Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

23 maja 2012, 16:53

zolt pisze:Dodatkowo, jak jade to zdarzaja sie takie momenty, ze ewidentnie slysze za glowa jak cos brzeczy, kiedy przycisne polke pod ktora jest bak to przestaje brzeczec.


Tam jest pompa paliwa i przykrywka w której ona się trzyma a pod nią jest bak, może coś Ci się tam odkręciło. Dobierzesz się tam w pięć minut odpinając tapicerkę za fotelami (w NA jest na napy) i już wszystko widać, ino musisz to robić top-up.
zolt
Posty: 1081
Rejestracja: 20 wrz 2011, 21:35
Lokalizacja: Wrocław

23 maja 2012, 17:25

Dogrzebalem sie tam dzisiaj, nawet rozlalem troche paliwa :loser: ale nie widze tam nic nienormalnego...
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

23 maja 2012, 19:10

To odpowietrzenie to powszechny problem. Chociaż problem to za dużo powiedziane, bo w niczym to nie szkodzi.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1098
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Piasecziusets

23 maja 2012, 20:31

w mojej też tak syczy jak się odkręca pewnie zaworek puszcza opary jak już sie duzo nagromadzi
malan potrafi przez zassanie powietrza/podciśnienie w baku stawać na trasie 8km 5 razy więc syczenie w miacie to żaden problem :D
MIATA nim jak szatan
Obrazek
zolt
Posty: 1081
Rejestracja: 20 wrz 2011, 21:35
Lokalizacja: Wrocław

23 maja 2012, 20:40

Syczenie mnie w sumie nie martwi tyle co to brzeczenie :).
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1098
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Piasecziusets

24 maja 2012, 19:39

a naciskasz na zgięciu półki ?? bo tam jest taka blacha śmieszna
może w rezonans wpada
wyciągnij wykłądzinke i pobujaj sie bez
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

24 maja 2012, 20:05

Jeszcze co do tego zassania to ktoś pisał jak się tego pozbyć. Chyba grześ jeśli dobrze kojarzę.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Awatar użytkownika
Arturo_tiburon
Posty: 1067
Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
Model: ND
Wersja: Daga spec
Lokalizacja: waw

24 maja 2012, 22:00

za chwilę czeka mnie przekładka 1,8 na miejsce 1,6 w nbfl pytanie do speców co poza silnikiem jest konieczne a co jest zalecane? niestety rózne żródła podają różne opcje od P&P samego silnika (skrzynie te same są 5) skończywszy na opcjach z przekładaniem wiązki i kompa....każdy głos pomocny wynagrodzę przy okazji w płynie ;-)
nie pisze celowo o moim stanie wiedzy na dziś bo nie che wywoływac dyskusji - z góry dzięki
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

24 maja 2012, 22:37

arturo_tiburon pisze:co poza silnikiem jest konieczne a co jest zalecane?

Minimum to silnik, kolektory, ECU z 1.8 NBfl. Wiązka (silnikowa) jest przydatna przy okazji.
arturo_tiburon pisze:niestety rózne żródła

Przytoczysz ?

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
zolt
Posty: 1081
Rejestracja: 20 wrz 2011, 21:35
Lokalizacja: Wrocław

25 maja 2012, 6:51

SponeR pisze:a naciskasz na zgięciu półki ?? bo tam jest taka blacha śmieszna
może w rezonans wpada
wyciągnij wykłądzinke i pobujaj sie bez


Cos pokombinuje. Na razie podokrecalem srubki :).
Paxior
Posty: 181
Rejestracja: 29 mar 2011, 22:59
Lokalizacja: EPAXXXX

26 maja 2012, 14:29

Wie ktoś jak wyregulować luźną szybę od strony kierowcy? Szybka się poluzowała i można nią w prawo i lewo delikatnie poruszać, przez co nie dociska idealnie do uszczelki w dachu.... jest jakaś regulacja na prowadnicach w drzwiach?
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

26 maja 2012, 15:06

Trochę w ciemno radzę ale po zdjęciu boczka drzwi prowadnice są przykręcone normalnie śrubkami, możliwe że się poluzowały na dziurawych drogach.

Boczek zdejmuje się w 3 minuty, dookoła odpinasz metalowe klipsy i odkręcasz śrubki z plastików i klamki.
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

27 maja 2012, 17:00

Jaki macie luz na pedale hamulca Panowie i Panie?

Mam na myśli ile musicie wcisnąć nim zapali się wam lampa stopu plus ile musicie wcisnąć nim zaczyna hamować?

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
Speed
Posty: 90
Rejestracja: 24 kwie 2012, 16:39
Lokalizacja: wwa

28 maja 2012, 18:22

Panowie podłączyłem mxa pod ELM 327 i wyskakuje taki blad silnika , pytanie czy parametry samej sądy są prawidłowe ? Oraz jaka sonde kupic ? :?:

Obrazek

Obrazek
Mazda MX-5 NBFL
Mazda MX-6 FS
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

28 maja 2012, 19:55

Fajny bajer - soft przychodzi razem z tym? Gdzie i za ile to kupiłeś?

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
Speed
Posty: 90
Rejestracja: 24 kwie 2012, 16:39
Lokalizacja: wwa

28 maja 2012, 21:15

sebna pisze:Fajny bajer - soft przychodzi razem z tym? Gdzie i za ile to kupiłeś?

Pozdro


Jest dołączony ale jest bezpłatny wiec nie ma problemu , na allegro za 70zl , możesz sprawdzić obroty , temp. wody i powietrza które zasyca(u mnie 50C) , wyprzedzenie zapłonu itd Jest tez wersja na blutucz okolo 100zl i aplikacja na telefon ze podczas jazdy sobie sprawdzasz :mrgreen:

Pasuje z tego co wiem tylko do nbfl bo NB niema OBD2
Mazda MX-5 NBFL
Mazda MX-6 FS
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

28 maja 2012, 21:23

Speed pisze: i wyskakuje taki blad silnika

P0031 to błąd grzejnika przedniej sondy. Sprawdź najpierw kabelkologię i wtyczki, może sam czujnik jest w porządku a jedynie kable się rozsypały.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
zoharek
Posty: 1304
Rejestracja: 24 maja 2010, 12:26
Model: Inny
Wersja: Subaru Outback H6
Lokalizacja: Łódź

29 maja 2012, 8:35

Z ciekawostek, znalazłem jakiś czas temu prosty trik na podniesienie mocy w 1.8 BP, może ktoś skorzysta i da znać? :)

http://www.maruhamotors.co.jp/miata/parts/bp21lkit.html
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2020
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

31 maja 2012, 11:49

zoharek pisze:prosty trik na podniesienie mocy w 1.8 BP


za milion monet.


Pytanie brzmi - gdy na postoju wciskam sprzęgło (niezależnie czy z lewarkiem skrzyni biegów ustawionym na luzie, czy na dowolnym biegu), obserwuje wahnięcie obrotów najpierw do powodującego trzęsienie 600, a później wzrost do delikatnie trzęsących autem ca. 750rpm. Nie występuje zawsze, nie jest skorelowane z rozgrzaniem auta. Występowało przed wymianą sprzęgła, występuje i po niej.
Pomysły?
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

31 maja 2012, 12:37

To chyba standard, możesz wyregulować prędkość jałowego gdzieś śrubą z tyłu bloku silnika w okolicach CAS, jeśli się nie mylę.
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2020
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

31 maja 2012, 12:46

Chcesz mi powiedzieć, że sytuacja w której czasami na luzie są inne obroty niż na wciśniętym sprzęgle jest normalna?
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

31 maja 2012, 13:57

Kurak pisze:możesz wyregulować prędkość jałowego gdzieś śrubą z tyłu bloku silnika w okolicach CAS, jeśli się nie mylę.

:?: Że niby jak ? Jedyna śruba, która występuje przy CAS służy (w NA) do regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu. Wolnych obrotów się nie reguluje żadną śrubą.
Kitson pisze:Chcesz mi powiedzieć, że sytuacja w której czasami na luzie są inne obroty niż na wciśniętym sprzęgle jest normalna?

Nie do końca, ale na to ma wpływ bardzo dużo rzeczy. Zacznij od poszukania nieszczelności w układzie dolotowym.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2020
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

31 maja 2012, 14:02

majkel_c pisze:Nie do końca, ale na to ma wpływ bardzo dużo rzeczy. Zacznij od poszukania nieszczelności w układzie dolotowym.


Poszukam oczywiście, ale raczej bym szukał gdzie indziej. Nieszczelność nie powinna machać obrotami także przy nieużywaniu sprzęgła, tzn. gdy auto stoi na luzie? Obroty mam stabilne, wysokie (850? 900?) ale stabilne.
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

31 maja 2012, 14:06

Kitson pisze:Obroty mam stabilne, wysokie (850? 900?) ale stabilne.

Hmm... Teoretycznie też zdjęcie obciążenia (przy wciśnięciu sprzęgła) nie powinno rzucać obrotami w dół a jeśli już to w górę. Btw, to Ci się dzieje na Pb czy LPG ?

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2020
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

31 maja 2012, 14:44

Na benzynie. LPG nie widziałem od prawie 3k km, wymaga regulacji, wymiany filtra, etc.
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

03 cze 2012, 18:03

Jak zdjąć czarną listwę która jest połączona z blachą, jakby co nie chodzi mi o tą delikatną rynnę odpływową :)

Obrazek

tutaj widać, jest na skraju blachy i miękkiego dachu.

to ustrojstwo chyba jest przyklejone czy jak ? :)
Awatar użytkownika
niemampojeciaa
Posty: 1430
Rejestracja: 14 lut 2010, 19:34
Model: Inny
Lokalizacja: East Lansing

03 cze 2012, 20:56

Bardock, ona jest przykręcona pod plastikowo gumową rynienką. trzeba zwalić cały dach :wink:
:)
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

03 cze 2012, 22:04

o rany julek... dzięki za info, tego się obawiałem :)
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1098
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Piasecziusets

06 cze 2012, 19:17

1.ile kosztują rozpórki na tylni wózek
to te w kształcie koślawego U
tak orientacyjnie bo nie wiem czy kombinować i prasować rury :D

2. czy to norma że z dyfra czasem strzeli ?
tzn nie wiem czy to most,dyfer,przegub ale przy energicznym ruszaniu robi "tryk"
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

09 cze 2012, 23:15

Jestem w trakcie wymiany zawiasu, śruba mocująca dół amora do wahacza z przodu nie chce kompletnie wyjść. Metoda młota nie pomaga, jedyne co to niszczy końcówkę śruby.

Kręcąc nią jest jakaś sprężystość i śruba próbuje wrócić do orygialnego połóżenia.

Z drugiej strony wyszła od razu, bez problemu. Jakieś pomysły jak to ustrojstwo wyciągnąć?

Chodzi o tę śrubę zaznaczoną linią. Nie widać jej, ale tam jest (:

[ Dodano: 10-06-2012, 19:58 ]
Metoda jest na to żeby jednocześnie wykręcać i traktować młotem.

Pytanie: czy w MX-5 NA łączniki stabilizatora są takie same z przodu jak i z tyłu?
Załączniki
Zrzut ekranu 2012-06-10 o 00.08.59.jpg
Zrzut ekranu 2012-06-10 o 00.08.59.jpg (96.86 KiB) Przejrzano 1207 razy
ODPOWIEDZ