Witam,
Ide w poniedzialek na rozmowe w sprawie pracy na stanowisko helpdesk. Moze ktos pracuje lub pracowal na podobnym/takim stanowisku i orientuje sie jakie moga byc pytania na tescie ? Bo domyslam sie, ze taki mi zaproponuja. Nie jestem super specem od kompow, ale jako tako je ogarniam. Niektore rzeczy moge wiedziec, ale nie koniecznie pamietac, a chcialbym sie chociaz troszke przygotowac i odswiezyc swoja pamiec przed spotkaniem.
Chociaz stres i tak zrobi swoje :S
w googlach po polsku niewiele znalazlem.
IT: Helpdesk
testy
Moderator: Moderatorzy
-
- Posty: 335
- Rejestracja: 14 maja 2009, 20:03
- Model: Inny
- Wersja: Kombi :(
- Lokalizacja: Warszawa
Wszystko zależy od tego przy czym będziesz pracował, ale z własnego doświadczenia wiem (pracowałem w helpdesku neostrady na studiach... Dawno temu
) będziesz miał procedury i manuela ze nic sam nie musisz wiedzieć tylko zadawać pytania a odpowiedzi znajdziesz w materiałach;) potrzebna jest ogólna znajomość komputera, dobra dykcja i szybkie pisanie na klawiaturze;)
Oczywiście jeśli to helpdesk jakiś mocno konkretny - sieć, czy jakieś oprogramowanie to znać się trzeba;)

Oczywiście jeśli to helpdesk jakiś mocno konkretny - sieć, czy jakieś oprogramowanie to znać się trzeba;)
-
- Posty: 1304
- Rejestracja: 24 maja 2010, 12:26
- Model: Inny
- Wersja: Subaru Outback H6
- Lokalizacja: Łódź
Prawie zawsze do działów związanych z IT pytają o podanie/policzenie/ustalenie adresu bramy dla podanego adresu i podanej maski podsieci (w utrudnionej wersji bez maski podsieci, tylko ilość bitów z jedynką, np. 192.180.5.22/22).
Dowiedz się, jakie systemy będziesz supportował w tej firmie. Czy tylko Windowsa na komputerach użytkowników, czy np. jakieś serwery, strony intranetowe, stronę www firmy. I pod tym katem możesz się przygotowywać. Jeśli dział helpdesk stosuje jakieś metodyki (np. ITIL), to możesz coś poczytać na ich temat, żeby nie być zielonym.
2003 NBFL 1.8 Memories II -> 2004 NBFL 1.6 Unplugged -> Mitsubishi Colt 1.3 -> Ford S-Max... WTF?! || Never drive faster than your angels can fly.
-
- Posty: 1555
- Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
- Model: NB
- Wersja: 3 BK / 10th Anni
- Lokalizacja: Piaseczno
zoharek pisze:Prawie zawsze do działów związanych z IT pytają o podanie/policzenie/ustalenie adresu bramy dla podanego adresu i podanej maski podsieci (w utrudnionej wersji bez maski podsieci, tylko ilość bitów z jedynką, np. 192.180.5.22/22).
To robilem chyba raz w zyciu na studium, a ze bylem na kierunku grafiki to mi nie szlo

Poszperam w necie na ten temat.
wojtyr pisze:Dowiedz się, jakie systemy będziesz supportował w tej firmie.
Pewnie wszystko co wpadnie w lapy bo to Open Finance, duzy bank zmnostwem zabezpieczen pewnie.
przemasi pisze:Tak ogólne pytanie zadałeś, że nie wiadomo, jak Ci odpowiedzieć.
Bo ogolnie nic wiecej sie nie dowiedzialem od znajomego, ktory jest tam Dyrektorem i wkrecil mnie na rozmowe

Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
Ex Madzia
logimen pisze:Open Finance, duzy bank
Open Finance to nie bank

byłem na teście w eurobanku na service desk agenta, pytania były związane ściśle z wymaganiami, tak więc przejrzyj wymagania Open Finance
w euro pytań było 14, wszystkie otwarte, miałem pytanie np: co to jest token, jak skonfigurować pocztę w MS Outlook z wykorzystaniem MS exchange, co to jest active directory - wady i zalety, jakie pytania zadałbyś użytkownikowi, który zgłasza problem z drukarką i kilka innych
-
- Posty: 1555
- Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
- Model: NB
- Wersja: 3 BK / 10th Anni
- Lokalizacja: Piaseczno
kammich pisze:Open Finance to nie bank
mniejsza z tym

kammich pisze:nie pamietasz jakie były oczekiwania względem kandydata?
Powiedzmy to tak. Aplikowalem do nich za posrednictwem mojego znajomego, nawet nie widzialem ich ogloszenia, mozliwe ze w tym czasie mogli takowego nie wystawiac w sieci czy gdziekolwiek.
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
Ex Madzia
ciężko jest przewidzieć co będzie na teście, zakres materiału jest tak wielki, że może być wszystko. Podejrzewam, że możesz spodziewać się czegoś na zasadzie tego co opisałem.
powodzenia 
