outsider pisze:Ciekawe jak można sprawdzić liczbę oktanów w paliwie
nie można. "Oktany" to nie jakieś bakterie które można pod mikroskopem policzyć.
Ale na poważnie, trochę chyba demonizujecie liczbę oktanową paliwa. Określa ona
wprost odporność paliwa na spalanie stukowe i tylko tyle. O jakości benzyny
decyduje również cała masa innych, ciekawych parametrów, dla zainteresowanych
na przykład link /załacznik 1 do rozporządzenia ministra
/:
http://tinyurl.com/6nr5xf
DieSpinnePL pisze:Ja osobiście preferuje 98 bo, przynajmniej tak mi sie wydaje, jest lepszej jakości.
Ale też niekoniecznie zawsze. Tydzień temu skusiłem się na promocję benzyny
98 /była tańsza niż 95/ w jednej z markowych sieci i powiem szczerze że
chyba była jakaś przeterminowana z zapasów strategicznych, nie dało się
jechać, musiałem dotankować na innej stacji i je pomieszać ze sobą...
R.E.D. pisze:o wiekszej liczbie oktanowej jest juz v-power racing
imho to woda i marketing... Może w Wielkopolsce albo na Śląsku opłaca
się benzynę zza granicy przywieźć ale w centralnej Polsce to większość paliw
idzie z baz orlenu i co najwyżej na stacji dolewają trochę dodatków. Niezależnie
od tego pod jaką marką się to potem sprzedaje.
vox pisze:7,8 oczywiście 95
a to całkiem dobre spalanie jest... od jakiś dwu tygodni odrabiam miatą sporo
kilometrów w trasach i aby się zbytnio w trasie nie nudzić podłączyłem sobie
czytnik eobd do zabawy.
Generalne wrażenie mam takie że największy wpływ na chwilowe spalanie ma
nacisk na gaz /co jakby nie jest żadnym odkryciem
/, prawie niewyczuwalna
różnica przekłada się spokojnie na litr/100km. Na razie minimum które osiągnąłem
przy równej jeździe około 100 km/h to 5,1 litra, ale wytrzymałem z 10 minut...
Strasznie niewygodna pozycja dla prawej stopy... Wolę jednak deptać
Pozdr