Niedziałający hamulec ręczny

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

bialy198
Posty: 13
Rejestracja: 06 lut 2012, 14:42
Lokalizacja: Zamość / Warszawa

23 sty 2013, 15:37

Witam...Mam problem z hamulcem ręcznym w obu kołach. Zwyczajnie go nie ma...


Wiem, że linki są całe, więc problem tkwi w zaciskach.

Niestety mam bardzo małą wiedzę na temat mechaniki oraz brak warunków do napraw. Zdaje sobie sprawe, że to może być proste ale mimo wszystko potrzebuje pomocy forumowiczów.


Czy ktoś jest w stanie mi powiedzieć czy moge gdzies to zregenerować ( najlepiej Warszawa, okolice) i jaki może być przyblizony koszt napraw?

A może ktoś z forumowiczów regeneruje takie rzeczy to byłoby dla mnie najlepsze rozwiązanie.



Na razie wole zapytać tutaj zanim pokaże sie w przypadkowym warsztacie. Jeśli z regeneracją nic nie wyjdzie to będe zmuszony kupić nowe zaciski. Wolałbym tego uniknąć bo pewnie jest to kosztowne.


Muszę w miare sprawnie to zrobić ponieważ niebawem zbliża mi sie przegląd więc hamulec musi działać ;)
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3655
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

23 sty 2013, 15:49

jeżeli tarcze/klocki masz zdrowe, i zacisk nie jest zwyczajnie zatarty.. to pewnie luzu nie wybrał mechanizm (np. po wymianie klocków) i cały zabieg to kwestia 1 śrubki z tyłu zacisku, ale może być i zupełnie inaczej.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
bialy198
Posty: 13
Rejestracja: 06 lut 2012, 14:42
Lokalizacja: Zamość / Warszawa

23 sty 2013, 15:53

Fakt, jakiś czas temu wymieniałem wszystkie klocki. Ale chętnie podjechałbym do kogoś kto sprawdzi i postawi diagnozę.

Tak jak napisałem wyżej, nie bardzo mam warunki do pewnych manipulacji przy aucie;/
bialy198
Posty: 13
Rejestracja: 06 lut 2012, 14:42
Lokalizacja: Zamość / Warszawa

28 sty 2013, 11:36

Jest ktoś na forum kto ma warunki i mógłby sprawdzić co mi dolega? Czy te zaciski jeszcze dadzą radę?

No chyba, że ktoś może polecić sprawdzony warsztat w Warszawie?
Dany
Posty: 246
Rejestracja: 27 cze 2011, 13:55
Model: Inny
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

29 sty 2013, 7:49

Możliwe, że masz zapieczone cięgna.
poniżej budowa tylnch zacisków:
http://www.miata.net/garage/ebrake/
Sprawę rozwiązuje smar miedziany tu i tam :)
ODPOWIEDZ