Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

07 maja 2012, 19:00

tylko takie wrażenie, wpadniesz do stargardu i się można bawić :D
bankowo z nagrzewnicy? może tylko się coś poluzowało, jakaś obejma, jak w tej co w poznaniu oglądaliśmy?
Awatar użytkownika
mkube
Donator
Donator
Posty: 237
Rejestracja: 28 lut 2012, 16:09
Model: NC
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

07 maja 2012, 19:42

kantOS pisze:Nawet mniwe nie zalamuj. Widzialem opis demontazu deski, wyglada to masakrycznie. Ree ma mi podeslac schemat i moze uda sie dojsc do nagrzewnicy bez rozbierania wnetrza.


Nie dojdziesz bez rozbierania. Demontowałem deskę kilka dni temu. Musiałem wymienić sterownik airbag-u i poduszki. Na spokojnie i pierwszy raz zajęło mi to dwa dni :roll: Dałem radę przy pomocy syna. I wszystko działa :grin: Jak już widać nagrzewnicę, aby ją wyjąć musisz wysunąć węże od strony maski.
Powodzenia!!! :kciuk:
Jak będziesz miał kłopoty pomogę opisem krok po kroku :wink:
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

07 maja 2012, 19:56

kantOS pisze:Wyciek z pod obudowy nagrzewnicy

Uuuu... To ją trzeba wyjąć...
kantOS pisze: i moze uda sie dojsc do nagrzewnicy bez rozbierania wnetrza.

Nie ma szans. Ale nie łam się, na spokojnie wyjęcie deski to maksymalnie 2 godziny.
Jeśli nie chce Ci się na razie się do nagrzewnicy zabierać, to możesz odpiąć przewody doprowadzające w komorze silnika i je na razie po prostu kawałkiem metalowej rurki połączyć ze sobą, nie będzie ogrzewania ale i cieknąć nie będzie.
mkube pisze:Demontowałem deskę kilka dni temu

Wygodniej się deskę ściąga, jak się kolumnę kierowniczą rozepnie i na podłogę spuści :razz:

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
kantOS
Posty: 354
Rejestracja: 18 lip 2009, 23:00
Lokalizacja: Szczecin

07 maja 2012, 21:16

majkel z tym połączeniem "na krótko" to świetny pomysł. Da mi to trochę czasu na przygotowanie frontu robót.
Zaczyna się wesoło, następne chyba będzie wyciąganie skrzyni biegów... Tfu, tfu! Bo jeszcze zapeszę :mrgreen:
人馬一体
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

07 maja 2012, 23:14

kantOS pisze:majkel z tym połączeniem "na krótko" to świetny pomysł. Da mi to trochę czasu na przygotowanie frontu robót.


Da się dostać do nagrzewnicy od lewej strony obudowy bez zdejmowania deski. Co prawda manipulacje w tej pozycji to instant ból pleców ale żeby podpatrzyć nie będziesz musiał zdejmować chłodnicy. To może być zawsze jeszcze jakiś wąż (: na miata.net jest opis, kiedyś go widziałem, jak Ci nie zależy na czasie to mogę odszukać.
kantOS
Posty: 354
Rejestracja: 18 lip 2009, 23:00
Lokalizacja: Szczecin

07 maja 2012, 23:34

Szukam właśnie czegoś na ten temat, jeśli udało by Ci się odnaleść ten wątek na miata byłbym wdzięczny
人馬一体
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

07 maja 2012, 23:43

To chyba było to http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=367582
kantOS
Posty: 354
Rejestracja: 18 lip 2009, 23:00
Lokalizacja: Szczecin

07 maja 2012, 23:57

Super! To ten temat. Zapoznam się z nim i jutro działam.
Dzięki że to znalazłeś. Powinno mi to oszczędzić sporo czasu i pracy
人馬一体
slawek549
Posty: 220
Rejestracja: 26 wrz 2010, 12:18
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

09 maja 2012, 10:23

Takie szybkie pytanie:

Czy BORYGO nada się do mx-a użytkowanego w normalnych warunkach??
kantOS
Posty: 354
Rejestracja: 18 lip 2009, 23:00
Lokalizacja: Szczecin

09 maja 2012, 10:34

Szybka odpowiedź:
Wczoraj byłem zrobić obejście nagrzewnicy ( zdjęcie wrzucę do odpowiedniego wątku o nagrzewnicach ) i mechanior powiedział, że płyny chłodnicze można mieszać ale tylko zielony z niebieski a różowy ( taki jak Borygo ) z różowymi/czerwonymi.
Zdziwiło mnie to bo niby na butelce od Borygo jest napis że można mieszać ze wszystkimi.
Musisz sprawdzić jakiego koloru masz teraz płyn i lepiej dobrać podobny.
人馬一体
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

10 maja 2012, 11:40

Będę w weekend wymieniać amortyzatory z przodu i sprężyny wszędzie, czy coś będzie mi potrzebne poza nowymi osłonami gumowymi i ściągaczami do sprężyn?
kauczuk
Posty: 335
Rejestracja: 14 maja 2009, 20:03
Model: Inny
Wersja: Kombi :(
Lokalizacja: Warszawa

10 maja 2012, 20:59

Jakiś spray do zapieczonych śrub jeśli nie masz, przyda się jakaś rurka/łom i druga osoba żeby zawieszenie trochę opuścić, chyba, że tak dobrze ściągniesz sprężyny na aucie.

Zerknij w wątek przemasi'ego jeśli nigdy tego nie robiłeś. Opisał dokładnie, ze zdjęciami. Wszystko staje się jasne ;)

No i jakiś czteropak ;)
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

11 maja 2012, 22:36

kauczuk pisze:Zerknij w wątek przemasi'ego jeśli nigdy tego nie robiłeś. Opisał dokładnie, ze zdjęciami. Wszystko staje się jasne


Tego człowieka to trzeba ozłocić! :winner:
swimmer
Posty: 1394
Rejestracja: 07 lut 2011, 14:44
Lokalizacja: Warszawa

12 maja 2012, 14:29

Kurak pisze:Tego człowieka to trzeba ozłocić!

+1 :smile:

Naprowadzi mnie ktoś na jakieś dobre czytadło o remoncie zacisków w miacie? Szukajka mi chyba dzisiaj nie miła. To jest coś co można robić samemu (mechanikowemu noobowi) czy gdzieś oddać?
sieraq87
Posty: 102
Rejestracja: 30 wrz 2009, 17:01
Lokalizacja: wlkp

14 maja 2012, 14:49

Pytanko mam :mrgreen:
Zaobserwowałem u siebie dzisiaj drgania koła pasowego - tego osadzonego na wale korbowym z przodu silnika, na którym naciągnięty jest pasek od osprzętu.
Czy może to oznaczać zużycie rozrządu?
Kręci się jakby z lekkim "jajem", nie jest równe, drga.

Mam zamiar na dniach wymienić kpl. rozrząd, czy to koło pasowe też wymeiniać w takim wypadku?
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

14 maja 2012, 15:48

Mam to samo, ale akurat z pompą wspomagania. Będzie wymieniona niebawem.
Winą może być też nierówne dokręcenie.
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

19 maja 2012, 16:57

Szybkie pytanie: którędy poprowadzić kabel z kabiny do komory silnika w NA?
Awatar użytkownika
tmx89
Posty: 3044
Rejestracja: 27 cze 2009, 20:49
Model: NA
Lokalizacja: Katowice

19 maja 2012, 17:05

jaki kabel ??
Obrazek
Obrazek
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

19 maja 2012, 17:12

Czerwony (: Potrzeubje cienki dodatkowy poprowadzic...
Awatar użytkownika
misiekrk
Posty: 154
Rejestracja: 13 paź 2011, 19:46
Model: NA
Wersja: NA6 115
Lokalizacja: Kraków

19 maja 2012, 17:20

Nie wiem czy w dobrym miejscu pisze, ale mam maly dylemat odnosnie zawieszenia. Kupilem niedawno mx5 i jak sie okazalo ma padniete tylne amortyzatory, do tego krotkie sportowe sprezyny co razem doprowadza mnie do szalu uzywajac samochodu na codzien. Mam mozliwosc kupienia tanio oryg sprezyn z NB i zastanawiam sie czy moge je wrzucic zmieniajac te tylne amortyzatory na nowe NA. Czy moze lepiej dolozyc do mocowan i amortyzatorow z NB (slyszalem, ze daja wiekszy komfort na naszych drogach) i czy wtedy z przodu moge sobie dalej hulac amory z NA na sprezynach NB? Nie chce wywalac niewiadomo jakiej kwoty bo mam jeszcze kilka innych poprawek.
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

19 maja 2012, 17:21

Brozyn89 mial chyba za 600plnow kompletnie zawieszenie z NB. Jak dla mnie dobry deal. Ponawiam pytanie o kabel (:
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

19 maja 2012, 17:34

Sprężyny z NA pasują tylko do amortyzatorów z tego modelu.
Awatar użytkownika
mkube
Donator
Donator
Posty: 237
Rejestracja: 28 lut 2012, 16:09
Model: NC
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

19 maja 2012, 18:28

Kurak właśnie jestem na etapie montażu alarmu. Dzisiaj prowadziłem kabelki do komory, ale w NB. Ja zawsze szukam wiązki kabli przechodzącej przez blachę grodziową. Wiązka zazwyczaj jest w gumowej przelotce. Obok wiązki robisz szpikulcem w tej gumie dziurkę i przepychasz kabelek. Powodzenia. Mam zrobić fotkę?
Awatar użytkownika
misiekrk
Posty: 154
Rejestracja: 13 paź 2011, 19:46
Model: NA
Wersja: NA6 115
Lokalizacja: Kraków

19 maja 2012, 18:38

irakleo, rozumiem, ze to samo odnosnie sprezyn z NB do amorow z NA :)? Bo o taka kombinacje chodzi. Dzieki!
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

19 maja 2012, 21:01

mkube, dzięki, ale właśnie tego nie chciałem dziurawić. Ostatecznie znalazłem gumową zaślepkę obok węży biegnących do nagrzewnicy i przez nią puściłem ten kabelek. Nieco daje po oczach, ale co tam (:
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

20 maja 2012, 7:24

misiekrk pisze:irakleo, rozumiem, ze to samo odnosnie sprezyn z NB do amorow z NA :)? Bo o taka kombinacje chodzi. Dzieki!

Dokładnie :wink:
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

22 maja 2012, 21:01

Jaki jest rozmiar gwintu na szpilkach w piaście? (odnośnie nakrętek do kół) ;) w NB-NBFL? (chyba, że wszędzie to samo).

Pozdrawiam!
zolt
Posty: 1081
Rejestracja: 20 wrz 2011, 21:35
Lokalizacja: Wrocław

23 maja 2012, 7:19

O ile dobrze pamietam to M12x1,5
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

23 maja 2012, 16:44

zolt pisze:O ile dobrze pamietam to M12x1,5


Tak podejrzewałem, dziękuję ;)

Pozdro!
zolt
Posty: 1081
Rejestracja: 20 wrz 2011, 21:35
Lokalizacja: Wrocław

23 maja 2012, 16:49

DEXTER pisze:
Tak podejrzewałem, dziękuję ;)

Pozdro!


Polecam sie :).

Mam drobny problem z odpowietrzeniem baku. Przy tankowaniu pistolet mi odbija jak go wloze do konca (blokujac calkowicie otwor wlewu), a przy odkrecaniu korka slychac syczace opary uciekajace z baku (ewidentnie jest to nadcisnienie uciekajace przez otwarty wlew). Dodatkowo, jak jade to zdarzaja sie takie momenty, ze ewidentnie slysze za glowa jak cos brzeczy, kiedy przycisne polke pod ktora jest bak to przestaje brzeczec. Nie dzieje sie to codziennie, natomiast zdarza sie. Czy to jakas znana usterka?
ODPOWIEDZ