Tak jak hella_flush zauważył Mazda jest bardzo toporna na modyfikacje N/A
Co prawda ja mam trochę inny silnik bo BP z Mazdy 323F, który w serii miał 128KM ale powiem jak to u mnie wyszło.
Ostatni wynik z hamowni: 168KM, 197Nm
Okupione to zostało sporą liczbą modyfikacji:
-tłoki wysokiego sprężania
-splanowana głowica
-wałki od Świątka (bardzo lajtowe 249/264 stopni)
-Ecumaster DET 3 w funkcji Fuel Implant
-konwersja MAF->MAP i wywalenie przepływki
-stożek Fujita
-wydech 2.25" z dwoma tłumikami
-kolektor wydechowy 4-1 Pacesetter owinięty bandażem
-regulowane kółka rozrządu
-koło zamachowe z 1.8 SOHC (dużo lżejsze od DOHC ale nie ważyłem dokładnie o ile)
-odcinka przesunięta na 8100obr./min.
to tak w skrócie
W MX-5 jest o tyle lepiej, że macie mechaniczne popychacze zaworów, czyli mozna jeszcze wyżej kręcić. Teoretyczna granica dla hydrauliki to 7000 ale u mnie jakoś daje radę powyżej 8000
