DIY kompresor - projekt MEDYKa

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

MEDYK
Posty: 93
Rejestracja: 07 lut 2012, 0:28
Lokalizacja: Ashbourne IRL
Kontakt:

04 sty 2013, 18:33

Nie wiem czy jestem pierwszy czy nie ale dwa dni temu wyjechalem moim DIY kompresorem z warsztatu. Na szybko moge powiedziec ze jest to Eaton M62 ze sprzeglem. Na razie jest na regulatorze cisnienia paliwa ktory jak sie okazalo jest bezuzyteczny. Napinacz paska od Track Doga intercooler od mondeo. Jest na dwuch przepustnicach i na przeplywomierzu.
Nie moge nic narazie powiedziec o osiagach bo czekam na AEM wideband i DETIII z MAP sensorem zeby zaczelo to jezdzic, reszta totalna seria. Na pierwszej krotkiej i nie pelnej probie wydmuchal okolo 6 PSI przy moze 4K obrotów. Na regulatorze musialem ustawic 4 bary cisnienia paliwa na start co zaowocowalo totalnym brakiem wolnych obrotow prawdopodonie przez mocne przelewanie. Na pewno nie byly to zdrowe warunki pracy dla niego ale dynamika naprawde sie poprawila a efekty dzwiekowe bezcenne :wink: Uzylem tez diverter valve z saaba turbo, a zrzut powietrza wyprowadzilem miedzy pierwsza przepustnice a kompresorem. Nie wiem czy nie bede musial uzyc dwuch takich diverterow bo wydaje mi sie ze nie jest wstanie pomiescic sporej ilosci powietrza tloczonego przez rozpedzony kompresor przy zmianie biegow obciazajac pasek.

Mam pytanie do wlascicieli turbo i supercharged miatek jakie wtryski polecilibyscie mi do takiego zestawu bo nie jestem pewien czy seryjne ogarna temat nawet na decie. Nie jestem doswiadczony w temacie ale mam jak mi sie wydaje dosyc teoretycznej wiedzy wiec wszystki porady i wskazowki sa mile widziane i z gory za nie dziekuje.

Przepraszam za nielad wpisu ale jak znajde troche czasu to wlepie zdjecia i konkretniejszy opis w watku o moim samochodzie.
Jeśli zrobisz to czego się boisz, to osiągniesz to czego chcesz...
swimmer
Posty: 1394
Rejestracja: 07 lut 2011, 14:44
Lokalizacja: Warszawa

04 sty 2013, 18:40

Żółte wtryski z rx-8, 440.

Dwie przepustnice czy jedna i dtb?
rogI
Posty: 1362
Rejestracja: 12 kwie 2012, 11:05
Lokalizacja: Poznań

04 sty 2013, 18:50

Nie myslales o bypass valve zamiast dv?
MEDYK
Posty: 93
Rejestracja: 07 lut 2012, 0:28
Lokalizacja: Ashbourne IRL
Kontakt:

04 sty 2013, 18:57

Czy tylko takie wchodza w gre? A co z wtryskami od toyki bodajze 3sge celicy albo mr2 podobno podchodza a wydajnosc bodajze w okolicach 350cc...

Jak sie sprawuja 440cc przy niskich obciazeniach i obrotach nie maja tendencji do przelewania? Czy DETem da sie to wystroic na tyle dobrze zeby auto sluzylo za codzienny dupowoz?

Tak, uklad z dwoma przepustnicami, druga sterowana dodatkowa linka ale nie wiem co to jest dtb. Kompesor mam zamontowany wylotem do dolu, uproscilo mi to montarz i sprzyjalo estetyce calego ustrojstwa. Nie korzystalem z rzadnego gotowego zestawu mocowania M62, wszystko rzemioslo :wink:
Jeśli zrobisz to czego się boisz, to osiągniesz to czego chcesz...
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

04 sty 2013, 19:01

Wtryski:
http://miataturbo.wikidot.com/fuel-injectors
Seryjna pompa chyba nie da rady z większą ilością paliwa z podwyższonym ciśnieniem na listwie.

Wreszcie temat został popchnięty do przodu. Jeżeli podzielisz się zdjęciami, to wątek stanie się dużo bardziej przydatny.

Jak dorabiałeś mocowania?
MEDYK
Posty: 93
Rejestracja: 07 lut 2012, 0:28
Lokalizacja: Ashbourne IRL
Kontakt:

04 sty 2013, 19:03

rogI pisze:Nie myslales o bypass valve zamiast dv?


Myslalem... ale ze chcialem sobie udowodnic ze do sie superchargera zbudowac tanio uzylem DV ktory dostalem za 5 euro. Teraz uwazam ze na niektorych elementach nie warto oszczedzac bo i tak sie wroci do tego co powinno tam byc zalozone :grin: Mysle ze taki bypass bedzie nawet lepszy od 2xDV.
Jeśli zrobisz to czego się boisz, to osiągniesz to czego chcesz...
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

04 sty 2013, 19:09

MEDYK pisze:ale ze chcialem sobie udowodnic ze do sie superchargera zbudowac tanio


Można zapytać... to za ile to wyrzeźbiłeś? :mrgreen:
MEDYK
Posty: 93
Rejestracja: 07 lut 2012, 0:28
Lokalizacja: Ashbourne IRL
Kontakt:

04 sty 2013, 19:13

RS pisze:Wtryski:
http://miataturbo.wikidot.com/fuel-injectors
Seryjna pompa chyba nie da rady z większą ilością paliwa z podwyższonym ciśnieniem na listwie.

Swietny link nie widzialem tego wczesniej. Mam tu nie daleko kolesia ktory zajmuje sie rozbiorka naczesci tylko MX5. Wierze ze uda mi sie wyciagnac od niego 265cc w dobrej cenie bo jest mocno zafascynowany moimi posunieciami :grin: Jezeli uwazacie ze szkoda na nie czasu to piszcie od razu wtedy skupie sie na poszukiwaniu 440cc

Wreszcie temat został popchnięty do przodu. Jeżeli podzielisz się zdjęciami, to wątek stanie się dużo bardziej przydatny.

Zdjecia powinny sie pokazac moze jeszcze dzisiaj poznym wieczorem jak nie to jutro

Jak dorabiałeś mocowania?

Improwizacja :grin: Ale uwazam ze wyszlo przyzwoicie. Jest zamocowany w dwuch punktach na glowicy ( wiadomo w 1.6 o co chodzi ) poza tym sa dwa zastrzaly od dolu opierajace sie o mocowanie pompy od wspomagania.

[ Dodano: 04-01-2013, 20:17 ]
DEXTER pisze:
MEDYK pisze:ale ze chcialem sobie udowodnic ze do sie superchargera zbudowac tanio


Można zapytać... to za ile to wyrzeźbiłeś? :mrgreen:


Mam dokladna rozpiske czesci i cen niektore sa do wyrzucenia i trzeba je zastapic bardziej konkretnymi rozwiazaniami. Bez wideband i DETa (ktorych jeszcze nie mam :grin: ) jakies 650 jurkow.

[ Dodano: 04-01-2013, 20:31 ]
Kilka pogladawych fotek. Reszta jutro
Załączniki
20121103_004.jpg
20121110_011.jpg
20121110_012.jpg
20121110_014.jpg
20121110_017.jpg
20121110_019.jpg
20121110_023.jpg
20121031_002.jpg
napinacz
Jeśli zrobisz to czego się boisz, to osiągniesz to czego chcesz...
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2623
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is Miziak
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

04 sty 2013, 20:15

swimmer pisze:Żółte wtryski z rx-8, 440.

Dwie przepustnice czy jedna i dtb?


A większych nie było? Po co takie konie.
Do 187 koni moja NBFL latała na seryjnych wtryskach i seryjnej pompie paliwa bez żadnego problemu.

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

04 sty 2013, 21:08

NBfl ma 4 bary na listwie, a NA 3 :razz: Wydajność jest podawana przy trzech.
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2623
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is Miziak
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

04 sty 2013, 21:15

RS pisze:NBfl ma 4 bary na listwie, a NA 3 :razz: Wydajność jest podawana przy trzech.


OKi, co nie zmienia faktu, że 440 są przesadzone. Chyba że chcecie budować klona niebieskiej.

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

04 sty 2013, 21:31

Może i są przesadzone tylko:
1. Nie wiem jaki wpływ ma większe ciśnienie w dolocie na wydajność wtryskiwacza, przy niższym ciśnieniu w dolocie powinien mieć większą wydajność, pytanie brzmi tylko czy jest to wartość warta do uwzględnienia w obliczeniach. (Liczenie wydajności wtryskiwacza deltą ciśnień)
2. Wtryskiwacze od RX-8 są tanie i łatwo dostępne. I to chyba jest jeden z ważniejszych argumentów.

Pytanie tylko czy przy doładowaniu rzędu 0,4 bara warto w ogóle ruszać wtryskiwacze. Może prościej delikatnie podnieść ciśnienie i wydłużyć czas otwarcia.

Offtop na maksa: Wiesz może jakie masz maksymalne wypełnienie PWM (otwarcie wtryskiwacza) masz u siebie, bo gdzieś czytałem, że charakterystyka nie jest do końca taka jak byśmy sobie tego życzyli.
MEDYK
Posty: 93
Rejestracja: 07 lut 2012, 0:28
Lokalizacja: Ashbourne IRL
Kontakt:

04 sty 2013, 21:31

pmcomp pisze:
RS pisze:NBfl ma 4 bary na listwie, a NA 3 :razz: Wydajność jest podawana przy trzech.


OKi, co nie zmienia faktu, że 440 są przesadzone. Chyba że chcecie budować klona niebieskiej.

Pozdro


Tez mi sie wydaje ze 440cc sa troche przesadzone ale nie za duzo mam doswiadczenia.

Orientuje sie ktos czy sa jakies znaczace roznice miedzy widebandem AEM a MTX a LC1? Bo nie wiem jeszcze co wybrac. Jak narazie to sklaniam sie w kierunku analoga od AEMa...

[ Dodano: 04-01-2013, 22:36 ]
Offtop na maksa: Wiesz może jakie masz maksymalne wypełnienie PWM (otwarcie wtryskiwacza) masz u siebie, bo gdzieś czytałem, że charakterystyka nie jest do końca taka jak byśmy sobie tego życzyli.


Nie mam pojecia
Jeśli zrobisz to czego się boisz, to osiągniesz to czego chcesz...
rogI
Posty: 1362
Rejestracja: 12 kwie 2012, 11:05
Lokalizacja: Poznań

04 sty 2013, 21:37

MEDYK pisze:
rogI pisze:Nie myslales o bypass valve zamiast dv?


Myslalem... ale ze chcialem sobie udowodnic ze do sie superchargera zbudowac tanio uzylem DV ktory dostalem za 5 euro. Teraz uwazam ze na niektorych elementach nie warto oszczedzac bo i tak sie wroci do tego co powinno tam byc zalozone :grin: Mysle ze taki bypass bedzie nawet lepszy od 2xDV.

Z tego co wiem ani dv ani bov nie bedzie w stanie zrzucic cisnienia dostatecznie szybko, takze by pass wydaje sie jedynym sensownym rozwiazaniem - powinienes za grosze dostac takie cudo od mini coopera s.

Druga kwestia to 6psi - troche malo :wink: Jakie masz przelozenie? po szybkim podstawieniu do wzorow wychodziloby ze jesli to m65 to masz wieksze kolko na kompresorze niz na wale i ze krecisz kompresor do ok. ~5500rpm...? :roll:


pmcomp pisze:
swimmer pisze:Żółte wtryski z rx-8, 440.

Dwie przepustnice czy jedna i dtb?


A większych nie było? Po co takie konie.
Do 187 koni moja NBFL latała na seryjnych wtryskach i seryjnej pompie paliwa bez żadnego problemu.

Pozdro


Dobre info :kciuk: Mialem o to pytac w najblizszym czasie :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 04 sty 2013, 21:50 przez rogI, łącznie zmieniany 1 raz.
MEDYK
Posty: 93
Rejestracja: 07 lut 2012, 0:28
Lokalizacja: Ashbourne IRL
Kontakt:

04 sty 2013, 21:41

Pytanie tylko czy przy doładowaniu rzędu 0,4 bara warto w ogóle ruszać wtryskiwacze. Może prościej delikatnie podnieść ciśnienie i wydłużyć czas otwarcia.


Nie chce tu zapeszac ale wydaje mi sie ze bedzie wiecej niz 0.4 balem sie jej cisnac bez strojenia jak pokazala 6 psi nie mialem za wiele gazu wcisnietego czyli kompresor nie mial mozliwosci sobie wciagnac za duzo powietrza... Ale fakt faktem cisnienie moge podniesc regulatorem a z wtryskami to juz sie sobaczy.
Jeśli zrobisz to czego się boisz, to osiągniesz to czego chcesz...
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

04 sty 2013, 21:58

rogI pisze:powinienes za grosze dostac takie cudo od mini coopera s.

Trzeba mieć dużo szczęścia. Nówka to około 250pln w salonie.
MEDYK
Posty: 93
Rejestracja: 07 lut 2012, 0:28
Lokalizacja: Ashbourne IRL
Kontakt:

04 sty 2013, 22:33

rogI pisze:Druga kwestia to 6psi - troche malo Jakie masz przelozenie? po szybkim podstawieniu do wzorow wychodziloby ze jesli to m65 to masz wieksze kolko na kompresorze niz na wale i ze krecisz kompresor do ok. ~5500rpm...?


Ja mam M62 i juz na oko widze ze kolo ( z elektrosprzeglem ) ma mniejsza srednice a 6 psi udalo mi sie osiagnac na niewiele otwartym gazie pare minut po tym jak "przykrecilismy ostatnia nakretke" bez jakich kolwiek ustawien no moze poza podniesieniem cisnienia na listwie do 4bar zeby nie uwalic niczego juz od pierwszego strzalu. Poza tym zawsze pozostaje mi zastapienie elektrosprzegla mniejszym solid kolem.
Jeśli zrobisz to czego się boisz, to osiągniesz to czego chcesz...
swimmer
Posty: 1394
Rejestracja: 07 lut 2011, 14:44
Lokalizacja: Warszawa

05 sty 2013, 1:47

RS pisze:2. Wtryskiwacze od RX-8 są tanie i łatwo dostępne.


To :smile:

MEDYK pisze:Tak, uklad z dwoma przepustnicami, druga sterowana dodatkowa linka ale nie wiem co to jest dtb.


A po co dwie przepustnice? Dtb to dummy throttle body, sama skorupa przepustnicy która nic nie blokuje.
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

05 sty 2013, 8:46

MEDYK pisze:
rogI pisze:Druga kwestia to 6psi - troche malo Jakie masz przelozenie? po szybkim podstawieniu do wzorow wychodziloby ze jesli to m65 to masz wieksze kolko na kompresorze niz na wale i ze krecisz kompresor do ok. ~5500rpm...?


Ja mam M62 i juz na oko widze ze kolo ( z elektrosprzeglem ) ma mniejsza srednice a 6 psi udalo mi sie osiagnac na niewiele otwartym gazie pare minut po tym jak "przykrecilismy ostatnia nakretke" bez jakich kolwiek ustawien no moze poza podniesieniem cisnienia na listwie do 4bar zeby nie uwalic niczego juz od pierwszego strzalu. Poza tym zawsze pozostaje mi zastapienie elektrosprzegla mniejszym solid kolem.


Nie czytałem całego wątku, więc może pytanie nie jest na miejscu, ale z tego co zrozumiałem ustawiliście 4 psi (swoją drogą: czym i jak?) na listwie i pozwoliliście sobie na 6psi bez jakiegokolwiek strojenia/FMU/czegokolwiek :shock: :?:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

05 sty 2013, 9:44

Ale się rozpisaliście. Poskrobię coś, jak to przeczytam w całości. Na razie mam prośbę o ograniczenie dyskusji w tym wątku do spraw związanych z kompresorem. A nie rzeczami ogólnymi typu paliwo, czujniki i takie tam. Bo się zrobi kolejny śmietnik w tym dziale, których jest już całkiem sporo.
Ewentualnie możemy wydzielić cała dyskusję do osobnego wątku, poświęconemu projektowi MEDYKa ??

dmk pisze:na 6psi bez jakiegokolwiek strojenia/FMU/czegokolwiek

Chyba tak. To się nazywa testowanie w boju. Pamiętasz takich co zamknęli szafę z odpiętym AFR i EGT ? :mrgreen: Albo innych, co pojechali po swapie silnika upalać na ćwiartce z zapłonem ustawionym jak to sami opisali "tak trochę mniej więcej" ? To ta sama metodyka :mrgreen:

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3655
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

05 sty 2013, 18:33

MEDYK pisze:Na razie jest na regulatorze cisnienia paliwa ktory jak sie okazalo jest bezuzyteczny.


yy.. no ja się nie dziwię że jest bezużyteczny, w tym wypadku na pewno, on nie do tego służy:D

FMU wać Pan potrzebujesz;) .. przynajmniej, na start.

pozostałych Panów :D lubię owszem :kciuk:
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

05 sty 2013, 19:17

MEDYK pisze:Orientuje sie ktos czy sa jakies znaczace roznice miedzy widebandem AEM a MTX a LC1? Bo nie wiem jeszcze co wybrac. Jak narazie to sklaniam sie w kierunku analoga od AEMa...

Z tych trzech brałbym MTX. Ma nieco lepszą dynamikę przetwarzania od AEMa. Wszystkie 3 co prawda wykorzystują czujnik LSU4.2, natomiast Innovate używa standardu Boscha dostępnego w razie awarii jako standardowe zamienniki VW a AEM znacznie droższej i trudniej dostepnej wersji ze złączem _od_nie_wiadomo_czego. Więc z punktu widzenia kosztów i ceny części zamiennych też raczej MTX.

Reszta potem bo nie ogarniam chwilowo :mrgreen:
Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3655
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

05 sty 2013, 21:07

hm, z tego co ja zdążyłem się nauczyć to.. oba tylko nie LC1.. to taki "ta technix" gwintów:)
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
MEDYK
Posty: 93
Rejestracja: 07 lut 2012, 0:28
Lokalizacja: Ashbourne IRL
Kontakt:

05 sty 2013, 22:49

FMU wać Pan potrzebujesz;) .. przynajmniej, na start.


Chyba zostane przy tym co jest i zaczekam na DETa. Dzisiaj znalazlem wtryski 265cc fioletowe od MX 01-05 za 50euro. Myslicie ze jest sens je kupic czy da sie seryjnymi to ogarnac z DETem?
Jeśli zrobisz to czego się boisz, to osiągniesz to czego chcesz...
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

06 sty 2013, 0:35

majkel pisze:Chyba tak. To się nazywa testowanie w boju. Pamiętasz takich co zamknęli szafę z odpiętym AFR i EGT ? Albo innych, co pojechali po swapie silnika upalać na ćwiartce z zapłonem ustawionym jak to sami opisali "tak trochę mniej więcej" ? To ta sama metodyka


Jak to się nazywa? Spalanie stukowe :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ?

Ehh... brak sił komentować.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
MEDYK
Posty: 93
Rejestracja: 07 lut 2012, 0:28
Lokalizacja: Ashbourne IRL
Kontakt:

06 sty 2013, 0:43

dmk pisze:
majkel pisze:Chyba tak. To się nazywa testowanie w boju. Pamiętasz takich co zamknęli szafę z odpiętym AFR i EGT ? Albo innych, co pojechali po swapie silnika upalać na ćwiartce z zapłonem ustawionym jak to sami opisali "tak trochę mniej więcej" ? To ta sama metodyka


Jak to się nazywa? Spalanie stukowe :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ?

Ehh... brak sił komentować.


Nie rozumie o co ci chodzi z tym brakiem sil do komentarza. Nie musisz mnie uczyc o spalaniu stukowym i nastepstwach jazdy na ubogich mieszankach poza tym to chyba nic strasznego sie nie stalo po przejechaniu piedziesieciu metrow z ledwo otwartym gazem bo auto wciaz odpala...
Jeśli zrobisz to czego się boisz, to osiągniesz to czego chcesz...
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

06 sty 2013, 0:45

MEDYK pisze:
dmk pisze:
majkel pisze:Chyba tak. To się nazywa testowanie w boju. Pamiętasz takich co zamknęli szafę z odpiętym AFR i EGT ? Albo innych, co pojechali po swapie silnika upalać na ćwiartce z zapłonem ustawionym jak to sami opisali "tak trochę mniej więcej" ? To ta sama metodyka


Jak to się nazywa? Spalanie stukowe :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ?

Ehh... brak sił komentować.


Nie rozumie o co ci chodzi z tym brakiem sil do komentarza. Nie musisz mnie uczyc o spalaniu stukowym i nastepstwach jazdy na ubogich mieszankach poza tym to chyba nic strasznego sie nie stalo po przejechaniu piedziesieciu metrow z ledwo otwartym gazem bo auto wciaz odpala...


Niestety nie zrozumiałeś dowcipu, który mogło zrozumieć zaledwie kilka (jak nie dwie) osoby w Polsce, więc chill out.

Ogarnij sterowanie, bo inaczej będziesz ogarniał tłoki w katalizatorze, o ile wciąż go masz. Projektowi kibicuję, ale byle nie był robiony "na pałę".

Myślę, że zarówno ja jak i majkel będziemy służyli Ci radą na konkretne pytania :wink:

PS Nie, mój poprzedni komentarz w żaden sposób nie dotyczył Twojego projektu - było to wyłącznie nawiązanie do historycznych wydarzeń wewnątrz-klubowych :wink:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
MEDYK
Posty: 93
Rejestracja: 07 lut 2012, 0:28
Lokalizacja: Ashbourne IRL
Kontakt:

06 sty 2013, 0:51

Swietnie! :wink: Napewno wasza wiedza przyda mi sie przy nastepnych krokach. A co z tymi wtryskami? Zmieniac czy tan topy wystarcza?

[ Dodano: 06-01-2013, 01:57 ]
PS Nie, mój poprzedni komentarz w żaden sposób nie dotyczył Twojego projektu - było to wyłącznie nawiązanie do historycznych wydarzeń wewnątrz-klubowych


Sorki ale jak sie ma na podjezdzie auto z gotowym kompresorem ale nie wystrojone i nie moze sie z niego korzystac to humor troche szwankuje :mrgreen:
Jeśli zrobisz to czego się boisz, to osiągniesz to czego chcesz...
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

06 sty 2013, 0:59

MEDYK pisze:Swietnie! :wink: Napewno wasza wiedza przyda mi sie przy nastepnych krokach. A co z tymi wtryskami? Zmieniac czy tan topy wystarcza?


Z wtryskami jest bardzo prosta sprawa. Potrzebujesz przynajmniej 360cc (Cellica GT) lub więcej. I seryjne ciśnienie na listwie. A najlepiej 440cc z RX-8 (dobra dostępność i cena).

Nadal nie odpowiedziałeś na moje pytanie, czym podniosłeś ciśnienie?!

W każdym razie do tego czasu nie ruszasz się z garażu, chyba że chcesz pozbawić swój silnik tłoków.

Wtryski seryjne (nawet największe, z NB 1.8 montowane w BP4W) nie nadają się do niczego, bo po podniesieniu ciśnienia i wydłużeniu czasu ich otwarcia istnieje dość duże ryzyko, że zaniemogą (swoją drogą jak już ma się możliwość wydłużenia czasu ich otwarcia dzięki SA, bo świnia pozwoli wydłużyć ich czas otwarcia ale praktycznie tylko na podciśnieniu i bardzo małym doładowaniu - przy kilku psi zrobi się bardzo szybko ubogo, to nie warto oszczędzać na podstawowym elemencie). Nominalne ciśnienie na listwie paliwowej (a nie podnoszone tanim, chińskim regulatorem, w którym membrana strzeli podczas gonienia na autostradzie czegokolwiek, co ma więcej jak 200Nm) jest bezpiecznym ciśnieniem w każdych warunkach. Do tego dobre sterowanie (piggy back, albo lepiej - SA) i jesteśmy w domu.

:wink:

PS Na miataturbo masz kalkulatory dotyczące mocy vs wydajności wtrysków vs ich liczby. Wiadomo, że z wtrysków 200cc dla 3 barów przy 8 barach da się zrobić pewnie 600cc. Ale to na krótką metę, aż wtrysk nie padnie i nie zostanie po nim pamiątka w formie dziurawego tłoka.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
MEDYK
Posty: 93
Rejestracja: 07 lut 2012, 0:28
Lokalizacja: Ashbourne IRL
Kontakt:

06 sty 2013, 1:25

Tak to wygladalo mniej wiecej od poczatku. W sierpniu zeszlego roku zrodzil sie pomysl zeby w miatce zamontowac kompresor. Wersji bylo kilka ale najbardziej zalezalo mi na m62 ze wzgledu na wiekszy potencjal od M45 i elektro sprzeglo. po dugich poszykiwaniach udalo sie znalezc sprezarke z merca slk 230K bodajze 2001 roku. Wtedy nie mialem pojecia czy jest dobry czy nie ale cieszylo mnie to ze juz go mam i tylko to sie liczylo. Od wtedy zaczely sie nie przespane niemalze noce i poszukiwanie wiedzy na temat jak to zbudowac. Czytalem czytalem i czytalem poilem sie jakimis zlepkami informacji z roznych forum i innych publikacji. W koncu po kilku miesiacach gromadzenia gratow i uspokajania zony ze jednak to ona jest najwazniejsza w moim zyciu :razz: udalo sie cos splodzic. Nie jestem jeszcze pewien co bo jest to tak naprawde zlepek kilku roznych aut troche ebaya troche moich pomyslow i wiedzy wciagnietej z neta. Musze jeszcze zaznaczyc ze projekt byl intensywnie konsultowany z Sebna ktoremu chcialbym przy okazji podziekowac za cenne wskazowki i porady. A wyglada to mniej wiecej tak:
Załączniki
20130105_021.jpg
20130105_020.jpg
Tu mamy widok na intercooler z Mondeo i chlodnice oleju silnika ;)
20130105_019.jpg
Nie skonczony jeszcze slupek... brak wskaznika cisnienia oleju ale moze juz na dniach. No i narrow band AFR.... nie wiem po co to kupilem :)
20130105_018.jpg
Tu ladowanie i temperatura oleju
20130105_016.jpg
20130105_015.jpg
20130105_014.jpg
Zblizenie mocowania. Improwizacja ale robi robote.
20130105_013.jpg
20130105_012.jpg
20130105_011.jpg
Engine bay ;)
20130105_010.jpg
Tak to wyglada we wnece kola. Nie chcialem rezygnowac z oslony silnika wiec trzeba tam bylo wyciac pare dziurek
20130105_009.jpg
DV
20130105_008.jpg
20130105_007.jpg
Wylot z kompresora puszczuny dolem
20130105_006.jpg
Rura od intercoolera to kolektora dolotowego
Jeśli zrobisz to czego się boisz, to osiągniesz to czego chcesz...
ODPOWIEDZ