Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Dany
Posty: 246
Rejestracja: 27 cze 2011, 13:55
Model: Inny
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

13 lis 2012, 10:45

dmk, oka, dzięki za info. Pozdrowienia!
Było: NA '90 US Classic Red; NBFL '03 Midnight Blue
Jest: 986 '98 Ocean Blue
Jaro
Posty: 3026
Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

13 lis 2012, 11:51

Dany pisze:FLka z 2003 roku z najechanym 177tyś, od 1-go właściwiela 3/4 czasu serwisowana w ASO.


to może jest szansa sprawdzić w tym ASO po vin co lali ?
Pozdrawiam

Jaro

MX-5 NA 1.6T
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

13 lis 2012, 16:41

Panowie i Panie, mam takie szybkie pytanie...
Szwagier ma znajomego, który śmiga czerwoną NA. Kupił ją kilka lat temu w DE. Gość twierdzi, że ma w niej dwulitrowy silnik :shock: ba, ma tak wpisane w niemieckich flepach, pojemność 1980 czy coś w ten deseń. Mówi, że to jakaś limitowana seria do 1500szt.

Jest to możliwe?

Jak dla mnie to on ma 1.8 i błąd w papierach. Auto jeździ na niemieckich blachach cały czas, bo on jest zameldowany w niemczech. Tylko teraz śmiga po PL.

Szwagro zrobił dziś fotkę silika:
[URL=http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/v/566021_492869137403719_1270758063_n.jpg?oh=7e201cef454f3f9be9918ab3c00278f0&oe=50A4C6B6&__gda__=1352992728_a31f8866e32eced54094182690d2332a]http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/v/566021_492869137403719_1270758063_n.jpg?oh=7e201cef454f3f9be9918ab3c00278f0&oe=50A4C6B6&__gda__=1352992728_a31f8866e32eced54094182690d2332a[/URL]

Postaram się dowiedzieć więcej szczegółów o tej miacie, bo wg mnie to jakiś błąd gebelsa w urzędzie. Chyba, że ktoś ją zna z Poznaniaków.

Pozdr!
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

13 lis 2012, 17:04

Jaka moc jest wpisana w papiery?
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

13 lis 2012, 17:06

Wszystko co wiedziałem napisałem, wiem że mało danych. PS nie znam. Ale się dowiem.
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

13 lis 2012, 17:37

Ja mam 1,8 NA i wygląda motor identycznie, więc myślę że błąd w papierach.
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

13 lis 2012, 19:02

dmk pisze:Można oczywiście go zlać na czas wymiany

Zlewać olej z silnika do wymiany przedniego uszczelniacza wału korbowego?

To żart jakiś kosmiczny chyba jest.
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

13 lis 2012, 22:25

wojteks pisze:
dmk pisze:Można oczywiście go zlać na czas wymiany

Zlewać olej z silnika do wymiany przedniego uszczelniacza wału korbowego?

To żart jakiś kosmiczny chyba jest.


Wybacz, mechanikowi faktycznie wszystko jedno, czy syf dostanie się do oleju czy nie. Ja wymieniając takie rzeczy w swoim aucie wolalę jednak nie mieć oleju w misce i móc przelać całość naftą i dokładnie umyć przed nabiciem nowego uszczelniacza :wink:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
kotangch
Posty: 47
Rejestracja: 13 lip 2012, 19:04
Lokalizacja: Świdnica

14 lis 2012, 18:15

Mam takie pytanko jak reaguje poprawnie wskazówka ciśnienia oleju w nb, nie wiem czy jest to normalne ale, przy odpalaniu wskazówka powoli podnosi się i utrzymuje lekko poza połową skali, po zgaszeniu silnika, powolutku opada do zera, czy jest to normalne, czy nie powinna opaść od razu, a po odpaleniu odrazy wskoczyć na właściwy poziom? Jak u was to wygląda?
Awatar użytkownika
niemampojeciaa
Posty: 1430
Rejestracja: 14 lut 2010, 19:34
Model: Inny
Lokalizacja: East Lansing

14 lis 2012, 18:23

kotangch, jest ok :wink:
:)
kotangch
Posty: 47
Rejestracja: 13 lip 2012, 19:04
Lokalizacja: Świdnica

14 lis 2012, 18:28

Czyli po starcie powoli pnie się do góry, a po zgaszeniu silnika powolutku opada. Sorry za zamęczanie pytaniami, ale pękł mi ostatnio pasek od alternatora i przejechałem tak kilka km, aż zobaczyłem, ze się zagrzała (nie wiedziałem ze ten sam pasek napędzą pompę wody) i teraz się wkręcam, czy nic się nie zje.... a wcześniej jakoś specjalnie nie zwróciłem uwagi jak się zachowuje ta wskazówka w momencie odpalania i gaszenia.
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

15 lis 2012, 17:53

Wskaźnik ciśnienia oleju w NB to po prostu kontolka, nie pokazuje prawdziwego. Równie dobrze mogłaby być lampka ostrzegawcza.
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

15 lis 2012, 21:53

Kurak pisze:Wskaźnik ciśnienia oleju w NB to po prostu kontolka, nie pokazuje prawdziwego. Równie dobrze mogłaby być lampka ostrzegawcza.

i jest :wink:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
kotangch
Posty: 47
Rejestracja: 13 lip 2012, 19:04
Lokalizacja: Świdnica

16 lis 2012, 17:43

Mi bardziej chodzi o to, dlaczego ona tak bardzo powoli opada po zgaszeniu auta, trwa to u mnie jakieś 10 sekund nim opadnie do poziomu min., chyba ze przekręcę z powrotem kluczyk do pozycje zapłonu, wtedy opada dużo szybciej.
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

16 lis 2012, 22:14

kotangch pisze:Mi bardziej chodzi o to, dlaczego ona tak bardzo powoli opada po zgaszeniu auta, trwa to u mnie jakieś 10 sekund nim opadnie do poziomu min., chyba ze przekręcę z powrotem kluczyk do pozycje zapłonu, wtedy opada dużo szybciej.


Słyszałeś o czymś takim jak scalaki, kondensatory i te bajery? Większość manometrów od ciśnienia oleju jest w dzisiejszych czasach elektroniczna (korzysta z cewki lub wręcz oparta jest o silnik krokowy, chociaż to akurat nie w Maździe)). Więc nie wynika to z opadania powolnego ciśnienia oleju, tylko z charakterystyki zegarów - nic niepokojącego :wink:

A przekręcając ponownie kluczyk podajesz napięcie ponownie na układ od zegara i tyle filozofii.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Meanmachine
Posty: 844
Rejestracja: 27 lip 2011, 1:06
Model: NB FL
Lokalizacja: Poznań

17 lis 2012, 10:16

http://www.ebay.com/itm/DOUBLE-SUPERCHARGER-TURBINE-TURBO-CHARGER-AIR-INTAKE-GAS-FUEL-SAVER-FAN-CAR-/150918152979?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Model%3ACooper%7CSubmodel%3AS&hash=item23236c4313&vxp=mtr

Coś więcej na temat tego wynalazku? Fuel saver? Mój chłopski rozum podpowiada, że to ma stawiać jakiś opór powietrzu w dolocie, ale po co? I czy to w ogóle prawda?
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

17 lis 2012, 10:33

Mateusz, prosze Cię... :mrgreen:
Jedyne co to może zrobić to rozpaść się i pofrunąć dolotem do przepustnicy. Chyba nie wierzysz w takie rzeczy, prawda? :razz:
Meanmachine
Posty: 844
Rejestracja: 27 lip 2011, 1:06
Model: NB FL
Lokalizacja: Poznań

17 lis 2012, 12:13

Wiem że to bajki, wrzuciłem to dla jaj, ale też chciałem poznać "teorię" jaka się za tym kryje :D A w ogóle to i tak do turbo jest :lol:
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

17 lis 2012, 12:18

Kiedyś straciłem kilka minut swego cennego życia, na przeczytanie opisu tej kupy.
Poprzez swoje magiczne turbo wiatraki, które kręcą 55 000rpm masakrycznie zawirowuje powietrze w dolocie przez co wpada ono z radosnym impetem (jednakowoż zachowując porządek wśród cząsteczek tlenu) do kolektora ssącego, a potem do cylindrów. No i ogólnie robi się tornado w silniku ma 20% więcej mocy no i mniej pali o jakieś 50% :P

Tak to mniej więcej brzmiało.
Kiedyś był wysyp takiego badziewia. Była też wtyczka do zapalniczki z diodką, która zminiała program w ECU, i standardowo podnosiła moc i zmiejszała zużycie paliwa i opory tocznia.

Największą bekę mam z tego, że są ludzie, którzy to kupują :shock:
Ostatnio zmieniony 17 lis 2012, 15:29 przez DEXTER, łącznie zmieniany 1 raz.
Meanmachine
Posty: 844
Rejestracja: 27 lip 2011, 1:06
Model: NB FL
Lokalizacja: Poznań

17 lis 2012, 12:27

DEXTER pisze: turbo wiatraki, które kręcą 55 000rpm masakrycznie zawirowuje powietrze w dolocie przez wpada ono z radosnym impetem (jednakowoż zachowując porządek wśród cząsteczek tlenu) do kolektora ssącego, a potem do cylindrów. No i ogólnie robi się tornado w silniku ma 20% więcej mocy no i mniej pali o jakieś 50%


Obrazek
solt
Posty: 445
Rejestracja: 16 paź 2011, 22:15
Lokalizacja: Poznań

17 lis 2012, 15:04

Zasadniczo moznaby te wiatraczki wykorzystac do doladowywania komorki :winner: :mrgreen: Moze to jakas prawdziwa korzysc :D
Powstrzymać przyzwyczajenia i odłożyć gumówke na półkę...
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

17 lis 2012, 16:18

Ktokolwiek na forum używa takiej spinki dołu?
http://www.ebay.co.uk/itm/Ultra-Racing-Front-Anti-Roll-Bar-23MM-Mazda-MX5-NA-NB-AR23-095-/140754391546?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&fits=Model%3AMX-5&hash=item20c59d91fa
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

17 lis 2012, 20:02

Takiej to nie, mam tak seryjną spinkę która łączy sanki z tyłu. Tak jak sobie patrzę to chyba trochę bez sensu spinać sanki z przodu, ale to tylko moja opinia.
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

17 lis 2012, 20:54

Szybkie pytanko do posiadaczy NB, jaka jest odległość pomiędzy środkami końcówek wydechu? Oczywiście przy wydechu fabrycznym bądź dedykowanym ulter.

Chciałbym założyć u siebie dedykowany do NB, ale nie wiem czy wpasuje mi się odpowiednio w wycięcia w zderzaku.
Załączniki
wydech.jpg
wydech.jpg (248.13 KiB) Przejrzano 2974 razy
Mały Książe
Posty: 2983
Rejestracja: 14 maja 2011, 15:02
Lokalizacja: Planeta B-612

17 lis 2012, 21:05

Ale przy fabrycznym wydechu jest tylko jedna końcówka, po prawej stronie, wpasowana w wycięcie zderzaka:

Obrazek
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

17 lis 2012, 21:07

Tak, Łukasz, ale Autopadze (to się odmienia? :mrgreen: ) chodzi o aftermarketowy wydech do NB z dwiem końcówkami. Tzn. chodzi o to czy podejdzie mu do NA takich wydech ;)
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

17 lis 2012, 21:13

Żadna NB nie miała podwójnego seryjnie?

Mam zrobione drugie wycięcie po lewej stronie zderzaka symetrycznie do fabrycznego i rozstaw końcówek jaki by mi pasował to 100cm. Pytanie jaki rozstaw ma ten dedykowany do NB?
http://www.kadex-tlumiki.pl/753,MX-5-typ-NB-98---DUET

PS. Można odmieniać;)
Meanmachine
Posty: 844
Rejestracja: 27 lip 2011, 1:06
Model: NB FL
Lokalizacja: Poznań

18 lis 2012, 11:47

DEXTER pisze:Tak, Łukasz, ale Autopadze (to się odmienia? ) chodzi o aftermarketowy wydech do NB z dwiem końcówkami. Tzn. chodzi o to czy podejdzie mu do NA takich wydech


Łukasz wie o co chodzi, ale odwraca kota ogonem i przypieprza się o słowo "fabryczny", kolejny raz na siłę manifestując ze fabryczna to (uwaga, uwaga) b y ł a jego mazda.
Mały Książe
Posty: 2983
Rejestracja: 14 maja 2011, 15:02
Lokalizacja: Planeta B-612

18 lis 2012, 13:28

Ależ bzdury wypisujesz na mój temat...
Poczytaj proszę ze zrozumieniem, przecież kolega wyżej dopiero sam był zdziwiony, że NB fabrycznie nie wychodziły z podwójną końcówką, błagam Cię...
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

18 lis 2012, 14:54

Meanmachine pisze:
DEXTER pisze:Tak, Łukasz, ale Autopadze (to się odmienia? ) chodzi o aftermarketowy wydech do NB z dwiem końcówkami. Tzn. chodzi o to czy podejdzie mu do NA takich wydech


Łukasz wie o co chodzi, ale odwraca kota ogonem i przypieprza się o słowo "fabryczny", kolejny raz na siłę manifestując ze fabryczna to (uwaga, uwaga) b y ł a jego mazda.


Mati wyluzuj :zgoda:
Pavulon Ci się skończył czy co :kciuk:
Rules are made to be broken
ODPOWIEDZ