbara. Można popatrzeć ile to babraniny :)
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
offthe
Posty: 1178
Rejestracja: 25 lut 2012, 23:47
Model: NA
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

03 lut 2013, 12:07

Uo motyla noga.. teraz to ja nie wiem czy go chce...
I don't like being overtaken. It's a sign of weakness.
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2020
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

03 lut 2013, 12:17

chcesz http://revlimiter.net/miata/bonk.html
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
Awatar użytkownika
polokokt
Donator
Donator
Posty: 1234
Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: WL

03 lut 2013, 12:25

dobra, co by nie śmiecić w temacie ZG, podpytam tutaj. Bo ja należę do tych raczej wyzszych kierowców (186cm wzrostu) i mam fotel odsunięty na maxa a i łepetynę dosyć wysoko. Czy jak sobie strzelę tylko i wyłącznie rollbar i zostanę przy tradycyjnych stołkach to nie stworzy to dodatkowego zagrożenia w postaci takiej, że jak na ulicy dostanę od innego auta strzał w tył, to walnę łepetyną o rurki od rollbar'a? Pytam, bo gdzieś tam z pół roku temu, jak przymierzałem się do MX'a wyczytałem gdzieś opinię (w sumie nawet dla mnie właśnie logiczną, patrząc na fotki w necie), że razem z rollbarem zalecane byłoby wymienić od razu fotele na kubełki, tak aby głowa od tyłu przy normalnej jeździe była chroniona przez fotel. Niechciałbym zapisać się na rollbar, który będzie mnie chronił od teoretycznej rolki gdzie na ulicach Warszawy większe prawdopodobieństwo jest dostanie strzała z tyłu.
Czy może po prostu założyc rollbar i owinąć go pianką jak niektórzy robią?
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

03 lut 2013, 12:25

offthe pisze:Uo motyla noga.. teraz to ja nie wiem czy go chce...


Wolisz dziury w karoserii Miaty czy w Twojej czaszce?
To nie jest dekoracja kolego, to w razie rolki czy wypadku ma Ci uratować byt. Trzeba pamiętać że rollbar ma znaczenie nie tylko w razie dacha ale z racji połączenia na sztywno lewej i prawej części auta wpływa znacząco na jego sztywność w razie "konwencjonalnego wypadku ale rownież usztywnia budę co pozytywnie odczuwa się na winklach, dziurrach itd.
Rules are made to be broken
matpilch
Donator
Donator
Posty: 4239
Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
Model: Inny
Lokalizacja: Toronto

03 lut 2013, 12:27

poprzenosić wam część tej dyskusji do działu tech.?
miata lov!
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

03 lut 2013, 12:34

matpilch : jak można , to zdecydowanie, tam jest temat właściwy, tutaj rozmawiamy o samym zamówieniu i kompletujemy listę chętnych ..
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

03 lut 2013, 14:27

Zależy jaki wmontujesz rollbar, są dwa miejsca gdzie montuje się główny pałąk, na wysokości pasów bezpieczeństwa lub przed nimi. W 1 przypadku jak widać w załączniku nie ma szans żeby uderzyć w niego głową, chyba że jeździsz bez zagłówków;)
Załączniki
roll.JPG
roll.JPG (32.24 KiB) Przejrzano 1028 razy
swimmer
Posty: 1394
Rejestracja: 07 lut 2011, 14:44
Lokalizacja: Warszawa

03 lut 2013, 14:50

Kim Son San pisze:Jeśli faktycznie będzie to kopia z montażem do podłogi:


To jak w końcu, to ma być z montażem do podłogi?
zolt
Posty: 1081
Rejestracja: 20 wrz 2011, 21:35
Lokalizacja: Wrocław

03 lut 2013, 15:08

Na forum hawajskiego klubu Miaty jest watek o rollbarach, ktory ciegnie sie od kilku lat. Generalnie wnioski sa takie: w przypadku seryjnych foteli NA rear-end moze byc grozny z roll-barem, najlepsze sa kubly, ew. fotele z NBFL. Kubly maja ta zalete, ze beda nizej, wiec przy zatrzymaniu na dachu auto nie oprze sie na Twojej glowie, tylko na roll-barze. Revlimiter zaliczyl rear-end w Sharce z rollbarem na autostradzie. Rollbar mial oblozony pianka, a tak przydzwonil w niego lepetyna, ze mial wstrzas mozgu i stracil kilka minut pamieci z wypadku.
Szczupak
Posty: 1631
Rejestracja: 02 sty 2011, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

03 lut 2013, 16:36

Kim Son San, dałeś jeden z głównych argumentów na nie :P bez rollbara by miał mniejsze obrażenia, niż z. ale jak jużmatpilch wspomniał, właściwa dyskusja toczy się w innym temacie ;)
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2020
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

03 lut 2013, 16:39

Szczupak pisze:Kim Son San, dałeś jeden z głównych argumentów na nie


OT Szczupak, Ty w języku language to coś kumasz? Bo wygląda na to, że nie bardzo. /OT
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
Szczupak
Posty: 1631
Rejestracja: 02 sty 2011, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

03 lut 2013, 16:52

dobra, matpilch, jak będziesz przerzucał to przerzucisz jeden więcej :P

@Kim Son San
1. "But that rollbar would have surely killed or vegetated me without the padding installed. "

przy strzale w tył uderzenie głową w rollbar nie jest ani przyjemne, ani bezpieczne, nawet z pianką zainstalowaną.

2. "What would have happened without the safe zone the rollbar provided? (...) It is hard to speculate about what might have happened."

jeśli uderzenie zatrzymało się na tylnych mocowaniach to wcale nie znaczy, że bez rollbara poszło by dalej, albo że mocniejsze nie wepchnęłoby rollbara dalej. pytanie, czy rollbar był przykręcony, czy wspawany, pytanie na ile skończyło się na bagażniku, bo zabrakło impetu, a na ile rollbar rozłożył uderzenie, do którego nie był przystosowany, jeśli rozłożył to gdzie? czy przy bardzo silnym strzale w tył sam rollbar nie przeniesie impetu ze zgniecionego bagażnika bezpośrednio na zgniecenie kabiny, pomijając bak? nie wiem, tego nie wie nikt. jedyne, co wiemy na pewno - rollbar przy takim strzale potrafi być niebezpieczny.

P.S. żeby nie było - nie jestem przeciwnikiem rollbarów, mi też by się kiedyś jeden przydał ;)
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
Awatar użytkownika
polokokt
Donator
Donator
Posty: 1234
Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: WL

03 lut 2013, 17:12

zolt pisze:Rollbar mial oblozony pianka, a tak przydzwonil w niego lepetyna, ze mial wstrzas mozgu i stracil kilka minut pamieci z wypadku.


No właśnie, czyli dla mnie na chwilę obecną temat rollbara odpada, skoro zaraz pociągnąłby wydatek na dwa kubły, czyli drugie 1500 PLN.
Plan na ten rok to jezdzic jak najwiecej, bo na razie to koszt przejechanego kilometra to mam jak w jakims Bentleyu :)
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2020
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

03 lut 2013, 17:19

Pewne są dwie rzeczy:
1. rollbar daje szansę przeżycia rolki
2. jeżdżenie z OEMowymi siedzeniami z NA przy strzale w tył gwarantuje ciężki uraz kręgosłupa: "With that awful low-back stock seat, my head had nowhere to go but into the rollbar". Teraz wydane pieniądze na stołki i rurki mogą kiedyś odwdzięczyć się uratowaniem tyłka.

Jeśli ktoś ma wątpliwości: http://clubroadster.net/vb_forum/21-interior-sponsored-rev9-autosport/37813-anti-style-bar-empire.html

Kończmy OT, nie ma co mówić o rzeczach oczywistych. Dzisiaj załadowałem kubeł, potrzebuję jeszcze mieć do czego szelki przypiąć :wink: (fotele z NBFL kupiłem już dawno)
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
Szczupak
Posty: 1631
Rejestracja: 02 sty 2011, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

03 lut 2013, 17:27

Kim Son San,

i teraz się muszę zgodzić :D

i to właśnie miałem na myśli mówiąc argument na nie - rollbar powinien iść w parze z kilkoma innymi inwestycjami, a póki nie mogę sobie pozwolić na rollbar+kubły+szelki, to pozostaje się chronić przed rolką poprzez wolniejszą jazdę ;) bo przed strzałem w tył ciężko się bronić...

i tak chyba lepiej zacząć inwestycję w bezpieczeństwo od porządnych foteli :P
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
ODPOWIEDZ