Jakie felgi ?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
I kwestia kieszeni
mieszanie metalicow i brokatów ew klolory metaliczne w proszku są dość drogie jesli chcesz zrobić dobrze trzeba zrobić w Technologi Duplex wtedy w ogóle nie ma problemu.
Koszt np 17tek to ok 100zł od felgi Piach ---> Szkiełko ---> Proszek Bez udziwnień z udziwnieniami ok 140.

Koszt np 17tek to ok 100zł od felgi Piach ---> Szkiełko ---> Proszek Bez udziwnień z udziwnieniami ok 140.
Jeśli chcesz aby Twoje auto było bezawaryjne. Nie Tuninguj Go!
-
- Posty: 1156
- Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
- Lokalizacja: DW
f4l4 pisze:a jak sądzicie lepiej proszkowo czy normalnie to zrobić bo normalnie to będzie mnie kosztować tylko materiał.?
IMHO normalnie.
Proces technologiczny malowania proszkowego wiąże się z stosunkowow długim grzaniem materiału, chociaż teoretycznie temperatury jakie się w odpowiednim do tego piecu osiąga nie powinny mieć wpływu na aluminium to jednak spotkałem się z przypadkami gdzie felgi po proszku bardzo szybko poległy na jakiejś dziurze, chociaż wcześniej jeździły w takich samych warunkach bez szwanku. Temat jest skomplikowany bo teoria sobie, praktyka sobie i ciężko jednoznacznie określić gdzie leży prawda, ale ja do proszku felg nie daje.
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Hella dużo w tym racji.
Teoretycznie proszkowe jest lepsze ale w praktyce lwia część tego typu lakierni to którzy robią wszystko na zasadzie "jakoś to będzie".Często brakuje wiedzy, dobrego sprzętu i odpowiednich materiałów. Z kolei tam gdzie jest odpowiedni sprzęt, ludzie mający pojęcie i farby najwyższej jakości, spełniane są wszelkie normy technologiczne, gdzie można by faktycznie zrobić to zgodnie ze sztuką... nikt takimi chałturkami jak pomalowanie kompletu felg nie będzie sobie głowy zawracał bo mu się nie opłaca.
Teoretycznie proszkowe jest lepsze ale w praktyce lwia część tego typu lakierni to którzy robią wszystko na zasadzie "jakoś to będzie".Często brakuje wiedzy, dobrego sprzętu i odpowiednich materiałów. Z kolei tam gdzie jest odpowiedni sprzęt, ludzie mający pojęcie i farby najwyższej jakości, spełniane są wszelkie normy technologiczne, gdzie można by faktycznie zrobić to zgodnie ze sztuką... nikt takimi chałturkami jak pomalowanie kompletu felg nie będzie sobie głowy zawracał bo mu się nie opłaca.
SPIDI
+1
Zdarzało się tak że felgi po wypalaniu w piecu gieły się jak chinszczyzna dlatego osobiscie wole zmatować koła i polakierować na nowo na dobrany w lakierni kolor
poza tym wieksze pole do manewru z doborem
można wyjść z bazy jakiegoś autka dodać kilka pigmentów i wyjdzie coś Ciekawego 
Zdarzało się tak że felgi po wypalaniu w piecu gieły się jak chinszczyzna dlatego osobiscie wole zmatować koła i polakierować na nowo na dobrany w lakierni kolor



Jeśli chcesz aby Twoje auto było bezawaryjne. Nie Tuninguj Go!
- grzes
- Posty: 3655
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
hm, ja myślę że od strony naukowej sprawa ma się mniej więcej tak:
stop na felgi które mamy to najczęściej silumin, czyli stop glinu i krzemu, w przypadku felg to przypadek z dodatkiem magnezu. No i piłka jest w sumie krótka bo z wykresu równowagi fazowej Al-Si jasno wynika że felgi są bezpieczne do 570'C. Nie potrafię od ręki jednoznacznie stwierdzić czy magnez obniża temp. zmiany fazy w tym stopnie czy zwiększa, zakładając gorszą wersję, że obniża temp. granica padałaby na jakieś ~500'C w zależności od udziału % poszczególnych pierwiastków...
a co za tym idzie: porządny zakład wypali farbę tak jak to być powinno 180'C? 200'C?
Partacze trafią się wszędzie i czy znajdzie się "mądry" który grzeje 2x mocniej + żeby było "szybciej" niech każdy sam sobie odpowie.. a później to faktycznie można by się doszukiwać jakiś przemian w budowie ziarna etc. no i doszukiwać się osłabienia własności.
Zasadniczo, ja tam widzę że "u nas" w firmie raczej wszystko oddajemy na mokro malować jeżeli jakiś klient sobie zażyczy renowację z jakiejś okazji kół, ale czy to wynika z spraw $ czy przezorności nie mnie oceniać.
stop na felgi które mamy to najczęściej silumin, czyli stop glinu i krzemu, w przypadku felg to przypadek z dodatkiem magnezu. No i piłka jest w sumie krótka bo z wykresu równowagi fazowej Al-Si jasno wynika że felgi są bezpieczne do 570'C. Nie potrafię od ręki jednoznacznie stwierdzić czy magnez obniża temp. zmiany fazy w tym stopnie czy zwiększa, zakładając gorszą wersję, że obniża temp. granica padałaby na jakieś ~500'C w zależności od udziału % poszczególnych pierwiastków...
a co za tym idzie: porządny zakład wypali farbę tak jak to być powinno 180'C? 200'C?
Partacze trafią się wszędzie i czy znajdzie się "mądry" który grzeje 2x mocniej + żeby było "szybciej" niech każdy sam sobie odpowie.. a później to faktycznie można by się doszukiwać jakiś przemian w budowie ziarna etc. no i doszukiwać się osłabienia własności.
Zasadniczo, ja tam widzę że "u nas" w firmie raczej wszystko oddajemy na mokro malować jeżeli jakiś klient sobie zażyczy renowację z jakiejś okazji kół, ale czy to wynika z spraw $ czy przezorności nie mnie oceniać.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
XXR to może nie są ale coś podobnego pojawiło się na allegro i to w różnych odmianach kolorystycznych. :
http://moto.allegro.pl/nowosc-felgi-3sdm-15-4x100-4x108-8j-et15-i2070913367.html
A mnie ciekawi czy ktoś już się spotka z felgami Calibre wheels konkretnie chodzi o model "vice" chodzi mi głownie o wytrzymałość No i ewentualnie jaka może być waga...
http://moto.allegro.pl/nowosc-felgi-3sdm-15-4x100-4x108-8j-et15-i2070913367.html
A mnie ciekawi czy ktoś już się spotka z felgami Calibre wheels konkretnie chodzi o model "vice" chodzi mi głownie o wytrzymałość No i ewentualnie jaka może być waga...
Swojego czasu interesowalem się imitacjami BBSow RSow i LMow. Skwituje to tak. Felgi odlewane nie kute są podatne na krawezniki pekanie odpryskiwanie i wiele innych uszkodzeń. Np w LMach widziałem odpadajace ranty :/ a już nie daj bóg robić na tym naciagu. W mojej opinii lepiej kupić fajne koła firmowe kute i je zrobić wg wlasnego uznania.
Jeśli chcesz aby Twoje auto było bezawaryjne. Nie Tuninguj Go!
- majk
- Posty: 2113
- Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
- Model: NB FL
- Wersja: 1.6 Turbo
- Lokalizacja: Warszawa
Rotocar pisze:XXR to może nie są ale coś podobnego pojawiło się na allegro i to w różnych odmianach kolorystycznych. :
http://moto.allegro.pl/nowosc-felgi-3sdm-15-4x100-4x108-8j-et15-i2070913367.html
A mnie ciekawi czy ktoś już się spotka z felgami Calibre wheels konkretnie chodzi o model "vice" chodzi mi głownie o wytrzymałość No i ewentualnie jaka może być waga...
Kupowałem felgi na matkowóz od tego sprzedającego, w razie czego w 100% polecam,przyszły bardzo szybko

Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Davey pisze:vampirek,![]()
![]()
a nie widziałeś czasem koła, które po zrzuceniu na beton z 10 piętra miało pęknięty rant? W życiu bym takiego nie kupił!!
widzisz ja nie mówię o 10 piętrze tylko o chińskim szajsie. Dla przykładu podrobka LMa po spotkaniu z kraweznikiem. No kur... Normalna felga się zegnie pęknie ale nie odpadnie cały rant. No ale ja się nie znam

http://farm4.static.flickr.com/3073/3081173827_6e01b48fb4.jpg
Jeśli chcesz aby Twoje auto było bezawaryjne. Nie Tuninguj Go!
Nie wiem czy już tutaj było, więc wklejam:
http://www.willtheyfit.com/index.php
Taki przelicznik orientacyjny
aha, i jakby ktoś szukał fotek na konkretnych rozmiarach poszczególnych opon:
http://www.tyrestretch.com/index.php
http://www.willtheyfit.com/index.php
Taki przelicznik orientacyjny

aha, i jakby ktoś szukał fotek na konkretnych rozmiarach poszczególnych opon:
http://www.tyrestretch.com/index.php
-
- Posty: 1982
- Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Skawina/Kraków
Nie rzuciły się komuś z Was w oko jakieś 15 tki które mają ramiona wychodzące na rant tak jak w wrzuconych przez wiktocha Enkei?
Najlepiej 5-cio ramienne i białe
Ależ ja mam wymagania
Wczoraj kilka godzin szukałem i nic nie znalazłem
Edit: A co z grupowym zamówieniem XXR-ów? Jakie sa ich ceny i gdzie można zakupić ?
Edit 2: sieraq87, jak dla mnie za dużo ma metalu przy osi i za bardzo zasłania tarcze. Wygląda jak by nie było hamulców z tyłu
Najlepiej 5-cio ramienne i białe

Ależ ja mam wymagania




Edit: A co z grupowym zamówieniem XXR-ów? Jakie sa ich ceny i gdzie można zakupić ?
Edit 2: sieraq87, jak dla mnie za dużo ma metalu przy osi i za bardzo zasłania tarcze. Wygląda jak by nie było hamulców z tyłu

DieSpinnePL pisze:A co z grupowym zamówieniem XXR-ów? Jakie sa ich ceny i gdzie można zakupić ?
+1,
bo próbowałem już sam zamawiać i generalnie dupa blada jeśli chodzi o kontakt z firmą, która tym handluje w USA, a jak znalazłem firmę w UK to nie mieli w ofercie tych, które sobie wymyśliłem...
-
- Posty: 631
- Rejestracja: 24 wrz 2009, 8:56
- Lokalizacja: Kraków i okolice
Nie wiem jak z dostepnoscia ale calkiem sporo 15 maja na rotawheels.pl. Choc sam wyslalem im zapytanie i jeszcze odpowiedzi brak..
Z dragow tez cos sie da wybrac a nawet widzialem ostatnio tafilem na cos takiego na alledrogo http://moto.allegro.pl/felgi-buddyclub-p1-racing-16-4-x-100-wa-wa-i2120539563.html
IMHO bardzo zacne kolko za fajna cene, gdyby nie to et to sam bym sie zastanawial.

IMHO bardzo zacne kolko za fajna cene, gdyby nie to et to sam bym sie zastanawial.
AWD + RWD = ;D
Jeszcze raz poruszam kolor felg, gdyż mam już przygotowane do malowania i leżą w podkładzie. Tak, więc znacie jakąś nazwę koloru, numer koloru, z jakiego samochodu kolor itp.
Zastanawiam się coś w stylu "gun metal"/ ciemny szary/ grafit lub na ciemny spalony złoty.
Co o tym sądzicie i może znacie nazwy lakieru?
Ps. Zaciski hamulcowe będą czerwone.
obecny kolor:
[img]http://[/img]
przerobione przez SPIDI
Zastanawiam się coś w stylu "gun metal"/ ciemny szary/ grafit lub na ciemny spalony złoty.
Co o tym sądzicie i może znacie nazwy lakieru?
Ps. Zaciski hamulcowe będą czerwone.
obecny kolor:
[img]http://[/img]


Co myślicie o tych felgach w rozmiarze 16"
Najprawdopodobniej w ten weekend wylądują w Miacie.
Najprawdopodobniej w ten weekend wylądują w Miacie.
- Załączniki
-
- MILLE MIGLIA MM T 12 18[1]..jpg (144.47 KiB) Przejrzano 1254 razy