Jak zruszyc gwint (zawieszenie)

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

13 wrz 2012, 11:20

Hej, mam gwint TA Technix, dostalem go bez doplat za moje fabryczne zawieszenie wiec nie ma co narzekac ze kiepski - wazne ze mozna pokrecic :P

Tylko teraz jak to zrobic... oczyscilem gwint pod tym smiesznym pierscieniem, popsikalem wd40 miedzy pierscienie i pod dolny od spodu, ale one ani drgna (bo dobrze rozumuje ze gorny jest od regulacji a dolny kontrujacy?). Zrobilem z rurki przedluzke do klucza ale zniszczylem tylko jeden z otworow w pierscieniu.

Moze zdjac cale zawieszenie i wrzucic na tydzien do ropy?
Załączniki
gwint.jpg
gwint.jpg (374.12 KiB) Przejrzano 1281 razy
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

13 wrz 2012, 11:31

bardzo słabo sie dokręca te pierścienie tym kluczem w komplecie, a co dopiero odkręcić gdy sie zapiekło. Majkel_c ostatnio wrzucał na forum info o takim środku penetrującym.


majkel_c pisze: Od bardzo bardzo dawna przy standardowych zabawach używam tego:
http://www.autokosmetyki.pl/sonax_mos2_olej_do_silnie_zapieczonych_i_zardzewialych_srub,p743.html
Jest dość gęsty, co jest bardzo wygodne przy podwoziowych zabawach. Można wręcz uformować dużą kroplę na śrubie, która nie będzie spływać tylko się wessie w gwint do góry...
A do bardziej opornych punktowych problemów specyfiki Wurth:
http://www.autokosmetyki.pl/wĂźrth_rost_off_odrdzewiacz_w_aerozolu_300ml,p881.html
albo druga wersja tego wurthowego specyfiku, z zamrażaczem...

Po
eM


brzmi sensownie no i majkel_c używa z powodzeniem. Psiuknąć i zostawić na dzień a potem ogień!
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

13 wrz 2012, 11:54

Ja Wurtha nie polecam, moim zdaniem działa gorzej od jakiś Cx40 czy takich tam, o dziwo dobry jest penetrus od Plaka, fajnie działa tez chemia Liqui Molly, ogólnie to trzeba zalewać przez jakiś czas w równych odstępach czasu i w końcu coś pójdzie, w razie W możesz pare razy pędzlem z fosolem pachnąc a potem zneutralizować wodą, rury tam nie polecam zakładać bo za łatwo Ci może zeskoczyć klucz, one się trzymają tyle o ile.
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

13 wrz 2012, 16:06

Nie wiem ile musialo by penetrowac, bo po 3godzinach podlewaniem wd40 dalem za wygrana i do pracy wszedl tepy przecinak wspomagany mlotkiem. Obie strony (zalewana 3h, a druga zalana moment przed odkrecaniem) poszly tak samo. Wiec albo wd40 ssie albo cale to penetrowanie to korporacyjne klamstwo :mrgreen:

Skrecony na maksa do gory wcale nie jest wysoko (jak sie okazalo, tak wlasnie mialem), i tak chcialbym zostawic, niestety strasznie dobija na nierownosciach. Da sie z tym cos zrobic? Moze bumpstopy?

Po obnizeniu nie dobija ale nie moge dojechac do sklepu :P
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

13 wrz 2012, 16:33

WD40 się kompletnie do tego nie nadaje, to nie jest penetrator.

A ten TA technix ma jakąs regulację po za wysokością? Czemu nie możesz do sklepu dojechac na niskim? Dziury? Może jest inna droga? ;)
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3655
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

13 wrz 2012, 17:12

delikatnie z tym.. nakrętki z amelinium raz dwa zostawią zwoje i będziesz szukał nowych. Dobry środek penetrujący, dużo regularnie... ja bym osobiście to wymontował w całości, i za nużył w ropie;) puści na bank.
Na dobijanie twarde bumpstopy, niestety ta tesco już tak mają że szybko miękną i lubią dobijać, również za sprawą sprężyn, raczej do "glebowania" się nadawaj niż do korzystania z ich skoku.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

13 wrz 2012, 18:49

Oj nisko to zle, bo jak widze studzienke to mam pelno w gaciach :)

Juz nie bede w nie walil bo poszly (w sensie ze sie kreca). A co do dobijania to pomyslalem ze moze zostawic skrecone tak jak teraz ze juz nie dobija, a cos dolozyc pomiedzy gorne mocowanie a bude... taki jakis klocek kilka cm grubosci... Tylko trzeba by sruby dluzsze zainstalowac w amorku, ale pozatym pomysl wydaje sie przyzwoity...
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

13 wrz 2012, 21:02

Qbatron pisze:Oj nisko to zle, bo jak widze studzienke to mam pelno w gaciach :)


Najnizszy punkt u mnie w aucie - trapezowa rozporka przedniego wozka jest kilka cm nad ziemia i owszem, porysowana jest ale to wszystko, studzienki jakos biore okrakiem albo objezdzam. Skrec mocno i pojezdzij 3 dni i sam dojdziesz do tego, ze nie taka gleba straszna jak teoretycy opowiadaja.
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

13 wrz 2012, 21:08

jezdze wlasnie na skreconym. I owszem nie jest tak zle jak myslalem ze bedzie, ale troche musze podniesc bo oponami robie dziury w nadkolach.
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

13 wrz 2012, 21:21

Qbatron pisze:jezdze wlasnie na skreconym. I owszem nie jest tak zle jak myslalem ze bedzie, ale troche musze podniesc bo oponami robie dziury w nadkolach.


Negatywy i podwiniete ranty ;)
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5492
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

14 wrz 2012, 16:38

Powinienes miec dwa klucze, jednym kontrujesz gorna nakretke drugim odkrecasz dolna. Jesli rece nie daja rade to kopniak z obu nog jednoczesnie (combo) w oba klucze zwykle rozwiazuje sprawe.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

14 wrz 2012, 20:30

Są klucze i kluczyki pazurowe do pokręcania tymi talerzykami. Ja kiedyś dorwałem rysunek takiego klucza w cadzie i dałem sobie wyciąć water jetem z kawałka utwardzonej blachy o grubości 5mm dwie sztuki :wink: Mogę zakładać na nie kawałki rury żeby przedłużać ramię i jeszcze żaden gwint im się nie oparł. Oczywiście podlewanie gwintu penetratorem przez 2-3 dni przed odkręcaniem wskazane :wink:
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

15 wrz 2012, 11:19

Five, niestety w zestawie dostalem tylko jeden klucz - nie bylo mowy zeby nim ruszyc skontrowana srube - dlatego pomoglem sobie przecinakiem.

Irakleo, jak wyglada taki klucz? Zeby ladnie obejmowal wiecej niz pazurkowy, musialby byc nakladany od dolu, co by sie wiazalo z koniecznoscia odkrecania amortyzatora od wachacza - dobrze kombinuje?

Ogolnie znalazlem kompromis - jestem w stanie pokonac garby po drodze do domu i juz sie nie tlucze. Wiec narazie nie bede wiecej krecil, a jak mi obroci panewke to zdejme cale zawieszenie i wykapie w ropie. Moze przy okazji sprezyny do proszkowego malowania - farba utrzyma sie na tak elastycznym elemencie?
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

17 wrz 2012, 9:24

Proszkowo długo nie zostanie, do sprężyn trzeba by użyć miękkiej farby i tu polecam pomalować chlorokauczukiem. Szybko schnie i jest elastyczna.
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

24 wrz 2012, 20:23

hella_flush pisze:Dziury? Może jest inna droga? ;)


To zdanie jest takie piękne...
Obrazek
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

24 wrz 2012, 22:11

Bardock pisze:Proszkowo długo nie zostanie, do sprężyn trzeba by użyć miękkiej farby i tu polecam pomalować chlorokauczukiem. Szybko schnie i jest elastyczna.


Ja użyłem zwykłego akrylu (bez plastyfikatora) i nic się nie dzieje.
Gdzie można dostać chlorokauczuk w małych opakowaniach?
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

25 wrz 2012, 8:08

http://www.dekoral.pl/produkty/p/de128-chlorokauczuk-strong zapytam czy w sklepie u mojego kumpla dostanę coś podobnego :)
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

25 wrz 2012, 8:36

Kurak pisze:Gdzie można dostać chlorokauczuk w małych opakowaniach?

castorama :wink:
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

25 wrz 2012, 8:46

irakleo pisze:castorama


Litrowe najmniejsze, szukam czegoś jak małe hammerite'y.
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

25 wrz 2012, 8:58

A to myślałem, że masz na myśli 1L. Jeśli mniej to sądzę, że będzie trudno coś takiego znaleźć.
Chcesz użyć tego do sprężyn czy czegoś innego ?
ODPOWIEDZ