Olej w skrzyni biegow
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Witam,
jestem poczatkujacym forumowiczem i swiezym posiadaczem MX-5 jest to 1.8 146 koni z torsen mam pytanie po odpaleniu silnika i puszczeniu sprzegla na biegu jałowym slysze dosc glosny dzwiek a gdy wcisne sprzeglo dzwiek milknie oc to moze byc? malo oleju w skrzyni biegow??? ps. auto ma przejechane 66 tys km dzieki z gory za pomoc i pozdrawiam wszytkich
jestem poczatkujacym forumowiczem i swiezym posiadaczem MX-5 jest to 1.8 146 koni z torsen mam pytanie po odpaleniu silnika i puszczeniu sprzegla na biegu jałowym slysze dosc glosny dzwiek a gdy wcisne sprzeglo dzwiek milknie oc to moze byc? malo oleju w skrzyni biegow??? ps. auto ma przejechane 66 tys km dzieki z gory za pomoc i pozdrawiam wszytkich
Alan pisze:Polecam opcję "szukaj". Na pewno było już o tym. Łożysko oporowe w skrzyni chyba. Niegroźne, można zostawić.
jeśli na biegu jałowym hałasuje to łożyska w skrzyni, bo przecież łożysko oporowe nie chodzi gdy nie wciskamy sprzęgła, jeśli to łożysko oporowe sprzęgła by było uszkodzone to jak byś wciskał pedał sprzęgła by hałasowało i czułbyś na pedale wibracje (pulsowanie) a jeśli nie czujesz tego to wina leży w skrzyni biegów, wymiana oleju tu nic raczej nie pomoże, u mnie też słychać już trochę skrzynie
ale po odsłuchaniu tego filmiku ja tam nic nie słysze normalny dźwięk silnika
Nie chodziło mi o zmianę obrotów a o dźwięk towarzyszący pracy silnika, taki jakby jęk. Występuje on w każdym zakresie obrotów. Po wciśnięciu sprzęgła cichnie. Mam tak samo odkąd kupiłem emiksa, przejechałem już 11 tys km i nic się nie zmienia, skrzynia i sprzęgła chodzą dobrze. Określ także dźwięk wydobywający się, nie wiem jęk, chrobotanie, szuranie czy coś w tym stylu
.

PatRRick pisze:Nie chodziło mi o zmianę obrotów a o dźwięk towarzyszący pracy silnika, taki jakby jęk. Występuje on w każdym zakresie obrotów. Po wciśnięciu sprzęgła cichnie. Mam tak samo odkąd kupiłem emiksa, przejechałem już 11 tys km i nic się nie zmienia, skrzynia i sprzęgła chodzą dobrze. Określ także dźwięk wydobywający się, nie wiem jęk, chrobotanie, szuranie czy coś w tym stylu.
ja bym się tym nie przejmował, bo jak zaczniesz to robić to władujesz się w ogromne koszta, a z takim czymś i 100tys możesz zrobić
Cezar pisze:Dzwiek moznaby porownac do jęku:) a oreintujecie sie moze ile taka naprawa moze kosztowac i czy to trzeba robic w ogole? Ps. Dzieki za szybka o fachowa odpowiedz:)
ale ogólnie w mx5 jest taki jęk delikatny z silnika
Ale dzwiek sie pojawia tylko jak sprzeglo jest puszczone znaczy pedal nie jest naciskany. A dzwiek jest wyraznie glosny. Jak wcisne sprzeglo jest cichutko tylko silnik slychac:)
[ Dodano: 05-06-2012, 16:46 ]
To co radzicie?
[ Dodano: 05-06-2012, 16:46 ]
To co radzicie?
Cezar pisze:Ale dzwiek sie pojawia tylko jak sprzeglo jest puszczone znaczy pedal nie jest naciskany. A dzwiek jest wyraznie glosny. Jak wcisne sprzeglo jest cichutko tylko silnik slychac:)
[ Dodano: 05-06-2012, 16:46 ]
To co radzicie?
no to w takim razie obstawiałbym skrzynie, może łożyska wyją z braku oleju, pierwsze co to sprawdź poziom, jest z boku skrzyni taka śruba chyba na 14 klucz
Cezar pisze:A w jaki sposob to sprawdzic? Odkrecic te srube?
tak trzeba ją całkiem wykręcić, jeśli poziom oleju będzie to albo będzie się sączył z otworu albo będzie na równo z otworem po śrubie, tą samą śrubą uzupełnia się olej, tyle że najlepiej wylać stary bo kupe syfu tam jest i zalać nowy, do skrzyni wchodzi 2L zalecany jest 80W90 koszt 70zł ,ale jeśli sprawdzisz i będziesz miał poziom a olej będzie czysty to nie trzeba wymieniać
Cezar pisze:Ok super. Zaraz ide sprobowac. Tylko jeszcze jedno jak wyplukac stary olej?
poprostu odkręć śrubę na dole skrzyni i go wylej, najlepiej jak skrzynia będzie ciepła to wszystko ładnie wyleci
Ale narazie sprawdź czy wszystko jest oK nie wylewaj odrazu
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5492
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
jeśli na biegu jałowym hałasuje to łożyska w skrzyni, bo przecież łożysko oporowe nie chodzi gdy nie wciskamy sprzęgła
Moze chodzic i chodzi, luz jest na tyle wybierany przez hydraulike, ze lozysko moze sie stykac z dociskiem. Bardzo czesta usterka w mx5 aczkolwiek bardzo błacha i niegrozna. Opis pasuje do tej usterki.
Cezar, nagraj filmik, to dostaniesz celniejsza diagnoze. Gdybys nei mial oleju, to skrzynia wyła by podczas jazdy, tym glosniej, im szybciej bys jechał.
Przy okazji nazwij jakos temat sensownie, by mozna bylo go wygooglowac w przyszlosci, gdy ktos bedzie szukal rozwiazania tego samego problemu (niemniej bylo juz o tym na forum 4659 razy).
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5492
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Cezar pisze:A ten olej sprawdzac?
Zawsze po zakupie auta powinienes przynajmniej sprawdzic poziom oleju a nawet go powymieniac gdzie sie da


Fiveopac pisze:Moze chodzic i chodzi, luz jest na tyle wybierany przez hydraulike, ze lozysko moze sie stykac z dociskiem. Bardzo czesta usterka w mx5 aczkolwiek bardzo błacha i niegrozna.
Mógłbyś to rozwinąć

- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5492
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
PatRRick pisze:Mógłbyś to rozwinąć? Nic się nadmiernie nie zużywa etc ? Oglądałem mnóstwo filmików na yt i naprawdę prawie wszystkie nb miały taki dźwięk.
To zalezy jaki dzwiek masz na mysli. Ten, o ktorym pisze, to takie lekko irytujace "świergolenie" slyszalne na wolnych obrotach jak np. stoisz w ciszy pod swiatlami. Znika, gdy tylko muskniesz sprzeglo i powraca jak calkowicie je odpuscisz. Podczas jazdy go nie slyszysz.
jeżeli chodzi Ci o dźwięk podobny do źle wyregulowanych zaworów dobiegający ze skrzyni bez włączonego biegu i sprzęgła to bym się tym nie przejmował, występuje to w starszych autach z małym przebiegiem, sprzęgło jeszcze prawie nowe a łożysko obraca się już luźno. Jeżeli była by taka opcja to pomogło by "podciągnięcie" sprzęgła.
Tyle sie rozwodzicie nad tym jekiem , a to sa typowe objawy łozyska oporowego w skrzyni tak jak napisal Fiveopac. Przechodzilem to w roznych autach(honda, nissan , suzuki)mx5 mam dopiero od tygodnia, ale na razie cisza.W hondzie mialem 5 roznych skrzyn do tej pory i to zjawisko jest mi b.dobrze znane.Czesto kupujac uzywana skrzynie ktora nie wiadomo ile lezala, bylo to do roboty.Aktualnie mam to samo w Suzuki Samurai'u ale wiem ze nie jest to pilna robota.Trzeba sie liczyc z tym ze przy najblizszej okazji. np.wymiana sprzegla, trzeba bedzie wymienic i lozysko.Nie mam dlugo mazdy ,ale wydaje mi sie ze nie jest to jakas wada tego modelu, poprostu lozyska sie zuzywaja.Nie bez znaczenia jest tez traktowanie sprzegla(strzaly,ostry szlif;)) Nie jest to takze szkodliwe, aczkolwiek wkurzajace. po wymianie lozyska bedzie cisza.Pzdr
-
- Posty: 2983
- Rejestracja: 14 maja 2011, 15:02
- Lokalizacja: Planeta B-612
Czy takie kwiknięcia/skrzypnięcia przy odpuszczaniu sprzęgła, zwłaszcza, pierwsze jego użycia, zaraz po odpaleniu samochodu, pierwsze zmiany przełożeń - wszystko działa poprawnie sprzęgło łączy bez problemu, nie ślizga się, tylko lubi sobie tak coś tam kwiknąć, to to też może być zasługa tego łożyska oporowego?
Łukasz, sprecyzuj bardziej ten dźwięk bo kwiknięcie nie wiele mi mówi
. A kozzi20, z tego co wiem łożysko oporowe działa przy wciśniętym pedale sprzęgła, zaś kiedy jest puszczone hałasuje łożysko wyciskowe. Mogę się oczywiście mylić
.


Kurcze, teraz widze ze jednak nie czytam ze zrozumieniem;P
Oporowe szumi jak wciskasz sprzeglo, jak na puszczonym to lozyska w skrzyni.
Sory za zamet. No comment
[ Dodano: 05-06-2012, 22:48 ]
Puki szumi na luzie to jeszce nic takiego sie nie dzieje, jak zacznie byc slyszalne w trakcie jazdy, trzeba bedzie myslec nad wymiana lozyska/lozysk w skrzyni.
Oporowe szumi jak wciskasz sprzeglo, jak na puszczonym to lozyska w skrzyni.
Sory za zamet. No comment

[ Dodano: 05-06-2012, 22:48 ]
Puki szumi na luzie to jeszce nic takiego sie nie dzieje, jak zacznie byc slyszalne w trakcie jazdy, trzeba bedzie myslec nad wymiana lozyska/lozysk w skrzyni.