Mazda MX-5 NC 2.5 (facelift FLa)
czyli model na 2013
Moderator: Moderatorzy
Fiveopac, tak właśnie myślałem, ale sprawdziłem w profilu zoharka, że ma silnik 2.0, czyli coś się tu nie zgadza.
zoharek, a Ty masz automat? Albo może masz sprowadzaną madzię? Może za granicą były inne konfiguracje?
zoharek, a Ty masz automat? Albo może masz sprowadzaną madzię? Może za granicą były inne konfiguracje?
"Race car driving is like sex: all men think they're good at it" - Jay Leno
"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
No to wszystko jasne. Nie zauważyłem, że w podpisie masz napisane, że Powershift 

"Race car driving is like sex: all men think they're good at it" - Jay Leno
"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5492
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
matpilch pisze:shift light troszke skromny, natomiast zastanawia mnie co to jest to cos pod numerkiem 88 (na 13tej stronie pdfu)?
"Wzmacniacz" dzwieku silnika

- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
O co chodzi w tym opisie przy shift light: że można ustawić jego reakcję w zakresie podanych obrotów? Bo to może bardziej eco shift light.
W Speedsterze seryjny shift light to mała czerwona dioda na szczycie obrotomierza, i mimo rozmiarów sprawdza się doskonale. W tym przypadku rozmiar nie ma znaczenia...

matpilch pisze:shift light troszke skromny
W Speedsterze seryjny shift light to mała czerwona dioda na szczycie obrotomierza, i mimo rozmiarów sprawdza się doskonale. W tym przypadku rozmiar nie ma znaczenia...

MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT

Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
pewnie masz jakąś zepsutą, zużycie paliwa też masz jakieś małezoharek pisze:W mojej nie ma

pewnie po prostu ustawienie obrotów przy których będzie się zaświecałoDżunior pisze:O co chodzi w tym opisie przy shift light: że można ustawić jego reakcję w zakresie podanych obrotów? Bo to może bardziej eco shift light.
-
- Posty: 103
- Rejestracja: 10 mar 2012, 19:29
- Model: NA
- Wersja: 1.6 USA Automat
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Czy ktoś z Was zna numery lakierów żółtego z pierwszej strony i pomarańczowego z drugiej? Przymierzam się do NA, której może sprawię nowy kolor. Podoba mi się takie połączenie z czarnym dachem. I być może czarne felgi.
- Arturo_tiburon
- Posty: 1067
- Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
- Model: ND
- Wersja: Daga spec
- Lokalizacja: waw
daleko daleko siedzi sobie zespół skośnych i kombinuje jak utrzymac sprzedaz i jak realziowac plany zanim pojawi się ten nowy (co to alfa tez macza palce) i po prostu robia kolejne lifty zeby była jakas roznica jak stana obok siebie nc 2011 i 2012 ...dokąłdnie to samo dzieje się na cąłym rynku .... drobne zmiany powodują , ze widać że to nowszy rocznik a prawdziwe zmiany przychodzą raz na kilka lat bo po prostu ich wprowadzenie kosztuje $$$$$, nie ma sie co obrażać tylko trzeba sie pogodzić z tym ,ze jak byśmy wyjątkowo nie mysleli o mx5 to niestety musi sie ona poddawać prawom rynku dokładnie tak samo jak każdy inny produkt 

arturo_tiburon pisze:niestety musi sie ona poddawać prawom rynku dokładnie tak samo jak każdy inny produkt
nie musi. NA to nie był produkt poddawania się prawom rynku. produkty poddające się prawom rynku nie podbijają rynku.

Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
- Arturo_tiburon
- Posty: 1067
- Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
- Model: ND
- Wersja: Daga spec
- Lokalizacja: waw
oj kolego - nie mowiac juz o załozeniach na jakich powstał mx5 ...czyli stara angielska szkoła ..czy to nie prawa rynku? to co mamy w wersji NA charakterystycznego czego nie maja kolejne wersje to podnoszone światła a dlaczego? bo prawa rynku czyli moda/designe/trend byl właśnie taki ze swiatła mają sie w "sportowych " autach podnosic i dokłądnie tak było w NA...do tej pory podobają mi się te w akcji podnoszenia - bajka. Zapewniam Cię, że nie da się na skalę masową produkowac czegokolwiek nie poddającego się prawom rynku
...no chyba , że chodzi CI o wyznaczanie trendu przez nowy produkt ....ale to w przypadku mx5 troche nei do konca działa bo mocno zaczerpnięto z historii a sama stylistyka zawsze jest w ramach aktualnego trendu.... akurat tak się składa, że azja wyznacza motoryzacyjne trendy od jakiegoś czasu (i nie tylko) jako przykład podam szybkoć zmiany trendu i wrazliwość producentów - duża pracownia badania opinni robi monitoring sprzedazy telefonów komórkowych (mowie o latach 2007-08) w europie raporty są co miesiac, w polsce co 3 a w japonni co tydzien - własnie dlatego ze tak szybko moze sie zmienic trend i tak szybko trzeba zareagować na taką zmianę .... wracajac do poczatku - nie ma siły NA i NB i NC i ND sa projektowane i wrazane jako przemyslane produkty zgodne z tym co rynek potzrebuje inaczej sporo ludzi straciło by pracę 


- funky
- Donator
- Posty: 4077
- Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
- Model: NC
- Wersja: 1.8
- Lokalizacja: Warszawa
Powiem tak: nie sztuką jest spełniać oczekiwania rynku, a je kreować
tak właśnie powstała NA, a kolejne miały już tylko spełniać oczekiwania, które powstały u użytkowników, którzy zetknęli się z poprzednią generacją - i słusznie 



miatasm.com
arturo_tiburon pisze:Zapewniam Cię, że nie da się na skalę masową produkowac czegokolwiek nie poddającego się prawom rynku ...no chyba , że chodzi CI o wyznaczanie trendu przez nowy produkt
RX-8.
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
Nie można zapominać o ewolucji rynku motoryzacyjnego na przestrzeni lat. 30-40 lat temu kolejna generacja modelu "żyła" w salonach sprzedaży 10 lat nie przechodząc żadnego istotnego liftingu. Dziś kolejne generacje wprowadza się nawet co 6-7 lat, a istotne liftingi zmieniające (znacząco) wygląd auta przeprowadza się nawet co 2-3 sezony. Ma być modnie i nowocześnie, a nie koniecznie ponadczasowo.
MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT

Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
arturo_tiburon pisze:moda/designe/trend byl właśnie taki ze swiatła mają sie w "sportowych " autach podnosic
Akurat w latach 90' ta moda już minęła, zdecydowanie bardziej wyraźna była dekadę wcześniej.
Kurak pisze:RX-8.
To samo pomyślałem

swimmer pisze:Akurat w latach 90' ta moda już minęła, zdecydowanie bardziej wyraźna była dekadę wcześniej.
To samo pomyślałem
Moda na te swiatla minela, odkad zaczeli bardziej przykladac wage do tego co sie dzieje z pieszym przy potraceniu.
zolt pisze:Moda na te swiatla minela, odkad zaczeli bardziej przykladac wage do tego co sie dzieje z pieszym przy potraceniu.
plus ktoś się zastanowił nad kwestią oporu powietrza w kontekście osiągów, a potem jeszcze w kontekście spalania, skąd gładko przechodzimy do norm euro (pogubiłem się już w numeracji). dodatkowo, nowoczesne technologie w zakresie projektowania oświetlenia samochodowego pozwoliły na pogodzenie płaskiej i niskiej linii samochodu z odpowiednio efektywnym światłem. nie zapominajmy, że otwierane światła to nie widzimisię dizajnerskie, a konieczność w ówczesnych czasach - nie było świateł projektorowych, ledowych czy innych wynalazków, które z powierzchni 2cm kwadratowych dawały snop światła na 5 kilometrów do przodu
- Arturo_tiburon
- Posty: 1067
- Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
- Model: ND
- Wersja: Daga spec
- Lokalizacja: waw
zolt pisze:swimmer pisze:Akurat w latach 90' ta moda już minęła, zdecydowanie bardziej wyraźna była dekadę wcześniej.
To samo pomyślałem
Moda na te swiatla minela, odkad zaczeli bardziej przykladac wage do tego co sie dzieje z pieszym przy potraceniu.
racja lezy po środku jak zwykle kazdy pamieta jakis kawałek - ja
Volvo 480 - produkowane do 95 pamiętacie jak wyglądało?
BMW 8 E31 - do 99 w produkcji... jednoczesnie nissan juz robił S14 bez podnoszonych swiateł podobnie celica juz w 93 zrezygnowała z popup i posżła w okrągłości 6generacji....wszyscy maja racje
uczestnik wszystkich rund MC do 03' 2020
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
-
- Posty: 1059
- Rejestracja: 03 mar 2011, 16:23
- Lokalizacja: Sulęcin
ostatecznie można by rozwiązać temat bezpieczeństwa dla pieszych w autach z podnoszonymi lampami, żeby np. były bardzo czułe na minimalne uderzenie i jakoś sprytnie chowały się w ułamku sek. na równi z płaszczyzną maski, albo coś lepszego... mózgów od takich myków nie brakuje, jednak wszystko idzie z duchem czasu, temat oświetlenia także i prócz klasycznego klimatu nie ma już żadnych sensownych argumentów stojących za tym archaicznym rozwiązaniem.
Fajnie że coś takiego było
, ale już pewnie nikt do tego nie powróci 
Fajnie że coś takiego było


- Arturo_tiburon
- Posty: 1067
- Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
- Model: ND
- Wersja: Daga spec
- Lokalizacja: waw
http://en.wikipedia.org/wiki/Hidden_headlamps sporo tego był okurde więcej niz sądizłem - ale się zrobiło bardzo OFF TOPIC więc wracajmy do meritum 

uczestnik wszystkich rund MC do 03' 2020
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt