Dyferencjały

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Stig
Posty: 93
Rejestracja: 13 cze 2007, 16:50
Lokalizacja: Poznań

08 lis 2009, 13:10

1)czy dyferencjał od NA 1.8 pasuje do obudowy dyferencjału od NA 1.6 ?
2)czy ktoś ma może wymiary dyferencjału (samej przekładni) + ewentualnie jakieś dodatkowe dane (ilość zębów na największej zębatce, ilość śrub do mocowania zębatki itd.)\

Z góry dzięki za odpowiedzi.
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3865
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: Inny
Wersja: 2,0
Lokalizacja: Poznań

08 lis 2009, 13:18

Five zmieniał , zapytaj go :wink:
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm

Bezmiatowy
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5492
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

08 lis 2009, 15:13

Stig pisze:1)czy dyferencjał od NA 1.8 pasuje do obudowy dyferencjału od NA 1.6 ?

Nie. Dyfer od 1.8 jest wiekszy , dluzszy i ma mocniejsze wsporniki. W moim temcie jest porownanie oraz kiedys skrobnalem temat o dyfrach, poszperaj :)
Stig pisze:2)czy ktoś ma może wymiary dyferencjału (samej przekładni) + ewentualnie jakieś dodatkowe dane (ilość zębów na największej zębatce, ilość śrub do mocowania zębatki itd.)\

Nie ma :p
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

10 lis 2009, 16:44

Wałek atakujacy w dyferencjale posiada 10 zębów.
Wieniec posiada 43 zęby.
Ilość śrub mocujących wieniec 10szt.
Mam właśnie na stole w garażu rozkręcony na częsci otwarty dyder z 1,6. Pomiędzy otwartym dyfrem a VLSD wymiarowo nie ma żadnych róznic. Wałek, wieniec, obodowa są identyczne. Różnica polega na elementach do których przykręcamy półosie - na pierwszy rzut oka jeden z nich ma całkowicie inną budowę.
Sporo informacji na temat różnic pomiędzy dyframi znajdziesz tutaj:
http://www.miata.net/garage/diffguide/index.html
Załączniki
!Bet(Eb!BWk~$(KGrHqUH-EUErgzZ7NkhBK-YcUljJQ~~_12.jpg
elementy w VLSD
!Bet(Eb!BWk~$(KGrHqUH-EUErgzZ7NkhBK-YcUljJQ~~_12.jpg (26.6 KiB) Przejrzano 835 razy
moris schawess
Posty: 223
Rejestracja: 06 paź 2009, 20:22
Lokalizacja: wrocław

16 lis 2009, 20:33

Witam.Jaki jest patent na zdjęcie pokrywy dyferencjału.Mx-5 1.6 NA 92r.
moris schawess
Posty: 223
Rejestracja: 06 paź 2009, 20:22
Lokalizacja: wrocław

16 lis 2009, 20:42

W jaki sposób demontuje sie elementy do których są przykręcane półosie.
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

17 lis 2009, 8:59

Są zabezpieczone tylko tymi pierścieniami z drutu które widać na ich końcach, najzwyczajniej je wyciągasz używając trochę siły...mała dźwignia i po sprawie :wink:
moris schawess
Posty: 223
Rejestracja: 06 paź 2009, 20:22
Lokalizacja: wrocław

17 lis 2009, 12:03

Ok.Dzięki za pomoc.Pozdrawiam.
moris schawess
Posty: 223
Rejestracja: 06 paź 2009, 20:22
Lokalizacja: wrocław

22 lis 2009, 21:21

Witam.Mam pytanie ,rozebrałem swój dyfer MX-5 1.6 92 r. i okazało się że są zmielone dwie najmniejsze zębatki umiejscowione na metalowym wałeczku.Czy są one dostepne w sprzedaży.Jeśli tak to jaki jest tego koszt i gdzie moge je kupić.Z góry dziękuje za informacje.
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

22 lis 2009, 21:34

Na wałku atakującym jest tylko jedna zębatka, a druga jest na wieńcu....nie bardzo rozumiem :?:
Jaro
Posty: 3026
Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

22 lis 2009, 21:37

irakleo pisze:Na wałku atakującym jest tylko jedna zębatka, a druga jest na wieńcu....nie bardzo rozumiem :?:


może się połączyły w jedność .... :?: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Pozdrawiam

Jaro

MX-5 NA 1.6T
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5492
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

22 lis 2009, 22:01

irakleo pisze:Na wałku atakującym jest tylko jedna zębatka, a druga jest na wieńcu....nie bardzo rozumiem :?:

Chyab chodzo o tzw. satelity :)
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

22 lis 2009, 22:15

Jeśli tak to mam to...dawaj na priva. Mam tylko nadzieję że jak rozkręcałeś to zaznaczyłeś sobie umiejscowienie tych panewek które obejmują łożyska.....one są niezamienne stronami :wink:
moris schawess
Posty: 223
Rejestracja: 06 paź 2009, 20:22
Lokalizacja: wrocław

23 lis 2009, 10:08

irakleo kilka postów wcześniej dołączyłeś link ze zdjęciami dyfra.Na 13 zdjęciu są one wyrażnie zaznaczone być może chodzi o satelity.
moris schawess
Posty: 223
Rejestracja: 06 paź 2009, 20:22
Lokalizacja: wrocław

23 lis 2009, 21:18

irakleo wysłałem ci wiadomość na [priv]
Jaro
Posty: 3026
Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

24 lis 2009, 12:14

moris schawess pisze:irakleo wysłałem ci wiadomość na [priv]


biorąc pod uwagę jego wczorajsze plany wieczorne raczej odpowie jutro :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Pozdrawiam

Jaro

MX-5 NA 1.6T
moris schawess
Posty: 223
Rejestracja: 06 paź 2009, 20:22
Lokalizacja: wrocław

24 lis 2009, 15:45

Ok.Dzięki.
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

08 sty 2013, 20:08

Odkopuję. :mrgreen:
Moje przebiegi to głównie trasa, toteż rozważam montaż "europejskiego" dyfra do NC (o przełożeniu głównym 3,73 w miejsce aktualnego 4,1). Boję się jedynie o wskazania prędkościomierza.
Czy ktoś wie w jaki sposób realizowany jest pomiar prędkości w NC? Da się to przeprogramować w ASO?
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

08 sty 2013, 20:11

Dżunior pisze:Odkopuję. :mrgreen:
Moje przebiegi to głównie trasa, toteż rozważam montaż "europejskiego" dyfra do NC (o przełożeniu głównym 3,73 w miejsce aktualnego 4,1). Boję się jedynie o wskazania prędkościomierza.
Czy ktoś wie w jaki sposób realizowany jest pomiar prędkości w NC? Da się to przeprogramować w ASO?


podejrzewalbym potrzebe zalozenia impulsatora pochodzacego z egzemplarza wyposazonego w dyfer 3,7 ale to tylko gdybanie.
solt
Posty: 445
Rejestracja: 16 paź 2011, 22:15
Lokalizacja: Poznań

08 sty 2013, 20:23

Dżunior pisze:Moje przebiegi to głównie trasa, toteż rozważam montaż "europejskiego" dyfra do NC (o przełożeniu głównym 3,73 w miejsce aktualnego 4,1). Boję się jedynie o wskazania prędkościomierza.

No ale przy okazji oslabisz sobie.. jak to sie nazywa..nie pamietam.. w kazdym razie mozliwosc przyspieszenia zwlaszcza na wysokich biegac, nie? Na autostradach to brzmi fajnie, bo dajesz szybciej, ale po zwyklych , gdy co chwila trzeba sie spiac i wyprzedzic to chyba gorzej.
Powstrzymać przyzwyczajenia i odłożyć gumówke na półkę...
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5492
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

08 sty 2013, 20:28

Ja wiem! Ja wiem!! :mrgreen: odpowiedz brzmi - co to jest czujnik ABS ;)
Impulsatora nie ma. Chyba nei za bardzo da sie to przeprogramowac :/
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

08 sty 2013, 20:54

Jeśli z czujnika ABS, to znaczy że mierzona jest wprost z prędkości kół więc nie ma potrzeby niczego przeprogramowywać. Dobrze kombinuję? :cool:

solt pisze:No ale przy okazji oslabisz sobie.. jak to sie nazywa..nie pamietam.. w kazdym razie mozliwosc przyspieszenia zwlaszcza na wysokich biegac, nie? Na autostradach to brzmi fajnie, bo dajesz szybciej, ale po zwyklych , gdy co chwila trzeba sie spiac i wyprzedzic to chyba gorzej.

NC to w moim garażu łagodny roadster do emeryckiego cruisingu. :razz:
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Awatar użytkownika
Błaszczykowski
Posty: 1013
Rejestracja: 11 sie 2010, 12:02
Model: NB FL
Wersja: Memories III
Lokalizacja: Pruszków

08 sty 2013, 21:28

Dżunior pisze:
NC to w moim garażu łagodny roadster do emeryckiego cruisingu. :razz:


Dostaniesz łomot ode mnie na światłach to zmienisz zdanie :wink:
ODPOWIEDZ