Jaka jest Vmax?

Nie idzie szybciej niż ok. 190km/h - a u was?

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

15 maja 2012, 8:05

pewnie już gdzieś było w tym wątku...ale warto przypomnieć o porównaniu wskazań licznika samochodowego z prędkością jaką pokazuje nawigacja gps :wink: można się zdziwić :mrgreen: Każde z moich aut pokazuje 5-8 km/h więcej niż zawigacja. O dziwo po zmianie licznika w czerwonej na taki sprowadzony z Japonii, wyskalowany do 180km/h wskazania się pokrywają. Nie wiem dlaczego? Czy to kwestia dokładniejszego wyskalowania licznika w związku z obcięciem na tej samej tarczy aż 40km/h, czy może trafiłem na jakiś licznik z auta o innych przełożeniach dyfra? Nie wnikam, jednak jest to jedyne auto jakim do tej pory jeździłem, w którym wskazania licznika i wskazania gps są zbieżne.
callum
Posty: 743
Rejestracja: 31 maja 2008, 18:42
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

15 maja 2012, 10:53

Hantkus pisze:Jeśli takie za 22k to tak...pół roku sprzedawałem e92 335...wreszcie poszła za 66k


Hantkus, ale przecież ja porównuję nowe auta, a nie używane i mówię o F30, a nie E92 :D

Porównywanie używanych nie ma sensu, bo odpowiednio dobierając roczniki można udowodnić nawet, że BMW jest tańsze od miaty :)


sebna pisze:Mijanie TIRów na autostradzie ma znikomy wpływ na tor jazdy


Tu bym się nie zgodził - jeśli masz mocny boczny wiatr i koleiny, i wyprzedzasz TIRa, to trochę buja. Ale co wy tam w tej Irlandii możecie wiedzieć o koleinach :D :wink:
"Race car driving is like sex: all men think they're good at it" - Jay Leno

"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

15 maja 2012, 11:07

callum pisze:Tu bym się nie zgodził - jeśli masz mocny boczny wiatr i koleiny, i wyprzedzasz TIRa, to trochę buja...


heheh... a jak jeszcze TIR ma plug, który Cie spycha to już w ogóle ;)

Ja mówiłem o autostradach i prędkościach rzędu 140 - 160 bo w tym przedziale zazwyczaj się poruszam.

Na normalnych drogach prędkości TIRów są za małe na poważny efekt TIRa (efekt TIRa czyli rozpędzony do 100 - 120 rozpycha powietrze przed sobą tworząc fale po bokach, jak dziób statku, i wyprzedzając go musisz się przez tą fale przepchnąć. Ta fala próbuje mazdę zepchnąć najpierw w jedną stronę a po przekroczeniu szczytu fali w drugą stronę).

Im miększe / bardziej zużyte zawieszenie (głównie amory) tym bardziej się podda zawieszenie pod wpływem działania fali i tym bardziej auto będzie chciało zmienić kierunek. Im silniejsza siła dobicia amortyzatora tym auto mniej zareaguje na to bo amortyzator ma warunki, żeby sobie z tym poradzić. Moja mazda na OE billach była zadziwiająco niewrażliwa na takie przygody. Z gwintem powinno być tylko lepiej.

:)

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
callum
Posty: 743
Rejestracja: 31 maja 2008, 18:42
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

15 maja 2012, 11:57

No tak, i dlatego właśnie na autostradach ten efekt jest najsilniejszy, bo tam i TIR i my jedziemy najszybciej, prawda?

Ja też miałem bilsteiny, i to bardzo zdrowe, ale w PL masz często jeszcze jeden czynnik: nawet niewielka zmiana kursu kiedy uderza w ciebie "efekt TIRa" wiąże się z wpadnięciem jednymi kołami w koleinę i wypadnięciem drugimi, co przekłada się na dość niespokojną jazdę. Na dobrej szosie nie ma problemu.
"Race car driving is like sex: all men think they're good at it" - Jay Leno

"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

15 maja 2012, 12:30

A jak jest teraz w NCflce też na Bilach z tego co widzę po zdjęciach w Twoim wątku? :mrgreen:

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
callum
Posty: 743
Rejestracja: 31 maja 2008, 18:42
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

15 maja 2012, 14:04

Owszem, NCFL :D I zdaje się faktycznie ma bilsteiny, chociaż wg mnie zawieszenie jest wyraźnie bardziej komfortowe niż było w mojej NBFL Sportive (ale na torze jeszcze nie sprawdzałem). Zaleta -- na dziurach już nie wypadają plomby ;) Wada - mam wrażenie, że bardziej nurkuje przy ostrym hamowaniu.
"Race car driving is like sex: all men think they're good at it" - Jay Leno

"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
Speed
Posty: 90
Rejestracja: 24 kwie 2012, 16:39
Lokalizacja: wwa

25 maja 2012, 13:07

Sprawdziłem moje 1.6 ze złożonym dachem bez problemu 200 km/h licznikowe leciutko pod górkę
Mazda MX-5 NBFL
Mazda MX-6 FS
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

25 maja 2012, 13:38

Dobrze, że masz jeszcze głowę, żeby nam o tym opowiedzieć ;)

Też się muszę kiedyś pokusić o test Top Down
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
Mały Książe
Posty: 2983
Rejestracja: 14 maja 2011, 15:02
Lokalizacja: Planeta B-612

27 maja 2012, 0:55

Przed chwilą wykonałem kilka testów, tak więc podzielę się również:

NB 1800 Księżniczka z obdartym noskiem...
- skrzynia 6
- paliwo 95 Shell
- opony 195/55/R15, w stanie: kibel
- ciśnienie przód: 1.9, ciśnienie tył: 2.2
- płaski teren, bez żadnych górek

top down (opuszczone szyby) - 200 licznikowe, czyli niecałe 190 według GPS
top up (zamknięte okna) - 230 licznikowe, 218 na GPS
top up (zamknięte okna, dość mocno z górki) - prawie 240 na liczniku, 225 na GPS

Ostatnia zmiana biegu przy około 185-190 i dalej już do końca na 6, jestem bardzo zadowolony, jest bardzo szybka.

Przy okazji, moja wspaniała, aczkolwiek smutna Miatka, dokonała dziś kilku "kills" z rolki i nie tylko:
- Astra III 1.8 140KM, odstawiona ładny kawałek
- E38 730d 193KM, do końca 4 biegu Miatka w ogóle nie dała mu szans... :mrgreen:
- E46 320Ci 150KM, podziwiające jedynie tyłek Mirakla
- A4 B5 2.8 Quattro 193KM, praaaaawie się udało... :mrgreen:
PatRRick
Posty: 206
Rejestracja: 22 gru 2011, 18:17
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice

28 maja 2012, 10:28

Hmm niezłe wyniki, nawet bym powiedział zadziwiające :smile: , ale trochę dziwne z tym 240km/h. Moja przy lekko ponad 230km/h (na oko 232-33) miała odcinke na 5, a podobno 6-speed jest krótsza. Mogę się oczywiście mylić.
zoharek
Posty: 1304
Rejestracja: 24 maja 2010, 12:26
Model: Inny
Wersja: Subaru Outback H6
Lokalizacja: Łódź

28 maja 2012, 10:52

Takie wątki zawsze zamieniają się w bajki w pewnym momencie :winner:
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3426
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NC
Wersja: 2.0T
Lokalizacja: Sosnowiec

28 maja 2012, 11:24

zoharek pisze:Takie wątki zawsze zamieniają się w bajki w pewnym momencie :winner:


Pytanie po cóż ktoś miałby to brednie pisać? :)
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
Ruff
Posty: 788
Rejestracja: 19 paź 2011, 16:49
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: KRK

28 maja 2012, 11:39

Ja w sobotę znów musiałem zrobić szybki kurs katowice i spowrotem, znów bardzo mi się spieszyło więc zdazyło mi sie przetestowac v-max :) Tym razem solo, z pełnym bakiem, ale znów top down, bo nie miałem czasu stawac i zamykac dachu i znów bez GPSu, bo nie miałem czasu go podłączać itd. Licznikowe 205 to max co udało mi sie wycisnąc topdown :)
Obiecuję, że kiedys zrobie test topup i topdown i z GPSem :P :P :P
Pzdr
-----
Ruff
Obrazek
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3426
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NC
Wersja: 2.0T
Lokalizacja: Sosnowiec

28 maja 2012, 12:26

Wy tak z seryjnymi windschottami top down ciśniecie?
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
Ruff
Posty: 788
Rejestracja: 19 paź 2011, 16:49
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: KRK

28 maja 2012, 12:43

Hookie pisze:Wy tak z seryjnymi windschottami top down ciśniecie?


Ja mam od Pietrygi ale z płaska poprzeczką a nie garbatą. Ale ja jestem inny, bo mi nie przeszkadza to, że wieje ani to, że nie da się rozmawiać czy słuchać radia :) Jestem przyzwyczajony :)
Pzdr
-----
Ruff
Obrazek
Mały Książe
Posty: 2983
Rejestracja: 14 maja 2011, 15:02
Lokalizacja: Planeta B-612

28 maja 2012, 13:32

PatRRick pisze:Hmm niezłe wyniki, nawet bym powiedział zadziwiające :smile: , ale trochę dziwne z tym 240km/h. Moja przy lekko ponad 230km/h (na oko 232-33) miała odcinke na 5, a podobno 6-speed jest krótsza. Mogę się oczywiście mylić.

240 licznikowe, to 225 na moim GPS, napisałem, że było to mocno z górki.
Po płaskim 215-218 realnej prędkości to już raczej maks... :wink:
Zauważ, że w swoim poprzednim poście zaznaczyłem zarówno prędkość "licznikową" jak i faktyczną z jaką auto jechało, wskazaną przez GPS. :wink:
karooolek
Posty: 83
Rejestracja: 19 cze 2011, 17:35
Lokalizacja: stolyca-city

28 maja 2012, 13:42

Ja swoim najszybciej jechałem 195kph wedle licznika, topup. Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie, ale było koło 0stopni.
Szczerze mówiąc liczyłem na to że uda się 200 przekroczyć :<
Wydaje mi się, że mogłoby być więcej. Czym to może być spowodowane?
PatRRick
Posty: 206
Rejestracja: 22 gru 2011, 18:17
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice

28 maja 2012, 18:20

Łukasz Kaszuba pisze:
PatRRick pisze:Hmm niezłe wyniki, nawet bym powiedział zadziwiające :smile: , ale trochę dziwne z tym 240km/h. Moja przy lekko ponad 230km/h (na oko 232-33) miała odcinke na 5, a podobno 6-speed jest krótsza. Mogę się oczywiście mylić.

240 licznikowe, to 225 na moim GPS, napisałem, że było to mocno z górki.
Po płaskim 215-218 realnej prędkości to już raczej maks... :wink:
Zauważ, że w swoim poprzednim poście zaznaczyłem zarówno prędkość "licznikową" jak i faktyczną z jaką auto jechało, wskazaną przez GPS. :wink:


Ja to rozumiem, moja prędkość też była licznikowa. Chodzi po prostu o to że u mnie przy lekko ponad 230km/h odcieło zapłon, a 6-biegowa jest krótsza podobno. :razz: . Nie neguję Twoich wyników, tylko zaciekawiło mnie to :wink: .
karol
Posty: 577
Rejestracja: 24 sie 2005, 12:50
Lokalizacja: Warszawa

28 maja 2012, 18:36

A jak tam przypadłość NB, czyli wybrzuszające się po bokach maski powyżej pewnych prędkości :?: :wink: :mrgreen:
Karol B.
Ongiś ciemnozielona Żabusia NB 1.8. oraz
Czerwony Kapturek NC 20th Anniversary Edition 1.8 nr 1217/2000
PatRRick
Posty: 206
Rejestracja: 22 gru 2011, 18:17
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice

28 maja 2012, 18:44

No generalnie za pierwszym razem się przestraszyłem :lol: . Maska powyżej 200km/h jakby odlecieć chciała :kciuk: .
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

28 maja 2012, 18:47

jak wy robicie, że na ostatnim biegu dochodzi wam do odcinki? rozumiem, że przez odcinkę macie na myśli te prawie 7 tys obrotów?
u mnie za chiny ludowe nie chce.. no chyba, że nie zbyt wystarczająco długo tak jadę :|
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

28 maja 2012, 18:57

O to samo chciałem pytać, nie wyobrażam sobie jak ktoś pocina 200cośtamileś i robi Łututututututututtu :mrgreen: na 5 biegu :P A jeśli tak robi, to nic innego tylko przesunąc odcięcie dalej ;)
PatRRick
Posty: 206
Rejestracja: 22 gru 2011, 18:17
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice

28 maja 2012, 19:15

To nie jest łututut. Miałem tak jak na tym filmiku :).
Odcinka i prędkość spadaaa..
swimmer
Posty: 1394
Rejestracja: 07 lut 2011, 14:44
Lokalizacja: Warszawa

28 maja 2012, 19:20

Temperatura już za wysoka, nie powinna w nb dojść do połowy wskaźnika :smile:

[ Dodano: 28-05-2012, 20:24 ]
DEXTER pisze:robi Łututututututututtu

Za długi bieg żeby robiło łutututu :mrgreen:
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

28 maja 2012, 19:39

PatRRick pisze:To nie jest łututut. Miałem tak jak na tym filmiku


właśnie dokładnie to mam na myśli - nie udaje mi się tak zrobić, kiedyś o to pytałem ale nie pamiętam odpowiedzi
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

28 maja 2012, 19:47

A to sory :mrgreen: jedyne auta jakie "pociągnąłem" do końca to firmowe stare berlingo 1.8D -> 120km/h
i Hyundai Scoupe 1.5 -> 180km/h
żadne nie robiła łutututut :P
PatRRick
Posty: 206
Rejestracja: 22 gru 2011, 18:17
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice

28 maja 2012, 20:12

kammich, A jaką prędkość osiąga Twój emiks ?
DEXTER, 1.8 D zapewne nie miało odcinki :mrgreen:
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

28 maja 2012, 20:14

Wiadomo, chodziło mi o Vmax ;)
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

28 maja 2012, 20:29

PatRRick pisze:kammich, A jaką prędkość osiąga Twój emiks ?


nie pamiętam dokładnie ale do 210 licznikowego najwięcej chyba udało mi się doczłapać
PatRRick
Posty: 206
Rejestracja: 22 gru 2011, 18:17
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice

28 maja 2012, 20:35

Hmm spróbuj po prostu z górki :lol: . Ja na prostej maks osiągnąłem 225km/h (licznikowe ) no i rozpoczęła się górka gdzie poszła do odcięcia. Może po jakichś 50km na prostej też by doszła, ale nie sądzę... Aa i dodam że prędkość osiągałem na zimówkach z grubą kostką (nowe oponki) więc może miało to jakiś wpływ.. Teraz mam Toyo proxes, ale jakoś nie mam potrzeby testowania v-maxa. Odcinki nie przeskoczę :roll: .
ODPOWIEDZ