Nakrętka na piastę

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

08 sty 2013, 18:48

Mam problem z nakrętką na piastę, kupiłem półosie razem z torsenem. Nie było dołączonej nakrętki, więc kupiłem w aso, okazała się za mała, kupiłem od brożyna i też nie pasuje. O co chodzi? Wiem że są dwa rodzaje, mam i małą i 3 duże. Nie dochodzi mi nawet do gwintu, czy to się jakoś po chińsku (japońsku;) wkręca?

Btw. Pamięta ktoś kto szabrował czerwoną NB anglika jakieś 3 miesiące temu?
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

08 sty 2013, 20:30

Jak chcesz to wpadnij jutro popołudniowo wieczorową porą do mnie na halę, bo coś mi pół oś stuka to sobie rzucisz okiem na moją (niestety otwarty dyfer).
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3655
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

09 sty 2013, 12:42

coś z tym tematem mi się raz przewinęło, jak się ogarnę jak to było z tymi półosiami to Ci odpowiem, ale pamiętam że przy 1 mx5 którą komuś robiłem kupowałem specjalnie nasadkę (tylko jaką...) bo w moim wózku nie było takowej, mimo że nie 1 raz to robiłem, wtedy myślałem że ktoś po prostu coś przede mną zmienił, ale później wyszło na to że są różniste w różnych.. wiesz że robię kocioł ale teraz nie potrafię tego sobie ustalić:/ spróbuję póxniej na spokoju;)
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

09 sty 2013, 20:17

Na to wygląda, a powiedz mi jak sądzisz czy można spokojnie jeździć z dwiema różnymi półosiami? tzn nie sprawdzałem czy na całej długości jest inna średnica, czy tylko końcówki i nakrętki, w każdym razie, jedną mam z NA z otwartego a drugą z NB (razem z dyfrem kupiona), obie wkładane do dyfra typu torsen. Nie pytaj dlaczego tak...

Jeżeli miałyby inną średnicę czy to stwarza jakiś problem? Np. w postaci nierównego rozkładania mocy na koła.
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

09 sty 2013, 20:23

autopaga, moc rozłoży się na pewno równo, jedyna różnica jaka może być to przy b. dużym momencie obrotowym (turbo) może się słabsza ukręcić, tak jak Ci mówiłem.
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

09 sty 2013, 20:28

Może i racja, bo różnica w wadze tych półosi to pewnie kilkaset gram. Jutro je zmierzę.
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

09 sty 2013, 20:28

Słowo klucz to suwmiarka :mrgreen:
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3655
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

09 sty 2013, 21:01

ree pisze:autopaga, moc rozłoży się na pewno równo, jedyna różnica jaka może być to przy b. dużym momencie obrotowym (turbo) może się słabsza ukręcić, tak jak Ci mówiłem.


gdzie tam z mocą w NA (nawet turbo) do ukręcenia półosi.. nie ma takiej opcji. Składaj, jeździj.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

09 sty 2013, 21:59

Ok dzisiaj wszystko pomierzyłem, dodatkowo pomógł mi Sypkers z info co do nakrętek.

Mimo różnych średnic gwintów na końcach, średnica półosi jest taka sama 24mm, sprawdzone dwa razy, więc to w sumie dobra wiadomość dla mnie.

Teraz kwestia nakrętek, są 3 typy nakrętek 27,29 i 32 mm, z tego co się zorientowałem te rozmiary odpowiadają rozmiarom klucza jakimi się je dokręca, co nie było dla mnie takie oczywiste:P

Okazuje się że mam 1 nakrętkę ze starej uszkodzonej półosi czyli 29mm (i drugą która jest nakręcona po prawej stronie) oraz 3 nakrętki 32mm, więc największe z możliwych, a dalej skubane nie wchodzą. Mierzyłem też średnicę tego walca z ząbkiem na samym końcu półosi i różnica między starą a nową jest 3mm, więc powinno idealnie pasować, ale problem w tym że nakrętka nie chce przejść nawet przez ten walec z ząbkiem (wklęsłym). Jakieś pomysły?
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

11 sty 2013, 13:15

Problem rozwiązany, końcówka osi (ta z rowkiem) spuchła od walenia młotkiem, godzina piłowania i nakrętka 32mm się zmieściła, temat zamknięty:)
ODPOWIEDZ