Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
Qbatron
- Donator

- Posty: 2549
- Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
- Lokalizacja: Lublin
13 wrz 2012, 11:20
Hej, mam gwint TA Technix, dostalem go bez doplat za moje fabryczne zawieszenie wiec nie ma co narzekac ze kiepski - wazne ze mozna pokrecic
Tylko teraz jak to zrobic... oczyscilem gwint pod tym smiesznym pierscieniem, popsikalem wd40 miedzy pierscienie i pod dolny od spodu, ale one ani drgna (bo dobrze rozumuje ze gorny jest od regulacji a dolny kontrujacy?). Zrobilem z rurki przedluzke do klucza ale zniszczylem tylko jeden z otworow w pierscieniu.
Moze zdjac cale zawieszenie i wrzucic na tydzien do ropy?
-
Załączniki
-

- gwint.jpg (374.12 KiB) Przejrzano 1281 razy
-
Bardock
- Posty: 1863
- Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
- Model: Inny
- Wersja: S3 1.8T
- Lokalizacja: Warszawa
13 wrz 2012, 11:31
bardzo słabo sie dokręca te pierścienie tym kluczem w komplecie, a co dopiero odkręcić gdy sie zapiekło. Majkel_c ostatnio wrzucał na forum info o takim środku penetrującym.
majkel_c pisze: Od bardzo bardzo dawna przy standardowych zabawach używam tego:
http://www.autokosmetyki.pl/sonax_mos2_olej_do_silnie_zapieczonych_i_zardzewialych_srub,p743.html
Jest dość gęsty, co jest bardzo wygodne przy podwoziowych zabawach. Można wręcz uformować dużą kroplę na śrubie, która nie będzie spływać tylko się wessie w gwint do góry...
A do bardziej opornych punktowych problemów specyfiki Wurth:
http://www.autokosmetyki.pl/wĂźrth_rost_off_odrdzewiacz_w_aerozolu_300ml,p881.html
albo druga wersja tego wurthowego specyfiku, z zamrażaczem...
Po
eM
brzmi sensownie no i majkel_c używa z powodzeniem. Psiuknąć i zostawić na dzień a potem ogień!
-
hella_flush
- Posty: 1156
- Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
- Lokalizacja: DW
13 wrz 2012, 11:54
Ja Wurtha nie polecam, moim zdaniem działa gorzej od jakiś Cx40 czy takich tam, o dziwo dobry jest penetrus od Plaka, fajnie działa tez chemia Liqui Molly, ogólnie to trzeba zalewać przez jakiś czas w równych odstępach czasu i w końcu coś pójdzie, w razie W możesz pare razy pędzlem z fosolem pachnąc a potem zneutralizować wodą, rury tam nie polecam zakładać bo za łatwo Ci może zeskoczyć klucz, one się trzymają tyle o ile.
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
-
Qbatron
- Donator

- Posty: 2549
- Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
- Lokalizacja: Lublin
13 wrz 2012, 16:06
Nie wiem ile musialo by penetrowac, bo po 3godzinach podlewaniem wd40 dalem za wygrana i do pracy wszedl tepy przecinak wspomagany mlotkiem. Obie strony (zalewana 3h, a druga zalana moment przed odkrecaniem) poszly tak samo. Wiec albo wd40 ssie albo cale to penetrowanie to korporacyjne klamstwo
Skrecony na maksa do gory wcale nie jest wysoko (jak sie okazalo, tak wlasnie mialem), i tak chcialbym zostawic, niestety strasznie dobija na nierownosciach. Da sie z tym cos zrobic? Moze bumpstopy?
Po obnizeniu nie dobija ale nie moge dojechac do sklepu

-
hella_flush
- Posty: 1156
- Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
- Lokalizacja: DW
13 wrz 2012, 16:33
WD40 się kompletnie do tego nie nadaje, to nie jest penetrator.
A ten TA technix ma jakąs regulację po za wysokością? Czemu nie możesz do sklepu dojechac na niskim? Dziury? Może jest inna droga?

Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
-
grzes
- Posty: 3655
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
-
Kontakt:
13 wrz 2012, 17:12
delikatnie z tym.. nakrętki z amelinium raz dwa zostawią zwoje i będziesz szukał nowych. Dobry środek penetrujący, dużo regularnie... ja bym osobiście to wymontował w całości, i za nużył w ropie;) puści na bank.
Na dobijanie twarde bumpstopy, niestety ta tesco już tak mają że szybko miękną i lubią dobijać, również za sprawą sprężyn, raczej do "glebowania" się nadawaj niż do korzystania z ich skoku.
-
Qbatron
- Donator

- Posty: 2549
- Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
- Lokalizacja: Lublin
13 wrz 2012, 18:49
Oj nisko to zle, bo jak widze studzienke to mam pelno w gaciach
Juz nie bede w nie walil bo poszly (w sensie ze sie kreca). A co do dobijania to pomyslalem ze moze zostawic skrecone tak jak teraz ze juz nie dobija, a cos dolozyc pomiedzy gorne mocowanie a bude... taki jakis klocek kilka cm grubosci... Tylko trzeba by sruby dluzsze zainstalowac w amorku, ale pozatym pomysl wydaje sie przyzwoity...
-
hella_flush
- Posty: 1156
- Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
- Lokalizacja: DW
13 wrz 2012, 21:02
Qbatron pisze:Oj nisko to zle, bo jak widze studzienke to mam pelno w gaciach

Najnizszy punkt u mnie w aucie - trapezowa rozporka przedniego wozka jest kilka cm nad ziemia i owszem, porysowana jest ale to wszystko, studzienki jakos biore okrakiem albo objezdzam. Skrec mocno i pojezdzij 3 dni i sam dojdziesz do tego, ze nie taka gleba straszna jak teoretycy opowiadaja.
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
-
Qbatron
- Donator

- Posty: 2549
- Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
- Lokalizacja: Lublin
13 wrz 2012, 21:08
jezdze wlasnie na skreconym. I owszem nie jest tak zle jak myslalem ze bedzie, ale troche musze podniesc bo oponami robie dziury w nadkolach.
-
hella_flush
- Posty: 1156
- Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
- Lokalizacja: DW
13 wrz 2012, 21:21
Qbatron pisze:jezdze wlasnie na skreconym. I owszem nie jest tak zle jak myslalem ze bedzie, ale troche musze podniesc bo oponami robie dziury w nadkolach.
Negatywy i podwiniete ranty

Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
-
Fiveopac
- Administrator

- Posty: 5492
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
-
Kontakt:
14 wrz 2012, 16:38
Powinienes miec dwa klucze, jednym kontrujesz gorna nakretke drugim odkrecasz dolna. Jesli rece nie daja rade to kopniak z obu nog jednoczesnie (combo) w oba klucze zwykle rozwiazuje sprawe.
Less roof, more fun!
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci 
-
irakleo
- Posty: 3316
- Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
- Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin
14 wrz 2012, 20:30
Są klucze i kluczyki pazurowe do pokręcania tymi talerzykami. Ja kiedyś dorwałem rysunek takiego klucza w cadzie i dałem sobie wyciąć water jetem z kawałka utwardzonej blachy o grubości 5mm dwie sztuki

Mogę zakładać na nie kawałki rury żeby przedłużać ramię i jeszcze żaden gwint im się nie oparł. Oczywiście podlewanie gwintu penetratorem przez 2-3 dni przed odkręcaniem wskazane

-
Qbatron
- Donator

- Posty: 2549
- Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
- Lokalizacja: Lublin
15 wrz 2012, 11:19
Five, niestety w zestawie dostalem tylko jeden klucz - nie bylo mowy zeby nim ruszyc skontrowana srube - dlatego pomoglem sobie przecinakiem.
Irakleo, jak wyglada taki klucz? Zeby ladnie obejmowal wiecej niz pazurkowy, musialby byc nakladany od dolu, co by sie wiazalo z koniecznoscia odkrecania amortyzatora od wachacza - dobrze kombinuje?
Ogolnie znalazlem kompromis - jestem w stanie pokonac garby po drodze do domu i juz sie nie tlucze. Wiec narazie nie bede wiecej krecil, a jak mi obroci panewke to zdejme cale zawieszenie i wykapie w ropie. Moze przy okazji sprezyny do proszkowego malowania - farba utrzyma sie na tak elastycznym elemencie?
-
Bardock
- Posty: 1863
- Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
- Model: Inny
- Wersja: S3 1.8T
- Lokalizacja: Warszawa
17 wrz 2012, 9:24
Proszkowo długo nie zostanie, do sprężyn trzeba by użyć miękkiej farby i tu polecam pomalować chlorokauczukiem. Szybko schnie i jest elastyczna.
-
DEXTER
- Posty: 4974
- Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
- Model: NA
- Lokalizacja: Poznań
24 wrz 2012, 20:23
hella_flush pisze:Dziury? Może jest inna droga?

To zdanie jest takie piękne...

-
Kurak
- Posty: 3915
- Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
- Model: NA
- Lokalizacja: P-ce
-
Kontakt:
24 wrz 2012, 22:11
Bardock pisze:Proszkowo długo nie zostanie, do sprężyn trzeba by użyć miękkiej farby i tu polecam pomalować chlorokauczukiem. Szybko schnie i jest elastyczna.
Ja użyłem zwykłego akrylu (bez plastyfikatora) i nic się nie dzieje.
Gdzie można dostać chlorokauczuk w małych opakowaniach?
-
Bardock
- Posty: 1863
- Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
- Model: Inny
- Wersja: S3 1.8T
- Lokalizacja: Warszawa
25 wrz 2012, 8:08
http://www.dekoral.pl/produkty/p/de128-chlorokauczuk-strong zapytam czy w sklepie u mojego kumpla dostanę coś podobnego

-
irakleo
- Posty: 3316
- Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
- Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin
25 wrz 2012, 8:36
Kurak pisze:Gdzie można dostać chlorokauczuk w małych opakowaniach?
castorama

-
Kurak
- Posty: 3915
- Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
- Model: NA
- Lokalizacja: P-ce
-
Kontakt:
25 wrz 2012, 8:46
irakleo pisze:castorama
Litrowe najmniejsze, szukam czegoś jak małe hammerite'y.
-
Bardock
- Posty: 1863
- Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
- Model: Inny
- Wersja: S3 1.8T
- Lokalizacja: Warszawa
25 wrz 2012, 8:58
A to myślałem, że masz na myśli 1L. Jeśli mniej to sądzę, że będzie trudno coś takiego znaleźć.
Chcesz użyć tego do sprężyn czy czegoś innego ?