[NB] Podświetlenie deski i przełączników
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Witam,
Ostatnio zauważyłem po zmroku, że wszystkie przyciski radioodtwarzacza są ciemne (pomijając wyświetlacz) i niemal niewidoczne nocą.
W związku z tym pytam bardziej doświadczonych posiadaczy: które elementy na desce i konsoli powinny być podświetlone a które nie są i nie były?
Czy radio w NB miało podświetlone klawisze?
Pozdrawiam
Ostatnio zauważyłem po zmroku, że wszystkie przyciski radioodtwarzacza są ciemne (pomijając wyświetlacz) i niemal niewidoczne nocą.
W związku z tym pytam bardziej doświadczonych posiadaczy: które elementy na desce i konsoli powinny być podświetlone a które nie są i nie były?
Czy radio w NB miało podświetlone klawisze?
Pozdrawiam
Dla dorosłych i dla dzieci ocalono Program Trzeci
Wiecie czego mi brakuje w mojej miacie, 'w temacie' oświetlenia
Podświetlenia stacyjki, takiego czasowego, włączającego się na 5-10 s po otwarciu drzwi.
Miałem takie coś w mojej byłej maździe 323.

Podświetlenia stacyjki, takiego czasowego, włączającego się na 5-10 s po otwarciu drzwi.
Miałem takie coś w mojej byłej maździe 323.
516 566 767
Piszę poprawnie po polsku.
Piszę poprawnie po polsku.
- emixfajf
- Donator
- Posty: 659
- Rejestracja: 08 lis 2010, 20:25
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive Turbo
- Lokalizacja: Kępno
vox pisze:Podświetlenia stacyjki, takiego czasowego, włączającego się na 5-10 s po otwarciu drzwi.
Racja, przydałoby się w NA, po ciemku trudno trafić.
Takie podświetlenie występuje CHYBA w NC...

NC-maniacy jak to u Was jest?

Jest:
1. NBFL 1.8 '01 Sportive Turbo A3F
2. ND2 2.0 '21 GT 46G
Była:
1.NA 1.6 '91 SU 2.MSM '04 27A 3.NA 1.6 '93 SU 4.NBFL 1.8 '01 Sportive 34K 5.NB 1.8 '98 RS A3F 6.ND 2.0 '16 GT 41W 7.ND2 2.0 '19 Club 47A
1. NBFL 1.8 '01 Sportive Turbo A3F
2. ND2 2.0 '21 GT 46G
Była:
1.NA 1.6 '91 SU 2.MSM '04 27A 3.NA 1.6 '93 SU 4.NBFL 1.8 '01 Sportive 34K 5.NB 1.8 '98 RS A3F 6.ND 2.0 '16 GT 41W 7.ND2 2.0 '19 Club 47A
Potwierdzam, brak oświetlenia stacyjki jest przykry i wymaga modyfikacji. Będę nad tym główkował.
Dla mnie od początku przykre było kiepskie oświetlenie bagażnika (lampki trochę rażą oczy zamiast oświetlać) więc zainstalowałem dodatkowe oświetlenie kufra. Bajecznie proste, wydajne i prawie nieinwazyjne. Godzina roboty - łącznie z rozpoznaniem terenu i instalacji.
Jeśli będą zainteresowani to zamieszczę fotoreportaż.
Przy okazji wygłuszyłem nieco blachy w bagażniku i zabezpieczyłem przewód (chyba odpowietrzenie wlewu paliwa) przed przetarciem.
Pozdrawiam
Dla mnie od początku przykre było kiepskie oświetlenie bagażnika (lampki trochę rażą oczy zamiast oświetlać) więc zainstalowałem dodatkowe oświetlenie kufra. Bajecznie proste, wydajne i prawie nieinwazyjne. Godzina roboty - łącznie z rozpoznaniem terenu i instalacji.
Jeśli będą zainteresowani to zamieszczę fotoreportaż.
Przy okazji wygłuszyłem nieco blachy w bagażniku i zabezpieczyłem przewód (chyba odpowietrzenie wlewu paliwa) przed przetarciem.
Pozdrawiam
Dla dorosłych i dla dzieci ocalono Program Trzeci
Ja mam zamocowaną lampkę halogenową z szafki kuchennej do spodu klapy bagażnika - doskonale oświetla całą jego przestrzeń
516 566 767
Piszę poprawnie po polsku.
Piszę poprawnie po polsku.
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
Emix5 pisze:Takie podświetlenie występuje CHYBA w NC...i świeci się przy zapalonych światłach
NC-maniacy jak to u Was jest?
Right


MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT

Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Witam!
Gdzieś kiedyś czytałem wątek o rozbieraniu zegarów w NB/NBFL celem wymiany żarówek. Niestety nie mogę znaleźć, więc napiszę tutaj.
Mianowicie jakiś czas temu przestawała mi palić jedna żaróweczka przy obrotomierzy 3-5k rpm. Ostatecznie przestała
i strasznie mnie to irytuje
Jak się do niej dobrać? Tzn jak wyciągnąć zegary?
Pozdrawiam
Gdzieś kiedyś czytałem wątek o rozbieraniu zegarów w NB/NBFL celem wymiany żarówek. Niestety nie mogę znaleźć, więc napiszę tutaj.
Mianowicie jakiś czas temu przestawała mi palić jedna żaróweczka przy obrotomierzy 3-5k rpm. Ostatecznie przestała


Jak się do niej dobrać? Tzn jak wyciągnąć zegary?
Pozdrawiam

Po kolei:
- zaczynamy od zdjęcia górnej osłony kolumny kierownicy, jest zatrzaśnięta z dolną częścią po bokach dźwigienek kierunków i wycieraczek, schodzi prosto i bezboleśnie,
- daszek nad zegarami ciągniemy czujnie ku sobie i w górę i już hyc wyskakuje nam z zatrzasków, łatwizna,
- uwaga, pierwszy problem, trza posiadać śrubowkręt krzyżakowy, bo zegary po rogach na czterech wkrętach siedzą, wykręcać w lewo
,
- unosimy odkręcone zegary co nieco i odpinamy 3 kostki z górnej części, dwie dłuuuuugie po bokach i jedną krótką na środku u góry,
- dzierżąc zegary w łapie identyfikujemy problem, wymieniamy żaróweczkę na czerwoną lub w takimż kondonie i już,
- składamy w odwrotnej kolejności do kupy i cieszymy się czerwienią po oczach
- zaczynamy od zdjęcia górnej osłony kolumny kierownicy, jest zatrzaśnięta z dolną częścią po bokach dźwigienek kierunków i wycieraczek, schodzi prosto i bezboleśnie,
- daszek nad zegarami ciągniemy czujnie ku sobie i w górę i już hyc wyskakuje nam z zatrzasków, łatwizna,
- uwaga, pierwszy problem, trza posiadać śrubowkręt krzyżakowy, bo zegary po rogach na czterech wkrętach siedzą, wykręcać w lewo

- unosimy odkręcone zegary co nieco i odpinamy 3 kostki z górnej części, dwie dłuuuuugie po bokach i jedną krótką na środku u góry,
- dzierżąc zegary w łapie identyfikujemy problem, wymieniamy żaróweczkę na czerwoną lub w takimż kondonie i już,
- składamy w odwrotnej kolejności do kupy i cieszymy się czerwienią po oczach

Andrzej
Dostanie się do żarówek to piece of cake
Do tego japsy (akurat w przypadku MX-5) pomyśleli i jest tu żarówka W5W lub W3W (no właśnie może ktoś odpowiedzieć jaka? bo na mojej nie ma oznaczeń).
Gorzej z usunięciem tego kondona. Było ciężko, tak jakby się przykleił. Moczyłem we wrzątku nawet. Nic nie pomogło...
Gdzie dostane takie kondona? Na allegro nie znalazłem... Może zastąpić wszystkie żarówki czerwonymi ledami? Ktoś coś takiego robił?
Pozdrawiam!

Gorzej z usunięciem tego kondona. Było ciężko, tak jakby się przykleił. Moczyłem we wrzątku nawet. Nic nie pomogło...

Gdzie dostane takie kondona? Na allegro nie znalazłem... Może zastąpić wszystkie żarówki czerwonymi ledami? Ktoś coś takiego robił?
Pozdrawiam!
DEXTER pisze:Gdzie dostane takie kondona? Na allegro nie znalazłem..
Pierwszy wynik z googla

[url]http://www.akcesoriasamochodowe.eu/347-kapturki-zarowek[/url]
Szukaj czegoś w stylu "Kapturki na żarówki", "kapturki led" itp.

Tomek tam gdzie bylismy na Lakowej powinni miec. Albo na Chwaliszewie.
Pozdr
Pozdr
rogI pisze:Tomek tam gdzie bylismy na Lakowej powinni miec. Albo na Chwaliszewie.
Pozdr
Myślałem o nich, ale było za późno aby jechać dziś, a w poniedziałek doliczając paliwo i strefę wyszło by na jedno z wysyłką. Zamówiłem u tych z linka od razu 5 sztuk


BTW ponawiam pytanko: czy ktoś wie co to za żarówki? W5W czy W3W? Różnica niby niewielka, ale W5W wypaliły mi obudowy w obrysówkach, a W3W - nie, bo tak nie grzeją. A nie chcę sobie syfu narobić na desce rozdzielczej.
Pozdr!
Też się troszkę zdziwiłem. Wujek google podpowiedział że ludzie wsadzają 1.2 W i po prostu troszkę słabiej świeci - żarówka R5 biała 12V 1.2W.
Nie pamiętam jakie miałem w poprzednim aucie ale dobrali mi odpowiednie w sklepie z elektroniką za ok. 1 zł
Patrząc na twoje foty podejrzewam że ktoś już wsadził wcześniej mocniejszą w3w lub w5w i stąd nadpalenie obudowy i zniszczenie kapturka. W mojej starej Maździe kapturki były mięciutkie i schodziły bez problemu a auto miało wtedy 17 lat.
Nie pamiętam jakie miałem w poprzednim aucie ale dobrali mi odpowiednie w sklepie z elektroniką za ok. 1 zł

Patrząc na twoje foty podejrzewam że ktoś już wsadził wcześniej mocniejszą w3w lub w5w i stąd nadpalenie obudowy i zniszczenie kapturka. W mojej starej Maździe kapturki były mięciutkie i schodziły bez problemu a auto miało wtedy 17 lat.
Szczerze wątpię... zegary nie były wykręcane na 100%, śrubki były (dziewicze)
Zresztą nie świeciły jakoś mega mocno, normalnie, zwyczajnie
To jak to nazwałeś "nadpalenie" to raczej norma (w innych autach miałem tak samo).
Zrobię tak: włożę W3W i porównam jak świeci i grzeje z obecnymi. Jak będzie git to kondony na łebki i spokój


To jak to nazwałeś "nadpalenie" to raczej norma (w innych autach miałem tak samo).
Zrobię tak: włożę W3W i porównam jak świeci i grzeje z obecnymi. Jak będzie git to kondony na łebki i spokój

A może ledy?
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
Ledy odradzam - świecą punktowo. Musiałyby to być multi-SMD, a i tak dobór byłby trudny. Ponadto ściemniacz by przestał działać imo 

Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
dmk pisze:Ledy odradzam - świecą punktowo. Musiałyby to być multi-SMD, a i tak dobór byłby trudny. Ponadto ściemniacz by przestał działać imo
MultiSMD to mus, chyba że pojedynczy SMD osadzony na płasko, też daje radę; ściemniacz jak najbardziej będzie działał.
Nie nie, żadnych LEDów w zegarach.
Dziś odwiedziłem nasze "Poznańskie zagłębie elektryczne" i kupiłem 5szt. (więcej nie mieli) takich żarówek, ale 1.2W. W 3 sklepach nie było, a w 4 dostałem (rogI, Analogis daje radę
). Panowie jak jeden mąż twierdzili, że W3W mogły by narobić bałaganu...
Jak przyjdą nowe kondonki to się wymieni wszystkie
Pozdro!
Dziś odwiedziłem nasze "Poznańskie zagłębie elektryczne" i kupiłem 5szt. (więcej nie mieli) takich żarówek, ale 1.2W. W 3 sklepach nie było, a w 4 dostałem (rogI, Analogis daje radę


Jak przyjdą nowe kondonki to się wymieni wszystkie

Pozdro!
DEXTER pisze:...Panowie jak jeden mąż twierdzili, że W3W mogły by narobić bałaganu.....!
no bo może i jaśniej by się w porze wieczorowej zrobiło na zegarach , ale większa ich moc o ponad 100% powiązana byłaby ewidentnie z większą emisją temperatury, co mogłoby mieć niekorzystne konsekwencje..
choć może wartoby byłby przetrenować na stole na ile te mocniejsze się więcej nagrzewają, no i jak te kondonki to znoszą

pozdr.
Enduro