Mazda umarla :(

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Wingedd
Posty: 72
Rejestracja: 06 wrz 2011, 10:30
Lokalizacja: Nowy Sącz/Kraków

28 kwie 2012, 21:25

Opisalem ten problem na goraco w czaterii dzialu technicznego, lecz nie znalazlem odpowiedzi wiec moze doglebnie opisze problem tutaj, jako ze zyska moze troche wieksza uwage. :)

Opisze to w punktach, bedzie latwiej.
Mazda NC 2006 1,8.
-Pilot zamka centralnego nie dziala, tzn sam pilot sie swieci, ale tak jakby nie odbieral sygnalu z samochodu.
-Na desce rozdzielczej pokazuja mi sie chyba wszystkie mozliwe ikonki na lewym wskazniku, czyt: ABS, Silnik, Akumlator, DSC OFF, Kontrola Trakcji, Airbag. Oprocz tego po prawej stronie pokazuje sie ikonka AIRBAG OFF.
-Przekrecenie kluczyka, powoduje normalne wlaczenie radia, swiatel, moge otwierac zamykac szyby wszystko do tego momentu dziala poprawnie.
-Proba odpalenie.. Kompletnie nic sie nie dzieje. Zadnych dzwiekow, nawet proby obrotu silnika i odpalenia, kiedy do mnie przyjechala po raz pierwszy odpalala normalnie, z tym ze musialem lekko podladowac akumlator, ale przynajmniej byl ten moment proby odpalenia silnika.
-Co dziwne samochod na popych odpalil odrazu, bez zadnego problemu, lecz czulem wyraznie, ze czegos tu brak. Np biegi wchodzily inaczej, ciezej.


Dodam, ze problem wystapil po tankowaniu dzisiaj normalnie samochodem jezdzilem, pilot wczesniej tez nie dzialal poprawnie, ale sprawial wrazenie ladujacego sie i raz dzialal a raz nie, ale normalnie moglem zamknac drzwi i pozniej je otworzyc.

Teraz moje pytanie, bo jestem przekonany ze bez wizyty u specjalisty sie nie obedzie, ale moze jakies podejrzenia lub obiekcje co moglbym sprawdzic odrazu, albo niech mnie chociaz pocieszy, ze nie bede musial wymieniac calego komputera :|

Z gory dziekuje za jakakolwiek pomoc, pozdrawiam :P
Miatacz
Donator
Donator
Posty: 706
Rejestracja: 05 kwie 2010, 10:51
Model: Inny
Lokalizacja: SBI

28 kwie 2012, 21:35

Witam!Zacznij od drobiazgów,aby uniknąć większych kosztów,a zarazem mieć pewność.BATERIE!Czyli w pilocie oraz akumulator+zaciski-styki.Wyczyść,podładuj,zobaczysz rano...
1.(2009-2012) 1.6 2002 Laser Blue
2.(2012-2016) 1.8 2005 Nordic Green (Impuls)
3.(2016-2021) 2.0 2010 Stormy Blue
saygoodbye
Posty: 119
Rejestracja: 07 lut 2011, 15:30
Lokalizacja: Tarnów

28 kwie 2012, 21:45

Obyś nie trafił na egzemplarz popowodziowy... Zapalanie auta "na popych" to krótka droga do kolejnej awarii, to nie fiat 125p, żeby go w ten sposób zapalać. Katalizator po tym zabiegu przy odrobinie pecha nadaje się na śmietnik...
Wingedd
Posty: 72
Rejestracja: 06 wrz 2011, 10:30
Lokalizacja: Nowy Sącz/Kraków

28 kwie 2012, 22:29

samochod napewno nie popowodziowy. Sprawdzany w niemczech pozniej w polsce.
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5492
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

28 kwie 2012, 22:45

Masz po prostu wyładowany akumulator :wink:
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Wingedd
Posty: 72
Rejestracja: 06 wrz 2011, 10:30
Lokalizacja: Nowy Sącz/Kraków

28 kwie 2012, 23:16

Podepne jutro inny i sprawdze jak to wyglada. Na ile jestes pewien ze to padniety akumlator? Dzieki za pomoc. Wielka ulga :D
matpilch
Donator
Donator
Posty: 4239
Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
Model: Inny
Lokalizacja: Toronto

29 kwie 2012, 17:18

przede wszystkim, oem akumulatory w NC to padaka i wystarczy, że dłużej (>7dni) mx postoi i zaczynają się problemy.

masz Keyless Go? sprawdz (wymien) baterie, amerykanie maja z nimi mnostwo problemów, ale oni jak się okazuje, ze wszystkim mają problemy.

na popych NIET, przeskoczy rozrzad i kaszana.
miata lov!
Miatacz
Donator
Donator
Posty: 706
Rejestracja: 05 kwie 2010, 10:51
Model: Inny
Lokalizacja: SBI

29 kwie 2012, 17:23

matpilch pisze:na popych NIET, przeskoczy rozrzad i kaszana.
Przecież NC mają łańcuch... :roll:
1.(2009-2012) 1.6 2002 Laser Blue
2.(2012-2016) 1.8 2005 Nordic Green (Impuls)
3.(2016-2021) 2.0 2010 Stormy Blue
Wingedd
Posty: 72
Rejestracja: 06 wrz 2011, 10:30
Lokalizacja: Nowy Sącz/Kraków

29 kwie 2012, 17:27

matpilch pisze:przede wszystkim, oem akumulatory w NC to padaka i wystarczy, że dłużej (>7dni) mx postoi i zaczynają się problemy.

masz Keyless Go? sprawdz (wymien) baterie, amerykanie maja z nimi mnostwo problemów, ale oni jak się okazuje, ze wszystkim mają problemy.

na popych NIET, przeskoczy rozrzad i kaszana.


Mam normalny kluczyk z pilotem.
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

29 kwie 2012, 19:49

saygoodbye pisze:Obyś nie trafił na egzemplarz popowodziowy... Zapalanie auta "na popych" to krótka droga do kolejnej awarii, to nie fiat 125p, żeby go w ten sposób zapalać. Katalizator po tym zabiegu przy odrobinie pecha nadaje się na śmietnik...


Co sie moze stac zeby katalizator byl do wymiany?
Wingedd
Posty: 72
Rejestracja: 06 wrz 2011, 10:30
Lokalizacja: Nowy Sącz/Kraków

29 kwie 2012, 20:28

Jeszcze jedno pytanie mnie nurtuje i to bardzo. Przypuscmy, ze mam rozladowany akumlator, jesli tak to jakim cudem swiatla swieca z pelna moca, wszystko dziala, radio, szyby, kierunki wszystko co mozliwe i sterowane elektrycznoscia, a w silniku nie ma kompletnie zadnej reakcji. Z tego co spotykalem sie w poprzednich autach to zawsze dochodzilo chociaz do proby rozruchu silnika, obrotu czy czegokolwiek aby nastapil zaplon. U mnie kompletna cisza, czy poprostu mazda ma to "we krwi" czy to jednak cos grubszego niz akumlator do wymiany. Jakies sugestie? :P
feamor
Posty: 141
Rejestracja: 16 sty 2012, 13:28
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Kraków

29 kwie 2012, 20:51

Wingedd, nie mam pojęcia jak to jest z Mazdą ale miałem podobne objawy w innym samochodzie, a winnym był czujnik położenia wału.

pzdr
Tatowóz: Citroen C4 Grand Picasso, 2.0 HDI 136 KM
do zabawy i na golfa: Marysia 2.0 - NBfl Silver Blues 2003, 1.6
Wingedd
Posty: 72
Rejestracja: 06 wrz 2011, 10:30
Lokalizacja: Nowy Sącz/Kraków

29 kwie 2012, 21:03

feamor pisze:Wingedd, nie mam pojęcia jak to jest z Mazdą ale miałem podobne objawy w innym samochodzie, a winnym był czujnik położenia wału.

pzdr


O to slabo :/
jutro wizyta u mechanika i poinformuje jaka byla diagnoza...
Wingedd
Posty: 72
Rejestracja: 06 wrz 2011, 10:30
Lokalizacja: Nowy Sącz/Kraków

01 maja 2012, 20:00

Podpiecie do komputera i reset bledow zalatwily problem, nie pytalem co dokladnie dolegalo, bylem zbytnio ucieszony :P
ODPOWIEDZ