Miata gorsza od wersji na europe ??
Moderator: Moderatorzy
Wszystkie powstały w tej samej fabryce w Hiroschimie.
- Akar.Zaephyr
- Posty: 311
- Rejestracja: 09 kwie 2008, 2:15
- Model: Inny
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Drodzy koledzy, bardzo przepraszam ale nie macie racji.
Miaty produkowano zarówno w fabryce w Hiroshimie, jak i w fabryce Forda w Stanach (przepraszam ale zapomniałem gdzie ona jest... White Sands?).
Można to łatwo sprawdzić po VINie samochodu który jest różny dla samochodów made in japan i made in usa.
Przykładowo - moja Miata była wyprodukowana w Japonii a przeznaczona na rynek amerykański i jej VIN zaczyna się od JMZ (czyli "J" - kraj produkcji Japonia i "MZ" czyli Mazda).
VINy Miat wyprodukowanych w USA mają inny początek.
Co do różnic w jakości samochodów mogę tylko powtórzyć obiegowe opinie które słyszałem a są one takie że nie różnią się tak bardzo pod względem podatności na korozję czy sprawności mechanicznej. W końcu Ford od Mazdy przejął w latach '90 proces cynkowania blach i (teoretycznie) zyskał na tym na jakości. Wg mnie nie ma różnicy czy cynkowano blachę po drugiej stronie oceanu czy na Pacyfiku.
Miaty produkowano zarówno w fabryce w Hiroshimie, jak i w fabryce Forda w Stanach (przepraszam ale zapomniałem gdzie ona jest... White Sands?).
Można to łatwo sprawdzić po VINie samochodu który jest różny dla samochodów made in japan i made in usa.
Przykładowo - moja Miata była wyprodukowana w Japonii a przeznaczona na rynek amerykański i jej VIN zaczyna się od JMZ (czyli "J" - kraj produkcji Japonia i "MZ" czyli Mazda).
VINy Miat wyprodukowanych w USA mają inny początek.
Co do różnic w jakości samochodów mogę tylko powtórzyć obiegowe opinie które słyszałem a są one takie że nie różnią się tak bardzo pod względem podatności na korozję czy sprawności mechanicznej. W końcu Ford od Mazdy przejął w latach '90 proces cynkowania blach i (teoretycznie) zyskał na tym na jakości. Wg mnie nie ma różnicy czy cynkowano blachę po drugiej stronie oceanu czy na Pacyfiku.
"Klucznik" Akar
Ex-owner of 409.945th Miata
Current ND2 dreamer.
Ex-owner of 409.945th Miata
Current ND2 dreamer.
O samochodach produkowanych w USA słyszy się opinie, że mają często gorzej zrobione wnętrze - mówię tu np. o jakości tworzyw sztucznych. Nie bardzo w to wierzyłem, dopóki nie wsiadłem do nowego Mustanga. Więc być może miaty made in USA też mają te tworzywa gorsze?
A od strony technicznej samochód to nie tylko technologia i projekt, ale także jakość montażu przez robotników - przecież dlatego nawet w ramach tego samego koncernu bywają fabryki lepsze i gorsze - a na ile znam forda, to akurat jego fabryka może nie należeć do czołówki pod względem jakości. Pamiętacie pewnie, że ford GT Clarksona (z amerykańskiej fabryki oczywiście) więcej stał u mechaników niż jeździł...
A od strony technicznej samochód to nie tylko technologia i projekt, ale także jakość montażu przez robotników - przecież dlatego nawet w ramach tego samego koncernu bywają fabryki lepsze i gorsze - a na ile znam forda, to akurat jego fabryka może nie należeć do czołówki pod względem jakości. Pamiętacie pewnie, że ford GT Clarksona (z amerykańskiej fabryki oczywiście) więcej stał u mechaników niż jeździł...
"Race car driving is like sex: all men think they're good at it" - Jay Leno
"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
callum pisze:Więc być może miaty made in USA też mają te tworzywa gorsze?
...
co to za bzdury przecierz miaty sa robione w Japonii a nie w USA

to samo sie tyczy wielu marek, BMW, Mercedes, Audi, Subaru, Mitsu - tylko nie ktore auta i z ich oferty sa skladane w USA a reszta to europejska i japonska jakosc
-
- Posty: 268
- Rejestracja: 24 gru 2007, 21:20
- Model: Inny
- Lokalizacja: Kraków / Tarnów
- Kontakt:
z tego co pamiętam, to na przykład Subaru Impreza składana w USA miała znacznie mniej spawów w swojej konstrukcji niż ta przeznaczone na inne rynki, nie pamiętam w jakim stopniu wpływało to na ich sztywność
jeśli natomiast chodzi o mazdę, to zarówno w europie jak i US klasuje się wysoko w rankingach niezawodności, więc może nie ma co przesadzać z tymi różnicami
jeśli natomiast chodzi o mazdę, to zarówno w europie jak i US klasuje się wysoko w rankingach niezawodności, więc może nie ma co przesadzać z tymi różnicami

whitemanik pisze:z tego co pamiętam, to na przykład Subaru Impreza składana w USA miała znacznie mniej spawów w swojej konstrukcji niż ta przeznaczone na inne rynki, nie pamiętam w jakim stopniu wpływało to na ich sztywność
jeśli natomiast chodzi o mazdę, to zarówno w europie jak i US klasuje się wysoko w rankingach niezawodności, więc może nie ma co przesadzać z tymi różnicami
bardzo ciekawe bzdury opowiadasz bo zadna impreza nie byla skladana w USA, tylko Legacy
i chyba Tribeca (ale tego nie jestem pewien) Sam mialem impreze z USA i byla identyczna jak ta sprzedawana w europie


GRAF pisze:whitemanik pisze:Subaru Impreza składana w USA miała znacznie mniej spawów w swojej konstrukcji niż ta przeznaczone na inne rynki,
Sam mialem impreze z USA i byla identyczna jak ta sprzedawana w europie
Rozumiem, że skoro tak odpowiadasz whitemanikowi, to znaczy, że sprawdziłeś osobiście każdy spaw i porównałeś z europejską, i stąd wiesz, że była identyczna?

GRAF pisze:callum pisze:Więc być może miaty made in USA też mają te tworzywa gorsze? ...
co to za bzdury przecierz miaty sa robione w Japonii a nie w USA![]()
Ciężko wyczuć - Akar.Zaephyr mówi jedno, Ty mówisz drugie, ale żaden z was nie popiera tego faktami


"Race car driving is like sex: all men think they're good at it" - Jay Leno
"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
- Akar.Zaephyr
- Posty: 311
- Rejestracja: 09 kwie 2008, 2:15
- Model: Inny
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
GRAF pisze:callum pisze:Więc być może miaty made in USA też mają te tworzywa gorsze?
...
co to za bzdury przecierz miaty sa robione w Japonii a nie w USA![]()
to samo sie tyczy wielu marek, BMW, Mercedes, Audi, Subaru, Mitsu - tylko nie ktore auta i z ich oferty sa skladane w USA a reszta to europejska i japonska jakosc
Panie Graf,
Skoro tak to cytuję fakty:
Obecnie samochody osobowe marki Mazda produkowane są w Japonii, Stanach Zjednoczonych, Hiszpanii, RPA, Chinach, Malezji, Indonezji, na Filipinach, w Tajlandii, na Tajwanie, w Wietnamie, Kolumbii, Ekwadorze, Zimbabwe, Kenii, a pick-up'y w Japonii, RPA, Malezji, Indonezji, na Filipinach, w Kenii, Zimbabwe, Kolumbii, Ekwadorze, Wietnamie i Iranie. Ponadto dwie chińskie firmy produkują Fordy i Haima na licencji Mazdy, a w Malezji, RPA, Kolumbii (od 1999 r.), Wenezueli, na Tajwanie i w Japonii wytwarzane są Mazdy pod marką Forda. Mazda eksportuje swoje produkty do 148 krajów świata. Najdłużej wytwarzane serie aut to Familia, czyli 323 (od 1963 r.) i Capella - 626 (od 1970 r.).
Prezydentem firmy jest Hisakazu Imaki. Mazda zatrudnia na całym świecie 36000 pracowników (w tym 18 tys. w Japonii). Roczna produkcja to ponad milion aut (w tym 400 tys. samochodów wytwarzają dwie fabryki Hofu, 76 tys. Flat Rock w USA i 80 tys. w Tajlandii).
... i
W sierpniu 1985 roku obchodzono uroczystość wyprodukowania 10-milionowego samochodu tej marki. Uruchomiono także produkcję niektórych modeli Mazdy na terenie USA.
za http://www.mazdaspeed.pl/christmas/mazda/mazda.php?c=historia
Przypominam również że Mazda należy od bodajże początku lat '90 do grupy Forda, odkąd zaś MX5 i Eunos Roadster stały się przebojem zaczęto je produkować również w USA na tamtejszy rynek, jednocześnie importując Miaty z Japonii.
"Klucznik" Akar
Ex-owner of 409.945th Miata
Current ND2 dreamer.
Ex-owner of 409.945th Miata
Current ND2 dreamer.
callum pisze: to znaczy, że sprawdziłeś osobiście każdy spaw i porównałeś z europejską, i stąd wiesz, że była identyczna?
akurat tak sie nie szczesliwie złożyło ze mialem okazje sprawdzic bardzo dokladnie, poza tym spaw stanowi znikomy koszt (troche energi troche elektrody jeden ruch ramienia robota wiec na tym sie nie oszczedza (ale np WRX w latach 01-06 na rynku USA mial np mniejsze hamulce z przodu) wiec prosze nie powtarzac opini ludzi bez pojecia ktory przepłacili (30-40% wiecej) w tym wypadku za Subaru kupujac je w Europie i teraz probuja jakos wytlumaczyc swoja decyzje i wciskaja kit o mniejszej ilosci spawów (a nie podaja prawdziwych roznic)
Akar.Zaephyr pisze:odkąd zaś MX5 i Eunos Roadster stały się przebojem zaczęto je produkować również w USA na tamtejszy rynek, jednocześnie importując Miaty z Japonii.
to jakas sprzecznosc





- Akar.Zaephyr
- Posty: 311
- Rejestracja: 09 kwie 2008, 2:15
- Model: Inny
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
GRAF pisze:(...)Akar.Zaephyr pisze:odkąd zaś MX5 i Eunos Roadster stały się przebojem zaczęto je produkować również w USA na tamtejszy rynek, jednocześnie importując Miaty z Japonii.
to jakas sprzecznoscskoro sie produkuje na miejscu to poco to samo importowac
![]()
![]()
![]()
Faktycznie, wyszła mi sprzeczność

To przez to że nie wiem do końca w którym roku zaczęto produkować Miaty na miejscu i w którym mógł, i czy, ustał import z JP. Moja Miata na ten przykład to '94 a jeszcze składano ją w Hofu.
Podejrzewam że jeśli faktycznie występował równoczesny import i produkcja na miejscu to miały one sens jedynie ze względu na różnicę jakości. Powtarzam jednak że nie znam dokładnych dat - i nie wiem czy ktoś z Klubowiczów ma taką wiedzę. Zapewne trzebaby zapytać u samego źródła, czyli u Mazdy

"Klucznik" Akar
Ex-owner of 409.945th Miata
Current ND2 dreamer.
Ex-owner of 409.945th Miata
Current ND2 dreamer.
GRAF - nie do końca masz rację, przykro mi. Gdyby spawy kosztowały tak mało to nikt by nie oszczędzał, nie wiem jak Subaru, ale np. w Nissanie 350Z na rynek amerykański można zamówić wzmocnienie nadwozia NISMO - sprowadza się to do tego, że nadwozie jest pospawane tak jak w wersji europejskiej... W dzisiejszych czasach oszczędza się na wszystkim. Bo każdy dolar oszczędności powielony w milionie egzemplarzy to milion dolarów oszczędności, a każda zasrana elektroda, prąd i praca ludzi kosztuje i to nie dolara... to po pierwsze.
Po drugie z tego co wiem Tribeca jest robiona w Kanadzie, a nie w USA. A Subaraki US Spec jednak różnią się od Europejskich, chociaż faktycznie nie na tyle żeby płacić za nie 40% zawyżoną cenę.
Natomiast co do tego produkowania i importowania na raz... to ja cholera tez nie rozumiem - to się nie trzyma kupy.
Po drugie z tego co wiem Tribeca jest robiona w Kanadzie, a nie w USA. A Subaraki US Spec jednak różnią się od Europejskich, chociaż faktycznie nie na tyle żeby płacić za nie 40% zawyżoną cenę.
Natomiast co do tego produkowania i importowania na raz... to ja cholera tez nie rozumiem - to się nie trzyma kupy.
w USA sa od dawna bardzo rygorystyczne normy bezpieczeństwa wiec o produkowaniu ledwo skleconych karoserii bez polowy spawów na tamtejszy rynek nie ma mowy - pomyslce sami
sa natiomiast roznice w wyposazeniu oraz elementach technicznych np: mniejsze hamulce brak chlodnicy oleju itd itd. W wypadku 350Z napewno nie chodzi o ilosc spawow tylko dodatkowe wzmosnienia ropurki, inne elementy łaczenia zawieszenia itd zmieniajace sztywnosc budy np podczas driftowania, jazdy po torze jak i po krajowych dziurach

sa natiomiast roznice w wyposazeniu oraz elementach technicznych np: mniejsze hamulce brak chlodnicy oleju itd itd. W wypadku 350Z napewno nie chodzi o ilosc spawow tylko dodatkowe wzmosnienia ropurki, inne elementy łaczenia zawieszenia itd zmieniajace sztywnosc budy np podczas driftowania, jazdy po torze jak i po krajowych dziurach
No właśnie nie chodzi o rozpórki itd, a o spawy... Co do rygorystycznych norm bezpieczeństwa to obejrz sobie crash testy amerykańskich pick-up'ów spełniających te "rygorystyczne" normy bezpieczeństwa... one składają się jak tekturowe opakowanie po Big-Mac'u
Wroniasty pisze:No właśnie nie chodzi o rozpórki itd, a o spawy... Co do rygorystycznych norm bezpieczeństwa to obejrz sobie crash testy amerykańskich pick-up'ów spełniających te "rygorystyczne" normy bezpieczeństwa... one składają się jak tekturowe opakowanie po Big-Mac'u
na pick-up'ach sie nie znam, ale z tego co wiem i z doswiadczenia (ciezki wypadek) auto musi sie skladac zeby pochłaniac energie uderzenie inaczej pasazerowie zmarli ze wzgledu na ogromne przeciazenia
co do produkcji roznych karoseri na tasmie w tej samej fabryce watpie np w japoni to napewno tak nie jest ze przestawiaja co chwila roboty, szczegolnie ze afera z ponoc pozbawionymi spawow autami sprowadzonymi z usa wyszla na jaw w ostanich latach gdy $ znaczenie potanial, w latach 90-tych nikt tego tematu nie podnosil, auta tez byly sprowadzane choc w znacznie mniejszych ilosciach. Nie wiem skad masz takie info? czy od producenta firmy NISSAN? bo jesli z jakiegos szmatławca typu "Auto Świat" to watpie czy jakis dociekliwy dziennikarz rozebral cala karoserie, liczyl spawy i badal sztywnosc modeli zanim cos napisal wg mnie napewno nie.
GRAF pisze:skad masz takie info?
Od kogoś kto siedzi mocno w driftingu i co nieco z Z'tkami miał do czynienia. Wiesz, wątpię żeby gość nie wiedział co mówi, co nie zmienia faktu, że kłócić się nie będę bo nie mam tego w zwyczaju.
Co do składania się auta - musi się składać, ale nie do tego stopnia, żeby drzwi się nie otwierały, a silnik niemalże wpadał do kabiny...
Wroniasty pisze: Co do składania się auta - musi się składać, ale nie do tego stopnia, żeby drzwi się nie otwierały, a silnik niemalże wpadał do kabiny...
Mam znajomnych drifterow, nikt o 350Z nic takiego nie mowil poza tym ze ogolnie jest sredniawy (na drifcie sie nie znam wiec nie wiem dokladnie oco chodzi) a sami wybrali 200SX ze wzgledu na to ze sie bardziej nadaje
ps: mi tez sie drzwi nie otwarly i te za mna tez trzeba bylo szarpac ale ciesze sie ze auto takpieknie energie przejelo a konstrukcja przekazala ja nawet na tyl auta (klapa bagaznika nie zamykala sie juz)
-
- Posty: 268
- Rejestracja: 24 gru 2007, 21:20
- Model: Inny
- Lokalizacja: Kraków / Tarnów
- Kontakt:
hm, pisząc że subaru w US ma mniej spawów nie miałem na myśli, że podczas wypadku składa się jak harmonijka, napisałem, nie wiem czy wpływa to znacząco na jego sztywność
GRAF, chwalić subaru, że bezpieczne. Wierzę, że jeśli się kiedyś Subaru dorobię, będę się czuł w nim bezpiecznie
Co do "bzdur", które napisałem, spróbuję znaleźć reportarz, z którego się o nich dowiedziałem. Nie dam sobie uciąć głowy, ale jestem prawie pewny, że chodziło o Subaru, sądzę też, że informacja jest z dobrego źródła
GRAF, chwalić subaru, że bezpieczne. Wierzę, że jeśli się kiedyś Subaru dorobię, będę się czuł w nim bezpiecznie

Co do "bzdur", które napisałem, spróbuję znaleźć reportarz, z którego się o nich dowiedziałem. Nie dam sobie uciąć głowy, ale jestem prawie pewny, że chodziło o Subaru, sądzę też, że informacja jest z dobrego źródła

No, ale na całe szczęście żyjesz, a manekiny w Fordzie F150 po standardowym zderzeniu z odkształcalną barierą już nie miały tego szczęścia;) I to przy bardzo niskiej prędkości.
Dodam tylko, że nawet na kilku fachowych forach dotyczących motosportu są takie informacje podane, że 350Z US-Spec ma inne spawy, jak ktoś będzie bardzo chciał to sobie poszuka i znajdzie. I nie jest to jedyna różnica między wersją amerykańską a europejską.
Kłócić się nie zamierzam, a jak masz ochotę się spierać to zrzućmy się, kupmy dwa 350Z, dobrego łyskacza i rozbierzemy je komisyjnie popijając, możemy nawet zaprosić na te komisyjne rozbieranie resztę klubowiczów
Dodam tylko, że nawet na kilku fachowych forach dotyczących motosportu są takie informacje podane, że 350Z US-Spec ma inne spawy, jak ktoś będzie bardzo chciał to sobie poszuka i znajdzie. I nie jest to jedyna różnica między wersją amerykańską a europejską.
Kłócić się nie zamierzam, a jak masz ochotę się spierać to zrzućmy się, kupmy dwa 350Z, dobrego łyskacza i rozbierzemy je komisyjnie popijając, możemy nawet zaprosić na te komisyjne rozbieranie resztę klubowiczów

Wroniasty pisze:Kłócić się nie zamierzam, a jak masz ochotę się spierać to zrzućmy się, kupmy dwa 350Z, dobrego łyskacza i rozbierzemy je komisyjnie popijając, możemy nawet zaprosić na te komisyjne rozbieranie resztę klubowiczów
pomysl calkiem fajny, jak te pudla potanieja to mozna byc sprobowac

GRAF pisze:Akar.Zaephyr pisze:odkąd zaś MX5 i Eunos Roadster stały się przebojem zaczęto je produkować również w USA na tamtejszy rynek, jednocześnie importując Miaty z Japonii.
to jakas sprzecznoscskoro sie produkuje na miejscu to poco to samo importowac
![]()
![]()
![]()
Hmm, może dlatego, że dopiero ZACZĘTO produkcję w fabryce w USA i nie osiągnęła pełnego poziomu produkcji? Albo: już go osiągnęła, ale popyt krajowy i tak był większy niż podaż z tej fabryki, więc resztę importowali z Japonii? Sprzeczności nie musi tu być.
"Race car driving is like sex: all men think they're good at it" - Jay Leno
"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde