dławi sie na niskich obrotach :(
pomocyyyyyyy
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
może być cewka
miałem takie objawy przy starych kablach, sądzę że warto spróbować wymiany i zobaczyć rekacje. U mnie poskutkowało momentalnie
zacznij do kabli,bo to tansza naprawda. Nie wiem jak do Twojej,ale do mojej miaty musialem kupic cewke nowa w ASO za 1700 pln wiec zanim wezmiesz sie za cewke to posprawdzaj inne kwestie elektryki.
Po co jezdzic skoro mozna latac...
Na cewke jest rada , dobry mechanik montuje ją z 323 (z jednego modelu pasuje) wtedy koszt to 120 zł + robocizna . Widziałem , dotykałem, też nie wierzyłem , a jednak działa !!!
taaaa wiem przerabiaja wtyczki w takiej cewce i cos tam jeszcze,ale jakos nie jestem zwolennikiem napraw na "patencie" mimo ze podobno da rade. Co oryginal to oryginal,a przy okazji gwarancja tez jest jakby co.
Po co jezdzic skoro mozna latac...
marcin pisze:nie straszcie z tą cewkąmam dość podobne objawy, myślałem że to normalne i te silniki działają od 2k obrotów a tak naprawdę zaczynają żyć przy 5
spokojnie

Po co jezdzic skoro mozna latac...
odkopuję temat. jeżdżę NB z 2000 roku i od około 2 tygodni mam niepokojący objaw- czasem przy ruszaniu z miejsca niezależnie od temperatury silnika, silnik dławi się na ułamek sekundy po czym odzyskuje moc i jedzie normalnie. Na początku wydawało mi się, że przypadkowo dałem za mało gazu ale sytuacja zaczęła się powtarzać (nie przy każdym ruszaniu ale statystycznie istotnie). Objaw występuje tylko przy ruszaniu, w trakcie jazdy nie ma żadnych problemów. Z tego co czytałem (bo mechanik ze mnie raczej średni) może być potrzebna zmiana kabli albo świec- dobrze mi się wydaje czy gdzie indziej upatrywać przyczyny? Ew. czy są jakieś proste testy diagnostyczne które mogę wykonać we własnym zakresie? Z góry dzięki
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
Aleks pisze:odkopuję temat. jeżdżę NB z 2000 roku i od około 2 tygodni mam niepokojący objaw- czasem przy ruszaniu z miejsca niezależnie od temperatury silnika, silnik dławi się na ułamek sekundy po czym odzyskuje moc i jedzie normalnie. Na początku wydawało mi się, że przypadkowo dałem za mało gazu ale sytuacja zaczęła się powtarzać (nie przy każdym ruszaniu ale statystycznie istotnie). Objaw występuje tylko przy ruszaniu, w trakcie jazdy nie ma żadnych problemów. Z tego co czytałem (bo mechanik ze mnie raczej średni) może być potrzebna zmiana kabli albo świec- dobrze mi się wydaje czy gdzie indziej upatrywać przyczyny? Ew. czy są jakieś proste testy diagnostyczne które mogę wykonać we własnym zakresie? Z góry dzięki
Weź poprawkę na panujące warunki na dworze, sprawdź czy paski wielorowkowe nie są zbyt mocno napięte - najprostsza przyczyna

Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
Qbatron pisze:dmk pisze:Weź poprawkę na panujące warunki na dworze, sprawdź czy paski wielorowkowe nie są zbyt mocno napięte - najprostsza przyczyna
W sensie ze duze opory sie robia od tego? Pytam bo nie wiem.
Dokładnie. Co prawda kółka się kurczą od niskich temperatur, ale jeśli paski z definicji były zbyt mocno napięte, to przy takich temperaturach będą dawały podobny objaw.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
[quote="dmk"][/quote ] Co prawda kółka się kurczą od niskich temperatur, ale jeśli paski z definicji były zbyt mocno napięte, to przy takich temperaturach będą dawały podobny objaw.
Jak zyje, tak o takich przyczynach nie slyszalem....

Jest - NCFL2 2.0 White Pearl
Była Mazda NBFL Memories Turbo 220 hp
Mazda 626 2.5
Mazda 323 1.5 GT 81
Życie jest za krótkie żeby jeździć nudnymi samochodami
Była Mazda NBFL Memories Turbo 220 hp
Mazda 626 2.5
Mazda 323 1.5 GT 81
Życie jest za krótkie żeby jeździć nudnymi samochodami
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
Gunner pisze: Jak zyje, tak o takich przyczynach nie slyszalem....
O właściwościach metalu w różnych temperaturach czy o tym, że stawiający zbyt duży opór pasek wielorowkowy przy dużym obciążeniu silnika i niskich obrotach będzie go dławił/dusił?

Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Napisalem wyraznie o "przyczynach" opisanych powyzej ...nie o tym ze nie wiem nic wlasciwosciach metali.
Zwroc uwage co napisal Alex. Silnik dlawi sie na zimnym i na rozgrzanym .
Wiec jasnym jest ze pasek jak i kolka poddane sa minusowym jaki i plusowym dzialaniu temp. Jedyne co sie moze sie skruczyc to pasek przy -10C.
O rozszerzalnosci /termodynamice metali nie bedziemy tu polemizowac ,ale zdaj sobie sprawe tylko z faktu ze, aby wspmniane kolko zmienilo wlasciwosci/ rozmiar diametralnie, musial bys co najmniej " azotowac powyzej -300 C. Pracuje czasami przy czopowaniu i osadzaniu/pasowaniu lozysk wiec ,,,prosze Cie.
Przy duzym naciagu paska, co najwyzej dadza szybciej o sobie znac lozyska.
Szukalbym przyczyny gdzie indziej.
Pozdrawiam
Zwroc uwage co napisal Alex. Silnik dlawi sie na zimnym i na rozgrzanym .
Wiec jasnym jest ze pasek jak i kolka poddane sa minusowym jaki i plusowym dzialaniu temp. Jedyne co sie moze sie skruczyc to pasek przy -10C.
O rozszerzalnosci /termodynamice metali nie bedziemy tu polemizowac ,ale zdaj sobie sprawe tylko z faktu ze, aby wspmniane kolko zmienilo wlasciwosci/ rozmiar diametralnie, musial bys co najmniej " azotowac powyzej -300 C. Pracuje czasami przy czopowaniu i osadzaniu/pasowaniu lozysk wiec ,,,prosze Cie.
Przy duzym naciagu paska, co najwyzej dadza szybciej o sobie znac lozyska.
Szukalbym przyczyny gdzie indziej.
Pozdrawiam
Jest - NCFL2 2.0 White Pearl
Była Mazda NBFL Memories Turbo 220 hp
Mazda 626 2.5
Mazda 323 1.5 GT 81
Życie jest za krótkie żeby jeździć nudnymi samochodami
Była Mazda NBFL Memories Turbo 220 hp
Mazda 626 2.5
Mazda 323 1.5 GT 81
Życie jest za krótkie żeby jeździć nudnymi samochodami
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
Gunner pisze:Napisalem wyraznie o "przyczynach" opisanych powyzej ...nie o tym ze nie wiem nic wlasciwosciach metali.
Zwroc uwage co napisal Alex. Silnik dlawi sie na zimnym i na rozgrzanym .
Wiec jasnym jest ze pasek jak i kolka poddane sa minusowym jaki i plusowym dzialaniu temp. Jedyne co sie moze sie skruczyc to pasek przy -10C.
O rozszerzalnosci /termodynamice metali nie bedziemy tu polemizowac ,ale zdaj sobie sprawe tylko z faktu ze, aby wspmniane kolko zmienilo wlasciwosci/ rozmiar diametralnie, musial bys co najmniej " azotowac powyzej -300 C. Pracuje czasami przy czopowaniu i osadzaniu/pasowaniu lozysk wiec ,,,prosze Cie.
Przy duzym naciagu paska, co najwyzej dadza szybciej o sobie znac lozyska.
Szukalbym przyczyny gdzie indziej.
Pozdrawiam
Jeśli twierdzisz, że pasek wielorowkowy jest kurczliwy..
Btw aby zrobić porządną diagnozę należałoby ocenić, czy auto w tym momencie dusi się, bo ma zbyt duże obciążenie, czy może jest przelane. Jeśli świece i kable mają pomóc tzn. że jest przelane i jest problem z zapłonem. Moja sugestia odnośnie sprawdzenia pasków jest bardzo częstą przyczyną problemów, gdzie mechanicy napinają je do granic możliwości (fakt - wtedy w zimie nie zapiszczą, a co najwyżej strzelą), co przy schodzących obrotach może powodować duszenie silnika zbyt dużym obciążeniem.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/