Witam,
Jak wykryć lewe powietrze w dolocie aka nieszczelność?
Szukam przyczyn mojego dużego spalania.
Pozdro
Jak wykryć lewe powietrze? - nieszczelności dolotu
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
A faluja Ci obroty?
Zwroc uwage na postoju czy obroty faluja- przedmuchy charakteryzuja sie niestabilnymi obrotami ,szarpnieciami przy naglym przyspieszaniu.
Zwroc uwage na postoju czy obroty faluja- przedmuchy charakteryzuja sie niestabilnymi obrotami ,szarpnieciami przy naglym przyspieszaniu.
Jest - NCFL2 2.0 White Pearl
Była Mazda NBFL Memories Turbo 220 hp
Mazda 626 2.5
Mazda 323 1.5 GT 81
Życie jest za krótkie żeby jeździć nudnymi samochodami
Była Mazda NBFL Memories Turbo 220 hp
Mazda 626 2.5
Mazda 323 1.5 GT 81
Życie jest za krótkie żeby jeździć nudnymi samochodami
seteman pisze:weź samostart lub zmywacz do hamulców i pryskaj w okolice wszelkich łączeń... jak podniosą sie obroty to masz odpowiedź...
Znikome szanse.
Jest - NCFL2 2.0 White Pearl
Była Mazda NBFL Memories Turbo 220 hp
Mazda 626 2.5
Mazda 323 1.5 GT 81
Życie jest za krótkie żeby jeździć nudnymi samochodami
Była Mazda NBFL Memories Turbo 220 hp
Mazda 626 2.5
Mazda 323 1.5 GT 81
Życie jest za krótkie żeby jeździć nudnymi samochodami
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
sebna pisze:dużego spalania.
A ile to jest dużo ? jeśli mozna zapytać ?
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Gunner pisze:A faluja Ci obroty?
Zwroc uwage na postoju czy obroty faluja- przedmuchy charakteryzuja sie niestabilnymi obrotami ,szarpnieciami przy naglym przyspieszaniu.
Nie nic z tych rzeczy. Tzn szarpnięcie może i jest ale jest ono jednostajne, że się tak wyrażę ale wynika to z nagłego przyspieszania a nie jest to szarpnięcie wynikające z wahania silnika.
Tomai pisze:sebna pisze:dużego spalania.
A ile to jest dużo ? jeśli mozna zapytać ?
I tu jest właśnie problem - nie jest to Bóg wie ile bo dajmy w tej chwili koło 9.5 - 10 na 100, ale jak kupiłem samochód to było to 7.5 - 8.5 l na 100 (realistycznie było to 8 - 8.5).
Gdy było 7.5-8.5 miałem padniętą przepływkę (co objawiało się opóźnioną reakcją na pedał gazu). Tak się złożyło, że wymieniłem przepływkę zrobiłem restart kompa i dzień później oddałem auto na wymianę rozrządu. Jak auto wróciło od mechanika po moim restarcie i zminie przepływki to spalanie było już 9.5 - 10.
Przepływka jest od NB (moja to NBfl).
Jeżdżę 95% czasu po autostradzie i bocznych drogach bez świateł i stopów i 5% w korkach.
Czy przy wymianie rozrządu mogli coś napsuć, że podskoczyło spalanie?
Jakieś pomysły?
Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
- Bardock
- Posty: 1863
- Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
- Model: Inny
- Wersja: S3 1.8T
- Lokalizacja: Warszawa
w NA 1.6 jak rozrząd był przestawiony o 1 ząbek to silnik mulił do 4 tys obrotów.
Co do Twojego spalania to czy próbowałeś brac auto na komputer ? sprawdzałeś lambdę ? nic o niej nie wspominasz więc pytam
Co do Twojego spalania to czy próbowałeś brac auto na komputer ? sprawdzałeś lambdę ? nic o niej nie wspominasz więc pytam

Nie auto nie było sprawdzane na kompie. Lambda jest w kręgu podejrzeń, mam nawet nową OE Denso na półce.
Pewno faktycznie sprawdzenie kompem by nie zaszkodziło - jechać do Mazdy czy kto kowiek z kompem będzie ok?
Nie zauważyłem, żeby muliło poniżej 4k jakoś wybitnie ale wiadomo że coś poważniejszego w tym silnik i tak dzieje się dopiero powyżej 4.5k.
Pozdro
EDIT: Normalnie jeżdżę dynamicznie ale ostatnio zmusiłem się do przejechania całego baku w ramach testu w stylu xtreme emeryt style (a nie było łatwo bo jest to totalnie wbrew mojej naturze). Zmiany maks do 4k rpm przeważnie w przedziale 3 - 3.5 plus bardzo delikatne operowanie gazem a spalanie nie zmieniło się praktycznie wcale :O może 0.1 - 0.2l na 100 (mierze każdy bak od kupienia auta).
Coś tu jest grubo nie tak.
Pewno faktycznie sprawdzenie kompem by nie zaszkodziło - jechać do Mazdy czy kto kowiek z kompem będzie ok?
Nie zauważyłem, żeby muliło poniżej 4k jakoś wybitnie ale wiadomo że coś poważniejszego w tym silnik i tak dzieje się dopiero powyżej 4.5k.
Pozdro
EDIT: Normalnie jeżdżę dynamicznie ale ostatnio zmusiłem się do przejechania całego baku w ramach testu w stylu xtreme emeryt style (a nie było łatwo bo jest to totalnie wbrew mojej naturze). Zmiany maks do 4k rpm przeważnie w przedziale 3 - 3.5 plus bardzo delikatne operowanie gazem a spalanie nie zmieniło się praktycznie wcale :O może 0.1 - 0.2l na 100 (mierze każdy bak od kupienia auta).
Coś tu jest grubo nie tak.
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....