Sonda szerokopasmowa-montaż i kalibracja

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

yanik
Posty: 1049
Rejestracja: 13 gru 2006, 19:24
Lokalizacja: Marki

29 mar 2010, 13:54

Fiveopac pisze:sonda szerokopasmowa rozgrzewa sie nie dlatego ze na zimno padnie ale dlatego zeby odczyty byly poprawne

ja tam wiem tyle że instrukcji stoi zeby zasilanie sondy bylo "z kluczyka" bo odpalanie auta bez grzałki moze skończyć sie uszkodzeniem, ale skoro tak mowisz to pewnie tak jest;p
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5492
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

29 mar 2010, 14:12

yanik pisze:ja tam wiem tyle że instrukcji stoi zeby zasilanie sondy bylo "z kluczyka" bo odpalanie auta bez grzałki moze skończyć sie uszkodzeniem, ale skoro tak mowisz to pewnie tak jest;p

Cos w tym jest ale precyzując:
1. Grzanie musi byc wlaczone caly czas gdy pracuje silnik (czyli sonda musi byc podlaczona) inaczej szok termiczny moze uszkodzic sensor.
2. Sonda nie moze byc na stale podlaczona pod 12v (bez stacyjki - bezposrednio pod aku) poniewaz kumulacja pary wodnej w wydechu podczas rozruchu silnika moze wywolac efekt jak w punkcie 1 ;)
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

09 lip 2012, 18:07

odgrzebię temat... :wink:


może ktoś się orientuje jak powinna zachowywać się dioda świecąca po właściwym skalibrowaniu sondy ? U mnie świeci światłem ciągłym.....ale czasami mruga czterokrotnie seriami....nie mam pojęcia o co kaman :evil:
Awatar użytkownika
tekkenfan
Posty: 265
Rejestracja: 06 lis 2011, 20:09
Model: Inny
Wersja: 500+
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

09 lip 2012, 21:56

Jak wszystko jest ok to dioda świeci światłem ciągłym. W przypadku wystąpienia problemu zaczyna migać, a liczba mignięć pokazuje błąd.
Jaki masz wgrany firmware?
Mi przy 1.1 często zaczynało migać (chyba 8 mrugnięć) co sugerowało przegrzanie sondy, po wgraniu FM w wersji 1.2 problem zniknął
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

09 lip 2012, 22:13

irakleo pisze:może ktoś się orientuje jak powinna zachowywać się dioda świecąca po właściwym skalibrowaniu sondy ?

Mowa o LC-1 oczywiście ?
irakleo pisze:ale czasami mruga czterokrotnie seriami

Tzn 4 mrugnięcia ? To błąd 4 czyli przerwa w okablowaniu lub błąd kalibracji grzejnika. Wymuś mu powtórną kalibrację i podociskaj/poruszaj wtyczkę czujnika.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

09 lip 2012, 22:26

majkel_c pisze:Tzn 4 mrugnięcia ? To błąd 4 czyli przerwa w okablowaniu lub błąd kalibracji grzejnika. Wymuś mu powtórną kalibrację i podociskaj/poruszaj wtyczkę czujnika.

Po
eM

No właśnie mam wrażenie że mi fiksuje coś ta sonda :evil:
ps. jak mam wymusić powtórną kalibrację ?
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

09 lip 2012, 22:50

irakleo pisze:jak mam wymusić powtórną kalibrację ?

Odłączasz czujnik od kontrolera. Potem włączasz zasilanie na co najmniej 5 sekund. Kontroler wykryje, że nie ma podłączonego czujnika i skasuje dane kalibracji grzejnika. Potem wyłączasz zasilanie, podłączasz czujnik do wtyczki i uruchamiasz zasilanie. Kontroler sobie przeprowadzi kalibrację grzejnika automatycznie w taki sam sposób, jak to robił kiedy uruchomiłeś zestaw po wyjęciu z pudełka. Z tego co pamiętam trwa to kilkanaście sekund i w tym czasie dioda sobie równo miga.
tekkenfan pisze:Mi przy 1.1 często zaczynało migać (chyba 8 mrugnięć) co sugerowało przegrzanie sondy, po wgraniu FM w wersji 1.2 problem zniknął

Oprogramowanie LC-1 jest masakrycznie niestabilne. Takie nie wiadomo skąd się biorące błędy 8 w 1.2 też widziałem... Czasami wystąpił jeden raz i potem przez kilkaset kilometrów wcale... A na przegrzanie nie było żadnych szans.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

10 lip 2012, 18:32

Problem w tym, że czujniki 4.2 są wrażliwe na niedogrzanie/przegrzanie/niestabilne zasilanie - stąd dużo błędów w LC-1. 4 mignięcia mogą też oznaczać, że coś jest nie tak z samą sondą. Rekalibracja tylko poza wydechem. I tak na marginesie - jeżeli zaczyna Ci się mapa rozjeżdżać według sondy po rekalibracjach pora na nowy czujnik najprawdopodobniej.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

10 lip 2012, 20:02

dmk pisze:Rekalibracja tylko poza wydechem.

dmk, nie mieszaj irakowi w głowie, bo zaraz będzie miał mętlik. Nie mówimy o rekalibracji elementu pomiarowego, tylko o rekalibracji grzejnika sondy. Do rekalibracji grzejnika potrzebne jest tylko to, o czym napisałem powyżej.
dmk pisze:Problem w tym, że czujniki 4.2 są wrażliwe na niedogrzanie/przegrzanie/niestabilne zasilanie - stąd dużo błędów w LC-1.

Ale to niestety świadczy o tym, że LC-1 jest konstrukcją mocno niedoskonałą. Te same czujniki wykorzystywane są przez dziesiątki zestawów innych producentów lub wręcz w fabrycznych seryjnych silnikach. I tego typu błędne działanie nie wiadomo skąd nie występuje.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
ODPOWIEDZ