Tutaj sie witamy!
Moderator: Moderatorzy
-
- Posty: 2983
- Rejestracja: 14 maja 2011, 15:02
- Lokalizacja: Planeta B-612
A ile chcesz przeznaczyć pieniędzy, i czego dokładniej szukasz?
Kurak pisze:fifomaniak napisał/a:
potrafiące spalić poniżej 7l/100
Taaaaaa... jasne (:
Oczywiście, że się da

Chociaż tylko w trasie przy spokojnej jeździe

Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Jest NA 1990.
Alan pisze:Chociaż tylko w trasie przy spokojnej jeździe
To ktoś tak jeździ?

-
- Posty: 1023
- Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
- Lokalizacja: Wrocław
Kurak pisze:Na giełdzie stoją dwie uturbione NA, jedna niebieska druga zielona, obie warte uwagi.
Na razie myślę raczej o N/A, bo po pierwsze to w budżecie się nie mieszczą, po drugie turbo otwiera większy wir w baku.
Łukasz Kaszuba pisze:A ile chcesz przeznaczyć pieniędzy, i czego dokładniej szukasz?
W tej chwili do ok. 12-13 tysięcy, ale z każdym miesiącem przybywa tych 800-1000 zł do budżetu w związku z tym, że sobie dorabiam.
Mam właśnie dylemat, czy szukać NA czy NB. Bo za te pieniądze można znaleźć obie generacje do kupienia. Na pewno będę musiał znaleźć potem hardtop, jeśli ta kupiona go nie będzie miała, bo samochód będzie stał pod blokiem a idiotów i zazdrośników niestety nie brakuje.
Fajnie by było mieć 1.8 i LSD, no ale na początek nie musi być, najwyżej w przyszłym roku bym doinwestował. Co do wyposażenia to nie mam żadnych wymagań, najważniejsze, żeby auto było proste i dobrze jeździło - bo przecież o to w nim chodzi, to nie jest zwykłe wozidło do przemieszczania tyłka z punktu A do punktu B.
Jak chcesz koniecznie 1,8 to takiego teraz szukaj. Nie ma sensu kupować 1,6 i za rok wymieniać silnik. Co do LSD to w NA będzie o niego bardzo trudno (rzadko bywały w 1,8, a samych 1,8 też mało) i tutaj wymiana na torsena z NB jak najbardziej.
Za 13tys kupisz NA nazwijmy to wypasioną z 1,8, a może i z hardtopem tylko rzadko się zdarzają. A tak BTW to mieszkasz we Wrocławiu, więc ja bym szukał samochodu głównie w Niemczech, bo większy wybór i nie płacisz prowizji handlarzowi w PL.
Za 13tys kupisz NA nazwijmy to wypasioną z 1,8, a może i z hardtopem tylko rzadko się zdarzają. A tak BTW to mieszkasz we Wrocławiu, więc ja bym szukał samochodu głównie w Niemczech, bo większy wybór i nie płacisz prowizji handlarzowi w PL.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Jest NA 1990.
-
- Posty: 1023
- Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
- Lokalizacja: Wrocław
Alan pisze:Jak chcesz koniecznie 1,8 to takiego teraz szukaj. Nie ma sensu kupować 1,6 i za rok wymieniać silnik. Co do LSD to w NA będzie o niego bardzo trudno (rzadko bywały w 1,8, a samych 1,8 też mało) i tutaj wymiana na torsena z NB jak najbardziej.
Za 13tys kupisz NA nazwijmy to wypasioną z 1,8, a może i z hardtopem tylko rzadko się zdarzają. A tak BTW to mieszkasz we Wrocławiu, więc ja bym szukał samochodu głównie w Niemczech, bo większy wybór i nie płacisz prowizji handlarzowi w PL.
No właśnie dlatego się zastanawiam, czy szukać w DE czy w PL, tam jednak aut w tym przedziale cenowym jest ~10 razy więcej, więc jest w czym przebierać. U nas zazwyczaj w złym stanie, oglądałem jedną NB 1.6 i profesjonalizm handlarzy powala - chłodnica była prawie pusta, gość chce lać do niej wodę z konewki

PS. A jak polecacie szukać MX-5 w Niemczech, wybrać się na jakieś poszukiwania po placach, czy szukać po ogłoszeniach (np. na mobile.de) i pisać maile do właścicieli?
Edit:
Jak widać, NB w tej cenie też można znaleźć w 1.9 [URL=http://suchen.mobile.de/auto-inserat/mazda-mx-5-1-9i-16v-lauchhammer/166880711.html?lang=en&pageNumber=1&__lp=2&scopeId=C&sortOption.sortBy=creationTime&sortOption.sortOrder=DESCENDING&makeModelVariant1.makeId=16800&makeModelVariant1.modelId=15&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&maxPrice=3001.00&ambitCountry=DE&zipcode=16835&zipcodeRadius=200&damageUnrepaired=ALSO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=ALSO_EXPORT&soid=1645460]MX-5 NB 1.9 mobile.de[/URL]. Nawet nie tak daleko, raptem 300 km. Mail wysłany...
Ostatnio zmieniony 01 wrz 2012, 22:53 przez fifomaniak, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 2983
- Rejestracja: 14 maja 2011, 15:02
- Lokalizacja: Planeta B-612
Prywatni, te na placach, to te same, które po jakimś czasie i obniżce ceny przyjeżdżają stać na place tutaj...
fifomaniak pisze:Na pewno będę musiał znaleźć potem hardtop, jeśli ta kupiona go nie będzie miała, bo samochód będzie stał pod blokiem a idiotów i zazdrośników niestety nie brakuje.
Nie chcesz chyba zakladac ht co wieczor?
-
- Posty: 2983
- Rejestracja: 14 maja 2011, 15:02
- Lokalizacja: Planeta B-612
Można przecież jeździć z HT, i zdejmować tylko, gdy akurat ma się ochotę na przejażdżki bez dachu...
Łukasz Kaszuba pisze:Można przecież jeździć z HT, i zdejmować tylko, gdy akurat ma się ochotę na przejażdżki bez dachu...
i wnosic go na 3cie pietro w bloku? Jak dla mnie sredni pomysl, zwlaszcza ze zdjac w 1 osobe HT to jest spora gimnastyka.
Witam wszystkich serdecznie, od pewnego czasu czytam wasze wpisy na forum i chyba najwyższa pora się przywitać. Jeszcze nie jestem szczęśliwym posiadaczem MX5 ale na pewno będę. Mam na imię Artur i dokonuje właśnie zamiany z motocykla Suzuki intruder na Mazdę MX5, ot taka realizacja marzeń. 12 września jadę do Niemiec i mam nadzieję że wrócę już ładną miatą w rocznikach 2002 - 2004.
Pozdrawiam wszystkich z Sochaczewa.
Pozdrawiam wszystkich z Sochaczewa.
-
- Posty: 1023
- Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
- Lokalizacja: Wrocław
Kurak pisze:Łukasz Kaszuba pisze:Można przecież jeździć z HT, i zdejmować tylko, gdy akurat ma się ochotę na przejażdżki bez dachu...
i wnosic go na 3cie pietro w bloku? Jak dla mnie sredni pomysl, zwlaszcza ze zdjac w 1 osobe HT to jest spora gimnastyka.
Mam magazyn u ojca w pracy, gdzie mógłbym go zostawić, jakbym jechał na dłuższą wyprawę. A jakbym potrzebował gdzieś tylko podjechać, to z HT bym jechał i już. Jakoś nie wyobrażam sobie, żeby pod blokiem stało auto z miękkim dachem, odbije komuś coś i będę musiał 1,5 tysiąca na nowy dach wydawać.


fifomaniak pisze:Mam magazyn u ojca w pracy, gdzie mógłbym go zostawić, jakbym jechał na dłuższą wyprawę. A jakbym potrzebował gdzieś tylko podjechać, to z HT bym jechał i już. Jakoś nie wyobrażam sobie, żeby pod blokiem stało auto z miękkim dachem, odbije komuś coś i będę musiał 1,5 tysiąca na nowy dach wydawać. A w bloku mam windę jakby co
To tak nie działa, ja tam dach zdejmuję nawet jak jadę po bułki z rańca, coś czuję że nie jestem odosobniony (:
Jak będzie używał samochodu cały rok to i tak z HT będzie jeździł większość czasu. Ale w lecie to może być problem, zobaczysz fifomaniak, że jak zaczniesz jeździć bez dachu to nie będziesz chciał jeździć z HT 

Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Jest NA 1990.
-
- Posty: 1023
- Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
- Lokalizacja: Wrocław
-
- Posty: 1023
- Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
- Lokalizacja: Wrocław
zolt pisze:Jaka dzielnica wro?
Gaj, a czemu pytasz?
W sumie wpadłem na pomysł, że zamiast taszczyć HT do mieszkania, to można będzie wrzucić do drugiego auta obok, które będzie pod blokiem stało. MX-5 to będzie 3. auto (przynajmniej na razie), a w domu prawko mam tylko ja i ojciec, więc nie ma szans, żeby któreś nie stało.
Jak duży jest problem ze zdjęciem HT w pojedynkę? Ile to waży?
fifomaniak pisze:Jak duży jest problem ze zdjęciem HT w pojedynkę? Ile to waży?
Specjalnie dla Ciebie zważyłem się z HT i wyszlo, że hardtop do MX-5 NA/NB waży 22kg. Problem jest główny z wymiarami tego, jak odczepisz z auta to nie ma za bardzo jak złapać żeby podnieść bo masz za krótkie ręce, a nawet jak już jakoś zdejmiesz to ciężko się nim manewruje.
-
- Posty: 2983
- Rejestracja: 14 maja 2011, 15:02
- Lokalizacja: Planeta B-612
Inna sprawa, że to wcale nie jest takie proste i oczywiste włożyć HT Mazdy to innego samochodu - może do Ducato tak, ale to zwykłego, średniej wielkości auta, no niekoniecznie.
-
- Posty: 1023
- Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
- Lokalizacja: Wrocław
Ducato toto nie jest, ale do kombiaka myślę, że jakoś by weszło.
Akurat na wyglądzie hardtopu mi średnio zależy, bo on ma chronić miękki dach przed zazdrośnikami i idiotami, a jeździć jak już mówiłem będę głównie bez. Nic to, jak już będę miał, to będę się martwił i kombinował, na razie wciąż poszukuję tej jedynej
Akurat na wyglądzie hardtopu mi średnio zależy, bo on ma chronić miękki dach przed zazdrośnikami i idiotami, a jeździć jak już mówiłem będę głównie bez. Nic to, jak już będę miał, to będę się martwił i kombinował, na razie wciąż poszukuję tej jedynej

-
- Posty: 2983
- Rejestracja: 14 maja 2011, 15:02
- Lokalizacja: Planeta B-612
Pamiętam, że kiedyś mierzyłem komuś swój HT, również jeśli chodzi o szerokość, były to wszystkie możliwe wymiary, nie pamiętam dokładnie komu, ale gdyby ta osoba była tak miła, i podała tutaj te wymiary, lub zacytowała moją wiadomość, to pewnie dla kolegi sporo się rozjaśni w tej kwestii.
Częste zakładanie i zdejmowanie HT na pewno jest uciążliwe, zrobienie tego w pojedynkę to musi być masakra...
Częste zakładanie i zdejmowanie HT na pewno jest uciążliwe, zrobienie tego w pojedynkę to musi być masakra...
-
- Posty: 1023
- Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
- Lokalizacja: Wrocław
Znalazłem coś takiego "56" wide (across the widest point), 16 1/4" high (from the lowest to the highest point), 49 1/2" long (at the center)", co odpowiada 142 cm szerokości, 42 wysokości i 126 długości. Mogą się zgadzać te wymiary? Zaraz może skoczę i zrobię pomiar otworu bagażowego u mnie, o ile znajdę miarkę.
To jest jakiś temat, gdzie możnaby takie pytania zadawać, żeby tu już nie śmiecić? Bo jakoś nie mogłem trafić na żaden taki, może źle szukałem.
To jest jakiś temat, gdzie możnaby takie pytania zadawać, żeby tu już nie śmiecić? Bo jakoś nie mogłem trafić na żaden taki, może źle szukałem.
Witam wszystkich,
Nazywam się Łukasz od kilku dni jestem bardzo szczęśliwym posiadaczem mx-5 NB 1,6 forum śledzę od wakacji, zakup tego modelu chodził mi po głowie od dłuższego czasu i w końcu udało się spełnić marzenie he he
Chętnie też wybiorę na warszawskie czwartkowe spotkanie
Nazywam się Łukasz od kilku dni jestem bardzo szczęśliwym posiadaczem mx-5 NB 1,6 forum śledzę od wakacji, zakup tego modelu chodził mi po głowie od dłuższego czasu i w końcu udało się spełnić marzenie he he
Chętnie też wybiorę na warszawskie czwartkowe spotkanie
