rollbar klatka itd
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Kim Son San
- Posty: 2020
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Możemy warszawskiego spota do Treli przenieść, bo zaproponował spotkanie o 20:30-21 

ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
Spotkanie nie odbyło się. Producent miał obsuwę czasową - byłem już w drodze, ale Kitson w porę mnie uprzedził i zawrócił.
Kolejne podejście prawdopodobnie w poniedziałek - jutro wybywam z Mazowsza, wracam w niedzielę.
Agi, jeśli chodzi o wzór to tak jak napisał Kitson: mając rozstaw stóp montażowych, wysokość i dopuszczalne odsunięcie zastrzału, można właściwie wykonać każdy model - kwestia dogadania się z producentem.

Kolejne podejście prawdopodobnie w poniedziałek - jutro wybywam z Mazowsza, wracam w niedzielę.
Agi, jeśli chodzi o wzór to tak jak napisał Kitson: mając rozstaw stóp montażowych, wysokość i dopuszczalne odsunięcie zastrzału, można właściwie wykonać każdy model - kwestia dogadania się z producentem.
MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT

Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
- Kim Son San
- Posty: 2020
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Do spotkania nie doszło, ponieważ najprawdopodobniej Pan Producent dobrze się bawił
https://www.facebook.com/photo.php?v=4321136277780

ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
-
- Posty: 552
- Rejestracja: 02 paź 2007, 18:59
- Model: NA
- Wersja: 1.8 BRG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Dżunior pisze:Agi, jeśli chodzi o wzór to tak jak napisał Kitson: mając rozstaw stóp montażowych, wysokość i dopuszczalne odsunięcie zastrzału, można właściwie wykonać każdy model - kwestia dogadania się z producentem.
Tutaj przykładowa realizacja na podstawie pomiarów wykonanych przy okazji Deuce'a Dżuniora. Tu jest porządny długi zastrzał diagonalny, który nie podejdzie pod szklaną szybę dachu, ale można zrobić np. 2 krótsze ze środka górnej rury do połowy wysokości pałąka i powinno być OK.
[url=http://www.flickr.com/photos/m_kolasinski/4777723559/]

[url=http://www.flickr.com/photos/m_kolasinski/4778362624/]

Na podstawie doświadczeń z montażu (opisane gdzieś w oryginalnym wątku Dżuniora) bardzo polecam zlecenie wykonania i zamontowania rollbara w tym samym miejscu - w przypadku HardDoga mamy do czynienia z pełnoprawnym produktem (z kontrolą jakości itp.), natomiast przy takich klatkowych manufakturach zawsze mogą pojawić się jakieś drobne odchylenia i trudno się to montuje bez zaplecza typu giętarki itp.

Poza tym zwróćcie uwagę na "kąty" - tak jak klatka wspawana w rajdówkę nie musi być piękna, byle spełniała zadanie, tak np. brak symetrii albo nieidealnie pozioma rura będzie Miatę nieco "szpecić".
Znalazłem gdzieś na forum kontakt do firmy, która wykonała rollbar Dżuniora. Ich strona to: [URL=http://www.conceptmotorsport.pl]www.conceptmotorsport.pl[/URL] Korespondowałem z Panem Markiem z tejże firmy w temacie wykonania rollbara i ewentualnej zniżki przy większej ilości sztuk. Poniżej wkleję kilka cytatów:
...napisałem, że do 3city mam daleko z Warszawy i poprosiłem o namiary na kogoś w okolicy...
...po czym zapytałem, czy byłby zainteresowany grupowymi zakupami i na jakich warunkach...
Oferta wydaje się dosyć atrakcyjna. Problem w moim przypadku to lokalizacja firmy, ale jeśli udałoby się to zrobić w 1 dzień, to pewnie jest to do przeskoczenia.
Jeśli będzie zainteresowanie, to proponuję założyć osobny wątek do celu organizacji ZG i ogarnąć temat na październik.
O ile pamietam harddog deuce to model podwójny? (2x odwrócone U )W przypadku tego pałaka koszt jest niestety nieco wyzszy niż w przypadku zwykłych pałakow, ze względu wieksza ilosc materiału i przede wszystkim na promień gięcia nieosiagalny dla mojej gietarki. Zlecamy wykonanie tych gięć firmie zewnetrznej. Koszt wykonania i montazu takiego pałąka to 1100zł, plus ewentualne malowanie podkładem cynkowym i lakierem w cenie 120 zł.
Jezeli wolno mi cos zasugerowac, jako alternatywę polecałbym jednak standardowy pałąk. Z punktu widzenia bezpieczeństwa jest on lepszą konstrukcją, a przy okazji jego koszt w wersji z jednym elementem przekątnym to 800zł, a w wersji podstawowej ( pałąk glowny + dwie podpory tylne 700zł.
Czas wykonania i montazu pałąka to ok 2-3 dni roboczych i przez ten czas samochód pozostaje u mnie. Firma miesci sie w Sopocie przy ul Kasztanowej.
...napisałem, że do 3city mam daleko z Warszawy i poprosiłem o namiary na kogoś w okolicy...
Bywali juz u mnie klienci z Warszawy i okolic z czego wnosze, ze nie bardzo jest tam kogo polecić:)wiec postaram sie pana namówić.
Ale powaznie mówiąc - jeżeli zdecyduje sie Pan jednak na standardowy pałąk, to myslę ze bedę w stanie skrócic czas montazu do 1 dnia. - standardowych palaków do MX 5 wykonałem juz kilka i jestem w stanie przygotowac sobie wiekszośc elementów i jedynie ostatecznie je dopasować i zmontować całosc po Pana przyjezdzie. Wówczas odebrałbym samochód rano, a zwrócił Panu wieczorem. W przypadku pałąka podwójnego bedzie to trudne:(
Jedyny mankament tego rozwiazania to malowanie, lepiej jesli lakier troszkę wysezonuje przed montazem..., ale jest to do przeskoczenia - trzeba jedynie obchodzic sie delikatnie z pałakiem przez jakiś czas po montazu , az powłoka całkowicie stwardnieje.
Muszę jednak uprzedzic, ze wolny termin mogłbym zaproponowac w drugiej połowie padziernika, bo samochodow do klatkowania mam sporo.Ale z moich kontaktów z uzytkownikami MX5 wynika, ze jest to własnie okres miezdy sezonami, czyli na modyfikacje, wiec mam nadzieje ze nie byłoby to problemem.
W załaczniku dwa zdjecia standardowego pałąka. Element przekatny alternatywnie moze byc umieszczony w podporach tylnych, moze byc także podwójny ( krzyz ) co jest rozwiazaniem jeszcze lepszym, ale podnosi cene drozszym o 100zł.
...po czym zapytałem, czy byłby zainteresowany grupowymi zakupami i na jakich warunkach...
Tak, oczywiście jestem otwarty na tego typu propozycje.
Natomiast czerpiąc z doswiadczenia chciałbym, zeby taki układ miał rece i nogi tzn, zeby rzeczywiscie było kilka, czy jak Pan pisze kilkanascie, osób zdecydowanych na montaż w konkretnych terminach, które wpłacą zaliczki na materiał ( oczywiscie za potwierdzeniem wpłaty lub rachunkiem z mojej strony) i rzeczywiscie wiekszą ilosc tych pałąków na raz wykonamy.
W takiej sytuacji jestem jak najbardziej skłonny skłonny udzielić rabatu.
Wstepnie moge zaproponowac następujace warunki przy załozeniu montazu standardowego pałąka z elementem przekatnym w cenie 800zł plus malowanie 120 zł
przy 5-9 chetnych cena jednostkowa 750 zł , malowanie 110 zł.
przy 10 i wiecej chetnych cena jednostkowa 700zł, malowanie 100zł.
w przypadku podstawowego pałąka w cenie 700zł odpowiednio
660zł i 100zł oraz
615 zł i 90 zł.
Przy bardziej rozbudowanych konstrukcjach - do ustalenia.
Oferta wydaje się dosyć atrakcyjna. Problem w moim przypadku to lokalizacja firmy, ale jeśli udałoby się to zrobić w 1 dzień, to pewnie jest to do przeskoczenia.
Jeśli będzie zainteresowanie, to proponuję założyć osobny wątek do celu organizacji ZG i ogarnąć temat na październik.
- Załączniki
2003 NBFL 1.8 Memories II -> 2004 NBFL 1.6 Unplugged -> Mitsubishi Colt 1.3 -> Ford S-Max... WTF?! || Never drive faster than your angels can fly.
Zbiorę za jakiś czas pytania, które się pojawią i prześlę do conceptmotorsport.
Dżuniorowy Deuce był zrobiony tak, żeby nie przeszkadzał. W galerii na ich stronie jest kilka NB, więc pewnie to mają obcykane. Ale nie widziałem NA - może tu montaż trwałby trochę dłużej ze względu na konieczność dopasowania pałąka do innej wersji samochodu. Choć nie wiem, czy NA aż tak się różni od NB.
Dżuniorowy Deuce był zrobiony tak, żeby nie przeszkadzał. W galerii na ich stronie jest kilka NB, więc pewnie to mają obcykane. Ale nie widziałem NA - może tu montaż trwałby trochę dłużej ze względu na konieczność dopasowania pałąka do innej wersji samochodu. Choć nie wiem, czy NA aż tak się różni od NB.
Ostatnio zmieniony 29 sie 2012, 8:45 przez wjtr, łącznie zmieniany 1 raz.
2003 NBFL 1.8 Memories II -> 2004 NBFL 1.6 Unplugged -> Mitsubishi Colt 1.3 -> Ford S-Max... WTF?! || Never drive faster than your angels can fly.
A co to znaczy "trochę inaczej"? Da się złożyć/rozłożyć dach w NA przy takiej konstrukcji rollbara jak na fotce ze srebrną NB?
2003 NBFL 1.8 Memories II -> 2004 NBFL 1.6 Unplugged -> Mitsubishi Colt 1.3 -> Ford S-Max... WTF?! || Never drive faster than your angels can fly.
Srebrna na zdjęciach, to moja
Nie ma żadnych problemów ze zdejmowaniem, zakładaniem dachu, pałąk jest tak zrobiony, że zostało z 1,5cm od dachu wiec nie opiera się ani nie obciera.
Ogólnie jestem zadowolony i polecam tą firmę.

Ogólnie jestem zadowolony i polecam tą firmę.
- Kim Son San
- Posty: 2020
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
+1, w dowolnym terminie (weekend nad morzem w listopadzie - mmmmm
)

ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
offtopujac to w październiku jak zakładałem swój, to np w całym Sopocie w restauracjach i barach były promocje -50% więc można odrobinę poszaleć
Za swój zapłaciłem koło 800 zł w sumie więc wychodzi wam całkiem fajnie cenowo.

Za swój zapłaciłem koło 800 zł w sumie więc wychodzi wam całkiem fajnie cenowo.
- Arturo_tiburon
- Posty: 1067
- Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
- Model: ND
- Wersja: Daga spec
- Lokalizacja: waw
+1 jak temat się ogranie jakoś w przewidywalnej przysżłosci 

uczestnik wszystkich rund MC do 03' 2020
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
-
- Posty: 552
- Rejestracja: 02 paź 2007, 18:59
- Model: NA
- Wersja: 1.8 BRG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
wojtyr pisze:Zbiorę za jakiś czas pytania, które się pojawią i prześlę do conceptmotorsport.
Dżuniorowy Deuce był zrobiony tak, żeby nie przeszkadzał. W galerii na ich stronie jest kilka NB, więc pewnie to mają obcykane. Ale nie widziałem NA - może tu montaż trwałby trochę dłużej ze względu na konieczność dopasowania pałąka do innej wersji samochodu. Choć nie wiem, czy NA aż tak się różni od NB.
Zerknijcie nieco wyżej i w oryginalnym wątku Dżuniora - wrzucałem tam zdjęcia i pełniejszy opis mojego rollbara Conceptu, ich pierwszego montowanego w NA (zamawiałem wtedy od razu dwa, drugi jest w NA brata). Ze względu na "głebokość" zastrzału on jest niekompatybilny z twardą szybą, ale nie ma problemu ze składaną PCV - to by trzeba na pewno z producentem wyjaśnić. Jakby coś, to służę info.
Ostatnio zmieniony 25 wrz 2012, 9:25 przez Misza, łącznie zmieniany 3 razy.
Jeśli ten rollbar rzeczywiście nie będzie pasował do NA to będę musiał zrezygnować, Hard dog M2 jest bardzo podobny i pasuje zarówno do NA jak i NB. Konstrukcja nadwozia NA i NB jest bardzo podobna. A podział na rollbary do NA i NB moim zdaniem wynika z występowania szklanej szyby w nowszej generacji.