Transcontinental Drift 2013

15 krajów, 6000km, dziesiątki tysięcy zakrętów i jeszcze więcej niezpomnianych wrażeń...

Dział dedykowany wszelkim wyjazdom w krajou jak i za granicę. Najlepsze trasy, miejsca, porady i rekomendacje.

Moderatorzy: nick.es, Moderatorzy

Szczupak
Posty: 1631
Rejestracja: 02 sty 2011, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

27 gru 2012, 22:10

no bez kitu, ja też... zaczynam się rozglądać za jakimiś kredytami :D
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
aplikatorzy.pl
Posty: 20
Rejestracja: 02 wrz 2010, 13:55
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

27 gru 2012, 22:24

Lubie to!

Napisaliscie,ze malo jest wolnych miejsc?
Jak to wyglada od strony logistycznej?
Mam na mysli,chocby fakt do kiedy trzeba podjac decyzje?
W tej chwili to ciezki temat troche majac na uwdze,ze wezme,ze soba wlasna Samice,a Ona pracuje w banku gdzie o tej porze roku ciezko o okreslenie urlopow :roll:
Moge jej oczywiscie powiedziec... "Stara rzucasz robote i jedziemy na mega trip" :mrgreen:
No,ale wolalbym jej tego nie mowic... sami wiece jakie sa kobiety ;)

Podsumowujac... ile macie w planie zalog maxymalnie oraz ile juz ich jest,bo moze nie mam co sie pchac?

Nie pytam zeby sie czepiac,wrecz przeciwnie. Bardzo zaniedbalem ten klub i chetnie znowu wybiore sie na jakis trip Miatowy :)
STYLIZACJA wszystkiego co jezdzi i nie koniecznie...
www.facebook.com/aplikatorzy
www.aplikatorzy.pl
Awatar użytkownika
Błaszczykowski
Posty: 1013
Rejestracja: 11 sie 2010, 12:02
Model: NB FL
Wersja: Memories III
Lokalizacja: Pruszków

28 gru 2012, 0:16

To ile załóg może jechać jest tematem bardzo delikatnym. W zeszłym roku padł absolutny rekord - 8 załóg i prawde mówiąc z mojego punktu widzenia, był to chyba dopuszczalny maks. Wszystko zależy od zgrania kolumny, czy przemieszcza się płynnie z dobrą średnią prędkością. Super zgrana kolumna być może mogłaby pomieścić 10 samochodów, ale przy takiej ilości aut pokonywanie świateł w miastach może być już kłopotliwe.

Drugą kłopotliwą kwestią są noclegi: My nie rezerwujemy noclegów wcześniej, po prostu dojeżdzamy na miejsce i zaczynamy szukać spania. Przy grupie powyżej 8 atu (powiedzmy 16 osób) może okazać się to skomplikowanym zadaniem.

Z Dżuniorem rozmawialiśmy, aby właściwą rekrutacje otworzyć koło 6 stycznia (nie wiem czy on gdzieś o tym napisał :mrgreen: )

I jeszcze jedno: temat listy też jest dość szorstki, bo trzeba pamiętać, że to jest jednak poważny wydatek. Na dwie osoby trzeba mieć przygotowane coś między 8 a 10 tys, tak żeby niczego nie zabrakło, dlatego z doświadczenia wiemy, że przy takich wyjazdach na początku jest dużo chętnych, jednak z biegiem czasu i kolekcjonowaniem pieniędzy na wyjazd, ekipa się sypie.

Tak czy inaczej, będziemy musieli z kolegą Dżuniorem przeprowadzić poważną rozmowę co do limitu miejsc (gdyż jak już wspominałem, nie spodziewaliśmy się tylu chętnych) i wyniki tych rozmów ogłosimy 6 stycznia i wtedy też rozpoczniemy zapisy na wyjazd :cool:
aplikatorzy.pl
Posty: 20
Rejestracja: 02 wrz 2010, 13:55
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

28 gru 2012, 0:29

Dokladnie o to mi chodzilo :) Dzieki :)
STYLIZACJA wszystkiego co jezdzi i nie koniecznie...
www.facebook.com/aplikatorzy
www.aplikatorzy.pl
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

28 gru 2012, 2:07

Rekrutacja podzielona została na dwa etapy:

1) Do podanej powyżej daty: 6.01.2013 czekamy na deklaracje od załóg które z Bałkanami miały już do czynienia i które z racji posiadanego doświadczenia możemy traktować jako załogi w pełni autonomiczne. Załogi te zostały zaproszone indywidualnie poprzez e-mail lub PW.
Przez cały czas przyjmujemy również zgłoszenia od wszystkich innych Klubowiczów zainteresowanych wyjazdem (tak jak wspominałem, zgłoszenia proszę kierować na adres bulgariadrift(at)gmail.com).

2) W oparciu o ilość załóg wyłonionych w etapie pierwszym ustalimy, ile możemy zabrać ekip pozbawionych bałkańskiego miatowego doświadczenie. Wówczas decydująca będzie kolejność zgłoszeń nadsyłanych poprzez e-mail.

I żeby była jasność: nie chcemy by ktokolwiek poczuł się dyskryminowany tylko dlatego, że nie posiada odpowiedniego miatowego doświadczenia.
Nie zamykamy się na osoby chcące wziąć udział w wyprawie ale nie uczestniczące dotychczas w innych długich zlotach. Jesteśmy natomiast świadomi tego jakiego wyzwania się podejmujemy i wiemy że powodzenie w 99 procentach zależy od zgrania i doświadczenia ekipy biorącej udział w wyprawie.
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
BORO
Posty: 669
Rejestracja: 17 lip 2008, 13:44
Model: NB
Lokalizacja: Wuwua

28 gru 2012, 8:31

Wchodzę w to.
Mail wysłany.
Dlaczego MX-5? --> http://www.youtube.com/watch?v=m67ZMn0tzg8#t=5m28s
Janio
Posty: 186
Rejestracja: 09 gru 2009, 19:35
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą

28 gru 2012, 9:17

wstępna deklaracja wysłana :)

pozdrawiamy Janio&Kasia
Awatar użytkownika
Błaszczykowski
Posty: 1013
Rejestracja: 11 sie 2010, 12:02
Model: NB FL
Wersja: Memories III
Lokalizacja: Pruszków

28 gru 2012, 9:48

BORO pisze:Wchodzę w to.
Mail wysłany.


Bardzo miło mieć Pana na pokładzie :wink: Sam jedziesz czy dociążasz samochód kimś? :mrgreen:
BORO
Posty: 669
Rejestracja: 17 lip 2008, 13:44
Model: NB
Lokalizacja: Wuwua

28 gru 2012, 10:22

Na razie sam planuje - biorąc pod uwagę poprzedni wyjazd, to musiałaby być osoba o stalowych nerwach :mrgreen: :mrgreen:
Dlaczego MX-5? --> http://www.youtube.com/watch?v=m67ZMn0tzg8#t=5m28s
Awatar użytkownika
Błaszczykowski
Posty: 1013
Rejestracja: 11 sie 2010, 12:02
Model: NB FL
Wersja: Memories III
Lokalizacja: Pruszków

28 gru 2012, 10:32

zobaczysz, ten będzie jeszcze cięższy :cool:
BORO
Posty: 669
Rejestracja: 17 lip 2008, 13:44
Model: NB
Lokalizacja: Wuwua

28 gru 2012, 10:35

Spodziewam się - nie wiem czy od lakiernika Madzia nie pojedzie prosto po rollbar, tak na wszelki wypadek :)
Dlaczego MX-5? --> http://www.youtube.com/watch?v=m67ZMn0tzg8#t=5m28s
lasic
Posty: 211
Rejestracja: 15 paź 2011, 15:25
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

28 gru 2012, 12:57

No dobra, uściślijmy co znaczy bałkańskie doświadczenie ;)
agga7775
Posty: 231
Rejestracja: 08 mar 2009, 22:11
Lokalizacja: Świebodzin, Lubuskie

28 gru 2012, 13:45

lasic pisze:No dobra, uściślijmy co znaczy bałkańskie doświadczenie ;)

jak Suwały tylko szybciej i dalej :grraauu:

[edit] i po górkach :mrgreen:

mam nadzieję, że mój email doszedł :D
feel my heart beating strong
boom boom boom
feel my spirit living on
zoom zoom zoom
Szczupak
Posty: 1631
Rejestracja: 02 sty 2011, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

28 gru 2012, 13:49

Dżunior pisze:które z racji posiadanego doświadczenia możemy traktować jako załogi w pełni autonomiczne. Załogi te zostały zaproszone indywidualnie poprzez e-mail lub PW.


proste - dostałeś maila lub PW, to zaliczasz się do elYty ;) inaczej jesteś świeżak :D
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
Awatar użytkownika
Błaszczykowski
Posty: 1013
Rejestracja: 11 sie 2010, 12:02
Model: NB FL
Wersja: Memories III
Lokalizacja: Pruszków

28 gru 2012, 13:57

Każdy kiedyś był świeżak :wink: w zeszłym roku tylko Dżunior był oblatany w międzynarodowych zlotach :mrgreen:

Jeszcze jedna podpowiedź z mojej strony:

Licząc koszty postarajcie się oszacować ile trzeba włożyć w furę żeby wytrzymała trudy wyjazdu. Przede wszystkim hamulce ( prawda Boro? :mrgreen: ), opony, paski nie paski, kable i zawieszenie. Pamiętajcie, że auto będzie poddane naprawdę dużemu obciążeniu. Zwłaszcza NA czy NB 1.6. Tu też Boro może powiedzieć parę słów w jakim zakresie obrotów trzymał swoją furę żeby się utrzymać za Dżuniorowym NCkiem.
offthe
Posty: 1178
Rejestracja: 25 lut 2012, 23:47
Model: NA
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

28 gru 2012, 14:05

A czy te deklaracje można wycofać jakby się okazało, że nie mogę jechać? Bo jechałbym, ale do wyjazdu jest jeszcze dość daleko i wiele rzeczy może się w trakcie roku wydarzyć..
I don't like being overtaken. It's a sign of weakness.
Awatar użytkownika
Błaszczykowski
Posty: 1013
Rejestracja: 11 sie 2010, 12:02
Model: NB FL
Wersja: Memories III
Lokalizacja: Pruszków

28 gru 2012, 14:10

Pewnie że można, tylko warto to robić z odpowiednim wyprzedzeniem :wink:
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

28 gru 2012, 16:04

offthe pisze:A czy te deklaracje można wycofać jakby się okazało, że nie mogę jechać? Bo jechałbym, ale do wyjazdu jest jeszcze dość daleko i wiele rzeczy może się w trakcie roku wydarzyć..

Mając na uwadze zainteresowanie eventem (które przerosło nasze najśmielsze oczekiwania :mrgreen: ), proszę o przemyślane deklaracje. Blokowanie miejsca i rezygnacja w ostatniej chwili byłaby dalece niekoleżeńska. :razz:
Argument że "do wyjazdu jest jeszcze dość daleko" to, z całym szacunkiem, żaden argument, czego dowodem są poprzednie edycje wyjazdów bałkańskich. Czasu jest dokładnie tyle, ile potrzeba na zmobilizowanie budżetu, przygotowanie auta, ewentualne wyrobienie paszportu i znalezienie domu zastępczego dla chomika czy innego futerkowego... :cool:
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
offthe
Posty: 1178
Rejestracja: 25 lut 2012, 23:47
Model: NA
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

28 gru 2012, 16:41

Tu raczej nie chodzi o znalezienie domu zastępczego dla domowego zwierza czy zrobienie samochodu i innych rzeczy.. raczej chodzi o sytuację w której okazałoby się, że mój brat nie może zlecieć na czas do kraju. Czyli coś na co ja ani mój brat wpływu nie ma. To właściwie jedyny powód, dla którego pytam o takie rzeczy.
I don't like being overtaken. It's a sign of weakness.
agga7775
Posty: 231
Rejestracja: 08 mar 2009, 22:11
Lokalizacja: Świebodzin, Lubuskie

28 gru 2012, 18:23

komu jeszcze się 'transcontinental drift' kojarzy z 'Epoką Lodowcową'?

Czy logo będzie z wiewiórem? :mrgreen:
feel my heart beating strong
boom boom boom
feel my spirit living on
zoom zoom zoom
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

28 gru 2012, 18:28

Możemy uznać że Wiewiórmotohardcore będzie jedną z propozycji poddaną głosowaniu... :mrgreen:
Nie wiem jak Wy, ale ja myśląc o tych zakrętach mam same brudne myśli... :grraauu: :slinotok: :mrgreen:
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Awatar użytkownika
niemampojeciaa
Posty: 1430
Rejestracja: 14 lut 2010, 19:34
Model: Inny
Lokalizacja: East Lansing

28 gru 2012, 22:03

agga7775 pisze:Epoką Lodowcową'?



o to to to właśnie ostatnio o tym myślałem i uśmiechałem się pod nosem :lol:

Panowie no no gratuluje tripu. Czekam kiedy pojedziecie do fabryki MX-5 :kciuk: ale by się zdziwili :ryjezesmiechu:
:)
BORO
Posty: 669
Rejestracja: 17 lip 2008, 13:44
Model: NB
Lokalizacja: Wuwua

31 gru 2012, 8:45

kub pisze:Licząc koszty postarajcie się oszacować ile trzeba włożyć w furę żeby wytrzymała trudy wyjazdu. Przede wszystkim hamulce ( prawda Boro? :mrgreen: ), opony, paski nie paski, kable i zawieszenie. Pamiętajcie, że auto będzie poddane naprawdę dużemu obciążeniu. Zwłaszcza NA czy NB 1.6. Tu też Boro może powiedzieć parę słów w jakim zakresie obrotów trzymał swoją furę żeby się utrzymać za Dżuniorowym NCkiem

Tiaaa...... :cool:

No więc na pewno warto sprawdzić wszelkie rzeczy eksploatacyjne, hamulce itd, mieć z zapasem, bo w górach szybciej się zużywają.
Do listy części jeszcze dojdziemy, ale ostatnio nie było źle, brakowało jedynie w ekipie zapasowych klocków :D

A co do obrotów - no nie zawsze trzeba ..jak się nie odpuszcza w zakręcie to i czasem na prostej nie trzeba za dużo cisnąć :twisted:

Ale fakt - czeka nas jazda po górach - jak się trzyma tempo to lekko auto nie ma, ale w sumie po to one są stworzone i czuć to w każdym momencie :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Dlaczego MX-5? --> http://www.youtube.com/watch?v=m67ZMn0tzg8#t=5m28s
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

02 sty 2013, 22:47

W pierwszym poście, zgodnie z obietnicą, pojawiły się trasy planowane na poszczególne dni. :mrgreen:
W kilku miejscach GoogleMaps nie ogarnia naszych zamierzeń i uparcie prowadzi okrężną drogą, w efekcie czego łączna liczba kilometrów to na tę chwilę to ok. 6500 (zakładając na powrót z Trogiru do Warszawy realne 1500km). W rzeczywistości trasa zamknie się w okolicach 6200-6300km (licząc z Warszawy).
Krojąc trasę kilka razy zawiesiłem się, nie mogąc oderwać wzroku od zdjęć. :slinotok: Będzie epicko! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
wjtr
Posty: 303
Rejestracja: 27 mar 2011, 22:41
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

03 sty 2013, 8:40

Dzień 10
Czas wrócić do wysokich wzniesień, pięknych rozległych dolin i pokręconych niczym grecka woluta dróg. :kciuk:
Kierunek: Saloniki. Po drodze: prawdopodobnie najpiękniejsze widoki na trasie Transcontinental Drift 2013. Odcinek niezbyt długi, za to obfitujący w liczne pagórki i doliny, połączone miękko wijącą się nitką gładkiego asfaltu… :slinotok:
Trasa: http://goo.gl/maps/1dkSj

Mapka dla tego dnia doskonale ilustruje, że właściciele MX-5 nie są normalni. Normalny człowiek przejechałby ten etap prostą, szeroką, wygodną drogą nr 2... :wink:
2003 NBFL 1.8 Memories II -> 2004 NBFL 1.6 Unplugged -> Mitsubishi Colt 1.3 -> Ford S-Max... WTF?! || Never drive faster than your angels can fly.
lasic
Posty: 211
Rejestracja: 15 paź 2011, 15:25
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

03 sty 2013, 10:41

Dzień 1
Ruszamy tradycyjnie z Warszawy. Pierwszy raz w historii MX-5 Klub Polska kierujemy kolumnę ku Ukrainie. :grraauu: Jadąc przez Lublin i Zamość, docieramy do granicy naszego kraju. Przed nam kilometry ukraińskiego asfaltu, które jeszcze nigdy nie widziały takiego zgrupowania kolorowych roadsterów Mazdy. Obieramy azymut południowy a następnie wschodni, by pięknymi pagórkami dotrzeć do miejsca pierwszego nocnego spoczynku – Kamieńca Podolskiego.
Trasa: http://goo.gl/maps/KUMjH


Trasa nie jest już przez Lublin i Zamość :). No i choć bardzo malownicza, to jest to 850km, po Polskich bocznych drogach + przejście graniczne z Ukrainą na którym będziemy trochę stali + minimum 2, a realnie 3 tankowania + obiad. Google mówi, że to prawie 14h bez postojów i czasu na przejście graniczne, czyli realnie minimum 18h godzin jazdy. Trzeba będzie baaardzo wcześnie zacząć ;). Kolejne dni są już dużo spokojniejsze.
BORO
Posty: 669
Rejestracja: 17 lip 2008, 13:44
Model: NB
Lokalizacja: Wuwua

03 sty 2013, 10:45

Dżunior pisze: Będzie epicko! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

To tym razem obowiązkowo trzeba mieć min 1 GoPro

lasic pisze:18h godzin jazdy

Może to jakoś rozbić, coby nie zajechać się w pierwszy dzień.. ?
Dlaczego MX-5? --> http://www.youtube.com/watch?v=m67ZMn0tzg8#t=5m28s
lasic
Posty: 211
Rejestracja: 15 paź 2011, 15:25
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

03 sty 2013, 10:52

Albo pojechać przez ten Lublin i Zamość, dalej będziemy z 14h w samochodzie, ale brzmi znacznie realniej :)

No i przyda się przy planowaniu http://www.granica.gov.pl/index_wait.php?p=u&v=pl&c=t&d=1345219200&z=1&k=p
Awatar użytkownika
Błaszczykowski
Posty: 1013
Rejestracja: 11 sie 2010, 12:02
Model: NB FL
Wersja: Memories III
Lokalizacja: Pruszków

03 sty 2013, 11:36

lasic pisze:
Dzień 1
Ruszamy tradycyjnie z Warszawy. Pierwszy raz w historii MX-5 Klub Polska kierujemy kolumnę ku Ukrainie. :grraauu: Jadąc przez Lublin i Zamość, docieramy do granicy naszego kraju. Przed nam kilometry ukraińskiego asfaltu, które jeszcze nigdy nie widziały takiego zgrupowania kolorowych roadsterów Mazdy. Obieramy azymut południowy a następnie wschodni, by pięknymi pagórkami dotrzeć do miejsca pierwszego nocnego spoczynku – Kamieńca Podolskiego.
Trasa: http://goo.gl/maps/KUMjH


Trasa nie jest już przez Lublin i Zamość :). No i choć bardzo malownicza, to jest to 850km, po Polskich bocznych drogach + przejście graniczne z Ukrainą na którym będziemy trochę stali + minimum 2, a realnie 3 tankowania + obiad. Google mówi, że to prawie 14h bez postojów i czasu na przejście graniczne, czyli realnie minimum 18h godzin jazdy. Trzeba będzie baaardzo wcześnie zacząć ;). Kolejne dni są już dużo spokojniejsze.



Przez Lublin i Zamość nie będziemy jechać, bo potem trzeba będzie jechać przez Lwów głównymi drogami, a to nie w naszym stylu :cool:

Co do rozbijania trasy to jedyne co przychodzi mi do głowy, to żeby zgrupowanie odbyło się w rano 15 sierpnia w Ustrzykach już.

Ale----> w zeszłym roku jechaliśmy z Warszawy do Tokaju, słabym tempem z postojami i po dojechaniu na miejsce czuć było, ŻE TROCHĘ MAŁO :twisted: tego jeżdżenia.
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

03 sty 2013, 12:31

Przede wszystkim w Kamieńcu Podolskim zarezerwujemy jeszcze z Polski jakieś noclegi, by zminimalizować czas potrzebny na znalezienie miejsca do spania.
Jeśli chodzi o Ukrainę, mam dobrych informatorów których poproszę o radę. Będzie dobrze! :wink:
Tak czy inaczej w Warszawie zbieramy się baaardzo wcześnie, nie później niż o 6:00. :razz:
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
ODPOWIEDZ