alternatywne zawieszenia

gwinty i inne elementy

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

16 sie 2012, 22:13

pmcomp pisze:BTW moje seryjne staby (przód i tył), które w NBFL są grubsze niż w NB są do sprzedania


Z tego co mi wiadomo są dokładnie takie same, a nie grubsze
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

17 sie 2012, 15:18

Dlatego żeby nie było niespodzianek, biorę same amortyzatory do NA, a sprężyny będę miał robione na warsztacie odpowiednie.

Wracając do tematu bilsteinów. Testował ktoś bilsteiny b4? Jest spora różnica cenowa pomiędzy b4 a b6.
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

17 sie 2012, 15:34

Wroniasty pisze:
pmcomp pisze:BTW moje seryjne staby (przód i tył), które w NBFL są grubsze niż w NB są do sprzedania


Z tego co mi wiadomo są dokładnie takie same, a nie grubsze


+1, nie są grubsze
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2623
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is Miziak
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

17 sie 2012, 19:38

dmk pisze:
Wroniasty pisze:
pmcomp pisze:BTW moje seryjne staby (przód i tył), które w NBFL są grubsze niż w NB są do sprzedania


Z tego co mi wiadomo są dokładnie takie same, a nie grubsze


+1, nie są grubsze


Nawet przy hard suspension?

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

17 sie 2012, 19:39

autopaga pisze:Testował ktoś bilsteiny b4?

Nie ma co testować, B4 to odpowiednik seryjnych. Jak jakiś Walker, Sachs Touring czy KYB.
autopaga pisze:Jest spora różnica cenowa pomiędzy b4 a b6.

Zdecyduj się, czy chcesz wymienić zużyte na nowe standardowe czy ulepszać zawieszenie.
autopaga pisze:a sprężyny będę miał robione na warsztacie odpowiednie.

Przemyślą ich parametry czy będą robić na oko aby wysokość trzymały ?

pmcomp pisze:Nawet przy hard suspension?

Przedni jest taki sam, tylny jest grubszy.


Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

01 wrz 2012, 12:32

Sprawdziłem sobie amory w mojej taczce i jest 70% sprawnosci. Zaskoczyło mnie to, ponieważ podczas jazdy nie ma kompletnie nic komfortu. Stąd moje dywagacje:

Obecnie są OEM amortyzatory + H&R -30/-30.

Autem jeździ się jak taczką. Denis1980 albo wojtek_jdm moga potwierdzić, to jest taczka.
Skoro amory są sprawne, to jak poprawić komfort?

Amory z NB+gorne mocowania?
Gwint do NB + top mounty, jak ma majk?

Patrzam na Racelanda http://www.racelandus.com/coilovers/mazda-coilover-kits/mazda-miata-mx-5-nb-coilovers.html takiego, w niemcowni kosztuje tyle co komplet amorów z NB u nas, a jeszcze gdzie sprężyny ktore wypadałoby wymienic?

W dodatku chcę się na zimę podnieść, bo już na stockowym zawieszeniu byłem pługiem.
michal_j
Posty: 86
Rejestracja: 27 mar 2011, 7:04
Lokalizacja: Warszawa

01 wrz 2012, 13:23

odnośnie tego pomiaru sprawności to parę stron wczesniej koledzy sie wypowiadali i przyznaje rację, nie jest on miarodajny ...

odnosnie tego racelanda to moim zdaniem jest rewelacja w tych pieniądzach, z ebaya za 800-900 kupisz cały komplet z dostawa pod dom

wysokość ustawiasz jak chcesz, co do komfortu to w moim przypadku z górnymi mocowaniami od NB robi świetną robotę

moim zdaniem też ma ten efekt co inne tanie gwinty, że im niżej tym bardziej miękko - dla mnie to akurat zaleta :)
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

05 wrz 2012, 14:46

Czy geometria po zmianie zawieszenia jest naprawde potrzebna?

Najprawdopodobniej w piatek przyjdzie mi chinski gwint (nie mowimy o slusznosci wyboru, darowanemu koniowi sie nie zaglada :P ), i tego samego dnia wieczorem wyruszam w kierunku modlina. Jesli nie zdaze pojechac na geometrie to bedzie to az takie straszne?

Jak mi auto siadlo po wsadzeniu CA, to geometria sie nie zmienila znaczaco (wciaz wszystkie nastawy byly w zakresie nie wymagajacym regulacji), wiec chyba i tu jak skrece to wielkich roznic nie bedzie?
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

05 wrz 2012, 22:22

U mnie tylko po zmianie sprezyn zrobil sie taki negatyw ze go widac. Szkoda opon.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

06 wrz 2012, 8:23

Kurak pisze:Sprawdziłem sobie amory w mojej taczce i jest 70% sprawnosci.

To nadal nic nie wiesz :mrgreen: Równie dobrze może się okazać, że po demontażu nie działają wcale.
Kurak pisze:Obecnie są OEM amortyzatory + H&R -30/-30.

Kurak pisze:Autem jeździ się jak taczką.

Tzn fatalnie się prowadzi, budą rzuca góra dół ? Ten zestaw który zacytowałem tak będzie działać, pisaliśmy o tym milion już razy a niektórzy nadal próbują zaklinać rzeczywistość :mrgreen:
Kurak pisze:to jak poprawić komfort?

Jeśli chcesz zlikwidować objaw przenoszenia najmniejszej nierówności asfaltu na budę to górne mocowania z NB załatwiają sprawę.
Qbatron pisze:Czy geometria po zmianie zawieszenia jest naprawde potrzebna?

Tak, w większości przypadków, ale nie rób tego przed Modlinem, bo zgodnie z prawem M pourywają Ci się śruby regulacyjne i będzie ryk, panika i czerwone oczy :mrgreen: Wyreguluj sobie po powrocie :mrgreen:

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

06 wrz 2012, 11:37

majkel_c pisze:Tak, w większości przypadków, ale nie rób tego przed Modlinem, bo zgodnie z prawem M pourywają Ci się śruby regulacyjne i będzie ryk, panika i czerwone oczy :mrgreen: Wyreguluj sobie po powrocie :mrgreen:


Tak zrobie :kciuk:
oktis
Posty: 119
Rejestracja: 13 cze 2011, 14:32
Model: NA
Lokalizacja: Kraków

28 wrz 2012, 15:34

Jeździ ktoś na sprężynach eibacha z kmparts ?

[URL=http://www.kmparts.pl/103.Sprezyny--Zawieszenia-NA]link do sprężyn[/URL]

Różnica między pro-kitem ze strony eibacha a zestawem z km to -10 mm :) dla sprężyn z km.
Sklep powiedział, że to są sprężynki robione przez eibacha specjalnie dla I.L.Motorsport.
Oznaczenia z przesłanej specyfikacji zgadzają się z oznaczeniem katalogowym eibachow Pro-Kit -25 mm, więc teoretycznie tylko wysokość inna.

Podsumowując w KM są trochę niższe i w lepszej cenie.

Miał ktoś z tym styczność ? Najlepiej w zestawieniu z Bilsteinem B6 :D
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

25 lis 2012, 20:49

Powiedzcie mi w ogole w jaki sposob jedno zawieszenie jest lepsze od drugiego? Pytam serio bo rozumiem ze miedzy najtanszym gwintem z regulacja twardosci a dobrym zawiasem jest przepasc, ale skad ona sie bierze? bo teoretycznie... Wysokosc - jakikolwiek gwint i jest nisko, a przeciez chodzi o wysokosc srodka ciezkosci. Twardosc - skoro im twardsze tym lepsze to moze na tor najlepiej zaspawac :noob:
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

25 lis 2012, 21:00

Qbatron pisze:Powiedzcie mi w ogole w jaki sposob jedno zawieszenie jest lepsze od drugiego? Pytam serio bo rozumiem ze miedzy najtanszym gwintem z regulacja twardosci a dobrym zawiasem jest przepasc, ale skad ona sie bierze? bo teoretycznie... Wysokosc - jakikolwiek gwint i jest nisko, a przeciez chodzi o wysokosc srodka ciezkosci. Twardosc - skoro im twardsze tym lepsze to moze na tor najlepiej zaspawac :noob:


O mamusiu, totalnie tak to nie działa. Poczytaj sobie o charakterystyce tłumienia amortyzatorów, później o charakterystyce sprężyn. Materiałów w sieci jest ogrom, więc chyba nie ma sensu, żeby ktoś tu się naprodukował.

Powiem tylko, że gwint to fajna rzecz, bo można skręcić auto "na glebę", ale poza tym ma same wady - trzeba umieć go używać i przede wszystkim dobrze wystroić na odpowiednią wysokość, bo poza wyregulowaniem wysokości trzeba dobrać odpowiednie tłumienie amortyzatorów. Odradzałbym więc takie rozwiązanie laikom, chyba że chcą ustawić jedną wysokość i jeździć na niej do końca świata... ale po co wtedy gwintowane zawieszenie?

:wink:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Szczupak
Posty: 1631
Rejestracja: 02 sty 2011, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

25 lis 2012, 21:06

po krótce tak, jak pisze dmk - chodzi o charakterystykę. w przypadku sprężyn jest to materiał, czyli z jakiego stopu są wykonane, a jest ich mnóstwo. do tego dochodzą promienie zwojów, liczba, technologia zwijania (najczęściej na zimno, co ciekawe ;) )
w amortyzatorach jest jeszcze więcej zmiennych. rodzaj komory, ograniczników, uszczelnień, liniowa/nieliniowa charakterystyka, punkt neutralny itp. nie znam się na tym, ale możliwości jest mnóstwo - jak można spieprzyć np. naklejkę, tym bardziej można spieprzyć tani amortyzator.

a co do pytania "po co gwint" - czy nie jest najlepiej mieć wystrojony gwint "do jazdy" (zakładam, że nisko), a do tego móc podnieść na kiepskie drogi, czy na zimę, bądź spuścić na glebę - wszak są to momenty, w których nas aż tak bardzo nie interesuje jakość tłumienia? :D
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

25 lis 2012, 21:23

Szczupak pisze:a co do pytania "po co gwint" - czy nie jest najlepiej mieć wystrojony gwint "do jazdy" (zakładam, że nisko), a do tego móc podnieść na kiepskie drogi, czy na zimę, bądź spuścić na glebę - wszak są to momenty, w których nas aż tak bardzo nie interesuje jakość tłumienia?


Tylko jeżdżąc takim autem codziennie upaprzesz kompletnie regulację, więc odkręcenie/skręcenie zawieszenia zajmie Ci całe wieki - zrobisz to raz i będziesz miał dość :twisted:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

08 gru 2012, 0:35

pmcomp pisze:
Nawet przy hard suspension?

Pozdro


Przy Hard-S są grubsze :kciuk:

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
swimmer
Posty: 1394
Rejestracja: 07 lut 2011, 14:44
Lokalizacja: Warszawa

08 gru 2012, 21:24

majkel pisze:Przedni jest taki sam, tylny jest grubszy.
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

08 gru 2012, 23:42

Nic dodać nic ując. Jeszcze grubszy tył o jedno oczko od Hard-S ma MSM, który ma też grubszy przód akurat.
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
jubilat
Posty: 105
Rejestracja: 23 kwie 2013, 18:50
Lokalizacja: krzeszowice

01 sie 2013, 17:10

odsmażę kotleta... krótko i na temat intereści mnie gwint do NA za maks 4 tyś pln ewentualnie plus minus pare zł ktoś coś poleca co jest do kupienia. smigam na b6+ eibachu jest genialnie ale do tej genialności zmienił bym jeszcze chętnie wysokość
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

01 sie 2013, 19:57

Przy odrobinie szczęścia w tej kasie wyrwiesz hsd na monotubie. W kurumie jest HSD i ma bardzo przyjemną charakterystykę. Ewentualnie tein, ale myślę że hsd daje troszkę lepszą technologię w danym pułapie cenowym.

ps. bierz gwint do NB i dokup mocowania górne od NB, pasuje to p&p do NA a poprawia komfort jazdy.
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

01 sie 2013, 21:02

Dla mnie za twardy hsd do dailycara, na dniach wpadnie tein do kurumy, więc zobaczymy różnicę.
jubilat
Posty: 105
Rejestracja: 23 kwie 2013, 18:50
Lokalizacja: krzeszowice

01 sie 2013, 21:45

ostatnio wsadzałem zawias od NB do NA...
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

01 sie 2013, 22:25

Kuruma i kuruma...na rolki z nią :twisted:
Rules are made to be broken
jubilat
Posty: 105
Rejestracja: 23 kwie 2013, 18:50
Lokalizacja: krzeszowice

03 sie 2013, 12:52

w takim razie pytanie pomocnicze co gdzie kupić jakies linki ktoś w stanie jest podrzucić?!
szymek
Posty: 1491
Rejestracja: 06 cze 2013, 14:55
Lokalizacja: Poznań

02 wrz 2013, 10:38

Nie jestem pewien, czy pytam w dobrym dziale forum (jeśli nie, to proszę o przeniesienie posta)
Mam silną potrzebę obniżenia autka o jakieś 35 do 40 mm
Czy miał już ktoś doczynienia z takimi sprężynami:
http://allegro.pl/sportowe-sprezyny-obnizajace-mazda-mx-5-1998-fk-i3448137120.html
lub takie: (chyba to samo co powyżej)
http://allegro.pl/sprezyny-obnizajace-mazda-mx-5-mx5-nb-kpl-germany-i3457353933.html
lub takie:
http://allegro.pl/sprezyny-obnizajace-sparco-mazda-mx-5-mx5-nc1-i3450835563.html (te są do NC, ja szukam do NB)
Załączniki
FK.jpg
FK.jpg (49.36 KiB) Przejrzano 1188 razy
sparco.jpg
sparco.jpg (14.63 KiB) Przejrzano 1773 razy
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

02 wrz 2013, 11:12

jubilat pisze:odsmażę kotleta... krótko i na temat intereści mnie gwint do NA za maks 4 tyś pln ewentualnie plus minus pare zł ktoś coś poleca co jest do kupienia. smigam na b6+ eibachu jest genialnie ale do tej genialności zmienił bym jeszcze chętnie wysokość


Polecam zdecydowanie BC Racing i na skrzynkę wódki jeszcze zostanie.
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

02 wrz 2013, 11:29

szymek pisze:Nie jestem pewien, czy pytam w dobrym dziale forum (jeśli nie, to proszę o przeniesienie posta)
Mam silną potrzebę obniżenia autka o jakieś 35 do 40 mm
Czy miał już ktoś doczynienia z takimi sprężynami:
http://allegro.pl/sportowe-sprezyny-obnizajace-mazda-mx-5-1998-fk-i3448137120.html
lub takie: (chyba to samo co powyżej)
http://allegro.pl/sprezyny-obnizajace-mazda-mx-5-mx5-nb-kpl-germany-i3457353933.html
lub takie:
http://allegro.pl/sprezyny-obnizajace-sparco-mazda-mx-5-mx5-nc1-i3450835563.html (te są do NC, ja szukam do NB)


Sparco do NB były polecane jako tanie i dobre, robi je z tego co pamiętam Apex.
szymek
Posty: 1491
Rejestracja: 06 cze 2013, 14:55
Lokalizacja: Poznań

02 wrz 2013, 12:01

ree pisze:
szymek pisze:Nie jestem pewien, czy pytam w dobrym dziale forum (jeśli nie, to proszę o przeniesienie posta)
Mam silną potrzebę obniżenia autka o jakieś 35 do 40 mm
Czy miał już ktoś doczynienia z takimi sprężynami:
http://allegro.pl/sportowe-sprezyny-obnizajace-mazda-mx-5-1998-fk-i3448137120.html
lub takie: (chyba to samo co powyżej)
http://allegro.pl/sprezyny-obnizajace-mazda-mx-5-mx5-nb-kpl-germany-i3457353933.html
lub takie:
http://allegro.pl/sprezyny-obnizajace-sparco-mazda-mx-5-mx5-nc1-i3450835563.html (te są do NC, ja szukam do NB)

Sparco do NB były polecane jako tanie i dobre, robi je z tego co pamiętam Apex.


Właśnie otrzymałem odpowiedź ze sklepu który handluje Sparco:
"niestety sprężyny z oferty Sparco do Pana modelu już się wyprzedały i nie będą już dostępne w sprzedaży.
Najtańszą alternatywą na chwilę obecną są sprężyny Eibach Pro Kit, ale
cena jest około dwukrotnie wyższa niż Sparco i wynosi około 750 zł.
Ten zestaw możemy sprowadzić dla Pana w ciągu 7-10 dni.
" :sad:
A takie coś: http://allegro.pl/sprezyny-mts-technik-35-35-mazda-mx5-od-1998r-i3488043273.html zna ktoś?
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

02 wrz 2013, 13:16

Co do sprężyn to się nie wypowiem, ale jeśli dobrze pamiętam to MTS robił gwinty bliźniaczo podobne do TA Technik czyli najniższa możliwa półka gwintów.
ODPOWIEDZ