Przewody zapłonowe??
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
W miatce dzieją się nastepujace rzeczy:
1.na luzie po przygazowaniu jej lekko obroty spadaja ponizej 1000 (do ok 500) i wydaje odglos jakby sie przyduszala
2.w trasie przy dojezdzaniu do np swiatel z chwile wcisnietym sprzeglem na 2 mazda gasnie. nie dzieje sie to czesto ale jednak czasem sie zdarza.
Co myslicie o tym? Co moze byc powodem? Mechanik mowil ze przy przewodach zaplonowych jest nalot ktory sugeruje ze jest przebicie. Moga to powodowac te przewody czy moze cewki?
1.na luzie po przygazowaniu jej lekko obroty spadaja ponizej 1000 (do ok 500) i wydaje odglos jakby sie przyduszala
2.w trasie przy dojezdzaniu do np swiatel z chwile wcisnietym sprzeglem na 2 mazda gasnie. nie dzieje sie to czesto ale jednak czasem sie zdarza.
Co myslicie o tym? Co moze byc powodem? Mechanik mowil ze przy przewodach zaplonowych jest nalot ktory sugeruje ze jest przebicie. Moga to powodowac te przewody czy moze cewki?
Jeśli chodzi o spadnie obrotów przy dojeździe do świateł to jest to powszechny problem. Poszukaj w wyszukiwarce forumowej. Podobno czyszczenie przepustnicy pomaga.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Jest NA 1990.
Alan spadanie jest powszechne, bo sam mam taki objaw u siebie, ale spada tylko na niedogrzanym silniku maks do 600. Czyściłem przepustnicę, egr regulowali mi mieszanke w Maździe i dałem sobie z tym spokój. Paweł, gaśnie Ci obojętnie od temperatury silnika ?
pawelp12 pisze:wlasnie czesciej zdarza sie po nagrzanym silniku w dluzszej trasie...
a co obrotow "spoczynkowych" na luzie to jest tak ze po przygazowaniu one spadaja do ok 500 (samochod sie "przydusza") i wracaja na te 1000.
Mi to wygląda na zbyt bogatą mieszankę..
Przewody NGK nowe a Miata zachowujesię bez zmian
W miatce dzieją się nastepujace rzeczy:
1.na luzie po przygazowaniu jej lekko obroty spadaja ponizej 1000 (do ok 500) i wydaje odglos jakby sie przyduszala
2.w trasie przy dojezdzaniu do np swiatel z chwile wcisnietym sprzeglem na 2 mazda gasnie. nie dzieje sie to czesto ale jednak czasem sie zdarza.
W miatce dzieją się nastepujace rzeczy:
1.na luzie po przygazowaniu jej lekko obroty spadaja ponizej 1000 (do ok 500) i wydaje odglos jakby sie przyduszala
2.w trasie przy dojezdzaniu do np swiatel z chwile wcisnietym sprzeglem na 2 mazda gasnie. nie dzieje sie to czesto ale jednak czasem sie zdarza.
- Arturo_tiburon
- Posty: 1067
- Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
- Model: ND
- Wersja: Daga spec
- Lokalizacja: waw
zaczynajc od podstaw - przepustnice oczyściłeś? jak już jest czysta i wszystkie newralgicznie punkty jak zasilanie rozpięte sprawdzone oczyszczone to kolejnym krokiem było zdjęcie masy i po tym odpalenie i doprowadzenie do temp aż do załączenia wentylatora .... jak nadal obroty niestabilne to napisz
uczestnik wszystkich rund MC do 03' 2020
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
pawelp12 pisze:Jest pekniecie na kolektorze i stad sonda lamba zle zapodaje sygnal. Co myslicie o tym?
Sonda nie ma żadnego związku z wolnymi obrotami czy takimi dojazdami na luzie.
arturo_tiburon pisze:to kolejnym krokiem było zdjęcie masy i po tym odpalenie i doprowadzenie do temp aż do załączenia wentylatora ....
To jest słuszna procedura, ale nie w mx-5. Emiksy NA-NBfl nie mają autokalibracji wolnych obrotów.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- Donek
- Posty: 1350
- Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
- Model: NA
- Wersja: Sunburst Yellow
- Lokalizacja: Warszawa
majkel pisze:To jest słuszna procedura, ale nie w mx-5. Emiksy NA-NBfl nie mają autokalibracji wolnych obrotów.
w NB/NBFL jest procedura nauki wolnych obrotow. nie wiem jak w NA ale u mnie pomoglo w podobnych problemach.
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
Donek pisze:majkel pisze:To jest słuszna procedura, ale nie w mx-5. Emiksy NA-NBfl nie mają autokalibracji wolnych obrotów.
w NB/NBFL jest procedura nauki wolnych obrotow. nie wiem jak w NA ale u mnie pomoglo w podobnych problemach.
Nie, nie ma. Ten temat jest chyba tak samo często wałkowany, jak "silniczek krokowy od wolnych obrotów".
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
- Donek
- Posty: 1350
- Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
- Model: NA
- Wersja: Sunburst Yellow
- Lokalizacja: Warszawa
dmk pisze:Nie, nie ma.
a wlasnie ze jest no chyba ze ja to zle nazywam

IDLE SPEED ADJUSTMENT w manualu do NB to jest nie tylko ustawienie wolnych obrotow ale tez wyzerowanie korekty ustawienia silnika krokowego (zaworu IAC). u mnie to rzeczywiscie pomoglo, silnik gasl i obroty nisko spadaly przy wyrzucaniu na luz albo jak duzo obciazen wlaczalem. teraz jest po temacie
Miałem taki sam problem, po wyhamowaniu auta do zera, obroty spadały lekko podduszając auto... gasnąć nie gasła.
Wyczytałem na forum, że powody mogą być trzy: kable, świece, przepustnica. Pierwsze dwa załatwiłem, nie pomogło... Nabierałem mocy na przepustnicę. Jako, że średniawo u mnie z warunkami do majsterkowania, to nabierałem mocy dość długo, aż znalazłem KENT ONE SHOT -> http://alnar.pl/kent-zmywacz-ukladow-zasilania-500-ml-spray-one-shot-p-7144.html , który przeczyścił ładnie przepustnicę bez rozbierania. Teraz wszystko cacy
Odpinasz przepustnicę zaraz przy dolocie powietrza, otwierasz gardziel, pryskasz do środka przez jakieś 10 sekund (syfu wypływa full) później podpinasz wszystko, odpalasz auto (są trudności) i po wyraźnym przepaleniu, czemu towarzyszy specyficzny zapach - gra muzyka
przez pierwsze 500-1000km przy wyhamowaniu auta obroty spadają dość wyraźnie najpierw do 1500, później, po jakimś czasie dopiero do 900/1000, i auto trochę drażliwe jest na gaz na niższych biegach, później wszystko się normuje.
Wyczytałem na forum, że powody mogą być trzy: kable, świece, przepustnica. Pierwsze dwa załatwiłem, nie pomogło... Nabierałem mocy na przepustnicę. Jako, że średniawo u mnie z warunkami do majsterkowania, to nabierałem mocy dość długo, aż znalazłem KENT ONE SHOT -> http://alnar.pl/kent-zmywacz-ukladow-zasilania-500-ml-spray-one-shot-p-7144.html , który przeczyścił ładnie przepustnicę bez rozbierania. Teraz wszystko cacy


dmk pisze:Nie, nie ma.
Donek pisze:a wlasnie ze jest no chyba ze ja to zle nazywam
Nie, nie ma.
Donek pisze:IDLE SPEED ADJUSTMENT w manualu do NB to jest nie tylko ustawienie wolnych obrotow ale tez wyzerowanie korekty ustawienia silnika krokowego (zaworu IAC).
Coś przeczytałeś, ale źle interpretujesz. Ta procedura służy do wyłączenia (na czas regulacji obrotów) korekt z czujników temperatury i paru innych wynalazków. Dotyczy również (od późnych NA z dynamicznym wyprzedzeniem zapłonu aż do NBfl) procedury kontroli wyprzedzenia kąta zapłonu czyli ustawiania czujników położenia wałka. Po prostu gdybyś to robił na normalnie pracującym silniku, regulacja byłaby bez sensu i z sufitu.
Nie ma to nic wspólnego z samoadaptacyjnymi parametrami pętli regulacji wolnych obrotów, tak jak się to w niektórych rozwiązaniach odbywa. Howgh

halski pisze:Jako, że średniawo u mnie z warunkami do majsterkowania, to nabierałem mocy dość długo, aż znalazłem KENT ONE SHOT -> http://alnar.pl/kent-zmyw...hot-p-7144.html , który przeczyścił ładnie przepustnicę bez rozbierania.
I to jest bardzo dobre podejście

Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......