Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- grzes
- Posty: 3655
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
hm, to może być coś prostego i prozaicznego, np. sonda lambda, czy przepływka, a nawet czujnik temp. Jaka mx-5? NA/NB? podstawową diagnostykę jesteś w stanie zrobić sobie samemu i sprawdzić czy błędów nie wyrzuca więc może warto sprawdzić sobie co tam...
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
dzięki- uspokoiło mnie to:) a mam nb. odnośnie spalania to u mnie też jest raczej wysokie kiedy widzę ile wychodzi u innych. mam 1,6 jeżdżę raczej spokojnie (choć praktycznie 100% po mieście) i wychodzi mi zwykle lekko ponad 12l/100 km. może to przez mrozy i krótkie odcinki ale minimalnie udało mi się zejść do 7 litrów jadąc dłuższą trasę autostradą ze stałą prędkością 90 km/h. dodatkowo kiedy wsiadam do auta po 2-3 godzinnym postoju, czuć w środku benzyną. ma ktoś pomysł?
U mnie nie czuć zapachu benzyny. za to podczas tych największych mrozów po odpaleniu rano auta wydobywały się duże obłoczki białego dymu, który miał zapach benzyny. sprawdziłem sobie olej, ale stan oki. w czwartek oddam auto do mechanika i zobaczę co i jak.
-
- Posty: 57
- Rejestracja: 11 gru 2011, 18:23
- Lokalizacja: Wrocław
W temacie zapachu benzyny - sprawdź oringi na wtryskach - szczególnie możesz poczuć na wolnych obrotach - zapal auto i obserwuj wtrysk/wtryski - może normalnie lać benzyną po nich albo mogą się tylko "pocić".
pozdrawiam
Sebastian
pozdrawiam
Sebastian
Wygląda, na to, że moja pompa wspomagania kierownicy wydaje z siebie dźwięk szumiącego tarcia jak by padające jakieś łożysko.
Ktoś coś wie o tym?
Ktoś coś wie o tym?
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
Jako niekumaty w magicznych technologiach, pozwole sobie zapytac.. ma to to wariator? Chyba tak (sam sobie odpowiadam
) skoro komputer mi pokazuje zmiany kata wyprzedzenia.. a skoro tak, to.. jak to powinno sie zachowywac?
Na wolnych mi pokazyje w granicach +3 do +9 st. Jak depne, to potrafi skoczyc do +35st. na moje oko, to sporo, ale jak nadmienilem ja sie nie znam. Mozecie mnie oswiecic jak to dziala?

Na wolnych mi pokazyje w granicach +3 do +9 st. Jak depne, to potrafi skoczyc do +35st. na moje oko, to sporo, ale jak nadmienilem ja sie nie znam. Mozecie mnie oswiecic jak to dziala?
Powstrzymać przyzwyczajenia i odłożyć gumówke na półkę...
- grzes
- Posty: 3655
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
solt pisze:+3 do +9 st. Jak depne, to potrafi skoczyc do +35st.
zmienna faza rozrządu?
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
solt pisze:skoro komputer mi pokazuje zmiany kata wyprzedzenia.. a skoro tak, to.. jak to powinno sie zachowywac?
Nie bardzo rozumiem wątpliwość


solt pisze:Na wolnych mi pokazyje w granicach +3 do +9 st. Jak depne, to potrafi skoczyc do +35st. na moje oko, to sporo,
Zupełnie normalnie.
grzes pisze:zmienna faza rozrządu?
solt chyba czyta skanerem obd2, a o ile sobie dobrze przypominam tam dane o zmiennej fazie nie są dostępne. Zawór ocv nie ma żadnego czujnika. Pomiar działa w pętli zamkniętej. Komputer otwiera olej na aktuator i oczekuje zmiany z czujnika położenia wałka. Jak przez jakiś określony czas wałek się nie przesunie (bo jest problem z olejem albo coś podobnego) zgłasza błąd zaworu ocv. Mniej więcej tak to działa.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
majkel_c,
dzieki, teraz rozumiem.. mniej wiecej wiem jak dziala zaplon, weic te 35st. mnie zastanowilo, bo to na chlopski rozum duzo, ale jesli tak ma byc, to ok
I tak..czytam z OBD2


I tak..czytam z OBD2

Powstrzymać przyzwyczajenia i odłożyć gumówke na półkę...
- Sigma
- Donator
- Posty: 842
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Toruń
Świece w miacie wychodzą lekko, czy trzeba się namęczyć przy odkręcaniu?
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry


- grzes
- Posty: 3655
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
jak w każdym samochodzie świecie powinny wyjść leciutko bo dokręcamy je leciutko (2.5-3kg), natomiast wszech znane jest że ludzie dokręcają je jak szaleni... no i później są kwiatki.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
- Sigma
- Donator
- Posty: 842
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Toruń
grzes pisze:jak w każdym samochodzie świecie powinny wyjść leciutko bo dokręcamy je leciutko (2.5-3kg), natomiast wszech znane jest że ludzie dokręcają je jak szaleni... no i później są kwiatki.
U mnie świece ostatni raz były wymieniany przez ASO u sąsiadów z zachodu. Ale jak podszedłem z kluczem i spróbowałem przekręcić - niezbyt się chce ruszać... Ostatnio odpuściłem, bo nie chce gwintu uszkodzić, ale czas te świece w końcu wymienić...
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry


2 dni temu wymieniałem świece, do odkręcenia praktycznie siły używać nie musiałem 

-
- Posty: 57
- Rejestracja: 11 gru 2011, 18:23
- Lokalizacja: Wrocław
Hej
Szukam klucza do kół - NB, standardowe alufelgi - od jakich aut jeszcze pasują?
pozdrawiam
Sebastian
Szukam klucza do kół - NB, standardowe alufelgi - od jakich aut jeszcze pasują?
pozdrawiam
Sebastian
-
- Posty: 2983
- Rejestracja: 14 maja 2011, 15:02
- Lokalizacja: Planeta B-612
To "normalnie" gasisz bez wciśniętego sprzęgła? 

- Sigma
- Donator
- Posty: 842
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Toruń
Łukasz Kaszuba pisze:To "normalnie" gasisz bez wciśniętego sprzęgła?
A co w tym dziwnego?
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry


-
- Posty: 2983
- Rejestracja: 14 maja 2011, 15:02
- Lokalizacja: Planeta B-612
Gasimy na sprzęgle ponieważ wał zawsze się cofa (kompresja). Następuje to w dosyć gwałtowny sposób. Teraz, jeżeli mamy złączone sprzęgło tak samo zachowuje się wałek w skrzyni, na którym jest zamontowany zespół; przesuwki, synchronizatory, zębatki biegów. następują duże przeciążenia, co prowadzi do szybkiego zużywania łożysk, trybów i tulei wałka. A tak jedynym elementem który łapie się na taką zmianę kierunku obrotów jest łożysko oporowe sprzęgła.
- Sigma
- Donator
- Posty: 842
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Toruń
Łukasz Kaszuba pisze:Gasimy na sprzęgle ponieważ wał zawsze się cofa (kompresja). Następuje to w dosyć gwałtowny sposób. Teraz, jeżeli mamy złączone sprzęgło tak samo zachowuje się wałek w skrzyni, na którym jest zamontowany zespół; przesuwki, synchronizatory, zębatki biegów. następują duże przeciążenia, co prowadzi do szybkiego zużywania łożysk, trybów i tulei wałka. A tak jedynym elementem który łapie się na taką zmianę kierunku obrotów jest łożysko oporowe sprzęgła.
Źródło? Cytat bez źródła to dupa nie cytat, chyba że cytujesz słowa o powszechnie znanym autorstwie.
Jakoś niezbyt to do mnie przemawia. O ile odpalanie z wciśniętym sprzęgłem to znana procedura (nawet instrukcja do Miaty przewiduje, że należy tak robić

"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry


Jeśli nie działają mi silniczki od regulacji reflektorów, to gdzie zacząć poszukiwania usterki? Jakiś troubleshoot?
Gdzieś całkiem nie dawno była mowa o wycieku z czujnika oleju - jak się okazało faktycznie to nie był u mnie czujnik oleju, tylko czujnik spalania stukowego. Jeśli dobrze pamietam majkel_c pisał, że z tego czujnika olej lecieć nie może. Raczej leci z uszczelki pod głowicą. W sobotę byłem na podnośniku, nad czujnikiem sucho, wszędzie w okolicy sucho tylko ten czujnik mokry. Poniżej fotka - to na pewno czujnika spalania stukowego? Może przy wymianie oleju kiedyś został ubrudzony?
Kurak pisze:Jeśli nie działają mi silniczki od regulacji reflektorów, to gdzie zacząć poszukiwania usterki? Jakiś troubleshoot?
Jedynie zasilanie i przełącznik regulujący. Nic innego tam nie ma.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- Kim Son San
- Posty: 2020
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Macie jakiś pomysł na relokację lusterka wstecznego? Cholerstwo zasłania mi spory kawałek świata, szczególnie przy skręcie w prawo. W zasadzie to prawie całe przejście dla pieszych na przykład
Pozycję za kierownicą mam dobrą, nie siedzę za blisko. Po prostu mam dosyć wysoko podniesione oparcie i przy 182cm wzrostu tak wychodzi.
Myślałem o oldschoolowym przymocowaniu lusterka u dołu szyby, tam gdzie zazwyczaj ludzie pakują gpsa. Macie lepszy pomysł?

Pozycję za kierownicą mam dobrą, nie siedzę za blisko. Po prostu mam dosyć wysoko podniesione oparcie i przy 182cm wzrostu tak wychodzi.
Myślałem o oldschoolowym przymocowaniu lusterka u dołu szyby, tam gdzie zazwyczaj ludzie pakują gpsa. Macie lepszy pomysł?
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
- Hookie
- Donator
- Posty: 3426
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NC
- Wersja: 2.0T
- Lokalizacja: Sosnowiec
PatRRick pisze:Macie może tak w swoich mx'ach ze jak silnik jest taki jakby hmm letni to obroty przy dojeżdżaniu do skrzyżowania np spadają do około 700 obr a jak jest ciepły to już normalnie trzyma zawsze 800 ?
Często.

2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
Ma ktoś opis konektora wysokości regulacji świateł? W regulatorze są 4 piny w "kwadrat" a we wtyczce 3 + 1 gdzieś z boku.
Nie mam też ciągłości na pinach w regulatorze. Instalacja wygląda na oryginalną, bo jest na niej 15 lat kurzu.
W żadnym ze schematów które mam nie jest w ogóle ten element uwzględniony.
Nie mam też ciągłości na pinach w regulatorze. Instalacja wygląda na oryginalną, bo jest na niej 15 lat kurzu.
W żadnym ze schematów które mam nie jest w ogóle ten element uwzględniony.
- Załączniki
-
- 3 kable cienkie, 1 gruby.
- IMG_0254.JPG (84.56 KiB) Przejrzano 1135 razy
-
- IMG_0255.JPG (84.73 KiB) Przejrzano 1135 razy
up, help
pomoże ktoś w sprawie mojego posta z 05.03.2012

pomoże ktoś w sprawie mojego posta z 05.03.2012

kammich pisze:pomoże ktoś w sprawie mojego posta z 05.03.2012
kammich pisze:Poniżej fotka - to na pewno czujnika spalania stukowego? Może przy wymianie oleju kiedyś został ubrudzony?
Umyj go do czysta. A potem za tydzień zajrzyj jak wygląda. Jeśli się znowu tam olej pojawi to wtedy można szukać miejsca wycieku.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......