Poradnik początkującego forumowicza
Odpowiedzi na najczęściej zadawane przez początkujących forumowiczy pytania
Moderator: Moderatorzy
- polokokt
- Donator
- Posty: 1234
- Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: WL
ok, dzieki za info. Bo wlasnie nawet na roadstery.pl czasem w opisie jest napisane ze "TORSEN" a w innym wypadku nie.... Na przyklad:
http://roadstery.pl/_page/index.php?mod=158&show=2
vs:
http://roadstery.pl/_page/index.php?mod=133&show=2
W tej z poznania NBfl tez sprzedajacy w wątku jej poświęconej, nie ustosunkował się do pytania o Torsena. Stad moje rozmyślanie, ze to pewnie jak z klimatyzacja. raz jest raz nie ma, ale akurat brak tego gadzetu w weekendowym aucie jakos zniose, jesli wrazenia z jazdy to rekompensuja.
http://roadstery.pl/_page/index.php?mod=158&show=2
vs:
http://roadstery.pl/_page/index.php?mod=133&show=2
W tej z poznania NBfl tez sprzedajacy w wątku jej poświęconej, nie ustosunkował się do pytania o Torsena. Stad moje rozmyślanie, ze to pewnie jak z klimatyzacja. raz jest raz nie ma, ale akurat brak tego gadzetu w weekendowym aucie jakos zniose, jesli wrazenia z jazdy to rekompensuja.
była kiedyś dyskusja na ten temat, są na tym forum tacy, którzy twierdzą że wyszły jakieś egzemplarze bez torsena (i nawet podają jakieś wydruki z EPC czy innych systemów jako dowód) ale są też tacy, którzy twierdzą, że to niemożliwe
tak czy inaczej większe (delikatnie mówiąc) są szanse na 1,8 z torsenem
co do opisów na roadstery.pl to nie sugerowałbym się tylko zwyczajnie zadzwonił do Marcina i zapytał - i jestem prawie pewny, że okaże się, że obie torsena mają
jeśli chodzi o przydatność to da się bez niego jeździć, ale "z" bywa fajniej
tak czy inaczej większe (delikatnie mówiąc) są szanse na 1,8 z torsenem
co do opisów na roadstery.pl to nie sugerowałbym się tylko zwyczajnie zadzwonił do Marcina i zapytał - i jestem prawie pewny, że okaże się, że obie torsena mają
jeśli chodzi o przydatność to da się bez niego jeździć, ale "z" bywa fajniej

- PRYMUS_BMW
- Donator
- Posty: 877
- Rejestracja: 24 maja 2012, 10:37
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: WPR
Łukasz Kaszuba pisze:Nie wiem jaki silnik masz w swojej E36, ale jeśli chcesz przeznaczyć 20-22 tysiące złotych na Miatkę - szukaj zadbanej, kochanej przez poprzedniego właściciela NB 1.8 z lat 98-00, zdrowej, uśmiechniętej i z Torsenem, a gwarantuję Ci, że będziesz MEGA zadowolony...
No niestety w e36 tylko 2.0 mi siedzii 150 KM ale to waży prawie 1,4 tony no i z racji wieku (w tym roku pełnoletnia) troche kucy pewnie zdechło... Także myśle ze 1.8 będzie w sam raz, na roczniku mi nie zależy grunt aby była zadbana technicznie i blacharsko. No i już wiem że środek musi być taki jak u Ciebie na zdjęciu profilowym

- Hookie
- Donator
- Posty: 3426
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NC
- Wersja: 2.0T
- Lokalizacja: Sosnowiec
Przecież Ci wskazują. Niedawno powstawał podobny temat. Po co tworzyć kolejny, identyczny.
Funky wkleił Ci link, a Ty dalej oczekujesz aż ktoś będzie klepał po raz n-ty to samo.
Funky wkleił Ci link, a Ty dalej oczekujesz aż ktoś będzie klepał po raz n-ty to samo.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
Wchodzac dzis na to forum liczylem na jakakolwiek pomoc a nie na docinki i przytyki.Mam nadzieje,ze znajdzie sie jakas kompetentna osoba i wskaze Mi wlasciwa droge przy kupnie mx5
Jeśli zadasz konkretne pytania, na pewno ktoś na nie odpowie. Na razie rzuciłeś pytanie ogólne w stylu "jak zostać milionerem". A wątków na temat "co sprawdzić przy zakupie" jest w tym dziale na tyle dużo, że raczej nikt nie będzie chciał pisać tego samego po raz *dziesiąty. Zachęcam do przejrzenia przynajmniej pierwszych 2-3 stron działu ogólnego

Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Oczekując kompetencji sam powinieneś się nią wykazać. Rozumiem że nawet nie zajrzałeś do FAQ? Skoro nie pasuje Ci to co znalazłeś z szukajce to czego właściwie oczekujesz nie zadając żadnego konkretnego pytania? Bo odpowiedź na "na co zwracać uwagę przy kupnie NA" była już wielokrotnie, między innymi w temacie wymienionym wyżej. Dobry poradnik masz na http://www.miata.net/faq/usedmx5.html
[ Dodano: 15-06-2012, 17:02 ]
Już mnie ubiegli
[ Dodano: 15-06-2012, 17:02 ]
Już mnie ubiegli

- Dziubas
- Posty: 1701
- Rejestracja: 11 sie 2007, 18:08
- Model: NB
- Wersja: miatasm.com
- Lokalizacja: Warszawa
to akurat prosty temat, więc nie będę bronił nowego użytkownika, ale letko oftopikując - ta szukajka generalnie jest dość mocno beznadziejna czasami. trzeba naprawdę się wstrzelić ze słowem kluczowym. widać, że engine podpasowany pod bardziej proste języki (np. angielski
).

Były: NA 1992 1.6, NA 1996 1.8 NB 2000 1.8 Dzik
Są: Dzik V2 - NB/2000/1.8VVT/ITB/EMU oraz Lifted Kameleon NB/2000/1.8/
http://miatasm.com/kameleon-siodmy-kole ... -w-polsce/
https://www.facebook.com/miatasmcom/
Są: Dzik V2 - NB/2000/1.8VVT/ITB/EMU oraz Lifted Kameleon NB/2000/1.8/
http://miatasm.com/kameleon-siodmy-kole ... -w-polsce/
https://www.facebook.com/miatasmcom/
Nie chodzi Mi o ogolne porady przy kupnie auta i czytanie tysiaca postow nie na temat.Wiekszosc zaczyna sie na temat "na co zwrocic uwage przy kupnie" a juz po kilku postach mam temat jak zalozyc turbo czy inne bzdety.Mi chodzi o nie typowe i KOSZTOWNE usterki tego modelu.Stan blach,dachu,silnika itp to oczywistosc.Chodzi Mi raczej o usterki,ktorych nie widac golym okiem podczas ogledzin a ktore wychodza podczas uzytkowania i sa kosztowne.Widze,ze wszyscy tu kozacza ale ciekaw jestem ilu jest takich,ktorzy potrafia wskazac i odpowiedziec na nurtujace Mnie pytania..
Mimo wszystko pozdrawiam wszystkich.Kozakow tez 


Adi, przeniosłam temat we właściwe miejsce. Zapoznaj się z tym wątkiem. Jest jeden, ponieważ pracowicie pozbierałam mnóstwo tematów o tytułach: "na co zwrócić uwagę", "kupuje mx-5" i inne takie.
Wizytę na forum zacznij od przeczytania regulaminu, tam znajdziesz odniesienie do FAQ a tam wielkimi literami oznaczony na samym początku po oczach wali temat w którym właśnie jesteśmy. W tym temacie możesz zadać wszystkie swoje konkretne pytania dotyczących kosztownych usterek emiksów.
Wizytę na forum zacznij od przeczytania regulaminu, tam znajdziesz odniesienie do FAQ a tam wielkimi literami oznaczony na samym początku po oczach wali temat w którym właśnie jesteśmy. W tym temacie możesz zadać wszystkie swoje konkretne pytania dotyczących kosztownych usterek emiksów.

Jest ryzyko - jest przyjemność
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
Adi, MX-5 NA jest prostym konstrukcyjnie autem pozbawionym elektroniki, toteż nie wymaga zaawansowanej diagnostyki. Największy problem to blacharka, a dokładniej korozja (trawi progi, podwozie, komorę silnika). Części silników miała problem z kołem pasowym wału - problem był opisywany na forum. Układ napędowy sprawdzisz w czasie jazdy testowej - nie powinien hałasować.
Poza tym warto by auto było kompletne (wnętrze, plastiki) i miało w miarę szczelne i przyzwoicie wyglądające poszycie dachu (wymiana pochłonie min. 800-1000PLN) - IMO łatwiej dokonać drobnych napraw mechanicznych czy eksploatacyjnych niż bujać się z szukaniem plastików kokpitu.
Warto też przed podjęciem ostatecznej decyzji przejechać się min. 2-3 egzemplarzami - łatwiej wychwycić co jest normą a co odstępstwem...
Kozak z forum.
Poza tym warto by auto było kompletne (wnętrze, plastiki) i miało w miarę szczelne i przyzwoicie wyglądające poszycie dachu (wymiana pochłonie min. 800-1000PLN) - IMO łatwiej dokonać drobnych napraw mechanicznych czy eksploatacyjnych niż bujać się z szukaniem plastików kokpitu.
Warto też przed podjęciem ostatecznej decyzji przejechać się min. 2-3 egzemplarzami - łatwiej wychwycić co jest normą a co odstępstwem...
Kozak z forum.

MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT

Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 04 paź 2012, 17:43
- Lokalizacja: Łódź
Powitać wszystkich!
Mam na imię Piotr i poszukuję dla siebie roadstera.
Wybór padł na Miatę, bowiem wydała mi się bardzo rozsądnym samochodem.
Do przeznaczenia mam Max 15 tys. aczkolwiek wolałbym mniej.
Mam parę wątpliwości i chciałbym aby użytkownicy mi je rozwiali:
1. Mam ponad 190cm wzrostu, czy nie będzie kłopotliwa jazda Miatą dla mnie?
2. Jazda zimą - o dachach wszystko wiem, bardziej martwi mnie RWD. Będzie to 3 auto w domu, ale mimo wszystko będzie użytkowane zimą, bo potrzebuję coś na cały rok.
3. Koszty utrzymania - z tego co wyczytałem nie są specjalnie wysokie, ale czy nie jest to trochę na wyrost?
Proszę o pomoc, mam nadzieję, że mi pomożecie.
Pozdrawiam!
Mam na imię Piotr i poszukuję dla siebie roadstera.
Wybór padł na Miatę, bowiem wydała mi się bardzo rozsądnym samochodem.
Do przeznaczenia mam Max 15 tys. aczkolwiek wolałbym mniej.
Mam parę wątpliwości i chciałbym aby użytkownicy mi je rozwiali:
1. Mam ponad 190cm wzrostu, czy nie będzie kłopotliwa jazda Miatą dla mnie?
2. Jazda zimą - o dachach wszystko wiem, bardziej martwi mnie RWD. Będzie to 3 auto w domu, ale mimo wszystko będzie użytkowane zimą, bo potrzebuję coś na cały rok.
3. Koszty utrzymania - z tego co wyczytałem nie są specjalnie wysokie, ale czy nie jest to trochę na wyrost?
Proszę o pomoc, mam nadzieję, że mi pomożecie.
Pozdrawiam!
n3g0cj4t0r pisze:2. Jazda zimą - o dachach wszystko wiem, bardziej martwi mnie RWD. Będzie to 3 auto w domu, ale mimo wszystko będzie użytkowane zimą, bo potrzebuję coś na cały rok.
Nie ma lepszej zabawy niż jazda Mxem zimą. Spędzisz kilka nocy przy pierwszym śniegu na lokalnym parkingu i wszystkiego się nauczysz - bylebyś nie oszczędzał na oponach. Tylko uważaj, bo to uzależnia.

n3g0cj4t0r pisze:3. Koszty utrzymania - z tego co wyczytałem nie są specjalnie wysokie, ale czy nie jest to trochę na wyrost?
Zależy jak jeździsz. Ludzie tutaj mają i spalanie nieco powyżej 7l, mnie spala 10. Można zawsze wrzucić LPG i to bez problemu. Jedyne co to brak miejsca w bagażniku.
n3g0cj4t0r pisze:1. Mam ponad 190cm wzrostu, czy nie będzie kłopotliwa jazda Miatą dla mnie?
Wpadnij na spot, to się dowiesz

Oj zaraz Cię obskoczą, że nawet nie poszukałeś
1. Było takich tematów z tuzin. Mają i po 195 i dają radę. Daj "wzrost" w szukajkę.
2. Jak nie masz stopy z ołowiu to się raczej nie okręcisz na drzewie, trochę respektu dla zakrętów i już.
3. Chociaż niektóre części mogą być droższe niż do przysłowiowego matiza, to trzeba wziąć pod uwagę że nie chcą się psuć.

1. Było takich tematów z tuzin. Mają i po 195 i dają radę. Daj "wzrost" w szukajkę.
2. Jak nie masz stopy z ołowiu to się raczej nie okręcisz na drzewie, trochę respektu dla zakrętów i już.
3. Chociaż niektóre części mogą być droższe niż do przysłowiowego matiza, to trzeba wziąć pod uwagę że nie chcą się psuć.
Jeśli diesel, to TDCi. Tylko Do Ciężarówki 

-
- Posty: 194
- Rejestracja: 07 maja 2012, 20:11
- Model: NC FL
- Lokalizacja: Elbląg
n3g0cj4t0r pisze:1. Mam ponad 190cm wzrostu, czy nie będzie kłopotliwa jazda Miatą dla mnie?
Zmieścisz się spokojnie ja mam prawie 190 i jeszcze spora odległość do dachu. Kłopotliwa może być dłuższa jazda z otwartym dachem przy ponad 80 kmh. Ja mam standardowy windschot i trochę mimo wszystko wieje.
A kwestie które poruszyłeś są tutaj już wiele razy omawiany. Trza poszperać

-
- Posty: 6
- Rejestracja: 04 paź 2012, 17:43
- Lokalizacja: Łódź
Łaaał, dzięki za tak liczne iwspaniałe wypowiedzi!
No widać że pasjonaci
)
Ja tak naprawdę potrzebuję samochód do jazdy po mieście lato/zima i na niedalekie wypady po za dom może do 50km max. Do dłuższych tras mam Toyotę Avensis i Suzuki SX4 w razie czego
Do jazdy to tak naprawdę dziewczyna no i czasem brata do szkoły zawieźć haha ;p
2 osobówka to plus i minus, zależy jak się na to patrzy.
Czyli spokojnie można kupić w okolicach 10-15 tys fajną miatkę?
):))
No widać że pasjonaci

Ja tak naprawdę potrzebuję samochód do jazdy po mieście lato/zima i na niedalekie wypady po za dom może do 50km max. Do dłuższych tras mam Toyotę Avensis i Suzuki SX4 w razie czego

Do jazdy to tak naprawdę dziewczyna no i czasem brata do szkoły zawieźć haha ;p
2 osobówka to plus i minus, zależy jak się na to patrzy.
Czyli spokojnie można kupić w okolicach 10-15 tys fajną miatkę?

- polokokt
- Donator
- Posty: 1234
- Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: WL
Jeśli chodzi o koszty, to wszystko zależy od ilości przejeżdżanych kilometrów. Ja np przejechałem przez 2,5 miesiąca jakieś 1200 km (suto kupiłem jako zastępstwo motocykla, którym też wyskakiwałem tylko na weekendowe przejażdżki). Przy takim kilometrażu (a w zimę będzie jeszcze mniejszy, bo po śniegu nie zamierzam na razie jeździć) to w sumie nie robi mi różnicy czy pali 7 czy 12. Ceny części do NB to na razie widzę, że nie odbiegają od ceny części do standardowych kompaktów. A dodatkowo jest sporo części używanych, które można kupić po przyzwoitych cenach a też trochę posłużą.
Jeśli chodzi o wzrost, to ja mam NB i 186 cm wzrostu. W lato to wogóle sama przyjemność. Teraz w chłodniejsze dni, muszę jeździć w czapeczce, bo już za bardzo zimy wiatr po głowie lata. Na pewno jakiś wyższy niż fabryczny windshot poprawiłby sytuacje.
Co do ceny, to za 15tys PLN, an pewno kupisz baaardzo fajna NA i jeszcze zostanie na porządny serwis i pierwsze mody. W przypadku NB to będzie to albo nowsze 1.6 albo 1.8 na zimewej wyprzedaży ale raczej po jakiejś przynajmniej lekkiej przygodzie.
Pozdrawiam
Jeśli chodzi o wzrost, to ja mam NB i 186 cm wzrostu. W lato to wogóle sama przyjemność. Teraz w chłodniejsze dni, muszę jeździć w czapeczce, bo już za bardzo zimy wiatr po głowie lata. Na pewno jakiś wyższy niż fabryczny windshot poprawiłby sytuacje.
Co do ceny, to za 15tys PLN, an pewno kupisz baaardzo fajna NA i jeszcze zostanie na porządny serwis i pierwsze mody. W przypadku NB to będzie to albo nowsze 1.6 albo 1.8 na zimewej wyprzedaży ale raczej po jakiejś przynajmniej lekkiej przygodzie.
Pozdrawiam
Ja tak naprawdę potrzebuję samochód do jazdy po mieście lato/zima i na niedalekie wypady po za dom może do 50km max
Nie chcę Cię martwić, ale podejrzewam, że jak kupisz miatę, to niedalekie wypady do 50km mogą się zmienić w wypady po 500km i to całkowicie bez żadnego sensu i celu

