Dyferencjały
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
1)czy dyferencjał od NA 1.8 pasuje do obudowy dyferencjału od NA 1.6 ?
2)czy ktoś ma może wymiary dyferencjału (samej przekładni) + ewentualnie jakieś dodatkowe dane (ilość zębów na największej zębatce, ilość śrub do mocowania zębatki itd.)\
Z góry dzięki za odpowiedzi.
2)czy ktoś ma może wymiary dyferencjału (samej przekładni) + ewentualnie jakieś dodatkowe dane (ilość zębów na największej zębatce, ilość śrub do mocowania zębatki itd.)\
Z góry dzięki za odpowiedzi.
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5492
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Stig pisze:1)czy dyferencjał od NA 1.8 pasuje do obudowy dyferencjału od NA 1.6 ?
Nie. Dyfer od 1.8 jest wiekszy , dluzszy i ma mocniejsze wsporniki. W moim temcie jest porownanie oraz kiedys skrobnalem temat o dyfrach, poszperaj

Stig pisze:2)czy ktoś ma może wymiary dyferencjału (samej przekładni) + ewentualnie jakieś dodatkowe dane (ilość zębów na największej zębatce, ilość śrub do mocowania zębatki itd.)\
Nie ma :p
Wałek atakujacy w dyferencjale posiada 10 zębów.
Wieniec posiada 43 zęby.
Ilość śrub mocujących wieniec 10szt.
Mam właśnie na stole w garażu rozkręcony na częsci otwarty dyder z 1,6. Pomiędzy otwartym dyfrem a VLSD wymiarowo nie ma żadnych róznic. Wałek, wieniec, obodowa są identyczne. Różnica polega na elementach do których przykręcamy półosie - na pierwszy rzut oka jeden z nich ma całkowicie inną budowę.
Sporo informacji na temat różnic pomiędzy dyframi znajdziesz tutaj:
http://www.miata.net/garage/diffguide/index.html
Wieniec posiada 43 zęby.
Ilość śrub mocujących wieniec 10szt.
Mam właśnie na stole w garażu rozkręcony na częsci otwarty dyder z 1,6. Pomiędzy otwartym dyfrem a VLSD wymiarowo nie ma żadnych róznic. Wałek, wieniec, obodowa są identyczne. Różnica polega na elementach do których przykręcamy półosie - na pierwszy rzut oka jeden z nich ma całkowicie inną budowę.
Sporo informacji na temat różnic pomiędzy dyframi znajdziesz tutaj:
http://www.miata.net/garage/diffguide/index.html
- Załączniki
-
- elementy w VLSD
- !Bet(Eb!BWk~$(KGrHqUH-EUErgzZ7NkhBK-YcUljJQ~~_12.jpg (26.6 KiB) Przejrzano 835 razy
-
- Posty: 223
- Rejestracja: 06 paź 2009, 20:22
- Lokalizacja: wrocław
Witam.Jaki jest patent na zdjęcie pokrywy dyferencjału.Mx-5 1.6 NA 92r.
-
- Posty: 223
- Rejestracja: 06 paź 2009, 20:22
- Lokalizacja: wrocław
W jaki sposób demontuje sie elementy do których są przykręcane półosie.
-
- Posty: 223
- Rejestracja: 06 paź 2009, 20:22
- Lokalizacja: wrocław
Ok.Dzięki za pomoc.Pozdrawiam.
-
- Posty: 223
- Rejestracja: 06 paź 2009, 20:22
- Lokalizacja: wrocław
Witam.Mam pytanie ,rozebrałem swój dyfer MX-5 1.6 92 r. i okazało się że są zmielone dwie najmniejsze zębatki umiejscowione na metalowym wałeczku.Czy są one dostepne w sprzedaży.Jeśli tak to jaki jest tego koszt i gdzie moge je kupić.Z góry dziękuje za informacje.
irakleo pisze:Na wałku atakującym jest tylko jedna zębatka, a druga jest na wieńcu....nie bardzo rozumiem
może się połączyły w jedność ....






Pozdrawiam
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Jaro
MX-5 NA 1.6T
-
- Posty: 223
- Rejestracja: 06 paź 2009, 20:22
- Lokalizacja: wrocław
irakleo kilka postów wcześniej dołączyłeś link ze zdjęciami dyfra.Na 13 zdjęciu są one wyrażnie zaznaczone być może chodzi o satelity.
-
- Posty: 223
- Rejestracja: 06 paź 2009, 20:22
- Lokalizacja: wrocław
irakleo wysłałem ci wiadomość na [priv]
moris schawess pisze:irakleo wysłałem ci wiadomość na [priv]
biorąc pod uwagę jego wczorajsze plany wieczorne raczej odpowie jutro






Pozdrawiam
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Jaro
MX-5 NA 1.6T
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
Odkopuję.
Moje przebiegi to głównie trasa, toteż rozważam montaż "europejskiego" dyfra do NC (o przełożeniu głównym 3,73 w miejsce aktualnego 4,1). Boję się jedynie o wskazania prędkościomierza.
Czy ktoś wie w jaki sposób realizowany jest pomiar prędkości w NC? Da się to przeprogramować w ASO?

Moje przebiegi to głównie trasa, toteż rozważam montaż "europejskiego" dyfra do NC (o przełożeniu głównym 3,73 w miejsce aktualnego 4,1). Boję się jedynie o wskazania prędkościomierza.
Czy ktoś wie w jaki sposób realizowany jest pomiar prędkości w NC? Da się to przeprogramować w ASO?
MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT

Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Dżunior pisze:Odkopuję.![]()
Moje przebiegi to głównie trasa, toteż rozważam montaż "europejskiego" dyfra do NC (o przełożeniu głównym 3,73 w miejsce aktualnego 4,1). Boję się jedynie o wskazania prędkościomierza.
Czy ktoś wie w jaki sposób realizowany jest pomiar prędkości w NC? Da się to przeprogramować w ASO?
podejrzewalbym potrzebe zalozenia impulsatora pochodzacego z egzemplarza wyposazonego w dyfer 3,7 ale to tylko gdybanie.
Dżunior pisze:Moje przebiegi to głównie trasa, toteż rozważam montaż "europejskiego" dyfra do NC (o przełożeniu głównym 3,73 w miejsce aktualnego 4,1). Boję się jedynie o wskazania prędkościomierza.
No ale przy okazji oslabisz sobie.. jak to sie nazywa..nie pamietam.. w kazdym razie mozliwosc przyspieszenia zwlaszcza na wysokich biegac, nie? Na autostradach to brzmi fajnie, bo dajesz szybciej, ale po zwyklych , gdy co chwila trzeba sie spiac i wyprzedzic to chyba gorzej.
Powstrzymać przyzwyczajenia i odłożyć gumówke na półkę...
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
Jeśli z czujnika ABS, to znaczy że mierzona jest wprost z prędkości kół więc nie ma potrzeby niczego przeprogramowywać. Dobrze kombinuję?
NC to w moim garażu łagodny roadster do emeryckiego cruisingu.

solt pisze:No ale przy okazji oslabisz sobie.. jak to sie nazywa..nie pamietam.. w kazdym razie mozliwosc przyspieszenia zwlaszcza na wysokich biegac, nie? Na autostradach to brzmi fajnie, bo dajesz szybciej, ale po zwyklych , gdy co chwila trzeba sie spiac i wyprzedzic to chyba gorzej.
NC to w moim garażu łagodny roadster do emeryckiego cruisingu.

MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT

Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
- Błaszczykowski
- Posty: 1013
- Rejestracja: 11 sie 2010, 12:02
- Model: NB FL
- Wersja: Memories III
- Lokalizacja: Pruszków
Dżunior pisze:
NC to w moim garażu łagodny roadster do emeryckiego cruisingu.
Dostaniesz łomot ode mnie na światłach to zmienisz zdanie
