Jakie opony na sezon letni?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Posty: 2477
- Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
- Model: Inny
- Wersja: DC2R K20 inside
- Lokalizacja: PZ
Alan: muszę wymienić oponę - pomyślałem - że zwiększę profil dla komfortu (czyli kupie dwie na oś)- ale
tematu nie ma , na razie spróbuję dokupić jedną ewentualnie dwie takie same , a next year może
wymienię komplet z większym profilem ...
tematu nie ma , na razie spróbuję dokupić jedną ewentualnie dwie takie same , a next year może
wymienię komplet z większym profilem ...
Mam pytanie w sprawie opon (kół) i od razu zaznaczam, że oba tematy pod tytułem "jakie opony na..." przeczytałem:
MX-5 NA seryjne zawieszenie, jazda całkowicie"cywilna" i jaka największa średnica koła zmieści się do nadkola
Z obu tematów wyszło mi 614 mm przy feldze o szerokości 6''.
MX-5 NA seryjne zawieszenie, jazda całkowicie"cywilna" i jaka największa średnica koła zmieści się do nadkola

remik pisze:że zwiększę profil dla komfortu
Jak zwiększysz profil to musisz dać węższą oponę, są kalkulatory które podają odchyłki obwodu i innych wymiarów opony.
http://www.miata.net/garage/tirecalc.html
-
- Posty: 2477
- Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
- Model: Inny
- Wersja: DC2R K20 inside
- Lokalizacja: PZ
wojteks pisze:Jak zwiększysz profil to musisz dać węższą oponę, są kalkulatory które podają odchyłki obwodu i innych wymiarów opony.
To jest dla mnie jasne , będzie 215/40 R16 , miałoby być (docelowo) 205/45 R16 ...
pozdr
RK
Witam.
Chciałbym się podzielić opinią opon DUNLOP SPORT SP 01. Mam je w rozmiarze 205/50 r15 na mojej NBFL od 15tys.km.Była to przemyślana decyzja(205), kupiłem szersze żeby trochę podnieść moją miłość. Powiem tak: nie warte swojej ceny, twarde, niekomfortowe. Na suchym nie trzymają za dobrze. Bardzo często, niechcący, udaje mi się zrobić wieśniacki pisk przy ruszaniu:). Ogólnie im cieplej tym zachowują się lepiej. Na mokrym jest katastrofa, ślizgają się niemiłosiernie. Ogólnie odradzam. Jedynym plusem jest to że są w połowie drugiego sezonu a zużycie wydaje się minimalne. Mnie to akurat martwi bo chciałbym już kupić coś innego:).
Chciałbym się podzielić opinią opon DUNLOP SPORT SP 01. Mam je w rozmiarze 205/50 r15 na mojej NBFL od 15tys.km.Była to przemyślana decyzja(205), kupiłem szersze żeby trochę podnieść moją miłość. Powiem tak: nie warte swojej ceny, twarde, niekomfortowe. Na suchym nie trzymają za dobrze. Bardzo często, niechcący, udaje mi się zrobić wieśniacki pisk przy ruszaniu:). Ogólnie im cieplej tym zachowują się lepiej. Na mokrym jest katastrofa, ślizgają się niemiłosiernie. Ogólnie odradzam. Jedynym plusem jest to że są w połowie drugiego sezonu a zużycie wydaje się minimalne. Mnie to akurat martwi bo chciałbym już kupić coś innego:).
Witam,
Stoję przed wyborem kompletu opon do NA. Wymagania:
- rozmiar - 195/50R15,
- zastosowanie - weekendowo-torowe, przy czym do tego toru trzeba też jakoś dojechać,
- ścianka - największy problem. Auto jeździ na Eibach Pro-kit - z jednej strony wolałbym nie pogubić wszystkich plomb, z drugiej zależy mi na precyzji kierowania,
- trwałość - kwestia drugorzędna, przewidywane roczne przebiegi - max. 5kkm,
Na placu boju pozostają:
- Parada Spec-2,
- Ventus S1 evo2 (to jest to samo co K107?)
- inne propozycje mile widziane.
Poratujcie coś, bo Kielce się zbliżają, a kolejnej imprezy na Toyo CF-1 nie zdzierzę...
Stoję przed wyborem kompletu opon do NA. Wymagania:
- rozmiar - 195/50R15,
- zastosowanie - weekendowo-torowe, przy czym do tego toru trzeba też jakoś dojechać,
- ścianka - największy problem. Auto jeździ na Eibach Pro-kit - z jednej strony wolałbym nie pogubić wszystkich plomb, z drugiej zależy mi na precyzji kierowania,
- trwałość - kwestia drugorzędna, przewidywane roczne przebiegi - max. 5kkm,
Na placu boju pozostają:
- Parada Spec-2,
- Ventus S1 evo2 (to jest to samo co K107?)
- inne propozycje mile widziane.
Poratujcie coś, bo Kielce się zbliżają, a kolejnej imprezy na Toyo CF-1 nie zdzierzę...
evo2 nie jest robiona na srednice kola mniejsza niz 17 cali wiec juz mozesz ja skreslic z listy. poza tym postawilbym sobie pytanie zasadnicze jak opona ma sie sprawowac na mokrym. bo zrobic dobra opone na suchy asflat jest latwo ale wtedy na mokrym jest totalna tragedia. wiec pytanie czy wogole bedziesz jezdzil na mokrym i jesli tak czy potrzeba jezdzic szybciej niz 80km/h
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
piwo pisze:evo2 nie jest robiona na srednice kola mniejsza niz 17 cali wiec juz mozesz ja skreslic z listy.
Jeden problem z głowy :-/
piwo pisze:poza tym postawilbym sobie pytanie zasadnicze jak opona ma sie sprawowac na mokrym. bo zrobic dobra opone na suchy asflat jest latwo ale wtedy na mokrym jest totalna tragedia. wiec pytanie czy wogole bedziesz jezdzil na mokrym i jesli tak czy potrzeba jezdzic szybciej niz 80km/h
Tylko jeżeli sytuacja mnie do tego zmusi. Auto jest wyciągane z garażu tylko przy dobrej pogodzie i jedyna szansa, że spotka deszcz to taka że zaatakuje on znienacka

A nawet wtedy mogę zaakceptować jazdę 80-90km/h.
to zakaldaj r888 205x50x15. na prawde sa z bardzo miekkiej mieszanki. trzymanie super. wada jest halas jakbys jechal koleja (tatatatatatata). ma bardzo twarde boki opony przez co komfort jazdy u mnie w mazdzie wzrosl znaczaco. przjeazd po dziurach zaskakujaco komfortowy byl w porownaniu np do cionti premium contact 2 z bardzo miekkimi sciankami.wiec jesli cchesz komfortowa opone to wybieraj tylko z twardymi sciankami, lepiej wspolgraja z amortyzatorami i nie dobijaja felga jak opony z miekka scianka boczna.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
nie tak z głowy, bo evo2 to k117, a hankook ventus s1 evo owszem jest robiony w tym rozmiarze i jest bardzo chwalony. kilka też stron było zachwytów nad kumho ku31 i ja się ostatnio nad tymi dwoma zastanawiam.
co do ścianek -piwo, zawsze wszyscy mówili odwrotnie - twarda ścianka to gorszy komfort. ale na tym to się nie znam
co do ścianek -piwo, zawsze wszyscy mówili odwrotnie - twarda ścianka to gorszy komfort. ale na tym to się nie znam

Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 27 kwie 2012, 9:51
- Lokalizacja: Warszawa
nie chce zakładać nowego tematu więc piszę tu
wie ktoś może czy opony w rozmiarze 195/60r15 można założyć do mx5 nb ?
tzn chodzi o to czy przy seryjnym zawieszeniu nie będzie nic tarło
wie ktoś może czy opony w rozmiarze 195/60r15 można założyć do mx5 nb ?
tzn chodzi o to czy przy seryjnym zawieszeniu nie będzie nic tarło
strzelecki325 pisze:wie ktoś może czy opony w rozmiarze 195/60r15 można założyć do mx5 nb ?
Przy profilu opony 195/50/R15 oraz seryjnym zawieszeniu wygląda trochę jak auto do offroad'u więc obstawiam, że powinna wejść. Pytanie tylko po co ci taki balon?

-
- Posty: 20
- Rejestracja: 27 kwie 2012, 9:51
- Lokalizacja: Warszawa
mam okazję tanio kupić komplet opon zimowych w takich rozmiarze
z tym że faktycznie na takim profilu może komicznie wyglądać
z tym że faktycznie na takim profilu może komicznie wyglądać

-
- Posty: 2477
- Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
- Model: Inny
- Wersja: DC2R K20 inside
- Lokalizacja: PZ
Od 2 tygodni jeżdżę na oponach Yokohama A539 - o rozmiarze 215/40 R16 . Nie są to nowe opony
- bo były w samochodzie z poprzednimi felgami . Muszę jednak przyznać - że przyczepność jest
niesamowita. Cena takich gum jest wysoka, ale już myślę, że następne też będą yoko...
- bo były w samochodzie z poprzednimi felgami . Muszę jednak przyznać - że przyczepność jest
niesamowita. Cena takich gum jest wysoka, ale już myślę, że następne też będą yoko...
Czy ktoś może jeździł na BFGoodrich gForce Profiler 2?
http://www.oponeo.pl/dane-opony/bfgoodrich-g-force-profiler-195-50-r15-82-v
znośna cena, dobre opinie, ktoś poleci lub odradzi?
http://www.oponeo.pl/dane-opony/bfgoodrich-g-force-profiler-195-50-r15-82-v
znośna cena, dobre opinie, ktoś poleci lub odradzi?
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
Szczupak pisze:Czy ktoś może jeździł na BFGoodrich gForce Profiler 2?
http://www.oponeo.pl/dane...195-50-r15-82-v
znośna cena, dobre opinie, ktoś poleci lub odradzi?
Dołączam się do pytania Szczupaka.
Była: MX5 NBFL 1,8 Phoenix
Jest: MX5 NC 2.0 3rd Generation Limited Edition (Launch Edition)
Suddenly you feel like you are the best driver in the world. But let’s be honest, you’re probably not.
Jest: MX5 NC 2.0 3rd Generation Limited Edition (Launch Edition)
Suddenly you feel like you are the best driver in the world. But let’s be honest, you’re probably not.
ja jeżdżę, całkiem spoko
nie porównam co prawda do innych, bo to moje pierwsze nowe opony w życiu
powiem Ci tylko, że już ich nie kupisz bo zostały wycofane z produkcji ;]


powiem Ci tylko, że już ich nie kupisz bo zostały wycofane z produkcji ;]
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
Dzięki. Z dostępnością rozmiaru, który mnie interesuje, jeszcze nie jest najgorzej.
Była: MX5 NBFL 1,8 Phoenix
Jest: MX5 NC 2.0 3rd Generation Limited Edition (Launch Edition)
Suddenly you feel like you are the best driver in the world. But let’s be honest, you’re probably not.
Jest: MX5 NC 2.0 3rd Generation Limited Edition (Launch Edition)
Suddenly you feel like you are the best driver in the world. But let’s be honest, you’re probably not.
-
- Donator
- Posty: 2803
- Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
- Model: NB MSM
- Wersja: Szarik
- Lokalizacja: Poznań
mgteam pisze:Czy opona 215/45/17 dla mojej NC 1.8 nie będzie zbyt szeroka? Seryjnie Mazda ładuje 205, ale mam możliwość zakupu 215 w dobrej cenie.
Niechciałbym, aby zmuliło mi auto, ani żeby wzrosło spalanie. Co o tym sądzicie?
Imho wielkiej różnicy nie zauważysz. Nie zmienia się diametralnie obwód koła ani szerokość gumy więc oprócz subtelnego przekłamania na budziku innych efektów raczej nie bedzie.
Rules are made to be broken
-
- Donator
- Posty: 2803
- Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
- Model: NB MSM
- Wersja: Szarik
- Lokalizacja: Poznań
artur pisze:Hantkus pisze:oprócz subtelnego przekłamania na budziku innych efektów raczej nie bedzie
zmiana samej szerokości miałaby wpłynąć na odczyt prędkości? naprawdę?
Oczywiście że tak, a to z prostego powodu:
205-szerokość opony, 45-profil czyli procent szerokości opony. Czyli opona 205/45/17 będzie miała mniejszą średnicę niż opona 215/45/17

Rules are made to be broken
to zależy czy zmiana profilu będzie jak załadujesz np 215/45R17 zamiast 205/45R17 to przekłamanie będzie 

Pozdrawiam
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Jaro
MX-5 NA 1.6T
-
- Donator
- Posty: 2803
- Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
- Model: NB MSM
- Wersja: Szarik
- Lokalizacja: Poznań
mgteam pisze:Dzięki koledzy za podpowiedź.
Przekłamań się nie boję bardziej większych oporów toczenia przy normalnej jeździe i ewentualnie większej masy. Nie zmuli to skromnych 126 koników?
Imo nie ma takiej opcji żebyś w ogóle to poczuł

Rules are made to be broken