wymiana sprężyn zawieszenia

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

09 lip 2012, 13:31

Panowie tu macie rozwiązanie jak zrobić by auto ładnie usiadło:

http://www.tvnwarszawa.pl/informacje,news,przewozil-w-tico-tone-kradzionego-cementu,51276.html


Obrazek

Dla ciekawskich dodam, że do tego Tico weszło 1125 kg cementu :winner: :ryjezesmiechu:
mgteam
Posty: 142
Rejestracja: 12 cze 2012, 10:02
Lokalizacja: Bydgoszcz

02 paź 2012, 21:51

Odświeżam bo nie chcę zakładać nowego tematu.
Moja NC 1.8 (jak każda seryjna NC) stoi strasznie wysoko. :mad:
Chciałbym na wiosnę wrzucić zestaw sprężyn Eibach Pro-Kit ew. Sparco na seryjne amorki. Głównie zależy mi na efekcie wizualnym, ale nie ukrywam mam zamiar wyskoczyć na tor max raz w miesiącu w sezonie.
Pytanie: czy auto zyska, czy straci na trakcji i efektywności pokonywania zakrętów? Na dziurach wiem, że będzie gorzej (-1) :mad: , ale auto napewno zyska na wyglądzie (+1) :lol:

Dodam, że na chwilę obecną nie stać mnie na gwint. Może kiedyś w następnej MX-5
Z góry dzięki za odpowiedzi :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
Donek
Posty: 1350
Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
Model: NA
Wersja: Sunburst Yellow
Lokalizacja: Warszawa

03 paź 2012, 16:58

mgteam, kuo oryginalny zestaw obnizajacy w ASO dedykowany do Twojego auta naprawde ladnie obniza NC
mgteam
Posty: 142
Rejestracja: 12 cze 2012, 10:02
Lokalizacja: Bydgoszcz

03 paź 2012, 17:14

Donek, Dzięki za radę, ale nadal nie uzyskałem odpowiedzi na moje pytanie.
Obrazek
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

03 paź 2012, 17:56

mgteam pisze:Donekale nadal nie uzyskałem odpowiedzi na moje pytanie.


Ja jej szukam od kilku miesięcy, więc mnie to nie dziwi, w efekcie decyzja o obniżeniu
- i wyborze sprężyn odłożona , pro kit musi poczekać , jeśli w ogóle będzie .. :wink:
mgteam
Posty: 142
Rejestracja: 12 cze 2012, 10:02
Lokalizacja: Bydgoszcz

03 paź 2012, 18:05

remik, Ja jestem raczej zdecydowany chyba, że jakiś wyMiatacz najlepiej taki który sam przerobił temat Pro-Kitu na seryjnych amorkach wybije mi to z głowy.
Donek, Doczytałem, że masz zestaw sprężyn kupiony w ASO, ale produkcji Eibacha jak sam napisałeś -25/-25 i je polecasz. Pytanie, czy one czymś się różnią (oprócz koloru) od zestawu Eibach Pro-Kit do NB -25/-25?
Obrazek
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

03 paź 2012, 18:52

mgteam pisze:remik, Ja jestem raczej zdecydowany chyba, że jakiś wyMiatacz najlepiej taki który sam przerobił temat Pro-Kitu na seryjnych amorkach wybije mi to z głowy.


Wielu się wypowiadało, ogólnie konkluzja jest taka, że krótszy skok amora nie wpływa dobrze
na trakcje miaty i bezpieczeństwo na polskich drogach , ja zdecydowany nie jestem ...
Tym bardziej, że ja nie używam samochodu tylko dla lansu :wink:
mgteam
Posty: 142
Rejestracja: 12 cze 2012, 10:02
Lokalizacja: Bydgoszcz

03 paź 2012, 18:59

remik pisze:nie używam samochodu tylko dla lansu

Ja też nie jak z resztą napisałem kilka postów wyżej :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
Donek
Posty: 1350
Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
Model: NA
Wersja: Sunburst Yellow
Lokalizacja: Warszawa

03 paź 2012, 23:12

mgteam pisze:Donek, Doczytałem, że masz zestaw sprężyn kupiony w ASO, ale produkcji Eibacha jak sam napisałeś -25/-25 i je polecasz. Pytanie, czy one czymś się różnią (oprócz koloru) od zestawu Eibach Pro-Kit do NB -25/-25?


wydaje mi sie ze sie nie roznia niczym poza kolorem chociaz oznaczenia na samych sprezynach sa zupelnie inne. no moze cena sie roznia. te w ASO sa tansze od Eibacha w NB ale nie wiem jak jest w NC. generalnie widzialem taki zestaw do NC na aucie i bardzo ladnie i rozniutko stoi jak jest obnizona
mgteam
Posty: 142
Rejestracja: 12 cze 2012, 10:02
Lokalizacja: Bydgoszcz

04 paź 2012, 6:22

Donek pisze:wydaje mi sie ze sie nie roznia niczym poza kolorem chociaz oznaczenia na samych sprezynach sa zupelnie inne. no moze cena sie roznia. te w ASO sa tansze od Eibacha


Ten argument mnie przekonuje :smile: Myślałem, że będzie na odwrót. Muszę przedzwonić do ASO.
Obrazek
samurajek1
Posty: 448
Rejestracja: 16 paź 2012, 19:11
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

17 sty 2013, 21:20

Witam
Odgrzeje kotleta...
Mam możliwość kupienia sprężyn firmy buthe-motorsport.
Zna może ktoś tą firmę. Czy nie warto się "pakować" ?

pzdr
samurajek1
Posty: 448
Rejestracja: 16 paź 2012, 19:11
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

12 lut 2013, 0:02

Witam
Nawiązując do tematu jak jest ze sprężynami sportowymi do NA i NB to ta sama sprężyna czy różni się wysokością? Chce założyć springi -30mm od NA do NB podpasuje to?
Wiem że zawieszenie seryjne jest wyższe w NB.
Przerobił ktoś temat i wie jakie są te różnice w wysokościach?
Dżięki za pomoc pzdr :cool:
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

12 lut 2013, 7:59

sprężyny są zupełnie inne
Obrazek

miatasm.com
Awatar użytkownika
polokokt
Donator
Donator
Posty: 1234
Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: WL

12 lut 2013, 8:21

@samurajek1, przerabiałem temat z miesiąc temu, jak w giełdzie pojawił się zestaw spreżyn Eibach -30mm z NA. Niestety zakończenie sprężyn jest zupełnie inne niż w NB.
samurajek1
Posty: 448
Rejestracja: 16 paź 2012, 19:11
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

12 lut 2013, 10:39

W NA jest ścięta końcówka ale chyba w gnieździe się układają tak samo .
Polokokt a mierzyłeś może wysokości w stosunku do NB?
Awatar użytkownika
polokokt
Donator
Donator
Posty: 1234
Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: WL

12 lut 2013, 11:04

no raczej waśnie w gnieździe nie układają się tak samo, bo jedne sprężyny mają spłaszczoną końcówkę, a drugie nie. Więc i gniazdo musi być inne do jednych a inne do drugich. Katalog Eibacha tak jakby potwierdza, ze to sa dwa rozne komplety sprezyn. A zazwyczaj jest tak, że jak jakaś firma X produkuję czesc zamienna/tuningową do auta i pasuje do kilku modeli, to to wyraznie zaznaczaja w katalogu. Ale oczywiście ani jednych ani drugich sprężym nie miałem w ręku (a tym bardziej całej kolumny, żeby naocznie porównać). Tyle co koledzy tu na forum powiedzieli co i jak, no i ten katalog Eibacha mnie w tym upewnił.
Awatar użytkownika
Kamien
Donator
Donator
Posty: 977
Rejestracja: 24 mar 2014, 16:09
Model: ND
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Poznań

03 sie 2015, 12:26

A co tam odkopię trochę temat...

Powoli, bardzo powoli zaczynam się łamać w temacie wymiany sprężyn i zastanawiam się czy ktoś mógłby polecić jakiegoś mechanika w Poznaniu lub okolicach, który ogarnąłby temat kompleksowo. Tak, żebym nie musiałbym się martwić, że coś mi potem odpadnie w trakcie jazdy ?
ODPOWIEDZ